Page 1 of 1

Jawale teine mootor

Posted: 15. Sep 2016 09:03
by lemmutabelin
Tekkis uitmõte , mistõttu küsiks: Millise lääne tsikli 4 taktiline ja u 250-400 cm3 mootor sobiks jawa raamile paigutada. ilma , et peaks raami mõõtmeid muutma. Selge on see, et kinnituse osas tuleb teha uued lahendused.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 15. Sep 2016 09:23
by v301060
lemmutabelin wrote:Tekkis uitmõte , mistõttu küsiks: Millise lääne tsikli 4 taktiline ja u 250-400 cm3 mootor sobiks jawa raamile paigutada. ilma , et peaks raami mõõtmeid muutma. Selge on see, et kinnituse osas tuleb teha uued lahendused.
Üks minu FB sõber Armeeniast pani Honda CB 250-e.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 15. Sep 2016 10:04
by lemmutabelin
Hondal on vist ketivedu vasakul pool.


Lifan teeb ka igasuguseid mootoreid. Samas on Hiinas igasuguseid tootjaid terve posu.

http://www.lifanth.com/en/products-a-se ... fmm-c.html

Re: Jawale teine mootor

Posted: 15. Sep 2016 11:12
by v301060
Vasakul jahh:

Re: Jawale teine mootor

Posted: 15. Sep 2016 13:17
by lemmutabelin
Lappasin natuke vastavat temaatikat vene foorumites, seal pakuti ka Honda CB 250 mootorit või selle hiina klooni.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 17. Sep 2016 08:47
by v301060
Mõistlikum oleks vast lasta teha Jawa mootorile korralik remont korralikus kohas:
http://renomoto.cz/index.html

Re: Jawale teine mootor

Posted: 17. Sep 2016 20:28
by restaureerimine88
Lihtsam osta 350 või 500cc Jawa....

Re: Jawale teine mootor

Posted: 17. Sep 2016 22:02
by v301060
restaureerimine88 wrote:Lihtsam osta 350 või 500cc Jawa....
500 cm3 Jawat pole olemas (on 4-taktilised 650 cm3) ja suuremal osal Eestis müüdavatest 350 cm3 Jawadest on mootor kas kohvi või ebakvaliteetselt remonditud. Mõned aastaid müügilolevad vähesõitnud isendid ehk väljaarvatud aga nende hinnavahemik on ka 3000 - 4000 euro kanti. Korraliku kasutatud või ka uue Jawa saab Tšehhist, kasutatute keskmine hinnaklass 1000+ euri, uued retromudelid 3000 euro kanti. Kvaliteetne mootoriremont RenoMotos koos transpordiga Tšehhi ja tagasi jääb 1000 euri piiresse.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 18. Sep 2016 09:37
by Nobody
Mis selle nn 1000€ mootoriremondi põhipaketis sees on?

Re: Jawale teine mootor

Posted: 18. Sep 2016 10:27
by v301060
Nobody wrote:Mis selle nn 1000€ mootoriremondi põhipaketis sees on?
Kui mälu mind ei peta siis ikka standartne silindrite puurimine-uued kolvid/rõngad-vända kapremont koos selle kaalu alandamisega. Aknaid vist viiliti kah. Tšehhikeelne jutt RenoMoto leheküljel üleval. Kuna tööd piisavalt siis nad muus keeles infot üles ei panegi. Transpordi tellisin mina Kloostrimetsa poest, kokku läks 120 (60+60). Kindlapeale on Tšehhis ka teisi firmasid, kus kvaliteetset mootoriremonti tehakse ja võimalik, et sellest hinnast odavamalt.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 18. Sep 2016 15:14
by fomoco
Selle raha sisse siduri ja käigukasti remont ei mahu?

