Honda CB750 SevenFifty 92'
Honda CB750 SevenFifty 92'
Enne, kui ratta juurde lähen, siis ajaloost. Honda muutis mootorrataste maailma 1968. aastal. Siis tuldi ametlikult välja rattaga, mis on ennast ajalukku kirjutanud, kui 60.ndate lõpu ja 70ndate kultusrattaks. Klassik superbike Honda Cb750 Four oli maailma muutja.
Täpsemalt saab lugeda Wikist: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CB750
Nende klassikute hinnad on täna päris krõbedad, kuid juhus tõi mulle põlvkonnad noorema ratta. CB 750 SevenFifty. Mootor on 750ccm ning suurel kujul muutmata. Ega ideaalset asja polnudki niisama tühja koha pealt vaja täiendada. Selle pisimuutusega, et 1992 tulid mootorile hüdrotõukurid. Seega niisama peale hoolduse pole väga palju vaja näppida.
Nii ta mulle saabus "põrsas kotis". Teadsin vaid, et viimati sõitis 9 aastat tagasi. Siis omaniku elu muutus ja ratas jäi seniks seisma.
Esimesed puudused olid kohe surnud aku (polnud üllatus), õlitaoliseks muutunud kütusetilk paagis, kadunud esipidur ning kinni jäänud gaas.
Esimesena tegin puhtaks paagi, tühjendasin kütusekraani settepoti. Siit tuli ka esimene katkine detail - kütusekraani vaakummembraan oli mõranenud ning see hakkas kütust läbi laskma ülevoolukanalist. Seega tuleb uus tellida.
Küünlad võtsin maha ja lasin silindritesse pisut õli. Edasi liigutasin ratast käik sees mõnikümmend meetrit. Aku külge ning pill võttis voolud järgi. Iga viimane elektrividin töötas. Säde oli olemas. Lasin pisut brake cleanerit esimesse silindrisse ning esimene pops oli käes!
Gaasirulliga läks lihtsalt, õlitasin drosselklapi hoovastikku ning õrnalt meelitades hakkas liikuma järjest rohkem.
Esipiduri hoob käis tühja, piisas uuesti õli üles pumpamisest. Vahetasin õli ja lisasin uut Dot4 peale. Pidurid on nüüd olemas.
Ootan nüüd, kui saan kütusekraani vaakummembraani kätte, et edasi proovida. Karburaatori ujukiruumid võiks lahti võtta ning üle pesta. Kuid kõike sammu kaupa.
Täpsemalt saab lugeda Wikist: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_CB750
Nende klassikute hinnad on täna päris krõbedad, kuid juhus tõi mulle põlvkonnad noorema ratta. CB 750 SevenFifty. Mootor on 750ccm ning suurel kujul muutmata. Ega ideaalset asja polnudki niisama tühja koha pealt vaja täiendada. Selle pisimuutusega, et 1992 tulid mootorile hüdrotõukurid. Seega niisama peale hoolduse pole väga palju vaja näppida.
Nii ta mulle saabus "põrsas kotis". Teadsin vaid, et viimati sõitis 9 aastat tagasi. Siis omaniku elu muutus ja ratas jäi seniks seisma.
Esimesed puudused olid kohe surnud aku (polnud üllatus), õlitaoliseks muutunud kütusetilk paagis, kadunud esipidur ning kinni jäänud gaas.
Esimesena tegin puhtaks paagi, tühjendasin kütusekraani settepoti. Siit tuli ka esimene katkine detail - kütusekraani vaakummembraan oli mõranenud ning see hakkas kütust läbi laskma ülevoolukanalist. Seega tuleb uus tellida.
Küünlad võtsin maha ja lasin silindritesse pisut õli. Edasi liigutasin ratast käik sees mõnikümmend meetrit. Aku külge ning pill võttis voolud järgi. Iga viimane elektrividin töötas. Säde oli olemas. Lasin pisut brake cleanerit esimesse silindrisse ning esimene pops oli käes!
Gaasirulliga läks lihtsalt, õlitasin drosselklapi hoovastikku ning õrnalt meelitades hakkas liikuma järjest rohkem.
Esipiduri hoob käis tühja, piisas uuesti õli üles pumpamisest. Vahetasin õli ja lisasin uut Dot4 peale. Pidurid on nüüd olemas.
Ootan nüüd, kui saan kütusekraani vaakummembraani kätte, et edasi proovida. Karburaatori ujukiruumid võiks lahti võtta ning üle pesta. Kuid kõike sammu kaupa.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Hõissa, hääled sain sisse.
