Page 1 of 1

Riga 11 remont

Posted: 09. Dec 2014 15:06
by KPuusepp
Tervitus

Kuna olen seda aega üha enam ja enam endale edasi lükanud, siis mõtlesin selle nüüd käsile võtta. Nimelt D6 mootori kap. remont. Rohkem olen pigem igasuguse raami ja muude asjadega tegelenud, kuid mootorile pole veel kätt külge pannud.

Hetkel olemas siis üks riga 11, mille raam, rattad ja kõik muu on taastamisel ja mõtlesin ka mootori üle vaadata.

Mõned küsimused siis, et mida peaks kogu mootori puhul peamiselt jälgima ja kindlasti ära vahetama, kui ei tea motoori ajalugu? Mootor seisnud ca 10 aastat liikumatuna.
Kas mootori tihendi komplekte on olemas ning kust võiks neid leida? Samuti laagritega? Mida teha mootorile, et kestaks kauem? Kui palju on hooldevälp jne. Mis juppe kindlasti vältida ja mida eelistada? Kas üldse on mõtet D6 mootorit korrastada või eelistada midagi muud (d8)?

Tulevikus kui ratas korrastatud, siis üks naisterahvas sooviks sellega ka ehk võidusõidul osa võtta. 8 )

Re: D6 mootori remont

Posted: 09. Dec 2014 18:11
by arvutiguru
no kui naised võidu sõitma tulevad,siis peab sind ikka aitama.algatuseks vast võtad mootori pulkadeks ja teed korraliku pildimaterjali siia.mootorile vajalikud kuluosad,selles saan ka sind aidata.

Re: D6 mootori remont

Posted: 10. Dec 2014 17:21
by iceman
abi ja nõu saab ikka , kuid ühineksin guru palvega , fotomaterjali asjus , veendumaks , et pole tegu türimeeste naljaga , või naljaga nimetet meeste kulul . pisut taustsüsteemi teadja mõistab mu kõhklusi/kahtlusi .

Re: D6 mootori remont

Posted: 10. Dec 2014 20:36
by KPuusepp
Pildimaterjali katsun lähiajal üles saada. Seniks pole vaja kahtlusi tunda : )

Re: D6 mootori remont

Posted: 10. Dec 2014 21:50
by kobras
Kasutajanimega on jah natsa naljakas lugu. Proovin ise ka aru saada,et kas võtta tõsiselt seda teemat või huumoriga.

Re: D6 mootori remont

Posted: 11. Dec 2014 12:08
by KPuusepp
Kiire google annab mingisuguse vihje samaperenimelisest Kristost. Temaga pistmist igatahes pole :D

Aga pildimaterjaliks nii kaua siis üks esmane pilt garaazist

http://goo.gl/drRQS8

Re: D6 mootori remont

Posted: 11. Dec 2014 17:51
by arvutiguru
korralik toorik.tee kindlasti asi ikka lõpuni

Re: D6 mootori remont

Posted: 11. Dec 2014 17:58
by iceman
kas antud 11 on/ ei ole juba lahingus olnud ? , äksis näiteks , neid originaalvärvides lillasid on mitmeid viimaselajal erikohtades vastu tulnud , või on tegu sama pilliga koguaeg ?

Re: D6 mootori remont

Posted: 11. Dec 2014 18:32
by arvutiguru
äksis sõitis kyll sihukese välimusega pill.

Re: D6 mootori remont

Posted: 11. Dec 2014 22:13
by urmet48
Minu kuuris on samuti sama värviskeemiga 11 seismas.

Re: D6 mootori remont

Posted: 12. Dec 2014 10:49
by KPuusepp
Antud isend seisnud ca 10 aastat igal pool nurkades. Lahinguarme tal pole : )

Re: Riga 11 remont

Posted: 14. Dec 2014 21:17
by KPuusepp
Muutsin teema ümber kogu võrri remondiks siis.

Sai reedel kõik laiali lammutatud (mootori poole peale pole veel kallale asunud).

