Page 1 of 2

Jawa elektronsüüde

Posted: 20. Feb 2018 16:11
by Änis
Tered!
Küsimus siis kas keegi on paigaldanud siin foorumis oma Jawale sellise konkreetse kontaktivaba süüte ja kuidas tulemusega rahul!? https://imgur.com/a/j4cpV
Sai enda omale kunagi pandud aga ei saa nagu kuidagi normaalselt asja tööle. Esiteks ei saa õieti aru kuidas üldse see süüte seadmine õige peaks olema. Sihuke tunne, et ehita kontaktidele tagasi kuna siis oli käivitus ja kõik parem.
Vabandused ette kui antud teema on juba siin foorumis kusagil olemas, järelikult olin ise laisk otsima...

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 20. Feb 2018 16:54
by hmm
Selle paika seadmine ei tohiks ju olla raketiteadus. Süsteemis see lehter, mis peaks imiteerima kontaktide avamist/sulgemist, tuleks sättida siis samale ajastule, mis kontaktide korral.
Vaatasin pilti ning minnes tootja lehele: http://sovek.com.ua/bis11463734.html, ei leidnud enam seda versiooni (1136.3734) vaid nõks uuema e. 1146.3734
juhend: http://sovek.com.ua/docum/11463734.pdf

vt punkti nr 4.11: paigaldage kahe kontuurne (auto oma) süütepool (3012.3705, 4412.3705, 406.3705, 3022.3705)...
Võid googeldada neid numbreid, siis näed mille omad sobivad. Ehk saad isegi lammutusest neid)

Kui komplektis olid ainult need asjad, mis tootja lehel siis lisaks peaks vahetama ka süütepoolid, sest elektronsüütel on süütepooli mark teine (st teistsuguse karakteristikaga) - vahe on ainult sädeme tugevuses.

Proovi mingi muu elektronsüüte pooliga/poolidega. Sobivad ka nt ATV süütepoolid. Paned lihtsalt kaks tükki.

Mu ühel tuttaval vist on sarnane asi peale Dnepr MT11-le kompunnitud. Vähemalt mainis, et kontaktsüüde on asendatud vene elektronsüütega...

Mul on küll näppida JAWAle paigaldatud VAPE süütesüsteem (s.h. genekas, kommutaator ja süütepool) ... aga seal on põhimõte sarnane. Nüüd kui süütepool panna kontaktide oma, siis säde peaks olema oluliselt nirum.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 15. Aug 2018 08:38
by JaanS
Mul on küll näppida JAWAle paigaldatud VAPE süütesüsteem (s.h. genekas, kommutaator ja süütepool) ... aga seal on põhimõte sarnane. Nüüd kui süütepool panna kontaktide oma, siis säde peaks olema oluliselt nirum.
Millest see väide? Süütepool on oma olemuselt ju kõrgepinge autotrafo (ühe väljundiga) või trafo (kahe väljundiga).
Kahe väljundiga süsteemis lähevad mähise otsad läbi küünalde massi ja mõlemad küünlad annavad samaaegselt sädet.
Oluliselt nirum peaks see olema siis, kui kõrgepinge pooli sisendisse tuleb madalama pingega impulss, kui vaja (eeldusel, et trafode ülekanne on sama).

Või on veel midagi, mida ma ei tea?

On plaanis paigaldada lähiajal vanale Jawale 12V VAPE süütesüsteem ja elekter 12V peale ringi teha. Sobilik lähi/kaugtule pirn on vaja leida. :-)

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 15. Aug 2018 15:02
by hmm
Üldine mõte on sul õige, kuid süütepool on sünkroonis süütesüsteemiga ning koostatakse kindlate parameetrite järgi.
See tähendab, et mis põhimõttel toimub energia salvestamine ja laengu ülekandmine (kontaktsüüte/transistor/türistor süüdetel kasutatakse erinevaid energia genereerimise põhimõtteid)
Suuresplaanis töötavad kõik süütepoolid iga süütega, kuid süsteemi mitte arvestatud pool kaotab oma efektiivsuses, mis väljendub ebakvaliteetses sädemes küünlal. Efektiivsus tähendab optimaalset kõrgepinge genereerimist.

