Iž-56 1958
Iž-56 1958
Väike info siis minu puhkuse ja nädalavahetuse nokitsemistest. Foorumi kaudu võeti minuga ühendust ja tunti huvi ühe vahetuskauba vastu Voshod 3M vs. Iž56. Pikalt mõeldud vahetus tehtud. Iz-i saabumisest minu õuele mõni klõps:
Siis sai juurde toodud veel selline rapitud kuid dokumentidega asjandus: millega tulid kaasa sellise vahvad "samodelkinid" ja nende jaoks ka mikrovõti olemas. Nüüdseks üle eesti palju puuduvaid detaile juurde hangitud ja sügiseks on Iž sellises koosluses: Praeguseks haljastele detailidele ajutine krunt peale lastud, et meie niiske talv liiga ei teeks.
Olemas ka kaks ajastukohast mootorit, millest peaks ühe komplekti kokku saama. Paar pilti ka summutidest ja nende sirgestamisest. Algselt sellised: siis sai tehtud nii: siis sirgeks-puhtaks ja kokku tagasi.
Nüüd asi niikaugel, et on ta ilusti arvel ja registreeritd minu nimele. Puudu veel palju pisemaid detaile, aga küll need puuduvad osad kunagi tee minu juurde jõuavad.
Võimaluste piires püüan komplekteerida Iž-56st võimalikult ajastu truu sõiduki ja sellega tekkinud mõned küsimused-
1.kas mootori karterid olid algselt hõbedaseks värvitud?
2.kas on õiged karburaatori katted? Olen leidnud piltidelt 2-te erinevat tüüpi katteid- ühed lühemate ribidega (nagu minu jaol) ja teised pikemate ribidega.
3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Sadala- isandpaugu leht on olnud palju abiks, kuid kõigele sealt kahjuks vastuseid ei leia.
Küsimused-vastused oodatud. Esialgu kõik, eks edaspidi tuleb pilte küsimusi kindlasti juurde.
Margus
Siis sai juurde toodud veel selline rapitud kuid dokumentidega asjandus: millega tulid kaasa sellise vahvad "samodelkinid" ja nende jaoks ka mikrovõti olemas. Nüüdseks üle eesti palju puuduvaid detaile juurde hangitud ja sügiseks on Iž sellises koosluses: Praeguseks haljastele detailidele ajutine krunt peale lastud, et meie niiske talv liiga ei teeks.
Olemas ka kaks ajastukohast mootorit, millest peaks ühe komplekti kokku saama. Paar pilti ka summutidest ja nende sirgestamisest. Algselt sellised: siis sai tehtud nii: siis sirgeks-puhtaks ja kokku tagasi.
Nüüd asi niikaugel, et on ta ilusti arvel ja registreeritd minu nimele. Puudu veel palju pisemaid detaile, aga küll need puuduvad osad kunagi tee minu juurde jõuavad.
Võimaluste piires püüan komplekteerida Iž-56st võimalikult ajastu truu sõiduki ja sellega tekkinud mõned küsimused-
1.kas mootori karterid olid algselt hõbedaseks värvitud?
2.kas on õiged karburaatori katted? Olen leidnud piltidelt 2-te erinevat tüüpi katteid- ühed lühemate ribidega (nagu minu jaol) ja teised pikemate ribidega.
3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Sadala- isandpaugu leht on olnud palju abiks, kuid kõigele sealt kahjuks vastuseid ei leia.
Küsimused-vastused oodatud. Esialgu kõik, eks edaspidi tuleb pilte küsimusi kindlasti juurde.
Margus
Re: Iž-56 1958
Kahjuks ühelegi küsimusele vastata, kuna pole ise nendele veel päris õiget vastust ise ka leidnud.
Jõudu ja jaksu ehitamisel, oled õigest otsast alustanud - kõigepealt ratas kokku, kõik detailid külge ja siis visuaalne pool.
Jõudu ja jaksu ehitamisel, oled õigest otsast alustanud - kõigepealt ratas kokku, kõik detailid külge ja siis visuaalne pool.