Re: Jawale teine mootor

Posted: 18. Sep 2016 15:51
by v301060
fomoco wrote:Selle raha sisse siduri ja käigukasti remont ei mahu?
No täpsemalt tuleks juba tegijatelt endilt küsida. Missa sest sidurist remondid, pane uus sidurikorv ja ongi remonditud. Käimariga teine lugu. Aga nagu juba kirjutasin siis suht kalliks tegi selle konkreetse remondi vända kaalu alandamine, seda ei pea ju tingimata tellima. Tšehhidega muidugi see paha lugu, et inglise keelega on seal nagu on. Samas osad firmad teevad kindlasti töid ka väljaspoole oma riiki ja nendega lihtsam.
Ma isiklikult arvan, et Eestis remonditud Jawa mootoritel on 2 põhihäda:
kuidagimoodi kokku pandud vänt ja ebatäpselt puuritud silindrid. Iga mehe kätte, kes kunagi Žiguli mootorit puuris, ei maksaks viia. Tuleb uurida, kus tehakse seda tööd kvaliteetselt, see aga maksab. Vänta lahti võtta-kokku panna oskab hästi Eesti üks parimaid mägikasõitjaid Hannes Leitsalu Viljandist.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 19. Sep 2016 09:20
by lemmutabelin
Oletan, et remontida on mõttekas "vana" jawa või 634 mootorit . 638,639,640 mootoreid peaks lausa uuena saadaval olema. Äkki on lihtsalt mõttekas uus mootor Tšehhist tellida? Hind jääb ka sinna 1000 .- kanti. Uus on ikka uus.

Kuskilt lugesin , et Jawasi peaks Eestis olema arvel u 1600 kanti, Iseasi kui paljud neist reaalselt liikvel on. Jawadega tegeleb meil Baros OÜ, aga siit-sealt on tilkunud infot , et tööd on kallid ja kvaliteet kesine. Kas on veel keegi kes tegeleb. Oleks hea infot omada. Või käib keegi foorumlastest tsehhimaal .

Hea oleks kui Eesti Jawaomanikel oleks oma " virtuaalne" pesa kust infot saada ja jagada. Muidu aja infot tilgakaupa mööda foorumite teemasi taga..:)

Re: Jawale teine mootor

Posted: 19. Sep 2016 09:35
by v301060
Kui kõige odavam 350 cm3 uus Jawa maksab Tšehhis ca 2400 euri ja uus Retro ca 2700 euri siis kahtlen sügavalt, et uue mootori 1000 euriga kätte saab. Küsida muidugi võib.
Mina küll Eestis ühtki tegijat soovitada ei oska, kes kvaliteetselt Jawa 634/638 mootorit remondib. Mõned inimesed küll oskavad aga nad teevad hobikorras vaid endale, mitte teenustööna teistele.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 19. Sep 2016 12:48
by lemmutabelin
Ukraina leht http://jawa-zapchasti.etov.ua/product/1 ... l-dvs.html

Seal küsitakse uue mootori eest kuni 1700 euri. Mingis postituses müüa väitis , et saab Tsehhist neid 1300.- euriga. Kapitaalremonditud mootoreid oli seal müügis oli seal u 300 euri eest. Ukrainast tellimine on natuke riskantne ja seale postiteenus on aeglane kui tigu. Usun , et uue mootori võib kätte saada u 1000 euriga. Peab kiikama ka vene lehti.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 19. Sep 2016 12:58
by v301060
Selle Ukraina saidi piltidel on mootor eraldi õlitusega, mis maksab parasjagu ja Vape elektronsüütega, mis eraldi ostes on ca 200 - 260 euri. Küsin huvi pärast tuttavalt kaupmehelt, palju temal mootor maksaks. Too Ukraina kaupmees võib vabalt koguste pealt alet saada, mida jaeostja ei saa.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 19. Sep 2016 13:23
by lemmutabelin
No kui uurida siis tavalise 638 12 v genekaga või VAPEGA. Eraldi õlitusega masinaid meil vist eriti ei liigu.
Mul endal 634 VAPE-ga, peaks ka kunagi kap. remondi ette võtma.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 20. Sep 2016 12:15
by v301060
lemmutabelin wrote:No kui uurida siis tavalise 638 12 v genekaga või VAPEGA. Eraldi õlitusega masinaid meil vist eriti ei liigu.
Mul endal 634 VAPE-ga, peaks ka kunagi kap. remondi ette võtma.
Uue mootori hind 950. Ei sisalda õlitussüsteemi, Vape el.süüdet ega karbussi. 12 v genekaga variante ilmselt enam ei toodeta. Seega koos Vape -ga ligi 1200 euri.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 20. Sep 2016 12:59
by lemmutabelin
Tänud uurimast!