Põhimõtteliselt sinu krirjelduse järgi võid valida suvalise trafo ja seda süütepoolis kasutada, kuid seda sa ju ei tee :roll:

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 29. Dec 2019 21:05
by Vabam6tleja
Ei hakka uut teemat tegema, aga uuriks teiste kogemusi.
Kas keegi on ostnud ja kasutanud sellist süsteemi, mida narva müüja pakub?
https://www.osta.ee/jawa634633-cdi-vaba ... 90593.html
Kas lihtsalt halb odav Vape koopia vöi toimiv lahendus?

Teine valik oleks Vape oma kas siis 150W vöi 200W
https://jawa.ee/toode/kontaktivaba-suude-vape-12v-150w/

Masin 638.

Hinna vahe neil kahel on päris suur, seega paneb mõtlema.
Lp,
Timmo

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 29. Dec 2019 21:17
by Mattu
Ostas müüdav eeldab vähemasti pildi järgi ka väntvõlli otsatapi vahetamist ehk, et mootor laiali, vändast vana otsatapp väljapressida, uus sisse jne...

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 29. Dec 2019 22:54
by Vabam6tleja
Hea tähelepanek.
https://www.4jawa.com/product/2433/elec ... 38-639-640

leidsin veel sellise süsteemi, Selle puhul pole vaja otsatapi vahetust, hind tundub ka möistlikum ning juhendid kaasas. Seal jäi ainult küsimärgiks suretus nupu teema, kas see langeb välja süsteemist vöi mitte.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 30. Dec 2019 13:15
by roosakummik
Selle viimase ostsin ka mina endale. Peale pole veel jõudnud panna. Ennem tuleks mootor kokku laduda.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 30. Dec 2019 23:43
by fomoco
Mattu wrote: 29. Dec 2019 21:17 Ostas müüdav eeldab vähemasti pildi järgi ka väntvõlli otsatapi vahetamist ehk, et mootor laiali, vändast vana otsatapp väljapressida, uus sisse jne...
Kuidagi väga lühike tapp on pildil.
Julgen arvata, et selle junntükiga pikendatakse vv otsatappi.
Kas see komplekt ka jawa 360 kaane alla ära mahub?

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 31. Dec 2019 13:50
by roosakummik
Ise ostsin 634 jaoks. Otsatappi ei pea vahetama (võib vahetada, kui soov). Selleks ongi kaasas see koonusseib. Muidu peaks panema 638 otsatapi.
https://www.osta.ee/jawa634633-cdi-vaba ... 90593.html

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 10:58
by hmm
Nüüd olen ka mina selles teemas...
1. VAPE - osta, paigalda unusta. 12V ~100-150W, polt on lahendus. Vanad elemendid minema ja ruumi kui palju. 245 (Jawa.lv)...294€ (Jawa.ee). Vapega võimalik ka 6V süsteemile jääda, ostes 6V VAPE.

2. eespool mainitud komplektid

3. elektri osa originaal (6V või siis 12V), kuid süüte osa kontaktivaba. Leidsin netist sellise huvitava süsteemi: IMF Soft Jawa - CZ - Trabant ignition
Hind 112€ + saatmine.
Mis siis peaks saama:
- kontaktivaba süüde
- programmeeritav 8 ) ja seadistatav nii nagu ise soovin
- võimalus lisada süüte ajastusse veel andureid.

Mõte tundub huvitav... ma ei saa ju käed rüpes istuda, et vape-ga asi töötaks... :roll: Seda sama saab kasutada ka vossil 8 )

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 11:03
by madeinussr
Oeh, ära astu sinna auku, osta Vape ja sõida, hiljem osta Võsale see Trabandi oma juurde, ega Jawa mingi eriline kiirenduse pill pole millel süütenurka sättida pidevalt. Sul läheb see trabandi süüde hiljem kallimaks maksma seal Jawal kui Vape...

Teadsin, et ma poleks sulle seda IMF softi lehte pidand näitama :|

Sa ei saa hakata seda nagu nii pidevalt Jawalt Võsale tõstma.