Re: Iž-56 1958
Nii palju, kui mina kokku puutunud olen, siis peaks olema selline kilp, mis katab velje täielikult. Kahe triibuga kilbile läheb minuteada ka väiksema diameetriga rumm.MargusM wrote: 3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Igatahes tubli töö!
Re: Iž-56 1958
Pikkisilmi ootasin ,et kunas ratta tegemistest juttu täpsemalt teed
Rõõm näha,et mu Iz 56 sattus õigetesse kätesse,väga tubli tööga oled juba hetkelgi hakkama saanud,mis siin muud ikka öelda,jõudu jaksu edasiseks ja vaat ,et lõpuni asja viid
Rõõm näha,et mu Iz 56 sattus õigetesse kätesse,väga tubli tööga oled juba hetkelgi hakkama saanud,mis siin muud ikka öelda,jõudu jaksu edasiseks ja vaat ,et lõpuni asja viid
Re: Iž-56 1958
Jaaa - 56 on ilus ratas! Eriti tore on just see päris vana - suure tulega , tsentrifugaaleelsüütenurgaseaduriga ja nende haruldaste pisikeste karbilukuaugukestega.
1958'l on minu teada kõige pikem karbussi kõritoru ja seega ka selles osas kõige pikema joonega katted (üliharuldased leida), 1959'st tulid veidi lühema esiosaga, kuid veel ilusad ja endiselt suht. pika ribiga katted ning planeta omadega läks asi juba kirvetööks, sh ribid lühemad ka.
Summutid nendel superheadel " baflektoomia" piltidel on teisest seeriast alates ( 1959'... ) omad juba - 1958'l on sumpsid veidi saledamad ja lühemad, mille võrra tuletorud on pikemad. Vt nt ka siit http://www.hot.ee/s/sadalamc/ - " IZ pildid" , " Mudelite erinevused"
Rummu kattekettad peaks 1958'l olema 2-triibulised , samuti ka tagumise sadula sang peaks olema veidi julgema kaarega kui pildil oleval versioonll
Mootori värvimine hõbedaseks tehases on minu jaoks samuti lahtine küsimus. Võis täitsa olla, mingi hästi õhuke nitro-email, sest ega mõnest kratsimata jäänud ja varjulisemast kohast on mootorid seda nägu küll nagu oleks hõbedaga üle tuisatud
1958'l on minu teada kõige pikem karbussi kõritoru ja seega ka selles osas kõige pikema joonega katted (üliharuldased leida), 1959'st tulid veidi lühema esiosaga, kuid veel ilusad ja endiselt suht. pika ribiga katted ning planeta omadega läks asi juba kirvetööks, sh ribid lühemad ka.
Summutid nendel superheadel " baflektoomia" piltidel on teisest seeriast alates ( 1959'... ) omad juba - 1958'l on sumpsid veidi saledamad ja lühemad, mille võrra tuletorud on pikemad. Vt nt ka siit http://www.hot.ee/s/sadalamc/ - " IZ pildid" , " Mudelite erinevused"
Rummu kattekettad peaks 1958'l olema 2-triibulised , samuti ka tagumise sadula sang peaks olema veidi julgema kaarega kui pildil oleval versioonll
Mootori värvimine hõbedaseks tehases on minu jaoks samuti lahtine küsimus. Võis täitsa olla, mingi hästi õhuke nitro-email, sest ega mõnest kratsimata jäänud ja varjulisemast kohast on mootorid seda nägu küll nagu oleks hõbedaga üle tuisatud
Re: Iž-56 1958
Suured tänud sulle rainer selgitamise eest. Päris mitmele küsimusele sain natuke valgust juurde. Tõenäoliselt 100% lähedast originaali ma saavutada ei suuda (loe: ei ole piisavalt paksu rahakotti pere kõrvalt võtta), seda juba sellegipärast, et dokumentides on tal värvuseks määratud must värv (ei ole kuulnud, et IŹ tehasest sellise tooniga 56 oleks tulnud) ja ei tea kas hakkan värvimuutust MNT-s ette võtma. Karbussi pikema toru võiks leida inva autode pealt. Sumpsidega on nagu on, seda päris õiget pole oma silmaga veel näinud, aga ausalt öeldes on minujaoks hetkel küljesolevad natuke rohkem meelt mööda.
