Page 1 of 1

Klaasriie ja sellega seonduv

Posted: 29. Nov 2005 22:20
by hannes72
Küsimus oleks,kas keegi on lappinud või teinud gondleid jms. Äkki avaldaks mõned nn.nipid või tähtsamad teadmised.Mittel ajada niisama lolli juttu vaid rääkida asjast.

Posted: 29. Nov 2005 22:35
by N2O
Kõigepealt teed vormi, kui on kogu detail vaja valmistada ja riie sinna ilma õhumullideta sisse saada esimese kihina koos vaiguga.. ja pärast ikka samamoodi, kokku 4 kihtin nädala pärast võid vormist lahti võtta ja 2 nädala pärast võid lihvida. Loe raamatuid, siin on raske seletada...
Kui võimail, siis loe Heiki Rütmani raamatut "Sõiduautode remont", kui klaasriide ja paljude muude asjade kohta palju asjalikku juttu.

Posted: 29. Nov 2005 23:47
by Raigo
Vorm tasuks teha makroflexist ?

Posted: 29. Nov 2005 23:58
by raivoku
Raigo wrote:Vorm tasuks teha makroflexist ?
VAhet pole millest sa vormi teed peaasi et pinnad tugevdad ära. ÄÄrtesse mingi kast ka soovitav teha mis raame hoiab.

Esmalt tee endale selgeks, millist gondlit sa tahad teha. Siis tee endale positiivvorm -- samasuguse välimusega detail näiteks makrofleks vms. Siis värvi ta üle. Seepeale teed selle peale negatiivi, savi millest kasvõi sammuti makrofleksist.
Selle negatiiv vormiga saad sa teha endale sobiva parima kvaliteediga gondli. Ei mingit suurt pornot ega midagi.
Ühesõnaga kui tahad kulutada palju raha ja sul ei ole toodangut taga ei tasu jamama hakata. Ühe korraliku detaili tegemise hind 5dm2 suure jaoks läheb sul oma 1000 eeki. Samas kui sa seda tööd pole varem teinud siis võid summa korrutada kahega. --- ise jamasin sarnase töö kallal oma 6kuud täiskohaga ja maru pask oli seda teha. Hobikorras tegelenud 8 aastat.

Õhumullide ära saamiseks parim meetod on vaakum pump. kaku kuskilt üks vana külmkapi mootor välja ja ongi olemas.
Teiseks vaikudest korralike vaikude hinnad on kuskil 250eeki kilo. JA kuivamis aeg on max 1 päev. Saab ka 12 h kuid see on tühine aja vahe.


Ülikiiret tööd tehakse rauavormidega ja detaili koos vormiga lükatakse ahju. Tugevust saadakse oma 5korda paremks.


Kui lappida tahad siis saada mulle pm ja seletan ära mida ja kuidas teha, vormi õpetus oleks juba nii suur, et saadaks sind kohe ligemasse tehnikaringi. Näiteks pärnu tehnikamaiia lennumudelismi ringi (neil seal vahendid olemas vormi tegemiseks ja kogemus ka)

Posted: 18. Dec 2010 01:58
by Tafka
Tõstame ühe vana teema üles ja arutaks natukene laiemalt asja.
Minu poolne küsimus oleks see, et mis materjalist oleks hea teha vorm ja kust seda materjali saada kui oleks vaja võtta vorm vana gondli järgi.
Kuidas gondel ettevalmistada, et pärast saada lihtsalt vormist gondel kätte (vahatada?)?
Jah üks võimalus oleks originaal gondel ilusti ära vahatada ja sinna peale hakata riiet laduma ja siis pärast saadud klaasriidest suuremasse gondlisse laduda riiet et õige gondel saada aga see läheb tsipa liiga kulukaks.(vist?)
Et just teha vorm, natukene modida vormi ja siis saab õige jubina vormist.
Komposiitmaterjalide loeng/kursus läbitud aga vormide valmistamisest räägiti natukene teise nurga alt. Nii, et tulistage...mis materjalist vorm ja kust saada!

Posted: 18. Dec 2010 08:56
by vintizvint
Tafka wrote: ...Jah üks võimalus oleks originaal gondel ilusti ära vahatada ja sinna peale hakata riiet laduma...
Nagu lugeda saab, on sull vana kondel olemas. Miks seda klaaskiuga ei remondi?

Posted: 18. Dec 2010 13:49
by Tafka
Tahaks teha täielikult klaasriidest uue kuna praegune on suht habras kukkumistele ja juba mitmeid kordi lapitud. Ja samal ajal tahaks teha tuuleklaasi osa kõrgemaks ja ühtse tükina esigondliga.

Posted: 18. Dec 2010 15:48
by vintizvint
Kukkumiste vastu aitavad kukkumis punnid ja kaitserauad ju. :wink:
Sellegi poolest usun, et vanu annaks piisaval määral tugevdada kinnituskohtade juurest nt.
Isiklikult olen suurte ja väikeste pindade puhul kasutanud peenikest krohvimis võrku, silmaavaga u- 1cm. See on piisavalt pehme, et soovitud kuju välja mudida.
Äärte sirguajamiseks jällegi krohvimise abiliist, (kleebitav ) mida annab ka 90 kraadiseks nurgaks painutada. jne.
Mõne sügavama vao pahteldamisel, kasuta kindlasti selleks ettenähtud plastik võrku.

Posted: 18. Dec 2010 19:16
by Tafka
Kaitserauad on olemas ja need kukkumispunnid mammutil ei aita ka...vajuvad nagu naksti liiva ja muda sisse :mrgreen:

Posted: 18. Dec 2010 20:10
by vintizvint
Üks mõte veel, muutes tuuleklaasi osa üheks gondliga, on sull hiljem paigaldamine ja maha monteerimine keerulisem.

Mis mudasse ja liiva puutub siis aeglaselt sõita ei soovita. :mrgreen: Teatud kiirusel hakkab ilusti kandma, esirehv peab kindlasti hea olema, veel parem kui on lenksu amort.

Posted: 18. Dec 2010 23:07
by Tafka
vintizvint wrote:Üks mõte veel, muutes tuuleklaasi osa üheks gondliga, on sull hiljem paigaldamine ja maha monteerimine keerulisem.

Mis mudasse ja liiva puutub siis aeglaselt sõita ei soovita. :mrgreen: Teatud kiirusel hakkab ilusti kandma, esirehv peab kindlasti hea olema, veel parem kui on lenksu amort.
Mmm paigaldamise probleemi küll ei näe...hetkel eemaldan/paigaldan esigondlit siis tuuleklaasi ära ei võta...rattaks siis Transalp.
Ja muda ja liivasõidu värke ma tean küll...piisavalt mudas ja liivas käidud :twisted: (ja tulevaks hooajaks Mitas C-02 tahagi pandud :twisted: )
Lenksuamordil liivasõidus ma näeks siis mõtet kui kilomeetrite viisi lasta sirget liiva aga Männikul ja mujal metsades käies ei näe väga mõtet sellel.
Aga siiski teemasse tagasi....off-roadi teemadel võib erasõnumiga või muus teemas edasi rääkida.