Trabandi miinused, sul on ikka 6V tuled, sul on ikka originaal süütekomponendid peale kontaktide, sul on vaja osta juurde Vape 6V regulaator, et laadimist normaalseks saada.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 11:27
by fomoco
Osta.ee's müügil olev jawa 634 süüde ei sobi 360 mudelile kuna magnet on veidi suur.
Vaja freesida süütemängu kaant või vahetada magnet ja võibolla ka mähis, väiksema vastu.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 13:16
by hmm
Ma olin selle lehe juba unustanud... lihtsalt lappasin netti jawa asjadest ja sattusin uuesti.
Igal juhul 12V lahendus tuleb 6V peale pole eriti mõelnudki jätta. Tegelikult on mul puudu ainult 14V 15A geneka rootor. ülejäänud vidinad on olemas.
Ma ei räägigi siin rahalisest ökonoomsusest, vaid üleüldiselt võimalustest, mida jaffidele paigaldada saab.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 13:31
by fomoco
See on siis jawa 638 süüde, mida soovid paigaldada?

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 13:44
by hmm
Suure tõenäosusega läheb reisipillile ikkagi vape. Kuid mingi hetk, kui asjaolud soodsad, võiks ju midagi omalaadset proovida. Ega see tükki küljest võta, vaid ainult 115€ + tambov.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 16. Nov 2020 14:06
by Mattu
Ma olen igati nõus, et originaal 6V esitulepirn ei jõua pimedas piisavalt palju valgustada, et kannataks 80-90km/h sõita külgkorviga. Sealjuures tuleb vaadata, et korvi ääretulepirn võimalikult nigel oleks, muidu häirib kõrvalt. Vähemalt mind küll, kui silmanurgas miski sirab. 50-60km/h sõites on valgus talutav ja eks selline see kiirus tollel ajal umbes ka oli. Originaalgenekas ei jõua tervet valgusparki ka normaalselt ära toita, kui kõikvõimalikud lisad küljes on ning igalpool normaalse tugevusega pirnid sees on (külka, haagis).

Ahjaa, vaheta endal tagatuli või vähemalt selle kate ära ja pane plastikust - nii on sind tagantpoolt paremini näha, kui selle metallkesta ja laskeavadega "klaasiga".

Mis muud osa puudutab siis on mul viimase 7 aasta jooksul suvetrippidel olnud järgmised probleemid:

Aku massijuhe oli jäänud korralikult kinnikeeramata, s.t. väristas lahti ja ei andnud korralikult läbi. Tulemuseks effektsed paugud summutis.
Laadimisprobleem - aku oli vana ja läbi, voolu ei pidanud, kuid saime sõidu tehtud, kasutades päevasel ajal parktulesid ja enne peatumisi ilma nendeta kulgemist, et natukenegi akut ergutaks/laeks.
Tulede ümberlülitis (lähi/kaug) oli lühis tänu signaalijuhtme lähenemisele teistega.

Kontaktidega tegelemine on toimunud kodus, karburaatori puhastamine samuti kevadeti, kui tarvis. Muu tavapärane hooldus niiehknaa.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 17. Nov 2020 00:11
by fomoco

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 17. Nov 2020 01:08
by hmm
No vist jah, mul on Magneton 14V 15A geneka kest. ehk siis selline: https://archiwumalle.pl/alternator_wirn ... 55544.html

Vaatasin oma varud üle ning tundub, et esmapilgul on vaja nõks rohkem asju. Genekale harjad, rootor, dioodsild, süütepoolid, regulaator ja alles siis see huipu süüde.
Seega Vape esialgu, juhul kui keegi armuandi e. kasutusena seisvaid süüteahela juppe proovimisteks ei anna

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 18. Nov 2020 14:09
by roosakummik
Kas sa tahad mahutada 638 süüte vana Jawa süütemängu asemele? See ei mahu ju sinna, kui süütekaant ei hakka ümber ehitama.
Tahtsin kunagi selle panna 634 kaane alla, ei mahu sinna. Vahetükk sai ka ostetud, kuid sinna ta hästi ilma süütekaant ratsimatta ei mahu.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 18. Nov 2020 15:40
by hmm
roosakummik wrote: 18. Nov 2020 14:09 Kas sa tahad mahutada 638 süüte vana Jawa süütemängu asemele? See ei mahu ju sinna, kui süütekaant ei hakka ümber ehitama.
Tahtsin kunagi selle panna 634 kaane alla, ei mahu sinna. Vahetükk sai ka ostetud, kuid sinna ta hästi ilma süütekaant ratsimatta ei mahu.
Seda on hea teada, sest pole Jawa osas geomeetria sobituvusi teinud.
Ehk siis 360/559 kaanealla jawa enda 14V 15A genekas koos ülemineku tükiga ei mahu... siis jääb panus ikkagi vapele (mida oligi vaja tõestada).