Re: Iž-56 1958
Teemale lisa mis siis vahepeal toimunud on- ega suurt ei ole näppe õliseks teinud . Siiski olen mõningad jubinad juurde leidnud: suure esitule klaasi mis puudu oli, uued nõukaaegses davottis olevas laitmatus korras leegitorud, korraliku kroomiga heeblid, spidomeetritross mis kahjuks osutus valeks- mõeldud uuemale versioonile millel tigu esirattas (tross lühem). Tõin ka juurde ühe mootori millest paraku peale käigukasti midagi muud kasutatavat ei leidnud. Selle juurde toodud mootoriga veel selline lugu, et lisaks 56 mootorile anti kaasa üks pannoonia mootor ja IZ350/49 mootor, ei oska neil ise vahet teha kumb ta on, siduri poolsel kaanel on küll kirjas 350 aga muud moodi kindlaks teha ei mõista. Samas varsti puhkus tulemas ja ehk saab natuke aega ka IZ-iga tegeleda.
Re: Iž-56 1958
Ise otsisin 350 vs 49 erinevusi, jäi ka silma, et see küljekaan koos 350 kirjaga ongi vist üks väheseid erinevusi. Muus osas midagi suuremat pole erinevust näinud. Muidugi garaazis mõlemad ka lauaall kõrvuti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iž-56 1958
muide, minu 1958 oli ka algselt olnud must (edit: võis siiski olla ka mustjalt, hästi tume sinine), nii et juhtus ikka ka seda karva.
Last edited by rainer on 29. Jun 2016 20:06, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iž-56 1958
350 ja 49 mootori vahe on veel silindri ülevoolu avade kujus, kindlasti on veel mõned pisidetailid.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iž-56 1958
Lootus lähiajal esimest korda tuli torusse saada. Sellega seoses tekkinud paar küsimust: kas leidub kaubandusest uusi trosse (sidur, gaas, toores) või tuleb uued ise valmistada? Samuti otsin uut simmerlingi generaatori alla ja esimese piduri parabani külge käivat piduri trossi reguleer kruvi. Peaks olema M7x1 keermega. Ja lõpetuseks veel puudu spidomeetri tross koos kõriga, sai kokku korjatud mõningased spidotrossid, aga kõk vale otsaga, ehk siis mõeldud neile millel spido võetud esirattast.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iž-56 1958
Trosse ja simmereid on vabalt saada.
Alati võib ka ise valmistada.
Alati võib ka ise valmistada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iž-56 1958
Üks küsimus: oskab keegi öelda mis mõõtudega 6v aku küljekarppi mahub/sobib? Oleks hea pealinnast enne maale minekut ära osta (läks maal olles meelest mõõdud võtta).
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iž-56 1958
Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iž-56 1958
10A võiks sobida?madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
Re: Iž-56 1958
Mul oli vahepeal ka 12Ah, kuid izile pole nii suurt vaja. 8Ah on piisav.MargusM wrote:10A võiks sobida?madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iž-56 1958
Tere,
Kuidas tegutseda piltidel oleva paagiga: peene võrk + tina, keevitus või tuleb otsida järgmine patsient? Paak ise muidu üllatavalt sirge ja heas seisus (paar väikest pahtliga parandatavat mõlki on).
Kuidas tegutseda piltidel oleva paagiga: peene võrk + tina, keevitus või tuleb otsida järgmine patsient? Paak ise muidu üllatavalt sirge ja heas seisus (paar väikest pahtliga parandatavat mõlki on).
Re: Iž-56 1958
mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iž-56 1958
Tänan pakkumast aga see juba "siledaks" tehtud.hmm wrote:mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view