Page 1 of 1

K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 20. Sep 2014 23:35
by iz350super
Tere, tahaks teada saada, kas krossikatel sumbutaja põie eemaldamine, või selle asukoha muutmine

http://www.giannelli.com/img_linee/43_Street%202T.png

annab sellist effekti, et mootoriga oleks pikka maad parem sõita, et ühtlasel gaasil oleks mootori hääl puhas ja ühtlane, mitte nagu krossikale omane pragin. Krossikas 2t tõmbab hääle puhtaks, kui pidevalt gaasi juurde anda.
Või pannes krossikale tava 2t tänavalegaalne sumbutaja, kaotab krossikas oma toorest jõudu ja sobib ka ühtlase gaasiga sõitmiseks?

Aga kuidas lahendatakse see mure, et enduro masin saadakse, tehakse tänavalegaalseks? Pealtvaadates on ikka sumbutajal põis säilinud.

http://motorcycle.brick7-ca.com/media/c ... 74d400.jpg

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 21. Sep 2014 00:02
by teints
See põis on tegelikult resonaator ja seda ei saa ka mittekuidagi summutiks nimetada. Summuti käib resonaatori otsa ja sellega summutatakse müra tänavakõlbliku sõiduki normidele vastava tasemeni. Resoka kaotamisega kaotad ka suure hulga mootori võimsusest.

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 23. Sep 2014 19:07
by iz350super
Kas see reso on tänavalegaalne?
http://www.upload.ee/image/4274680/9f73 ... 3b73dc.jpg
Võtab jõudu maha, teeb vaiksemaks ja sõidab ühtlaselt? (hääl ühtlane)

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 23. Sep 2014 20:31
by madeinussr
MIs mootorratast üldse jutt käib?

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 23. Sep 2014 23:12
by iz350super
gas gas 250, 300, 125 Neid saab ju arvele võtta.

http://www.motorcycle-usa.com/photogall ... 125_2t.jpg

ktm exc 125, 250.

http://www.bikez.com/pictures/ktm/2000/ ... enbach.jpg

Näideteks.

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 26. Sep 2014 09:45
by fomoco
Tänavalegaalsus ei sõltu reso olemasolust, reso tekitab tagasilöögi silindrisse õigel hetkel, et väljalaske lõpus silindrist väljuvad bensiiniaurud tagasi pressida.
Tänavalegaalsuse tagab õige sumbutaja, mis pannakse resole otsa.

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 26. Sep 2014 11:29
by iz350super
Aga, kas viimane resole lisatud sumbutaja muudab ka oluliselt mootori omadusi? Mõtlen, et kas mootor käib ühtlase gaasiga siis ühtlaselt või jääb krossikale omane pragin ja pläterdamine sisse?

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 27. Sep 2014 09:24
by fomoco
Kahjuks ei oska seda öelda, ehk oleneb see ikka konkreetsest mootorist, selle seadistusest ning väljalaske torustikust.
Võid ju proovida, pane resokale mõni suvaline sumbutaja pütt otsa.

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 27. Sep 2014 21:58
by iz350super
Pole kahjuks midagi ja millegile proovida, selle teadmisega oleks ma valiku teinud mida endale heameelega soetada, päris tuledega krossikas pole mu visoon, sellepärast uuringi, ehk kellegil on gas gas või ktm exc moodi kerged 2t tänavalegaalsed masinad?

Re: K: mootori omadused sumbutaja põie kaotamisel?

Posted: 28. Sep 2014 11:47
by kr1x_Z
iz350super wrote:Aga, kas viimane resole lisatud sumbutaja muudab ka oluliselt mootori omadusi? Mõtlen, et kas mootor käib ühtlase gaasiga siis ühtlaselt või jääb krossikale omane pragin ja pläterdamine sisse?
Mootori omadustest muutub:

*Kui lisatud sumbutaja tekitab lisa vasturõhku süsteemi võib mingil määral paraneda jõudlus alumises otsas, kuid kaotad jõudlust kõrgel pöördel.

*Kui süsteemi lisa vasturõhku ei teki ei tohiks mootori omadused muutuda.

Kindlasti väheneb 2t omane hääl(midagi efektiivsem see on seda rohkem väheneb väljuv müra), mõningal määral võib aidata ka viimase toru suunamine alla poole, et juhi jaoks häirivat müra vähendada.