Nüüd kontaktivabasüüte saab ikkagi ka 6V genekale paigaldada, kuid siis ei parane elektri jõudlus - pigem väheneb, sest taustal tarbimist tuleb ju juurde.

Elektri võimsust on vaja halogeenpirnide korral valgustuseks ja no mis teha, ka aksessuaaridele (nt. telefoni laadimine).

Originaal 6V 45W genekas suudab maksimaalselt 7,5-8A tugevusega voolu anda ~2300 pöörde juures. Iga väiksem kõrvalekalle (regulaator + harjandus) vähendab voolu tugevust.
Voolu vajadus oleneb tarbijatest - saab ka nende vajadusi vähendada.
6V 5W tagatule pirn kasutab ~ 0,8A
6V 35W esitulepirn ~ 5,8A (6V pirnid võimsustega: 40W 6,6A, 55W 9,1A, 65W 10,8A) Sama väljund võimsusega 12V pirnid on 2x väiksema amprite arvuga....
6V 5W parktuli - 0,8A
6V 2W 2x Spidoka tasutavalgustus 0,6A
Kogu tarbimine tuledega - 8A.
Lisaks veel süüde...
Seega kitsaks läheb. Hädasti on vaja valgustuse tarbimist vähendada e. LED-ile.
Esituli on võimalik saada ~2A piiridesse ja valgusutuse 0,5a. piiridesse. Seega siis peaks jätkuma särtsu ka tel laadimisele 2,1A-le.

Seega oleneb tarbijatest võib ka 6V süsteem suht OK saada.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 18. Nov 2020 21:16
by roosakummik
hmm wrote: 18. Nov 2020 15:40
roosakummik wrote: 18. Nov 2020 14:09 Kas sa tahad mahutada 638 süüte vana Jawa süütemängu asemele? See ei mahu ju sinna, kui süütekaant ei hakka ümber ehitama.
Tahtsin kunagi selle panna 634 kaane alla, ei mahu sinna. Vahetükk sai ka ostetud, kuid sinna ta hästi ilma süütekaant ratsimatta ei mahu.
Seda on hea teada, sest pole Jawa osas geomeetria sobituvusi teinud.
Ehk siis 360/559 kaanealla jawa enda 14V 15A genekas koos ülemineku tükiga ei mahu... siis jääb panus ikkagi vapele (mida oligi vaja tõestada).

Nüüd kontaktivabasüüte saab ikkagi ka 6V genekale paigaldada, kuid siis ei parane elektri jõudlus - pigem väheneb, sest taustal tarbimist tuleb ju juurde.

Elektri võimsust on vaja halogeenpirnide korral valgustuseks ja no mis teha, ka aksessuaaridele (nt. telefoni laadimine).

Originaal 6V 45W genekas suudab maksimaalselt 7,5-8A tugevusega voolu anda ~2300 pöörde juures. Iga väiksem kõrvalekalle (regulaator + harjandus) vähendab voolu tugevust.
Voolu vajadus oleneb tarbijatest - saab ka nende vajadusi vähendada.
6V 5W tagatule pirn kasutab ~ 0,8A
6V 35W esitulepirn ~ 5,8A (6V pirnid võimsustega: 40W 6,6A, 55W 9,1A, 65W 10,8A) Sama väljund võimsusega 12V pirnid on 2x väiksema amprite arvuga....
6V 5W parktuli - 0,8A
6V 2W 2x Spidoka tasutavalgustus 0,6A
Kogu tarbimine tuledega - 8A.
Lisaks veel süüde...
Seega kitsaks läheb. Hädasti on vaja valgustuse tarbimist vähendada e. LED-ile.
Esituli on võimalik saada ~2A piiridesse ja valgusutuse 0,5a. piiridesse. Seega siis peaks jätkuma särtsu ka tel laadimisele 2,1A-le.

Seega oleneb tarbijatest võib ka 6V süsteem suht OK saada.
638 on sama 35w

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 23. Nov 2020 01:42
by fomoco
Rolleri geneka paigaldus Jawale hakkab lõpusirgele jõudma.

Liikuvat pilti näete siit: http://erinevadpildid.blogspot.com/2020 ... 2.html?m=1

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 27. Nov 2020 18:27
by hmm
fomoco wrote: 23. Nov 2020 01:42 Rolleri geneka paigaldus Jawale hakkab lõpusirgele jõudma.