Siit mõned küsimused:
1. head odavat kroomijat, kellele mõningad asjad kroomimisse anda (lenks, tuli ja mõned väiksemad detailid).
2. vändaosa puksid - kas käivad kuidagi ära või on nende eemaldamine suht võimatu? Välja lüüa hetkel ei õnnestunud.
3. Esiamortidega kas annab midagi paremat ette võtta, kui hetkelised ära vajunud vedrud? Näiteks kangemad vedrud vms?
4. Mismoodi tagumine pidur toimub? Ei leidnud hetkel loogilist seletust sellele (mingi jupp on kindlasti sealt puudu).

Re: Riga 11 remont

Posted: 14. Dec 2014 23:33
by iceman
sa tahad siis hakata restoreerima , kui kroomimist otsid ? laidan mõtet , kuna korralikke juppe peab olema massiliselt , puudub põhjus hakata neid taastama , kui just kogu protsess ise pole eesmärgiks , mitte tulem . r11 on r13-ne kõrval levinuim säärekas , niiet jupipuudust tegelikult pole , küll on mõne müügimehe hinnad sellised , et odavam pole ainult kroomida vana asja , vaid terves tükis nullist uus teha . ka on paljud asjad juba eelnevalt restaureeritud või remonditud , ning seeläbi kasutamiskõlbmatuteks muudetud . sesmõttes tundub sinu toorik olevat hea , et peale ajahamba ja algsete konstruktorite , pole seal silmatorkavat vägistamist toimetatud.
edeots ongi võrril selline vedel , erilisi illusioone pole mõtet endale genereerida, kui ainult uued juhtpuksid teha juhul kui putkede kroomi seisukord on enamvähem libe.
pedaalikurbel on vene-nõukogude inseneridele omase Keniaalsusega rajatud liuglaagritele , milleks on malmjurakad , mis lihtsalt istuga raamisees.
tagupiduri ajam on pedaalivõllil , koosneb võllil olevatest nuudilaadsetest hammastest, millele haakub väike aknaraami kujuline klõkats, mida surub nuutidesse raamatukujuline plekkvedru, mis kaetud plekkist kopsikuga. kopsikut hoiab paigal vänt . kui asi kulumata ja õieti koostatud , siis isegi natuke toimib. tavaliselt ei ole ta kulumata ,st ei toimi . mõningase jebimise ja tuuninguga on võimalik teda siiski tööle aidata.

Re: Riga 11 remont

Posted: 15. Dec 2014 20:44
by iceman
neid originaalvärvis pärlasid ongi rohkem liikvel , täna okitokis pakutakse raplakandist ühte , mis pildipealt tundub täitsa söödav ja heas komplektsuses . hind 290 mumeelest ka täiesti adekvaatne , kui kõik nii nagu seal kuulutatakse , oluline et on vanaaegse omaniku peetud ja pole tänapäevaste tehnikahuviliste noorte käejärgi midagi paremaks tehtud.
võtad selle ligi ning teed kahest ühe ilusa ja jääkidest ühe kiire .

Re: Riga 11 remont

Posted: 13. Mar 2015 17:43
by KPuusepp
Vett merre voolanud ja vaikselt nokitsenud. Nüüdseks siis juba raam ja kõik muu värvitud. Lahenduseks tuli oranz/valge kombinatsioon. Aja puudusel "nokitsen" asja kokku. Ei ole asja maha matnud, ärge muretsege :D

Re: Riga 11 remont

Posted: 17. Mar 2015 17:10
by KPuusepp
https://www.dropbox.com/s/0zqya7zn035y6 ... 3.jpg?dl=0

Selline ta siis tänase seisuga on. Ehk keegi saab aidata ja vaadata mis järjekorras kinnitus bensupaagi esine raami külge. Kas oli (pealtpoolt) klamber, kummipuks, benapaak, kummipuks, raamikinnitus? Või oli kuidagi teistpidi?

Lisaks kuidas oli tagumise ratta juures olevate raami torude kinnitamine. Ühe augu alla kinnituvad siis keti hammasratta kronsa, "sangatoru" ja porilaua raam. Kas porilaua raam oli seespool suurt raami või kuidagi teistpidi? Kõige parem, kui keegi saaks pildi teha sellest kohast. : )
20150317_145043.jpg

Re: Riga 11 remont

Posted: 17. Mar 2015 17:28
by Nobody
Ilusad värvid! 8 )

Paistab pulbervärvi moodi, õigus?

Re: Riga 11 remont

Posted: 17. Mar 2015 18:23
by urmet48
Värvivalik on tõesti ilus. Sul asjad ju koos juba. Järjestus pole seal niiväga oluline. Peaasi, et kinni on.

