Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)
Nobody: Vana Iz kastiga (Must krants)
Kahel viimasel aastal on korralik 16 tunnised päevi täis elu olnud, et koju tulles jõuad ainult koridoris tsikliraamide taha koperdada ja magama heita. Tänaseks mõned ümberkorraldused tehtud ning päevad veidi vaiksemaks sätitud. Võtsin ette need samad vedelevad plekid ja tükid, mis erinevatest iziehitustest järgi jäänud.
Kuna otse puhkuse ajal jooksis sülle ka üks põnev doonor izi rape, oli pilt selge.
Muide doonoril oli päris mitmeid põnevaid Nõukogude iseehitusi ja minule varem mittenähtud iseärasusi. Näiteks sellise ehitusega esiamortide prille pole veel näinud. Teisi muudatusi näitan varsti, kui maale pildistama jõuan. (Muudetud tagahark, raami tugevdus, roolipiduri täiendus jne)
Vana lõigutud raam tuli keldri seinapealt, sirged esiamordid doonorilt.
Ratta ehitamise eesmärk on puhtalt roheline mõtteviis ja vanatehnika elul hoidmise keskne. Ehk enamus tükke on omal moel kas päästetud Kuusakoski platsidelt või mingidest aidatagustest leidudest. Kuna enda maakohas on plats omajagu lahmakas, tuleb sellele rattale külge korv ning 2T mürinat hakkab ta pakkuma meeldiva vahepalana puhkehetkedele ja korrastustöödele.
Rattal on mõningaid juppe ka puudu.
1) Sumbutite otsaseibid 2tk 2) Tagaratta võlli mutter
3) Piduri-siduri heeblid
Ülejäänu paistab, et oma varudest olemas.
Kuna otse puhkuse ajal jooksis sülle ka üks põnev doonor izi rape, oli pilt selge.
Muide doonoril oli päris mitmeid põnevaid Nõukogude iseehitusi ja minule varem mittenähtud iseärasusi. Näiteks sellise ehitusega esiamortide prille pole veel näinud. Teisi muudatusi näitan varsti, kui maale pildistama jõuan. (Muudetud tagahark, raami tugevdus, roolipiduri täiendus jne)
Vana lõigutud raam tuli keldri seinapealt, sirged esiamordid doonorilt.
Ratta ehitamise eesmärk on puhtalt roheline mõtteviis ja vanatehnika elul hoidmise keskne. Ehk enamus tükke on omal moel kas päästetud Kuusakoski platsidelt või mingidest aidatagustest leidudest. Kuna enda maakohas on plats omajagu lahmakas, tuleb sellele rattale külge korv ning 2T mürinat hakkab ta pakkuma meeldiva vahepalana puhkehetkedele ja korrastustöödele.
Rattal on mõningaid juppe ka puudu.
1) Sumbutite otsaseibid 2tk 2) Tagaratta võlli mutter
3) Piduri-siduri heeblid
Ülejäänu paistab, et oma varudest olemas.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi rape
Kas kellelgi ei vedele mõnda iz-56 kõverat raami? Tahaks sealt tagaosa kaare ära napsata
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi jäänuk
Mul seisab pool raamist, millel esihark koos kinnitustega maha lõigatud. Ära pole raatsinud visata, äkki kunagi vaja üht-teist maha lõigata.
Re: Vana izi kompott
Vabamatel hetkedel saab ka seda ratast edasi nokitsetud. Doonori raami vastu äratas huvi kaasfoorumlane. Mina elustasin rauahunnikust leitud vana lõigutud iz 56 raami.
Kuna ratas tuleb korvi ja puitkastiga maale ehitusele abimeheks ning suviseks lustiks, siis eesmärk on less is more. Esituli tuleks ainukeseks lisaks, kuid pole veel leidnud sobivat...
Kuna ratas tuleb korvi ja puitkastiga maale ehitusele abimeheks ning suviseks lustiks, siis eesmärk on less is more. Esituli tuleks ainukeseks lisaks, kuid pole veel leidnud sobivat...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Viimased plekid ja rauahunniku kehvemad jäägid külge kruvitud. Elektrist tuleb vaid esituli ning signaal. Oma võsavahel ja metsas sõiduks...
Esituli on lihtne, roheline saab laadimistuleks. Kui kellelgi on vene indikaatorlambi pirnipesa üle, siis mul see puudu.Vanad poldiavad punktib keevitusega kinni.
