Page 1 of 1

Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 18. Feb 2019 14:18
by Veerevratas
Tervist,
Mul varem viskas Voshodil koguaeg esimest käiku välja, ja nüüd sügisel juhtus selline asi, et kas hakkas sõidu aeg kast ragisema ja viskas kõik käigud välja.
Nüüd sai siis kasti lahti võetud ja sisse vaadatud. Kuskil vigased hammasrattaid ma ei näinud ja rauapuru samuti polnud.
Siis sai targematelt küsida ja keegi ütles, et laagrid läbi. Need siis vahetasin ära kuid märkasin ühte imelikku asja.
Kas need kahe hammaka ühenduskohad peavadki olema nii suure lõtkuga? (pildil)
Ei julge ennem kokku laduda.

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 18. Feb 2019 14:26
by madeinussr
Jah, hammaste vahe ongi nii suur, see tavaline.
Laagritest tavaliselt käikude kadumine ei sõltu, pigem on tegemist käiguvahetusmehanismi rikkega.
Enne mootori lõpliku kokkuladumist pane mootor kuivalt kokku ja proovi kõik käikude lülitamised läbi.

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 18. Feb 2019 14:56
by Veerevratas
madeinussr wrote: 18. Feb 2019 14:26 Jah, hammaste vahe ongi nii suur, see tavaline.
Laagritest tavaliselt käikude kadumine ei sõltu, pigem on tegemist käiguvahetusmehanismi rikkega.
Enne mootori lõpliku kokkuladumist pane mootor kuivalt kokku ja proovi kõik käikude lülitamised läbi.
Peale vaadates tundus käiguvahetusmehanism ka ok olevat. Võin panna lähiajal igaksjuhuks ka sellest siia pildi.

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 18. Feb 2019 16:20
by hmm
Ma võtan täna õhtul aega ja uuendan seda teemat: viewtopic.php?f=9&t=24008

Võtsin selle uuesti pulkadeks, rihtisin käigukasti lõtke, hetkel ka väntvõlli lasen paika seada...
Seega tuleb sinna mõnusalt pildimaterjali ja juttu.
Hetkel kui pildi vaatan, siis alumise hammaka pildistamisel tekkinud vari hämardab hammaka serva nägemist...
Mulle tundub ta natuke liiga suur ja häirivaks pean väikest freesimise astet ülesse poole - jällegi tunne nagu on seda täiendavalt kohendatud.

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 19. Feb 2019 00:32
by hmm
Mõõtsin oma "tundumise" üle ja sain:
Primaarvõllil 4,5mm ja sekundaarvõllil 5,5mm nende hambumiste "lõtkudeks".
20190218_Vos1_hammakate_vahed.jpg
1. käigu väljaviskamine on seotud suuresti alumumise võlli asetustega ja kiguvaheti alumise kahvliga.

Kontrolli kas laagrid on õigesti fikseeritud, huvitaval kombel tuleb laagrite ja stopperrõngasete vahele reg. seibe panna, et hambumine paika saada.
Lisaks laagrite paigutustega saab reguleerida ja käigukasti võllide pikilõtku....
Ehk siis kas stopperrõngad ja laagrite vaheline ruum on reg. seibidega sisustatud...

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 19. Feb 2019 14:45
by Veerevratas
Õhtul jõuan lähen mõõdan omal hammaste lõtkud ka üle. Kuid ma panin uued laagrid nii sisse, et pressisin nad stopper rõngani välja, aga kuidas ma neid fikseerin? Kuna võllid sisse panna siis paistab küll, et hambad jooksevad ilusti kokku.. :/

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 19. Feb 2019 16:01
by hmm
Hambad jooksevadki kokku, kuid oluline on kõigepealt reguleerida käiguvahetuse ringi lõtkud ja veenduda, et hoovastik poleks liigselt kulunud ja oleksid kindlasti 90 kraadise nurgaga. Ringikesel olevad lõtkud tuleb sättida 0,1...0,3mm vahele.
Lisaks hammakatel peavad ühendusnuudid olema nii, et faas oleks "kokku" tõmbava kaldega... ja see võiks olla vähemalt 5 kraadi.

Ehk siis vaata seda: https://dr-freemann.livejournal.com/18699.html

Seejärel paigaldad laagrid ja esialgu kuni stopperiteni. Siis paned paika veovõlli ja fikseerid ketihammaka ja selle mutriga ta paika. Seejärel (eemaldades kõik asjad karterist ja jätad ainult kaks käiguvahetuse võlli) asetad käigukasti võllid ja keerad vähemalt 4 kruviga karteri kinni ning kontrollid pikilõtkud, jäta need kuskil 0,1..0,,2. Hiljem lisad ju karteritihendi ka (mis on 0,25...0,5). Lõtkud fikseerid laagrite sissepoole toksimisega ja hiljem stopperseibide ja laagrite vahele reg. seibid.
Seejärel paigaldad sekundaarvõlli koos 1. käigu hammakaga ja veendud, et see hammakas ei hakkaks vastu laagrit hõõruma. Kui hõõrub, siis tuleb laagri ja primaarvõlli vahele reg. seib asetada.
Siis asetad kogu käigukasti sisu nign kontrollid hammakate vahesid - need võiks olla 0,2...1mm järgides, et kui toimub omavaheline ühitmine saaks see olla piisavalt kindel... ehk siis maksimaalne.
Eriti peab veenduma 4 käigu otse lülitust...
Minul käis käigukast vähemalt 15x kokku-lahti. Kehv on selles, et primaarvõll ei tule ilma käiguvahetuse süsteemi eemaldamiseta välja... :evil:

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 21. Feb 2019 14:23
by Veerevratas
Oijah, tuleb ikka hulga tööd teha ennem kui asja saab. Väga hea seletus ja video, ei oleksi arvanud, et peab sellise tee läbi käima kuid üritan hakkama saada :lol:
Sain lõpuks ka oma "lõtkud mõõdetud"
5.13mm ja 6.15mm.

Üritan siis sinu jutu põhjal tegema hakata, hätta jään siis hoian teid kursis :D

Re: Voshod 3m käigukasti rike.

Posted: 21. Feb 2019 22:03
by teints
Hammasrattaid ühendavate nukkide omavahelistele (õige nimetus on " nukksidur") lõtkudele ei ole mõtet tähelepanu pöörata, sellest ei olene midagi. Enamus vigu tuleb kulunud ja logisevatest kahvlitest, mille tagajärjel kägud sees ei püsi ja nukksidurite otsad ümaraks kuluvad. Nagu eespool hmm kirjutas, peavad ka võllide pikilõtkud nõutud piirides olema.