Liikuvat pilti näete siit: http://erinevadpildid.blogspot.com/2020 ... 2.html?m=1
Detaile ja jooniseid paluks ;)

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 27. Nov 2020 22:09
by fomoco
Vape säästukomplekti võiks tellida ukrainast.
https://m.olx.ua/obyavlenie/bsz-yava-iz ... JP4x4.html
Kes oskab tellida ja sooviks rahad kokku panna ning mittu tükki tellida, palun andke siia teemasse märku, võtaks ka ühe, kui soodsalt saab.

Kui ise teha siis peaks valima geneka, mis on läbimõõduga 103mm.
105mm läbimõõduga ei mahu kaane alla ära.
Osta.ee's müügil olev on 105mm ja sobib jawa 634 kaane alla.

Õige geneka leiad aeroxi, sr50 või senda küljest.
2 silindri jaoks on vaja õigesse kihta keevitada metallitükk, et ka teine silinder saaks sädet.
Lisaks sellele peab panema 2 juhtmega süütepooli või 2 rolleri oma paraleeli.

Mõnel rolleril on geneka mähis eraldi plaadiga ning selle saab sobivaks lõigata, jawa geneka mõõtu.
Vanast rootorist tegin distantspuksi, et magnet oleks õigel kaugusel.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 28. Nov 2020 00:13
by madeinussr
Kuni neljanda detsembrini on Vape originaalsüütel head hinnad. Soovitan uurida. Jawa. Lv kaudu saab tellida

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 04. Dec 2020 21:59
by madeinussr
Sain oma tellitud süüted kätte, läks aega vist kolm päeva.
Jawa süüde on Roosakummikule, Jupiteri 12V kontaktide asendus ja CZ516 süüde minu ratastele.
CZ süüde läheb ilmselt enduuro Spordile. Sinna tavalise planeta süüde ei sobi, sest mootor käib tagurpidi.
Alusplaati on vaja modifitseerida, muus osas peaks ilusti sobima. Koonuse kontrollin ka varsti üle.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 05. Dec 2020 11:29
by Mattu
Millal sa raha ära maksid? Ma tegin eelmine laupäev ülekande ja saatsin kinnituse aga seni on sealt igatepidi vaikus olnud.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 05. Dec 2020 11:49
by hmm
Ma kandsin ka alles kolmapäeval. Eks näis. Kui asju selgitasime tuli ennast pidevalt meelde tuletada.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 05. Dec 2020 12:12
by madeinussr
30. nov tegin tellimuse. 1 dets maksin ja õhtul pani paki teele. 3 dets tuli teavitus, et pakk automaadis. 4. dets tõin ära.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 05. Dec 2020 12:30
by Mattu
Ok, siis on mingi huinja. Ma maksin eelmine laupäev, kui ta ka arve saatis. Ehk, et varem kui sa sellisel juhul.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 05. Dec 2020 23:51
by madeinussr
No ega meil ka lepase reega läind, ta saatis paki kehrasse, minu viidatud Jüri pakiautomaati ei olevat Läti süsteemis 😂. Ja kuigi ma ütlesin, Kehra täitsa vale koht pani ikka teele. Kuigi kaks kuud tagasi sain paki temalt õigesse automaati. Teise asjana oli Jawa süütel puudu poltide ja pistikute kott, saatsin teate, saadab vast järele.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 06. Dec 2020 00:05
by fomoco
Kas Vape süütel on CDI süütepooli sees ning hall karp on laadimisrelee?

