Kuna tekkis vajadus üle kontrollida lubatud mõõdud, siis panen need ka teistele kirja
Kolvirõngaste vahetusvälp (sõltuvalt õlidest ja sõidustiilist võib olla suurem/väiksem):
kahetaktilistel: 8000....10 000 km
neljataktilistel: 10 000...15 000 km
Rõngaste kulumise ilming: kompressiooni vähenemine, heitgaasi hallikas värvus, neljataktilisel õlikulu suurenemine.
Maksimaalne lubatud rõnga lukupilu:
mopeedidel 1.5 mm
motorolleritel, mootorratastel 2,0...2,5 mm
Normaalne kolvirõnga külgpilu rõnga soones: 0,05...0,08 mm
Rõngaste lukupilu mõõdud 3 rõnga korral: ülemine 0,4..0,45 mm, keskmine 0,3 mm ja alumine 0,2 mm
Raamlaagrite vahetamine: 25 000 km või väntvõlli radiaallõtk üle 0,1 mm
Kolvisõrm surutakse eelkuumutatud kolbi 80-90 kraadi
Kolvisõrme lubatud lõtk kepsupuksis ja kolvisilmades 0,1 mm
Kepsupesasse peab õlitatud sõrm minema pöidlasurvega
Kolvisilmadesse peab sõrm minema toatemperatuuril pinguga 0,0075...0,01 mm (ava mõõdu võrra väiksem kui võll).
Mõõtude erinevuse korral töödeldakse avasi hõõritsaga:
Head sõitmist!
Allikas: A. Palu "Mootorrattad" 1976.a
Kolvi, -sõrme, sõrmepuksi ja rõngaste lubatud mõõdud
Kolvi, -sõrme, sõrmepuksi ja rõngaste lubatud mõõdud
Auto võib olla, tsikkel peab olema.