Konkreetselt selle ratta lugu sai tegelikult alguse sellest, et läksin kolagaraaži talveks ette valmistama. Vihmaveerenn vajas puhastamist-sirgestamist, vana puitmaterjal lõkkekohale toimetamist, vanad kanistrid-rehvid jäätmejaama viimist. Garaažis olles hakkasin vaatlema erinevaid juppe, mis mul olemas on. Mida rohkem aega vaatan, seda selgemalt tulebki silme ees juba enam-vähem korralik masin kokku. Kõige tagumise riiuli peal korralikud rattad. Nurgas vanad esiamordid, teises nurgas raam, porilauad ning muud keredetailid. Ca 10 aastat tagasi sai metallist üks läbiroostetanud külgkorv ära toodud. Meenus, et ka see peaks osaliselt alles olema kolmandas garaažis. Kõikvõimalikud sahtlid-kapid-karbid-topsid läbi soratud ning kogu leiduv kraam kärule tõstetud, asusin kodu poole teele. Kodus ootas mind üks poolpidune mootori alumine ots, millele sai istutatud suurte akendega silinder, mis ootas oma aega kokkujooksnud kepsulaagriga mootori küljes.
Algselt ladusin kõik jupid '61 Izh Planeta raamile, kuid hiljem veelkord asju üle vaadates otsustasin siiski, et ratas peab tulema '61 Izh 56 raamile, kuna mul 56't kunagi olnud ei ole. Sama aasta rattad ning tegelikult on paljud jupid samad. Nn klassikalisest 56-st erineb oluliselt.
Infoallikatena toetun peamiselt Sadala meeste kirjutisele. Samuti andis veidike kindlust Juutuub ning guuglist kogutud pildid.
Asjad, mis mul 56-st olemas olid: raam, porilauad, istmeplekk ning küljekarp.
Raam on küll 56-e oma, kuid tänu juba tehase poolt keevitatud esimesele külgkorvikinnitusele teen selle 56K-ks. Eesmärgiks ikkagi ju külgkorviga ratas.
Tegemist on pika istmega variandiga. Istmeplekk on täiesti erinev uuema tüübi raamile käivast. Samuti ei sobi uuema istme porolon. Esiporilaud on nn kõrge, kuid hästi natuke erinev, kui uuematel Planetadel - Jupiteridel. Küljekarbid seitsme triibuga, nagu Planetal.
Päeva lõpuks oli masin selline:
Pühapäeval otsisin välja külgkorvi raami. Korv ise on БП-62. Kõige ilusam ta just ei ole, kuid algatuseks käib küll. Ilma põhjata vann on olemas, kuid kahjuks on porilaud vist jäädavalt kadunud. Igatahes pühapäeval enne garaaži kokkupakkimist nägi ratas välja selline:
Õnneks leidsin lõpuks üles ka selle üliägeda pakiraami, mille ka kohe külge panin.
Ärge palun pöörake tähelepanu nendele kroomvelgedele, rehvidele, mootorile ning tagumistele amortidele. Kuna esimeseks eesmärgiks on ikkagi ratas saada enam-vähem komplektseks ning sõitma. Küll juppe paremaks vahetada ning viimistleda jõuab hiljem ka. Ning mis peamine - ei pidanud omale ühte "logu" garaaži juurde ostma vaid sain olemasolevatele juppidele hinge sisse puhuda.
Hetkel on probleemiks paak ning istme porolon, mis mul otseselt puudu on. Kui kellelgi pakkuda, siis võib PMi kirjutada.