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 06. Dec 2020 00:10
by madeinussr
fomoco wrote: 06. Dec 2020 00:05 Kas Vape süütel on CDI süütepooli sees ning hall karp on laadimisrelee?
Relee on hall ribidega ja regull pidi tõesti pooli sees olema.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 06. Dec 2020 01:31
by hmm
See hallkarp = alaldi + pingeregulaator, lisaks ka akulaadimise indikaatorilambile väljund. Ehk kui pinge genekalt tulevalt juhtmetelt on olemas ja selline, mida tuleb stabiliseerida, siis katkestab akult võetud indikaatorlambile mineva pinge välja. Tavaline aku kasutamise indikaator tuli süttib ka kustub tiba teisel lahendusel. Kui genekalt tulev vool on alla 6V/12V, siis pirn süttib, sest akult tuleb + ja - läheb läbi geneka. Nüüd kui genekas ka pinget peale kruvib, siis on pirnil mõlemal poolsusel +, seega kustub. Selle pärast tuleb tavaline skeem ringi teha, sest Vape annab + ja lülitab selle välja. Otseselt laadimisrelee ta ei ole, sest akut ei kontrollita - lihtsalt tuimalt Voldid peale ja asi ants.
Süüteelektroonika on paigaldatud jah süütepooliga ühte korpusesse. Ehk vastavalt pööretele muudab süüteajastust varasemaks e. stroboga vaadates liigub märkejoon paremale :roll: vaadates ermo izhi tööd, ajas mõneks ajaks peas juhtme sassi... sest märke joon kihutas paremael kui gaasi andsid - lootsime nähe, et liigub vasakule. Natuke kalkuleerimist ja nõu küsimist, ning selgus majas. Korpuse ja rootori märgid ajaliselt suurenesid, seega kõik õige. Staatiline joon, mis oli korpuses ei liigu ju kuidagi, sest rootor ju liigub ja seal toimub viivitus e. joone visualiseerimise aeg pikeneb, millega silmale kuvatakse hiljem e. liikus pöörlemise suunas edasi. :wink:
Selle "hallikarbi" sisu on selline:
PSX_20201206_002516.jpg
Muide karp rikneb, kui stabiliseerimise otsesse satub vahelduv vool või ühendate aku tagurpidi... Viimasega ei pruugi rikneda kohe aga mine tea. Seega karbil vastupidi pinge kaitset pole.

Aga vape süsteem akut otseselt ei vaja, kui ainult mitte töötava mootoriga elektriseadmete, suretusrelee juhtimiseks ja pingestabiliseerimiseks.
Ise ei kavatse 12V akut jawal kasutada Seda seisva mootoriga 12V pole otseselt vaja... seega asendan aku 48000uF kondekaga, mis teeb sama stabiliseerimise töö ära, mis 12V aku.. paigaldan ise mehhaanilise suretusnupu või leiutan süütevõtme alla midagi...

Vape valgustuse voolu kujud (esituli vist põles... aga ei mäleta täpselt..) peale alaldamist ja regulaatorit:
Vasakul üleval otse stabiliseerimata, üleval paremal kondekaga silumine
All vasakul lisatud aku ja paremal sellega stabiliseerimine.
PSX_20201206_004426.jpg

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 08. Dec 2020 15:37
by Mattu
madeinussr wrote: 05. Dec 2020 23:51 No ega meil ka lepase reega läind, ta saatis paki kehrasse, minu viidatud Jüri pakiautomaati ei olevat Läti süsteemis 😂. Ja kuigi ma ütlesin, Kehra täitsa vale koht pani ikka teele. Kuigi kaks kuud tagasi sain paki temalt õigesse automaati. Teise asjana oli Jawa süütel puudu poltide ja pistikute kott, saatsin teate, saadab vast järele.
Eile hommikul sai kiri saadetud, et mis seis on. Täna tuli vastus, et eile pandi pakk teele. Ootame pikkade silmadega :D

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 08. Dec 2020 16:33
by madeinussr
Ma sain ka täna kirja, et paneb mu puudu jäänud jubinad järgmise pakiga teele. Aga see ei sobi kuna ma ei tea millal ma uuesti sealt tellin.
Loodan, et saadab lähipäevil ära.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 08. Dec 2020 16:46
by Mattu
Sain täna ka vastuse Ominvalt, kelle käest küsisin igaksjuhuks üle, et ega see pakk äkki automaadis ei ole. Tuli nimelt sealt automaadist sõnum, et hetkel pakke ei väljastata jne. kuigi mul sellel hetkel enda teada seal midagi polnud.

Igaljuhul öeldi, et mulle pole hetkel ühtegi pakki kohal ja kõnealune saadetis alustas täna teekonda Eesti poole. Väga muhe ja sõbralik klienditeenindus igaljuhul. Trackingu kood anti ka, mida saatja ei saatnud :D

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 08. Dec 2020 23:53
by hmm
Ärge jamage, ehk pean ennast ka meelde tuletama... ma muidugi eelmine neljapäev alles maksin....

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 10. Dec 2020 11:23
by Mattu
Täna hommikul jõudis pakk pakiautomaati. Õhtul lähen toon ära. 8. jaanuari öösel hakkas Riiast liikuma, eilne pärastlõuna möödus sorteerimises, komplekteerimises ja hommikuse täitmisringiga jõudis kappi.