Roostetõrjet tegin vaid niipalju esialgu, et traatharjaga vana maha, roostesurm peale, aerosoolkrunt ja esimene ettejuhtuv (must matt) aerosool peale. Parajalt krantsi välimusega, aga jahh...
Esituli on lihtne, roheline saab laadimistuleks. Kui kellelgi on vene indikaatorlambi pirnipesa üle, siis mul see puudu.Vanad poldiavad punktib keevitusega kinni.
Roostetõrjet tegin vaid niipalju esialgu, et traatharjaga vana maha, roostesurm peale, aerosoolkrunt ja esimene ettejuhtuv (must matt) aerosool peale. Parajalt krantsi välimusega, aga jahh...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Algselt oli vaja vahetada ka kepsu ülemine puks, kuid õnneks leidsin remontsõrme 15.0 asemel 15.1 mm. Nüüd vaja hankida hõõrits ja olemas olev puks lihtsalt üle käia.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Paneme tina...
Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.
Muide hea nipp, kes viitsib skeemitada. Nimelt suure komplekti erivärvi juhtmeid saab mõne vana auto lammutamisest. Romulad kindlasti abiks
Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.
Muide hea nipp, kes viitsib skeemitada. Nimelt suure komplekti erivärvi juhtmeid saab mõne vana auto lammutamisest. Romulad kindlasti abiks
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Ainult hõõritsemisest jääb vist väheks, hiljem peaks pinna ära lihvima või lausa hoonima.
Hõõritsemisel ei jää pind sile ja kõik konarused muutuvad loksudeks.
Hõõritsemisel ei jää pind sile ja kõik konarused muutuvad loksudeks.
Re: Vana izi kompott
Juttu oli ikka sõrmepuksi hõõritsemisest, mis on täpistöötluse jaoks. Hõõritsemine on puhastöötlus avadele.fomoco wrote:Ainult hõõritsemisest jääb vist väheks, hiljem peaks pinna ära lihvima või lausa hoonima.
Hõõritsemisel ei jää pind sile ja kõik konarused muutuvad loksudeks.
Täpsuse järgi on (võtsin GOST standardite järgi, kuna oli käepärast):
1) Puurimine 5 töötlemistäpsusklass, pinnakaredus 3...4 klass (kõige robustsem)
2) Avardamine 4-5 töötlemistäpsusklass enne hõõritsemist, pinnakaredus 4...5 klass
3) Hõõritsemine 2-3 töötlemistäpsusklass GOST järgi (Kõige täpsem), pinnakaredus 5...7 klass (kõige "siledam")
See "lihvimine", mida sa mõtled on hoonimine. Hoonimist kasutatakse silindrite puhul, et sinna kalasaba mikromuster tekitada õlituse parandamiseks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Maakeeli:
Mul on kaks reguleeritavat hõõritsat, neist üks on "kuuliga reguleeritav"
Treipingis tegin fosforpronksist puksi, pressisin kepsu silma sisse, hõõritsesin esmalt tavalise ning seejärel kuuliga reguleeritava hõõritsaga.
Pind jäi veidi sooneline, kuid sõrm läks üpriski piisava survega läbi, ei kukkunud niisama.
Peale mõnda aega töötamist sõi see sooneline pind end kolvisõrme sisse ja sooned ka justkui kulusid siledamaks.
Tekkis uus loks.
Kuidas saada sama head pinda, nagu on kolvisõrmel?
Mul on kaks reguleeritavat hõõritsat, neist üks on "kuuliga reguleeritav"
Treipingis tegin fosforpronksist puksi, pressisin kepsu silma sisse, hõõritsesin esmalt tavalise ning seejärel kuuliga reguleeritava hõõritsaga.
Pind jäi veidi sooneline, kuid sõrm läks üpriski piisava survega läbi, ei kukkunud niisama.
Peale mõnda aega töötamist sõi see sooneline pind end kolvisõrme sisse ja sooned ka justkui kulusid siledamaks.
Tekkis uus loks.
Kuidas saada sama head pinda, nagu on kolvisõrmel?
Re: Vana izi kompott
Sooned ei tohi hõõritsemisel küll jääda. Seljuhul valed lõikereziimid või kulunud terad.