Re: Riga 11 remont

Posted: 18. Mar 2015 12:42
by KPuusepp
Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?

Re: Riga 11 remont

Posted: 18. Mar 2015 16:59
by arvutiguru
KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?


amordi juhtpuksid ongi sellised.neid ei fikseeri miski amordi torus.on lihtsalt tihkelt sees.

Re: Riga 11 remont

Posted: 18. Mar 2015 17:15
by Nobody
Kvaliteetne rehv, hea valik ja hind:

http://www.mitas.ee/mootorratta-rehvid- ... ri-rehvid/

Re: Riga 11 remont

Posted: 19. Mar 2015 10:46
by KPuusepp
arvutiguru wrote:
KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?


amordi juhtpuksid ongi sellised.neid ei fikseeri miski amordi torus.on lihtsalt tihkelt sees.
Kõrgel nad umbes olema peavad? Suht kohe toru alguses?

Re: Riga 11 remont

Posted: 19. Mar 2015 16:16
by iceman
juhtpuksid paarikaupa , kummaski püksisääres kaks , üks allotsas ja teine vastavalt üleval niikõrgel kui võimalik , et toru alumises asendis veel kannaks . mida suurem on pukside vahekaugus seda jäigem saab . pukside fikseerimiseks on kasutatud kõiksugu nõkse , alates liimimisest kuni polt-neet liiteni . tehasepoolt on lihtsalt sisse pressitud mingi kerge istuga , kui sisemise kroomtoru juhtpind enam ideaalne pole oleks kinnitamine alumiste pukside puhul aktuaalne.

Re: Riga 11 remont

Posted: 25. Mar 2015 17:24
by KPuusepp
Puksid peaksid siis kerge faasiga olema, et kroom toru sisse oskaks minna, ma eeldan? : )

Re: Riga 11 remont

Posted: 25. Mar 2015 20:28
by Nobody
KPuusepp wrote:Puksid peaksid siis kerge faasiga olema, et kroom toru sisse oskaks minna, ma eeldan? : )
Puksid ja metallist komponentide servad tehakse alati koostamise hõlbustamiseks ja tööohutuse nimel faasiga või välise raadiusega ;)

Re: Riga 11 remont

Posted: 26. Mar 2015 00:10
by iceman
seal faasist vähe tolku , kui uue juhtpuksi püksisäärde sisse pressid , siis torusees olev liitekoht , mis puksi ka paigal aitab hoida , deformeerib plastist puksi nõndapalju , et läbihõõritsemine on vältimatu . peavalu tekitajaks saavad olema kroompinna all olevad roostekolded , mis juhtpinna üles kobrutavad . vedrustuse kokkusurumisel on tavaline , kui juhtpuksi kontakt sisemise toruga muutub suuremaks välimisest istust , millele järgnevalt jääb puks sisemise torukülge ja irdub oma seaduslikust asupaigast . vanematel versioonidel teleskoopvedrustusest , nagu R5 ja R7 oli kroomialune pind vasetatud , järgnevate mudelite kohapealt ei oska väita.

Re: Riga 11 remont

Posted: 29. Mar 2015 18:15
by Kerhard
KPuusepp wrote:Tsink, pulber ja lakk. : )

Lisaks kummitab praegu esimese kahvli laagrite süsteem. Kas kuskil joonist oli, mis kuhu käib? Laagri kausid raami küljes olemas, kuid kas koonuseline laager läks alla poole või üles poole?

Lisaks kust otsida uusi rehve ning üle lasta kontrollida veljed? Kloostrimetsas?
Vaja oleks veel tagumist tuld praegu. Ehk kellegil leidumas kuskil?

Lisaks esikahvli amortide juhtpuksid. Liiguvad kahvi sees suht vabalt ringi. Kas need peaksid kinnituma kuidagi kuhugi või kus nende asukoht täpsemalt peaks olema?
Kui huvi on uute vene (originaal) rehvide vastu siis 53739301

Re: Riga 11 remont

Posted: 20. May 2015 15:33
by KPuusepp
Võrri remont lõpusirgel ja käib komplekteerimine. Kohe mitu küsimus. Kuidas on taga ratta kinnitus? Hetkel ei suuda leida piduritrumlile kohta, et kus ta nö "vastu raami" oleks. Ehk siis see trumli süvend kuhu käib. Puks toob ta raamis liiga kaugele.