Ehk on poldid kaasas, kui juhtub rohkem olema neid kui tarvis, siis saab madeinussr-ile anda :D

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 10. Dec 2020 22:45
by hmm
1h tagas sain sms teate, et mingi pakk jõudis omniva pakiautomaati. Olevat esmaspäeval postitanud.
Aga vape osa on selline:
PSX_20201210_214218.jpg
Selles pakis oli teise markewringuga regulaator, kuid mul on teine regulaator ka ka A67...

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 10. Dec 2020 22:59
by madeinussr
hmm wrote: 10. Dec 2020 22:45 Selles pakis oli teise markewringuga regulaator, kuid mul on teine regulaator ka ka A67...
Regulaatori markeering sama, mis minu komplektil.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 10. Dec 2020 23:06
by hmm
R67 oli teine regulaator, see mis läbi läks ja lahkamise pilte vaatate. Riiulis on veel üks R67 (alternatiiv K58@100 projektile) ning sama markeeringuga olid ka ksf v301060 jawadel.
Väliselt on erinev selles, et tal on igal juhtme funktsioonil oma pistik: üks genekast tulevatel kahel mustal juhtmel, teine + ja -, ning kolmas laadimise tulukesele.
Võimsuse ja V näitajad samad.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 12. Dec 2020 18:34
by madeinussr
Sain ka puuduvad jubiad kätte, seega kevadel saab mingile masinale Vape peale panna kui peaks isu olema.

Re: Jawa elektronsüüde

Posted: 13. Dec 2020 22:15
by hmm
Nu nii. Minu komplekt on nüüd käes ja hetke ka rattale paigaldatud. Ütleme nii, et töötab, kuid rootor jääb nihkesse 5mm väljapoole.
Sai ka kiri kirjutatud jawa.lv-sse. Rootor A69R-3 on minul ja kui proovisin A69R-1 siis see istus ilusti.
Põhjus selles, et võllile minev ist on 5mm pikem...
Aga eks näis.
A69R-3 ja A69R-1
A69R-3 ja A69R-1

Ise paigaldan selle skeemi alusel:
jawa559-360_vape_disain.jpg
Peamine põhjus on säilitada maksimaalselt originaalne mugavus juhtida elektrilisi asju läbi süüteluku. s.h. ka mootori välja ja sisse lülitust.
Juhul kui järgida VAPE õpetust, siis mootori käivitus ja suretus käib läbi suretusnupu, kuid siis saab masina käima ka ilma süütevõtmeta - see pole väga sobiv lahendus nt reisil olles.....

Ma rajan mootori suretuse nii, et juhin impulsti anduri juhtme läbi süüteluku e. 0 asendis on katkestatud ja impulss süütepooli ei jõua - seega sätet ei tekita. paremale keeratud ühendatud ja asi toimib ilusti. Kahjuks ei saa kasutada sinist juhet, sest süütelukk ei lülitu ühtegi klemmi 0 asendis massiga...
Nüüd, et seda teha tuleb 30 ja 51 ühendused väljast poolt katkestada. Mina lihtsalt puurisin selle vaskliistu läbi. Siis eraldub võtme ja välisketta voolud. 30 klemmi alusel juhitakse ainult tarbimisvoolu. Esimene aste paremale lülitub sisse aksessuaaride voolu (USB laadimise + muud mugavused), teine aste lisaks esimesele ja põhivalgustuse.
Kasutan ka päevasõidu tulesid, mille sisse välja lülitust juhin relee abil põhivalgustusvoolust. Lihtsalt sellega tagan selle, et piisav võimsus jõuab mugavusvarustusele.

Püüan ka natuke tarbitavaid võimsuse arvutada:
1. Otse geneka taga: 7...19W (DRL LED - no 0,5A e 7W; pidurituli 10W; Neutrali tuli 2W);
2. Valgustus 56...73W (1. 7W...19W) + 49W...54W (Esituli 40+45W; Tagatuli 5W; spido valgustus 4W)
3. Aksessuaarid: USB kiirlaadija 21W; Käepideme soendused <40W jne jne

Seega peab vist mingi releeploki aksessuaaridele panema, sest neid W ei tahaks läbi süüteluku lasta. Klemmide puhastamiseks saab lukku lahti võtta kuskil 5x ja siis hakkavad need alusplaati kinnihoidvad nagad katkema.