Üks "teaduslik" eksperiment sai lõpule viidud. Samades seadetes 18- ja 19-ne hammasratas ette. Samades seadetes 19ne sai 105 km\h kellale ning 18-ne 120km\h meelitas välja kontrollitud piirkonnas numbreid. Planeta mootor on lihtsalt piisavalt nõrk, et suurem hammakas hakkas pooma lõpus. Samuti oli keerulisem grupis mööda külateid matkata, sest hea kiirus 4. käigu jaoks hakkas 55-60 km\h juures. Seetõttu pidi suurema hammakaga pidevalt 3-4. käigu vahel mängima. Tüütu!
Testsõit näitas, et 18-ne hammasratas on maanteel sujuvam, mootor jõuab tühjaks käia ning 45-55 km\h on ok sellel 4. käiguga mahedalt põristada grupis.
Kuidas Sinu kogemus hammaka valikul on?
Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Tore, et ka selle eksperimendi läbi tegid. Ma jõudsin ka samale järeldusele paar aastat tagasi. Isegi vist rääkisin sellest oma Jupiteride teemas. 18 on kõige optimaalsem kui mootorit tuunitud pole või ise sulgkaalus pole.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Hea märkus, ei ole sellel mootoril väljalaskeakent muutnud.delta-501 wrote: ↑01. Jul 2022 08:00 Tuginedes ühele vana kooli tegijale ning olles ise kolme - nelja P5 silindrit käes hoidnud küsiks, et kas väljalaskeakna oled üle käinud? Kolb alumisse surnud seisu ja on tehase praak näha. Akna alumine serv võiks kolvist ca pool mm allapoole jääda. Seal minu nähtutel kõigil kena aste. Piirab silindri läbipuhumist kenasti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Hiljuti oli üle 400 km sõitu Ida-Virumaa ümbrusesse. Mõned korrad kuumaga ilmutas end sõidust tulnud ratta küllaltki raske käivitumine. Kuna see ilmus vahetult uue k-68 karburaatoriga, kahtlustasin tühikäigu reguleeringut. 30 kilomeetrit enne sihtpunkti jäin teele. Säde nõrk ja hüplik. Vahetasin kondeka ning ei midagi. Jahtudes sain ratta uuesti tööle ja sõitsin ühe otsaga viimased 30 öömajani.
Kaks päeva hiljem kodupoole liikudes ei saanud ratast käimagi. Teised liikusid randa ning jäin 100km eemal olevat sõpra haagisega ootama. Süda ei andnud rahu. Puhastasin kontaktid, kontaktivahe kontroll, küünla sädevahe väiksemaks ning Izh käivitus! Sõitsin ca 200 km pea ühe jutiga koju. Koduteel õnnestus üht teeäärde jäänud siklimeest aidata, kel oli kondli kinnituspolt sõiduga kadunud ning see rippus tulega esirattal. Võtsin kotist leiduvad nipukad, et kaasvõitleja saaks liikuda oma garaažini.
Rattaks oli muide 1000ccm Laverda. Ilus Itaalia pill, midagi sellist.. Nüüd mõned päevad hiljem on mu Planeta 5 saanud uue süütepooli ja valmis uuteks matkadeks. Muide reisi kütusekulu keskmiseks tuli 4.9l.
Lõppu ka üks pilt Kundast. Tore külastus oli!
Kaks päeva hiljem kodupoole liikudes ei saanud ratast käimagi. Teised liikusid randa ning jäin 100km eemal olevat sõpra haagisega ootama. Süda ei andnud rahu. Puhastasin kontaktid, kontaktivahe kontroll, küünla sädevahe väiksemaks ning Izh käivitus! Sõitsin ca 200 km pea ühe jutiga koju. Koduteel õnnestus üht teeäärde jäänud siklimeest aidata, kel oli kondli kinnituspolt sõiduga kadunud ning see rippus tulega esirattal. Võtsin kotist leiduvad nipukad, et kaasvõitleja saaks liikuda oma garaažini.
Rattaks oli muide 1000ccm Laverda. Ilus Itaalia pill, midagi sellist.. Nüüd mõned päevad hiljem on mu Planeta 5 saanud uue süütepooli ja valmis uuteks matkadeks. Muide reisi kütusekulu keskmiseks tuli 4.9l.
Lõppu ka üks pilt Kundast. Tore külastus oli!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
1991. aasta Izhi külgkorvide erinevad varustusastmed Sputnik, Turist, Lux.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Olen selle Planeta 5 saanud korviga päris hästi jooksma. Ette läks 16-hambaga ketiratas ning kellal maksimumkiirus sirgel lõigul üksi 85km\h. Gps järgi umbes 75+ km\h vahemikus
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz Planeta 5 (7.107)
Teen siia teemasse postituse tähtsamaid parameetreid Izhi kolvi-silindri koostamiseks. Andmed on võetud 2.-3. seeria Izhi inglise keelsest käsiraamatust.
Kolvi diameetrid on tabelisse mõõdetud kolvi alumisest äärest 55 +/- 1 mm.
Izh Planeta normaalmõõdus silindrid ja kolvid jagunevad järgnevalt 4 gruppi: Iz Planeta remontkolbide mõõdud on järgnevad: Kui kolvi ja silindri diameetri erinevus on suurem, kui 0,3..0,4mm tuleb teostada remont.
Puuritud silinder peab olema kolvi tegelikust diameetrist suurem 0,05...0.07mm.
Ovaalsus ja koonilisus on silindril peab olema väiksem, kui 0,03mm.
Kolvirõngad vahetatakse peale silindri-kolvi vahetust ning kui lukupilu mõõt on üle 3mm.
Lukupilu mõõdetakse rõnga silindrisse asetamisega ülemisest äärest 10-30mm.
Uutel rõngastel on sobiv lukupilu 0,3..0,45. Suurema piluga rõngas asetatakse üles poole.
Loodan, et oli infost abi ka teistele.
Kolvi diameetrid on tabelisse mõõdetud kolvi alumisest äärest 55 +/- 1 mm.
Izh Planeta normaalmõõdus silindrid ja kolvid jagunevad järgnevalt 4 gruppi: Iz Planeta remontkolbide mõõdud on järgnevad: Kui kolvi ja silindri diameetri erinevus on suurem, kui 0,3..0,4mm tuleb teostada remont.
Puuritud silinder peab olema kolvi tegelikust diameetrist suurem 0,05...0.07mm.
Ovaalsus ja koonilisus on silindril peab olema väiksem, kui 0,03mm.
Kolvirõngad vahetatakse peale silindri-kolvi vahetust ning kui lukupilu mõõt on üle 3mm.
Lukupilu mõõdetakse rõnga silindrisse asetamisega ülemisest äärest 10-30mm.
Uutel rõngastel on sobiv lukupilu 0,3..0,45. Suurema piluga rõngas asetatakse üles poole.
Loodan, et oli infost abi ka teistele.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.