Samuti miks on rataste laagrite all sellised kausid rummu sees? Ühel pool 1, teisel pool 2. Teisel rattal oli ainult ühel pool 1 ja teisel pool polnudki.

Re: Riga 11 remont

Posted: 20. May 2015 18:27
by mellpoiss
Need kausid hoiavad paigal laagritevahelist distantstorujuppi kui rattavõll välja tõmmata.
Kuna tegu kuullaagritega, siis peab see torujupp seal vahel olema, vastasel juhul laagrid õigepea õhtal.
Mälu järgi üks laagritest stopperrõngaga paigal, teine võtab ujuvalt asendi just selle torujupi toel.

Udupilti manuaalist ka

Image

Re: Riga 11 remont

Posted: 21. May 2015 09:59
by KPuusepp
Eeldan et siis kausse peaks olema siis mõlemal pool 1, mitte 2 nagu lahti võttes selgus.

Arusaamatuks jääb ikkagi tagapiduri asend. Kas kellegil võimalik teha pilt, kuidas tagumine trummel kinnitub?

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 08:44
by urmet48
Sul raam ilusti värvitud, kuid raamil on tagapiduri süsteemi fiksaator maha lõigatud ju. Raami tagaratta kinnituse juures paremal pool peaks olema karp, mis fikseerib pidurisüsteemi. Sinu raamil on see puudu ju. Vaata üleval pool olevat pilti.

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 09:38
by KPuusepp
No vot. Sealt see kala tulebki siis. Huvitav kuidas seda algul ei märganud ja kellel seda nii hirmsasti eemaldada oli vaja. :(

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 09:51
by Nobody
Riga 13 raamil on nii:
Riga pidur 001.jpg

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 14:30
by KPuusepp
Ilmselt tuleb mingi oma aretis nüüd sinna siis teha

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 14:53
by Nobody
KPuusepp wrote:Ilmselt tuleb mingi oma aretis nüüd sinna siis teha
Ehk tekib mõtteid, kui vaatad Riga tehase mopeedide poole. Seal selline tore painutatud kõrvadega vahetükk.

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 15:13
by KPuusepp
Freesisin juba alutüki välja mis poltidega kinnitub. : )

Re: Riga 11 remont

Posted: 22. May 2015 15:41
by iceman
kui teed pidurit tehnilise komisjoni jaoks , siis polditav sisteem võibolla läheb , kui pidurdamise jaoks , siis isegi see originaal nelikant fiksaator ei kipu kestma .
mopeedi lahendus oleks tugev , kuid sääru raamilõpp on pisut teise kujuga. mõeldav oleks teha riga 5-e tüüpi L kujuline fiksaator , mis kinnituks läbi reaktiivvarda kusagile mootori alusesse piirkonda , kus seisuhargi võll . selline lahendus töötab tõmbele , ning ei peaks oluliselt järgi andma , kui pidur lukku läheb .

Re: Riga 11 remont

Posted: 07. Mar 2016 15:16
by KPuusepp
Kõvasti vett jälle merre voolanud vahepeal ning väike vahekokkuvõte

Veljed sirgestatud, poleerima löödud, uued laagrid
Uued vändad
Uus istmekate
Uued amordi tolmukatted
Poleeritud amordid
Kõik uued poldid
Kõik asjad värvitud, eelnevalt unustasin mainida, et kogu raam sai üle keevitatud ja tugevdatud
Mootor Veiko juures ilusaks tehtud (originaalist ei jäänud pea midagi järgi)
Lõpuks ka käima saadud

Puruks lendas lenksu ülemine mutter (kroomitud ja pealt kinni)

https://www.dropbox.com/s/65ju3zrpx7r30 ... 0.jpg?dl=0

Re: Riga 11 remont

Posted: 07. Mar 2016 18:13
by iceman
sinna mutriks sobib suva 1" jalgratta esikahvli mutter , ei pea tingimata see umbne olema , mul kindlasti on ka , aga võib minnna keeruliseks ülesleidmisega , niiet esialgu ei hakka lubama . kui juhuslikult vastu tuleb annan teada .