Tervitused,
Olen antud mitmepäevasõidu IŽ-i vaikselt jupphaaval kokku kogunud oma kümmekond aastat.
Nüüdseks on kokku saanud selline komplekt juppe, et võib vaikselt hakata mõtlema mootorratta taastamise peale. Osad jupid on küll pärit krossiversiooni IŽ-64K küljest, aga need on lihtsalt ümbertehtavad 64M-i omadeks.
Algmaterjal pildistatuna paar aastat tagasi ja natuke kokku laotuna.
Ja tehase pilt, mis aga tüüpiliselt ei vasta mõnede tükkide(esiporilaud jne) poolest reaalselt väikeseerias valmistatud isenditele .
IŽ-64M
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: IŽ-64M
Kas suveks on motonostalgia rajale uut pilli oodata?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: IŽ-64M
Vaadates puuduvaid juppe ja mõnede detailide seisukorda(raam tuleb peaaegu pooleldi uus ehitada), siis plaan alles järgmiseks aastaks valmis saada.madeinussr wrote:Kas suveks on motonostalgia rajale uut pilli oodata?
Puuduvate juppide tegemisega on algust tehtud. Kodumaalt ja Venest saadetud mõõtude järgi olen vaikselt valmis teinud summuti kuumakaitse plekid, keskseisujala, küljejala(pildil ots veel külge keevitamata) ja õhufiltri vahetüki.
Samuti on algust tehtud sadula ehitamisega(pildil olev on tuttavalt laenatud eeskujuks)
Re: IŽ-64M
Siit tuleb midagi head
Re: IŽ-64M
Tänud kaasaelajatele !
On olnud töine nädal raamile vigastatud või üldse puuduvate detailide valmistamisel.
Samuti käisin uurimas üht teist IŽ-64M-i, kust ka mõnede detailide mõõdud ja joonised ning asukohad sain.
Raam ise.
Tagakiige on vale ja palju vigastusi(ja torud kõverad kukkumistest).
Tegin 3mm plekist valmis vahetatavad ja puuduvad raami detailid. Tõenäoliselt tuleb mõned jupid veel uued teha.
Õhemast, 2mm ja 1mm plekist tegin ka uued raami esiotsa tugevdused(vanad mõlkis, pragulised ja üleliigseid auke ka puuritud) ja õhufiltri taguse "porilaua"
Kuna üks raami küljes käiv õhupumba kõrv oli kadunud ja polnud käepärast ühtki risu tänavasõidu IŽ-i raami, kust seda võtta, siis freesisin/viilisin uue. Teine detail pildil on sama soojaga freesitud esihargi küljes käiv spidomeetri kõrva toorik.
Valmis pumbakõrv, vasakul originaal ja paremal isetehtud.
Jätkub...
On olnud töine nädal raamile vigastatud või üldse puuduvate detailide valmistamisel.
Samuti käisin uurimas üht teist IŽ-64M-i, kust ka mõnede detailide mõõdud ja joonised ning asukohad sain.
Raam ise.
Tagakiige on vale ja palju vigastusi(ja torud kõverad kukkumistest).
Tegin 3mm plekist valmis vahetatavad ja puuduvad raami detailid. Tõenäoliselt tuleb mõned jupid veel uued teha.
Õhemast, 2mm ja 1mm plekist tegin ka uued raami esiotsa tugevdused(vanad mõlkis, pragulised ja üleliigseid auke ka puuritud) ja õhufiltri taguse "porilaua"
Kuna üks raami küljes käiv õhupumba kõrv oli kadunud ja polnud käepärast ühtki risu tänavasõidu IŽ-i raami, kust seda võtta, siis freesisin/viilisin uue. Teine detail pildil on sama soojaga freesitud esihargi küljes käiv spidomeetri kõrva toorik.
Valmis pumbakõrv, vasakul originaal ja paremal isetehtud.
Jätkub...
Re: IŽ-64M
Viimasega oleksid võinud aega säästa, mul kaks kõverat ja lõigutud Jupiteri raami rauahunnikus
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: IŽ-64M
See isetegemine oli puhas kalkulatsioon.Nobody wrote:Viimasega oleksid võinud aega säästa, mul kaks kõverat ja lõigutud Jupiteri raami rauahunnikus
Et foorumisse selle detaili otsimiskuulutuse panemise, järgimineku, küljestlõikamise ja veel kojumineku ajakulu on suurem, kui isetegemise ajakulu(ca. 1 tund) .
Tegelikult oleks neid pumbakõrvu veel vaja, sest need on ära murdunud(mõlemad lausa) ka mu IŽ-M11 mitmepäevaka raami küljest.
Re: IŽ-64M
Olen juppide kallal nikerdanud, aga suuri edusamme just pole. Paar pilti ja mõne sõna saab ikka tekitada .
Raami külge keevitatud tagumine poriplekk oli mõlkis, praguline ja kett oli seda ka järanud.
Pleki külge käib punktkeevitusega ka õhufiltri lohk. See oli korralik ja sai vana pleki küljest ära võetud, natuke sirgestatud ja puhastatud.
Valmis sai ka keskjala kinnituskronstein ja selle vedrulehed.
Esihargi ülaprilli külge käiv spidomeetri kõrv valmis samuti.
Algust sai tehtud ka tagaamortidega.
Kahjuks on mul ainult üks poolik originaal. Seega tuleb hetkel teha väliselt originaali sarnased koopiad.
Amordid on pikemad(340mm auguvahe vs. tänavasõidu IŽ-i 305-310mm auguvahe) ja neil on ka alumistes otstes reguleerimiskruvid. Pildil tagumine originaalne alumine ots ja tavalistest tehtavad koopiad.
Raami külge keevitatud tagumine poriplekk oli mõlkis, praguline ja kett oli seda ka järanud.
Pleki külge käib punktkeevitusega ka õhufiltri lohk. See oli korralik ja sai vana pleki küljest ära võetud, natuke sirgestatud ja puhastatud.
Valmis sai ka keskjala kinnituskronstein ja selle vedrulehed.
Esihargi ülaprilli külge käiv spidomeetri kõrv valmis samuti.
Algust sai tehtud ka tagaamortidega.
Kahjuks on mul ainult üks poolik originaal. Seega tuleb hetkel teha väliselt originaali sarnased koopiad.
Amordid on pikemad(340mm auguvahe vs. tänavasõidu IŽ-i 305-310mm auguvahe) ja neil on ka alumistes otstes reguleerimiskruvid. Pildil tagumine originaalne alumine ots ja tavalistest tehtavad koopiad.