Page 1 of 1

JAWA 638

Posted: 20. Apr 2020 20:43
by Vabam6tleja
Mingi aeg sai koju veetud üks Jawa, mida on keegi juba ümber löiganud ja ehitanud. Ehitus kvaliteet on olnud küllaltki nörk kahjuks. Enamus detailid kehvalt kokku pandud ja nii edasi. Aga no oleme ausad hind oli ka odav.

Hetkel tehtud:
uus esituli ning kollase kilega kiletatud klaas.
iz suunatuled, taha sai tehtud uued kinnitused, et jääks viisakad.
amordi prillid uued ning amordi tihendite vahetus
taho ja spido hoidja uus, koos köikide pukside ja juppidega.
remonditud kaasi rutska, algselt valu vead ja kiilus kinni
esimene poritiib löigatud viisakalt ning ajutiselt värvitud
uued trossid tellitud
uus signaal, lambi hiinakas läks külge hetkel.
tagatuli on tehtud madalamaks ning sisse on paigaltatud LED

Vaja teha:
Mootori täielik remont
uus juhtmestik ning süüde
tagavöll koos köige sinna kuuluvaga tellida
pidurid remontida
uus tagumine kondel keevitada (välimuselt jääb sarnane, aga korrektsema kujuga istme juurest)
uus iste
summuti kinnitused teha

Esimesena läheb mootor laiali, hetkel peab tödema, et jawa mootoriga kokkupuude puutub, saab huvitav olema.

Kui need tööd tehtud, siis söidan mönda aega sedasi nagu on, ning vaatan mida muuta soovin. Kui köik muudatused tehtud ja toimivad siis tuleb huvitav värvitöö :)

Selle projektiga kiirustada ei viitsi, suveks tahaks söitma aint saada, et mööda metsasi ringi tiirutada. Disaini poolest peaks tulema selline scrambleri ja Cafe raceri vahepealne.

Image
Image
Image

Re: JAWA 638

Posted: 21. Apr 2020 08:31
by roosakummik
Kui asi korralikult ära viimistleda polegi kõige hullem. Mootori remont esmajärjekorras. Loodame, et mootor üllatusi ei paku. 638 mootor üpriski tujukas. Kuid kui toimib, siis nurrub. Jõudu.

Re: JAWA 638

Posted: 21. Apr 2020 11:25
by Vabam6tleja
Eks see mootor saabki olema järgmine töö. Kompresioon on olematu, ning osad käigud on puudu. Seega saab löbus olema. Õnneks on kõiki juppe saada lihtsa vaevaga.
Viimistlusest on asi kaugel. Iste on lahtiselt seal peal näiteks. Tuleb teha uus põhi, mis läheks ilusti köigega kokku, valmistada lukustus mehanism. Lisaks on paar ägedat mõtet ka akukastiga ning sealt tulenevalt siis ka külje kaantega. :)
Kust Jawa mehed varuosasid tellida eelistavad?

Re: JAWA 638

Posted: 21. Apr 2020 13:00
by roosakummik
Kloostrimetsa, jawamarkt, eesti Jawa esindus. Puurimised teosta kloostrimetsas.

Re: JAWA 638

Posted: 21. Apr 2020 17:49
by Mattu
Tellimiseelistused:

Motoren.sk
Jawamarkt.cz
Jawa.lv


Aga. Praegusel ajal mõni Tšehhi motopood Eestisse enam asju ei saada. Etovar nt aga no see on rohkem vanade sportrataste replikate koht ka. Selle Jawa puhul ma vaataks motoreni kui kiire on, sest Riias ei pruugi kõike kohal, praegu eriti. Jawamarktis praegu eriolukorraga seoses on ilmselt hullar. Oma viimase paki sain just enne eriolukorra algust kätte. Petr helistas ja küsis, et kummad amordiotsad lähevad, et pakib kiirelt ja... Nii need öösel liikuma hakkasid :D

Re: JAWA 638

Posted: 23. Apr 2020 22:40
by v301060
Soovitaks osade koha pealt http://www.mototechnik.cz/

Re: JAWA 638

Posted: 25. Apr 2020 21:54
by Vabam6tleja
Tänud soovituste eest. Täna uurisin veidi seda mootorit. Tekkis mitu mõttekohta. Targemad mehed äkki parandavad mind.
Väljavõte tehnilisest raamatust:
Kahesilindrilistel mootorratastel Iz Jupiter, Jawa reguleeritakse süütehetk algul PAREMAL ja seejärel VASAKUL silindril sõidusuunas vaadatuna. Parempoolsele silindrile vastab Jawal ÜLEMINE ja Izhil ALUMINE katkesti.

