Page 1 of 1

Vigade tuvastamine mittetöötaval mootoril

Posted: 21. Oct 2013 22:10
by Nobody
Austatud kasutajad, kirjutage siia teemasse vigade süptomeid, põhjusi ja lahendusi, kui olete kokku puutunud mitte töötava mootoriga. Samuti, milline on nn kuulikindelt meetod vea jälile jõudmisel? Millest alustate kontrolli, milliseid kogemusi omate?

Hiljem on plaan kokku panna "how-to" vigade otsimisel-leidmisel-lahendamisel 2- ja 4-taktilistel bensiinimootoritel.

Re: Vigade tuvastamine mittetöötaval mootoril

Posted: 21. Oct 2013 22:54
by iz350super
Kahetaktilisel lüüa vänta, näitab välja kui hea kompressioon- mis seisus rõngad.

aeglaselt vända alla surumine, kui ei susise siis peab silindri pea tihend, kui susiseb siis vahetaks silindri pea aluse tihendi.

Kui kuumast peast lööb 2t mootori kinni, jälle lüüa vänta, kui ei anna vänta lüüa,(ei liigu) on mootor kinni, kui saab, siis köäib ringi ja kolb kinni pole.

Vanemat kahetaktilist kahtlustaksin tuima mineku korral-- eemaldaksin summuti sõelad (vb need umbes) ja vaataksin kraani seest üle ja bendafilitrid puhastaksin (vahetaksin välja)

Käib, aga väga ebaühtlaselt, aga kütust tuleb peale vahetaksin küünla või mopeedi korral halli karbi.

Mingid esimesed mõtted.

Re: Vigade tuvastamine mittetöötaval mootoril

Posted: 12. Nov 2013 17:46
by Tafka
1) küünal märg või kuiv
2) kui märg siis kas säde on?
3) kui kuiv siis kas küte tuleb karpasse peale
4) kas karpa vahelised tihendid/ühendused on kindlad (lisaõhk)
5) säde puudu - kas vool jõuab süütepooli, kas kontaktid on korras, kondensaatori korrasolek, kas aku on liiga tühi
6) säde olemas, küte tuleb peale - kas kontaktivahed on paigas, kas kontaktide ajastus/süüde on õige, kas küünal on korras (harvadel juhtudel kui testides on säde olemas ei pruugi surve all sädet olla!)

Kui mootor töötab saaks ka testida kas karpade vahelised ühendused on kindlad pihustades näiteks brake cleani ühendus kohtadele või miskit muud sprayd....muidugi peab ettevaatlik olema et väga otseselt silindrile ei pihustaks kuna süttimis oht.

4T mootor külmalt käivitub ilusti aga soojast peast ei käivitu üldse või raskelt: klapivahed väiksed - klapp jääb soojast peast avatuks (mootor võib töötada aga peale seiskamist ei taha käivituda), süütepool hakkab surema - kehtib just vene bokseritele kus süütepool asub ees kaane all kuumas, süütepool kipub üle kuumenema ja lakkab töötamast.