Kolvisõrmega on muidugi see lugu, et tehtud on talle ümarlihv ja hiljem karastus otsa. Teine tehnoloogia....
Kolvisõrmega on muidugi see lugu, et tehtud on talle ümarlihv ja hiljem karastus otsa. Teine tehnoloogia....
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Vana izi kompott
See ju täitsa Jawa 634 või siis 638 lüliti, aga jah jaapani kvaliteediga annab võrrelda küll.Nobody wrote:.
Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.
:
Re: Vana izi kompott
Näedsa, jälle targem. Ju siis Jawa meestel need lülitid ei lagune, sest mõni aeg tagasi laadal euro-paariga seda keegi osta ei tahtnud. Planeta 5 lülitid aga lähevad kaubaks igas olukorrasroosakummik wrote:See ju täitsa Jawa 634 või siis 638 lüliti, aga jah jaapani kvaliteediga annab võrrelda küll.Nobody wrote:.
Kõike seda "keerulist" elektronide voogu hakkab juhtima leiukastist saadud tundmatu Japsi lüliti.
:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Sai vahelduseks nokitsetud kompotiratast va roheline mõtteviis ja viimasegi jäägi ära kasutamine.
Mootoril sai sisse uus kolb, sõrm, rõngad ja ülemine sõrmepuks. Paarist hoobist läks mootor käima. rohkem edasi ei tegelenud, kuna kett ja veohammasratas veel ühendamata.
Siiki kavatsen hiljem selle 56 mootori mõne teise vastu ümber vahetada. Selleks tarbeks üks Planeta 3 mootori jäänuk
Vaadates poldipäid, siis ei ole see mootor vist kunagi lahti käinud. Kahjuks oli see mootor seisnud kaua ilma silindrita niiskes kohas ja väntvõll tuleb uus panna - kinni roostetanud. Käigukast oli aga paksemat sorti õliga koos ja toimetab hästi.
Mootoril sai sisse uus kolb, sõrm, rõngad ja ülemine sõrmepuks. Paarist hoobist läks mootor käima. rohkem edasi ei tegelenud, kuna kett ja veohammasratas veel ühendamata.
Siiki kavatsen hiljem selle 56 mootori mõne teise vastu ümber vahetada. Selleks tarbeks üks Planeta 3 mootori jäänuk
Vaadates poldipäid, siis ei ole see mootor vist kunagi lahti käinud. Kahjuks oli see mootor seisnud kaua ilma silindrita niiskes kohas ja väntvõll tuleb uus panna - kinni roostetanud. Käigukast oli aga paksemat sorti õliga koos ja toimetab hästi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Külge läks aianurgas seisnud vana korv. Võib öelda, et selle aasta esimene "tsiklisõit" on tehtud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Lasin käimari õlil veidi ringi käia ja vahetasin selle korra veel ära. Samuti vaja bensiinikraan korda teha, kuna lekib. Saigi lahti võetud ja ära puhastatud. Kraani siibrivõlli simmer oli vana ja murenenud, asendasin selle ühelt vanalt bensiinikraanilt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Paneks ühe laigi. Sellel juppidest kokku ladumisel kohe on miskipärast oma võlu.
Kas korv on tagant alumiiniumtiibadega?
Kas korv on tagant alumiiniumtiibadega?
Re: Vana izi kompott
Jep, täpselt sama seeria.Prii wrote:Paneks ühe laigi. Sellel juppidest kokku ladumisel kohe on miskipärast oma võlu.
Kas korv on tagant alumiiniumtiibadega?
Täna sai karpat timmitud, kui õhuklapp lahti teha, siis hakkas gaasiga pooma. Tõstsin segunõela ühe astme võrra. Nüüd käib edasi reipalt, käivitub hästi ja jääb tühikäigul käima.
Kusjuures tühikäiku on K-28 karpal päris lihtne seadistada, selleks on vaja:
1) Sõida mootor soojaks
2) Keera kruvist gaasisiibrit nii alla, et masin käima jääb
3) Keera tühikäigu kruvist, nii et pöörded maksimaalsed oleks
4) Korda 2. ja 3 sammu vaheldumisi.
5) Nüüd peab ratas minema reipalt pöördesse, jääma tühikäigul käima, proovi sõita
6) Kui oled rahul, siis nii lihtne oligi.
