Re: hmm: Jawa 360 + velorex 560
Posted: 15. Jul 2021 10:28
Suunakad töötavad ja varsti saabub teine komplekt (samad, mis tagumised), et ees ka hästi näha oleks.
Viimased 100km enne esimsest sissesõidu perioodi saab kohe läbi e. 900km on kolvikomplekti vahetusest sõidetud 50->60-70, nüüd 80km/h.
Mootor töötab OK, mingeid häirivaid kõrvalhelisid silkus pole.
Sidurikojas oli kosta krobinat, ühtlasel sõidul 50km/h jõnkusutas ja jõnksutas siis ka, kui gaasi maha lasin.
Igatahes nii ehk naa oli vaja õli vahetada, otsustasi s.h. ka sidurikoha kaane maha võtta, et väike kontroll teha - ma ei taha eeldada, sest need ei ole veel väga palju korrektseid vastueid toonud, vaid oma silmaga kontrollida...
Masina hoolduse ajalugu (mälu värskenduseks):
Odo näit: 10744km
5889 - sõiduki raam, rattad, mootor (kasutatud silku, väntvõll, kolvid, uued rõngad, vape, käigukasti sisu koos siduriga) komplekteeritud + sõidukiregistris arvele võetud.
6517 e. + 628km Käigukasti rike.
- vahetatud käigukast,
- uued kahvlid,
- silkud puuritud ja väntvõllil kepsud vahetatud,
- RAM kolvikomplekt.
- Käigukasti õli Motul Transoil expert 10w40.
7760 - +1243 km Käigukasti õli vahetud: Motul 5100 15W50
9853 kolvid, rõngad, sõrmed + silku hoon
10744 Nüüd siis siduriketi, väntvõlli hammaka ja sidurikorvi (+4855km) ja käigukasti õli vahetus (+2984km)
Kütusekulu 90ga sõites ~4,2 kandis. Sissesidul 60km/h töristades 3,3 L/100km.
Viimasel sõidul tuli keerata reservile ja liikusin ~3km bensiinijaama. 329km sõidetud eelmisest 12L paaki, keskmine kiirus 60-70km/h maanteel. Kütusekulu 3,6 L/100.
Korviga sõites (80ga) tuli kütusekulu 5,1
Keskmine tankimine on olnud 10-11L, kui olen silmaga hinnanud, et vaja lisada. Seega võin arvestada, et ühe paagiga võiks sõiduulatus olla 250-300km olenevalt teest ja kiirusest.
Igatahes vana õli sai välja (Motul 5100 10W50), oli teine enam vähem. Natuke oli sidunud mustust, kuid see on OK. Kuigi 3000km ühe õli kohta sellises mootoris... peaks ikka välpa lühendama. Kuigi 360 kasutusjuhend annab käigukasti õlide osas järgmist:
esimese 1000km vajadusel lisada käigukasti õli (isegi ei soovita vahetust)
iga 5000km käigukasti õli vahetus
Siduriketi pingsus minu mõõtmiste järgi oli ~3mm lõdvem, kui 5000km tagasi pandud - ei midagi katastroofilist. Samas häirisid kaks asja:
1. Sidurikorvi natuke suur lõtk külgedele
2. veohammaka ebaühtlane kulumine - nagu hammakas oleks viltu peal.
Seda viimast võis mõjutada sidurikorvi laperdamine.
Ise tean, et panin väga heas korras olevad asjad - pea kasutusjälgeteta.
Mis seal ikka, eelnevalt olin siduriketi tellinud, sest arvasin, et see välja veninud. Võtsin siduri süsteemi rattalt maha.
Kett oli täitsa OK e. väga vähe kulunud.
Sidurikorvi puks, mis peavõllil istub, oli natuke rohkem kulunud, lisaks ka hammakad külgedelt rohkem kulutanud. Veohammakas kasutatav, kuid need ebaühtlased kulumise jälgede pärast otsustasin nii korvi kui hammaka välja vahetada. Sisse läks jällegi väga korras komplekt - veohammakas kasutusjälgeteda ja sidurikorv ka suht väikeste jälgedega. Puks sai hea ning sidurikorvi külklõtk minimaalne.
Sidurikettad puhastasin ja paigaldasin tagasi. Lisaks tõukuri lihvisin pealmise osa siledamaks ja keerasin tõukuri plaadi teistpidi. Lisasin ka siduri varda ja tõukuri vahele 6mm kuuli, sest tõukur oli siduri varda poolt natuke kuuma saanud + millegi pärast ka sealt poolt õlivaba..... Kus juures varuosakataloog ja kasutusjuhend sinna kuulikest ette ei ole näinud. Kuulike on ainult automaatsiduri ja varda vahel. Nüüd siis kuulikesed mõlemal pool sidurivarrast ja lisasin eraldi õli võlli sisse, et kohe mootori töölepannes see õli seal oleks.
Enne siduri paigaldamist kiikasin käigukasti sisemust ka, et kas on näha mingeid anomaaliaid nt kahvlite kulumise rante või kuumutamise jälgi: EI OLNUD. Seal kõik OK.
Kaan reinoziliga kokku tagasi ja motul 7100 10W60 sisse. Viimane siis täissünt ja peaks taluma ka korralikku kuuma.
Peab mainima, et suhteliselt kindel liikumise loom e. kuklas ei ole tunnet, et millal mingi asi üles võiks öelda... Ainuke asi, mis on pidanud kaasas olema on lapik kruvikas, et sidurit pingsust kohendada - muid võtmeid sõiduajal vaja läinud.
Tuleb mõte sõita, veendud 2T õli olemas olus, lööd masina 2-4 vajutusega käima, paned telefoni juhtmevaba laadijasse - netiraadio+waze ja ehk ka geoape tööle, kiivril lülitad midland BTX proS siise ja sõitu.