Re: Jawale teine mootor

Posted: 22. Sep 2016 10:32
by vootele
v301060 wrote:
restaureerimine88 wrote:Lihtsam osta 350 või 500cc Jawa....
500 cm3 Jawat pole olemas (on 4-taktilised 650 cm3) ja suuremal osal Eestis müüdavatest 350 cm3 Jawadest on mootor kas kohvi või ebakvaliteetselt remonditud. Mõned aastaid müügilolevad vähesõitnud isendid ehk väljaarvatud aga nende hinnavahemik on ka 3000 - 4000 euro kanti. Korraliku kasutatud või ka uue Jawa saab Tšehhist, kasutatute keskmine hinnaklass 1000+ euri, uued retromudelid 3000 euro kanti. Kvaliteetne mootoriremont RenoMotos koos transpordiga Tšehhi ja tagasi jääb 1000 euri piiresse.
Mis mõttes?
Isegi mitu mudelit on.
Jawa 500OHC https://youtu.be/LWu8oVXyvSo
Jawa 500R https://youtu.be/o3XeeIfYlwY
Jawa 500OHC typ824 https://youtu.be/0vOh-jEnI_g
Erinevad söeraja rattad https://youtu.be/JTvs5z-Qa54

Re: Jawale teine mootor

Posted: 22. Sep 2016 12:13
by v301060
Ohh-jahh...
Jawa 500 OHC on uunikum ja selle hind on ka uunikumi vääriline 4000 eurost ülespoole.
Jawa 500 Rotax on kunagi toodetud väikeseeria, mille hinnad ka sinna 4000 euro kanti. Seda on küll otsimise peale võimalik leida.
Jawa 500 OHC type 824 on prototüüp, nagu ka video all kirjas. Mõni eksemplar ehk Tšehhis muuseumis või erakogujal leidub.
4-taktilisi söeraja tsikleid toodetakse ka praegu Divišovis, see on Jawa tehasest eraldi firma aga tänavalegaalsete tsiklitega pole neil suurt miskit ühist.

Re: Jawale teine mootor

Posted: 23. Sep 2016 17:58
by kiiresti2
korraks veits teemas kõrvale,aga jawa raamil teine mootor siiski.
jawa 353 raamile pandud honda CBR 125 mootor
näeb siis selline
http://www.tori.fi/etela-savo/Coffee_Cr ... ?ca=18&w=3

Re: Jawale teine mootor

Posted: 24. Sep 2016 11:00
by fomoco
Mootorivahetuse kohta tuleb meelde üks nali, kus fanaatik asendas krossi IZ`i mootori lääne omaga, kuna see lääne oma pidavat parem olema.

Hiljem vahetas raami ära, lääne omaga, kuna see oli ka parem.

:lol:

Re: Jawale teine mootor

Posted: 26. Sep 2016 09:29
by v301060
fomoco wrote:Mootorivahetuse kohta tuleb meelde üks nali, kus fanaatik asendas krossi IZ`i mootori lääne omaga, kuna see lääne oma pidavat parem olema.

Hiljem vahetas raami ära, lääne omaga, kuna see oli ka parem.

:lol:
Jah eks ta nii onn, Jawa on siiski ainult fännidele. Kes odavalt punktist A punkti B tahab kulgeda, ostab mingi japsi pilli. See Armeenia kutt (minu eelnevas postituses) vahetas mootori ilmselt seetõttu, et japsi jaoks polnud vahendeid. Samas tema FB videotes olen vaadanud, et sõpradel on tal tonnised baigid aga linnas kimatakse koos ja maanteel või väljasõidul kuhugi mägedesse hoiavad baigivennad sobivat kiirust et ikka kõik koos sõita saaks. Sõprus on sealmaal vist olulisem kui meie tüüpiline "mull on pikem kui sull". :D

Re: Jawale teine mootor

Posted: 26. Sep 2016 19:24
by lemmutabelin
Fännipill on Jawa tõesti ja ega neid eriti teedel ei liigu ka. Aga sõita on hea, masin paneb nii mõnegi vastutuleva vanema autojuhi laialt naeratama või pead pöörama.

Muideks, ega Tartus kellelgi Jawa 634 armatuuri kahte pirnipesa kasutult ei vedele?

Re: Jawale teine mootor

Posted: 11. Oct 2016 14:57
by fomoco
Ehk sobiks doonoriks midagi sellist?

http://www.okidoki.ee/item/5552944/

Re: Jawale teine mootor

Posted: 11. Oct 2016 15:12
by v301060
fomoco wrote:Ehk sobiks doonoriks midagi sellist?

http://www.okidoki.ee/item/5552944/
See ju toimiv tsikkel, esiporikas ainult puudu. Tõsi küll, ühe toruga 125-se raami peal. See 250cm3 4-taktiline mootor on muidugi hulga lahjem tavalisest 350cm3-sest. Samale ühe toruga raamile pandi kunagi tänaseks suht haruldast 2-taktilist vesijahutusega mootorit, mis forseerituna olevat tolle raami jaoks olnud liiga võimas.