PS! Tühikäiku tuleb seadistada avatud õhuklapiga (hoob juhtraual lahti)
Nüüd proovi sama asja järgmisel päeval külma mootoriga, võib üllatusi tulla
K-28 karpaga käivitamine käib järgmiselt:
1) Õhufiltris siiber kinni
2) Karpa uputamine
3) Gaasi tuleb nõksa lahti keerata, sest muidu töötab käivitades vaid tühikäigu düüs, siis tõmmatakse ka peadüüsist kütust peale. Anna vänta! Kusjuures vänta tuleb alati vabast asendist lükata esimesse hambasse rahulikult. Vastasel juhul on tulemuseks kävitussektori ära pekstud esimesed hambad - liiga tihti nähtud mootoreid lammutades
Kena sõitu!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Ratas tänavale ka tuleb?
Re: Vana izi kompott
See ratas siiski mitte, maale viin. Kui P3 mootori valmis saan, siis asendan 56 oma. Aga üks dokumentidega 56 ootab küll korvi.Prii wrote:Ratas tänavale ka tuleb?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Ma arvan, et 56 saab oma korvi kui vaja , tel 5573117Nobody wrote:See ratas siiski mitte, maale viin. Kui P3 mootori valmis saan, siis asendan 56 oma. Aga üks dokumentidega 56 ootab küll korvi.Prii wrote:Ratas tänavale ka tuleb?
Re: Vana izi kompott
Ratas sai maale viidud ja esimesed sõidud metsas ja võsas tehtud. Töötab heasti ning kinni ei jäänud.
Muidugi päeva lõpuks andis saba originaal gaasitrossi otsanippel, pingutamist tahtsid jalarauad ning sumbutajad. Tahan vahetada need Jupiter-4 sumbutajad (ühe kinnituskõrvaga) mõne vanema tüübi sumbutajate vastu, kus kinnitus on eesmise ja tagumise jalaraua juures. Saab seljuhul jäigem. Selgus, et paak lekib ka, kui üle kolmveerandi täis panna.
Kellelgi izi 2-3 seeria paaki pakkuda või
Izi 1-3 seeria sumbuteid (seisukord pole oluline)?
Muidugi päeva lõpuks andis saba originaal gaasitrossi otsanippel, pingutamist tahtsid jalarauad ning sumbutajad. Tahan vahetada need Jupiter-4 sumbutajad (ühe kinnituskõrvaga) mõne vanema tüübi sumbutajate vastu, kus kinnitus on eesmise ja tagumise jalaraua juures. Saab seljuhul jäigem. Selgus, et paak lekib ka, kui üle kolmveerandi täis panna.
Kellelgi izi 2-3 seeria paaki pakkuda või
Izi 1-3 seeria sumbuteid (seisukord pole oluline)?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Vana izi kompott
Vägev vaatepilt. Kevadekuulutamine võsavahel koos varblastega. Nii nagu vanasti. Mõned mehed on omalajal terve maja ehitusmaterjali kokku ajanud Külgkorv Iz- ga. Jõudu tööle.
Re: Vana izi kompott
Nalja ja tralli jätkus nii kruusateel kui ka heinamaal kurvi võttes ja mättaid lennutades. See on see booooooorn tu bii vaild või midagi sellist, kevadine tuul näkku tuhisemas.
Täna sai lahendatud sumbutajate teema ning ühed vanad sigarid sirgemaks aetud. Paak saab vast ka peagi hiljemalt Tagadil lahenduse
Täna sai lahendatud sumbutajate teema ning ühed vanad sigarid sirgemaks aetud. Paak saab vast ka peagi hiljemalt Tagadil lahenduse
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Meisterdasin ühel õhtul sellised vigurid. Millega küll tegu võiks olla?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Vana izi kompott
Kala,taara,mulla, puskaripudelite, kartuli või mõne muu maal elulise toote tarnimiseks mõeldud kasti kinnitused külgkorvi raamile? :)
Nobody wrote:Meisterdasin ühel õhtul sellised vigurid. Millega küll tegu võiks olla?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Vana izi kompott
Tegin ära! Metsaalune prahist prii
Tagumine rehv on 4" lai, parempoolsed kärnad tuli rellakaga maha lõigata, et kummisukkadest mööda läheks.
Tagumine rehv on 4" lai, parempoolsed kärnad tuli rellakaga maha lõigata, et kummisukkadest mööda läheks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Tagadi laadalt sai üks 4.75" rehv toodud külgkorvile. Kitsas ratas kippus pehmel maal sisse vajuma.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Tagadilt paaki ei leidnud?