Viimased 100km enne esimsest sissesõidu perioodi saab kohe läbi e. 900km on kolvikomplekti vahetusest sõidetud 50->60-70, nüüd 80km/h.
Mootor töötab OK, mingeid häirivaid kõrvalhelisid silkus pole.
Sidurikojas oli kosta krobinat, ühtlasel sõidul 50km/h jõnkusutas ja jõnksutas siis ka, kui gaasi maha lasin.
Igatahes nii ehk naa oli vaja õli vahetada, otsustasi s.h. ka sidurikoha kaane maha võtta, et väike kontroll teha - ma ei taha eeldada, sest need ei ole veel väga palju korrektseid vastueid toonud, vaid oma silmaga kontrollida...
Masina hoolduse ajalugu (mälu värskenduseks):
Odo näit: 10744km
5889 - sõiduki raam, rattad, mootor (kasutatud silku, väntvõll, kolvid, uued rõngad, vape, käigukasti sisu koos siduriga) komplekteeritud + sõidukiregistris arvele võetud.
6517 e. + 628km Käigukasti rike.
- vahetatud käigukast,
- uued kahvlid,
- silkud puuritud ja väntvõllil kepsud vahetatud,
- RAM kolvikomplekt.
- Käigukasti õli Motul Transoil expert 10w40.
7760 - +1243 km Käigukasti õli vahetud: Motul 5100 15W50
9853 kolvid, rõngad, sõrmed + silku hoon
10744 Nüüd siis siduriketi, väntvõlli hammaka ja sidurikorvi (+4855km) ja käigukasti õli vahetus (+2984km)
Kütusekulu 90ga sõites ~4,2 kandis. Sissesidul 60km/h töristades 3,3 L/100km.
Viimasel sõidul tuli keerata reservile ja liikusin ~3km bensiinijaama. 329km sõidetud eelmisest 12L paaki, keskmine kiirus 60-70km/h maanteel. Kütusekulu 3,6 L/100.
Korviga sõites (80ga) tuli kütusekulu 5,1
Keskmine tankimine on olnud 10-11L, kui olen silmaga hinnanud, et vaja lisada. Seega võin arvestada, et ühe paagiga võiks sõiduulatus olla 250-300km olenevalt teest ja kiirusest.
Igatahes vana õli sai välja (Motul 5100 10W50), oli teine enam vähem. Natuke oli sidunud mustust, kuid see on OK. Kuigi 3000km ühe õli kohta sellises mootoris... peaks ikka välpa lühendama. Kuigi 360 kasutusjuhend annab käigukasti õlide osas järgmist:
esimese 1000km vajadusel lisada käigukasti õli (isegi ei soovita vahetust)
iga 5000km käigukasti õli vahetus
Siduriketi pingsus minu mõõtmiste järgi oli ~3mm lõdvem, kui 5000km tagasi pandud - ei midagi katastroofilist. Samas häirisid kaks asja:
1. Sidurikorvi natuke suur lõtk külgedele
2. veohammaka ebaühtlane kulumine - nagu hammakas oleks viltu peal.
Seda viimast võis mõjutada sidurikorvi laperdamine.
Ise tean, et panin väga heas korras olevad asjad - pea kasutusjälgeteta.
Mis seal ikka, eelnevalt olin siduriketi tellinud, sest arvasin, et see välja veninud. Võtsin siduri süsteemi rattalt maha.
Kett oli täitsa OK e. väga vähe kulunud.
Sidurikorvi puks, mis peavõllil istub, oli natuke rohkem kulunud, lisaks ka hammakad külgedelt rohkem kulutanud. Veohammakas kasutatav, kuid need ebaühtlased kulumise jälgede pärast otsustasin nii korvi kui hammaka välja vahetada. Sisse läks jällegi väga korras komplekt - veohammakas kasutusjälgeteda ja sidurikorv ka suht väikeste jälgedega. Puks sai hea ning sidurikorvi külklõtk minimaalne.
Sidurikettad puhastasin ja paigaldasin tagasi. Lisaks tõukuri lihvisin pealmise osa siledamaks ja keerasin tõukuri plaadi teistpidi. Lisasin ka siduri varda ja tõukuri vahele 6mm kuuli, sest tõukur oli siduri varda poolt natuke kuuma saanud + millegi pärast ka sealt poolt õlivaba..... Kus juures varuosakataloog ja kasutusjuhend sinna kuulikest ette ei ole näinud. Kuulike on ainult automaatsiduri ja varda vahel. Nüüd siis kuulikesed mõlemal pool sidurivarrast ja lisasin eraldi õli võlli sisse, et kohe mootori töölepannes see õli seal oleks.
Enne siduri paigaldamist kiikasin käigukasti sisemust ka, et kas on näha mingeid anomaaliaid nt kahvlite kulumise rante või kuumutamise jälgi: EI OLNUD. Seal kõik OK.
Kaan reinoziliga kokku tagasi ja motul 7100 10W60 sisse. Viimane siis täissünt ja peaks taluma ka korralikku kuuma.
Peab mainima, et suhteliselt kindel liikumise loom e. kuklas ei ole tunnet, et millal mingi asi üles võiks öelda... Ainuke asi, mis on pidanud kaasas olema on lapik kruvikas, et sidurit pingsust kohendada - muid võtmeid sõiduajal vaja läinud.
Tuleb mõte sõita, veendud 2T õli olemas olus, lööd masina 2-4 vajutusega käima, paned telefoni juhtmevaba laadijasse - netiraadio+waze ja ehk ka geoape tööle, kiivril lülitad midland BTX proS siise ja sõitu.