1986 Honda CH250 Elite
Posted: 29. Apr 2019 07:35
Tere taas, motokuur!
Pole siia foorumisse üle kümne aasta miskit postitanud, nüüd võiks seda jälle teha.
Sügisel avastasin osta.ee's müügil oleva huvitava vanakooli maksirolleri. Väidetava variaatoririkkega, aga muus osas korras, omas isegi ülevaatust 05.19.
https://www.osta.ee/honda-elite-ch250-113533029.html
Kuna olen ammu juba sellist koledat, kuid samas võimast rollerit omada tahtnud, tegin pakkumisi ja õnnestus see ka üsna odavalt kätte saada. Tõin ta Tallinna kesklinnast koju Kadrinasse ja hakkasin uurima. Selgus, et variaator on korras, kuid tagaratta ülekandes oli üks nõellaager purunenud, mille tõttu hävinenud ka üks vahevõll. Laagri leidsin kohalikust traktoripoest, võll sai üllataval moel leitud aliexpressist 20 euroga. Kuna antud Honda mootorit/ülekannet toodavad koopiana hiinlased tänase päevani, tellisin sealt veel mõningaid juppe igaks juhuks (süütepool, sumpsi tihend, lisaõhu solenoid jms).
Lappasin ülekande kokku, õli sisse ja rihm peale ja sai juba enne lume tulekut natuke sõita. Oli äge- mõnusalt jõuline minek (rolleri mõistes), samas pöörded püsivad madalal.
Aga siis tuli talv peale, vahetasin mootoriõli ära ja viisin aku korterikeldrisse sooja.
Kui lumi sulama hakkas, otsustasin veidi välimust parandada, kuna lõhkised plastikud ja kulunud/praguline värv ei ole soliidne ega lahe. Lappisin kondlid siledaks ära ja värvisin mattmustaks. Eemaldasin tuuleklaasi ja tagakohvri koos pakiraamiga. Natuke ilmastikukindlat stickerbombi ka lisaks ja sai mu jaoks juba täitsa heaks.
Ilusate ilmade saabudes ladusin kokku ja sai juba õiget (kiiret) sõitu proovida. Selgus, et maanteel saavutsin spidoka järgi (digispido!) 105 km/h, mis tegelt on suurem, kuna rehvid on kõrgemad kui originaalis nõutud. Millalgi mõõdan gpsiga ka ära. Igatahes sõiduautodest maanteel rolleriga mööda sõita on päris boss tunne :)
Kui siin kedagi Rakvere kandist on, võib millalgi koos sõitma minna.
Pole siia foorumisse üle kümne aasta miskit postitanud, nüüd võiks seda jälle teha.
Sügisel avastasin osta.ee's müügil oleva huvitava vanakooli maksirolleri. Väidetava variaatoririkkega, aga muus osas korras, omas isegi ülevaatust 05.19.
https://www.osta.ee/honda-elite-ch250-113533029.html
Kuna olen ammu juba sellist koledat, kuid samas võimast rollerit omada tahtnud, tegin pakkumisi ja õnnestus see ka üsna odavalt kätte saada. Tõin ta Tallinna kesklinnast koju Kadrinasse ja hakkasin uurima. Selgus, et variaator on korras, kuid tagaratta ülekandes oli üks nõellaager purunenud, mille tõttu hävinenud ka üks vahevõll. Laagri leidsin kohalikust traktoripoest, võll sai üllataval moel leitud aliexpressist 20 euroga. Kuna antud Honda mootorit/ülekannet toodavad koopiana hiinlased tänase päevani, tellisin sealt veel mõningaid juppe igaks juhuks (süütepool, sumpsi tihend, lisaõhu solenoid jms).
Lappasin ülekande kokku, õli sisse ja rihm peale ja sai juba enne lume tulekut natuke sõita. Oli äge- mõnusalt jõuline minek (rolleri mõistes), samas pöörded püsivad madalal.
Aga siis tuli talv peale, vahetasin mootoriõli ära ja viisin aku korterikeldrisse sooja.
Kui lumi sulama hakkas, otsustasin veidi välimust parandada, kuna lõhkised plastikud ja kulunud/praguline värv ei ole soliidne ega lahe. Lappisin kondlid siledaks ära ja värvisin mattmustaks. Eemaldasin tuuleklaasi ja tagakohvri koos pakiraamiga. Natuke ilmastikukindlat stickerbombi ka lisaks ja sai mu jaoks juba täitsa heaks.
Ilusate ilmade saabudes ladusin kokku ja sai juba õiget (kiiret) sõitu proovida. Selgus, et maanteel saavutsin spidoka järgi (digispido!) 105 km/h, mis tegelt on suurem, kuna rehvid on kõrgemad kui originaalis nõutud. Millalgi mõõdan gpsiga ka ära. Igatahes sõiduautodest maanteel rolleriga mööda sõita on päris boss tunne :)
Kui siin kedagi Rakvere kandist on, võib millalgi koos sõitma minna.