Re: Vana izi kompott
Tänan küsimast. Ikka leidsin! Tegelikult oli Roosakummikuga kokku lepitud vahetuskaup juba. Uus paak nüüdseks ka värvi selga saanud ja ootab nädalavahetust. Aitüma talleMyrka wrote:Tagadilt paaki ei leidnud?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana izi kompott
Küsisin, sest kaesin oma varusid ja endalegi üllatusena on mul 9 paaki tagavaraks, 1-2 seeria omi 4 ja 56 omi 5. Enne ei julgenud pakkuda, ei teadnud kas on veel mõni üle või mitte. Mis ma siin tühja ikka pakun
Re: Vana izi kompott
Tõsine töökrants ja ökoprodukt. Vana käimariõli sai kasutatud kasti ülevõõpamiseks
Maal väga hea abiline kevadiste tööde juures ning lisaks on sõitmine läbi pehme maastikku lõbus.
Maal väga hea abiline kevadiste tööde juures ning lisaks on sõitmine läbi pehme maastikku lõbus.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz (Must krants)
Korviga tsikkel teenimas välja lõbusõidukilomeetreid
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Süüstesüsteem originaal? Mis rattaga edasi? Jääb tööloomaks või plaanid midagi huvitavat konstrueerida?
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Sügisel toon linna tagasi, hooldan ära ja panen hetkel osadena oleva P3 mootori peale. See sama mootor, mis esimese pildi rattal osaliselt peal on. Praegune mootor rändab iz 56 selga.Prii wrote:Süüstesüsteem originaal? Mis rattaga edasi? Jääb tööloomaks või plaanid midagi huvitavat konstrueerida?
Süüde ja mootoripool ikka originaal. Lihtsalt asjad korras ja hooldatud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Päike säras tänasel jõululaupäeval nii heasti, et lausa kipitas ratast käivitama ja metsaradasi ette võtma!
Häid jõule ja head motoriseerumist uueks hooajaks!
Häid jõule ja head motoriseerumist uueks hooajaks!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Ajasin isegi oma JU-3k käima ja tegin porikseks.
Homme teen vist veel ühe tiiru.
Homme teen vist veel ühe tiiru.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Segasin 2T kütet 20 liitri jagu. Kardan, et nii lõbusalt aega veetes tuleb veel enne nädalalõppu lisa tuua!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Jõulud on seekord väga kevadised
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Eelmistest jõuludest on märkamatult saanud juba peaaegu uued jõulud. Truu 2-taktiline on mind ja mu talutegemisi väärikalt teeninud kaks aastat. Selle jooksul paar korda alt vedanud tühja akuga (tuled ununesid põlema) ning ühe katkenud gaasitross. Igati vahva riistapuu! Samuti lõpetas elutee esimene rehv, sest traadid roostetasid lõplikult läbi.
Kuid nüüd on aeg viia ta korralikumale talvehooldusele. Kiigepuksid, rattalaagrid karjuvad kokkupanekust saati vahetuse järele. Samuti saab peal olev Iz-56 mootor hoolduse-laagrite vahetuse ning läheb riiulile väärilist ratast ootama. Uueks südameks saab veidi uuem Planeta-5 mootor. Täienevad tulelahendused ning loodetavasti jätkub kolmas hooaeg metsade vahel sama reipalt.
Kuid nüüd on aeg viia ta korralikumale talvehooldusele. Kiigepuksid, rattalaagrid karjuvad kokkupanekust saati vahetuse järele. Samuti saab peal olev Iz-56 mootor hoolduse-laagrite vahetuse ning läheb riiulile väärilist ratast ootama. Uueks südameks saab veidi uuem Planeta-5 mootor. Täienevad tulelahendused ning loodetavasti jätkub kolmas hooaeg metsade vahel sama reipalt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Vana Iz korviga (Must krants)
Esirattal olid ära väsinud mõned kodarad, samuti oli lõtkud sees. Võtsin ette selle rihtimise, mis tähendas vanade niplite pitsiga punaseks ajamist ja lahti keeramist. Tükk nokitsemist ja hakkab lõpupoole jõudma. Uued laagrid sisse ja laiem rehv peale. Ajee!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.