Page 1 of 1

Küünalde taastamine

Posted: 28. Jun 2014 11:10
by v301060
Viimasel ajal on kuidagi nii juhtunud, et nii Jawal kui HD-l on tulnud tihti küünlaid vahetada, seda peamiselt ebaõnnestunud käivitamise tõttu. Jawa veel kuidagi tahmunud küünlaga käib aga HD mitte. Siit ka küsimus, kas neid tahmunud, kuid sisuliselt uusi küünlaid on võimalik taas kasutuskõlblikeks teha?
Keegi soovitas gaasipõletiga veidi lahtist tuld ja pärast peenemat terasharja, vanasti olevat selleks otstarbeks väikese kambriga liivapritsi kasutatud. On keegi seda teinud?
Jawa küünal nüüd iseenesest kallis pole aga HD-l igakord 2x5 euri välja käia muidugi rõõmu ei tee.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 29. Jun 2014 12:35
by fomoco
Hetkel tahmab sul küünlaid, kuid hiljem saab ka sumbutaja tahma täis.
Selle asemel, et alati peale sõitu küünlaid puhastada, võiksid pigem välja selgitada, miks ta täis tahmab.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 30. Jun 2014 13:56
by roosakummik
Palu piiblis soovitatakse küünlaid leotada atsetooni või petrooleumi sees ja siis nailon harjaga puhastada (ise olen kasutanus vana hamba harja).

Igasugune terasharjaga või kraapimine unustada kohe ära. Siis võid selle küünla kaugele visata üles otsida ja veelgi kaugemale visata.

Kuid jah tuleks vaadata ka mille pärast tahmab küünlaid. Liiga külm küünal, süüde, karburaator.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Jul 2014 11:27
by fomoco
Mida see traathari siis halba teeb?

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Jul 2014 11:53
by v301060
Pigem tuleks vast karukeelt kasutada.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Jul 2014 12:19
by argo1974
Kõige parema tulemuse annab minu arust gaasileegiga põletamine. Nõuka ajal, kui sai suviti MF70 peal muru niidetud, katsetasin erinevaid meetodeid alates keemiast, traatharjadest kuni liivapritsiga puhastamise seadmeni, aga nii tulemuslikud nad polnud. Samuti tundus liivapritsiga puhastamisel küünalde eluiga tunduvalt lühenevat.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Jul 2014 13:25
by v301060
argo1974 wrote:Kõige parema tulemuse annab minu arust gaasileegiga põletamine. Nõuka ajal, kui sai suviti MF70 peal muru niidetud, katsetasin erinevaid meetodeid alates keemiast, traatharjadest kuni liivapritsiga puhastamise seadmeni, aga nii tulemuslikud nad polnud. Samuti tundus liivapritsiga puhastamisel küünalde eluiga tunduvalt lühenevat.
Lihtsalt gaasipliidi põletil, küünal näpitsate vahel? Kaua lasta tuleks?

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Jul 2014 13:44
by minimo
Kunagi sai tehtud nii, et küünlad põlevate sütega pliidi alla visatud. Kui juba parajalt punased olid, võtsime välja ning pärast täitsa töötasid.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 02. Jul 2014 15:05
by argo1974
v301060 wrote:Lihtsalt gaasipliidi põletil, küünal näpitsate vahel? Kaua lasta tuleks?
Näpitsate vahel ei jõua neid keegi hoida ... kasutasin u 2mm paksusest plekist keeratud rõngast, millele olid 8 küünla hoidmiseks avad sisse puuritud. Mälu järgi 10-15 min kulus põletamisele, punaseks ei tasu lasta.

Re: Küünalde taastamine

Posted: 01. Dec 2015 20:20
by extinction
Gaasileek aitab küll paljudel juhtudel küünlahädast välja.
Et küünal ära ei tahmaks, tuleb mootor korda teha (sh toitesüsteem) ja aeg-ajalt rohkem, kui veerand gaasi keerata. Soovitatav on ka vältida proovikäivitusi ja lühikesi otsi, kus mootor töötemperatuuri ei saavuta.

Pliidi alla ei tasu küünlaid visata, peale korralikku kuuma sütel käib portselan metallosas ringi ja küünlast saab "normally open" tüüpi sussklapp.