Kui ma süüdet paika üritan panna, siis on selline olukord hetkel. Parempoolne kolb on üleval, aga kontaktid on kinni. Reguleerides paika ei saa, nimelt kontaktid avanevad alles siis kui on alumises seisus kolb. Mis mul arusaamatuks jääb, oskab keegi öelda? Peaks ju nii olema, et ülemises asendis peaks olema täielikult avatud, ning avamine peaks algama umbes 3 mm enne ülemist asendit ? Vöimalik et teen ise midagi väga valesti.
Lisaks on vända laagrid öhtal, jube loks on sees.

Re: JAWA 638

Posted: 26. Apr 2020 08:35
by hundu615
Siis alusta vända laagrite vahetusest,enne pole mõtet süütega üldse asjatada.

Re: JAWA 638

Posted: 28. Apr 2020 09:24
by Vabam6tleja
No see on elementaarne, pigem oli küsimus, miks süüde hetkel nii mööda on, vända laagri loks seda ei põhjusta.

Re: JAWA 638

Posted: 28. Apr 2020 11:27
by Prii
Vabam6tleja wrote: 25. Apr 2020 21:54 Tänud soovituste eest. Täna uurisin veidi seda mootorit. Tekkis mitu mõttekohta. Targemad mehed äkki parandavad mind.
Väljavõte tehnilisest raamatust:
Kahesilindrilistel mootorratastel Iz Jupiter, Jawa reguleeritakse süütehetk algul PAREMAL ja seejärel VASAKUL silindril sõidusuunas vaadatuna. Parempoolsele silindrile vastab Jawal ÜLEMINE ja Izhil ALUMINE katkesti.

Kui ma süüdet paika üritan panna, siis on selline olukord hetkel. Parempoolne kolb on üleval, aga kontaktid on kinni. Reguleerides paika ei saa, nimelt kontaktid avanevad alles siis kui on alumises seisus kolb. Mis mul arusaamatuks jääb, oskab keegi öelda? Peaks ju nii olema, et ülemises asendis peaks olema täielikult avatud, ning avamine peaks algama umbes 3 mm enne ülemist asendit ? Vöimalik et teen ise midagi väga valesti.
Lisaks on vända laagrid öhtal, jube loks on sees.
Kui piibud ära vahetad, kas siis läheb õigeks? :)
Soovitan kahesilindrilise kahe kontaktiga masina süüte sättimist alati alustada alumisest plaadist, sest kui pealmise paika sätid, siis hiljem alumist sättides keerad ka pealmise paigast ära jälle.

Re: JAWA 638

Posted: 11. May 2020 12:17
by Vabam6tleja
See mootor läheb pulkadeks ära, ja hakkan kappremont tegema mingi hetk. Hetkel proovin leida soodsalt asendus mootori millega saab ajutiselt ringi sõita.

Re: JAWA 638

Posted: 11. May 2020 17:59
by roosakummik
Ega neid asendus mootorid paremas seisus pole, kui just 500 eurot varnast võtta pole. Enda mootorid on kõik laiali käinud Jawavaruosad.com müüs jawa 638 mootorit minuteada 500.
Soovitan soojalt löö mootor laiali ja vaata mis seisus seal kõik detailid on. Vahepukk, karteripooled, seal kus istub vahepukk. Sest kui on sõidetud tuksis laagritega, siis vahepukk kraabib sinna mõnusad vaod sisse. Siis tuleks osta remontpukk. Vahepuki peal istub veel üks väike vidin mis hakkab ka kahe karteripoole vahel tantsima kui vahepukk ise juba tantsib.
Endal kogemus selliste mootoritega. Sellisest mootorist head looma enam ei saa. "Ivanof Petroffi" meetodil saad tööle, kuid kauaks?