Suured tänud Akukeskusele! Sain väga kiiresti nende käest uue AGM aku. Kaup oli kohapeal olemas ning nüüd jääb tuulutusvoolikutega möll ära. Hinnavahe happeakul ja AGM hooldevabal akul on täna muutunud pea olematuks. akukeskus.ee Karpade lahtivõtmisest ei pääse. 1 ja 4 silinder on kuival ning töötab vaid kahe keskmisega toores peal. Kui gaasi keerata, siis sureb välja. Olin üllatunud, kui lihtne on Hondal ujukiruumist vana kütust välja lasta. Lihtsalt keera küljel olev kruvi pisut lahti ning all eraldi toruke. Kuid sellest ei piisa, düüsid on samuti kinni.
All pilt, milline oli 9 aastat karburaatoris olnud vedelik.
Suured tänud Akukeskusele! Sain väga kiiresti nende käest uue AGM aku. Kaup oli kohapeal olemas ning nüüd jääb tuulutusvoolikutega möll ära. Hinnavahe happeakul ja AGM hooldevabal akul on täna muutunud pea olematuks. akukeskus.ee Karpade lahtivõtmisest ei pääse. 1 ja 4 silinder on kuival ning töötab vaid kahe keskmisega toores peal. Kui gaasi keerata, siis sureb välja. Olin üllatunud, kui lihtne on Hondal ujukiruumist vana kütust välja lasta. Lihtsalt keera küljel olev kruvi pisut lahti ning all eraldi toruke. Kuid sellest ei piisa, düüsid on samuti kinni.
All pilt, milline oli 9 aastat karburaatoris olnud vedelik.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Ahoi, sai ratast nüüd edasi pusitud. Leidsin Spotifyst, et Jaapani ratta hoolduseks sobib kõige paremini Jaapani muusika. Väga mahe taust vaikseks ja hoolsaks tööks.
https://open.spotify.com/playlist/5QjgJ ... =copy-link
Kuid edasi siis karburaatorite eemaldamise juurde. CB SevenFiftyl on see liialdamata ülimugav. Õhufilter neljast poldist ning pingutusrõngastest lahti, liigutada 2 cm tagasi ja karburaatori saab tõmmata taha lahti. Edasi paremale küljele tuleb koos trossidega. Väga täpselt hooldamiseks projekteeritud ja kergesti tehtav.
Järgmiseks karburaatorid lauale ning osandamine võis alata. Sõber tuli samuti Jaapani ime vaatama ning tõi külma õlut. Ideaalne!
Kui asjad sai lahti võetud, siis ultrahelipesur töösse! Tulemuseks oli väga must pesuvesi ning oluliselt säravam karburaator. Täiendav loputus, kuivatus ning carb cleaneri ja suruõhuga puhastus.
Membraanid on väga heas seisus. Kuid kütusenõela kolvid, mis vaakumiga tõstavad nõelu olid 1,2 ja 4. Karburaatoris kinni paakunud. Seega töötas vaid 3. karburaator. Nüüd kõik detailid puhastatud ja koostatud. Homme peaks saama StreetMotost kätte kütusekraani membraanid. Tellin ka ujukiruumi tihendid, et teist korda mõnda aega ei peaks seda tööd tegema.
Mõned pildid ka pesust.
https://open.spotify.com/playlist/5QjgJ ... =copy-link
Kuid edasi siis karburaatorite eemaldamise juurde. CB SevenFiftyl on see liialdamata ülimugav. Õhufilter neljast poldist ning pingutusrõngastest lahti, liigutada 2 cm tagasi ja karburaatori saab tõmmata taha lahti. Edasi paremale küljele tuleb koos trossidega. Väga täpselt hooldamiseks projekteeritud ja kergesti tehtav.
Järgmiseks karburaatorid lauale ning osandamine võis alata. Sõber tuli samuti Jaapani ime vaatama ning tõi külma õlut. Ideaalne!
Kui asjad sai lahti võetud, siis ultrahelipesur töösse! Tulemuseks oli väga must pesuvesi ning oluliselt säravam karburaator. Täiendav loputus, kuivatus ning carb cleaneri ja suruõhuga puhastus.
Membraanid on väga heas seisus. Kuid kütusenõela kolvid, mis vaakumiga tõstavad nõelu olid 1,2 ja 4. Karburaatoris kinni paakunud. Seega töötas vaid 3. karburaator. Nüüd kõik detailid puhastatud ja koostatud. Homme peaks saama StreetMotost kätte kütusekraani membraanid. Tellin ka ujukiruumi tihendid, et teist korda mõnda aega ei peaks seda tööd tegema.
Mõned pildid ka pesust.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
StreetMoto tõigi Honda kütusekraani membraani remontkomplekti kohale järgmiseks lõunaks. Tublid poisid, mina tänan!
https://youtu.be/Cdbpbrza7us
https://youtu.be/Cdbpbrza7us
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Karburaatori puhastamine oli mõnus nokitsemine, et sai seda veel korra teha. Seekord siis kõik düüsid viimseni välja. Tühikäigu düüsid olidki nii kinni kittinud, mis eelnevalt tähelepanuta jäid.
Lisaks sai silindris surveid mõõdetud. Paistab, et töövaru on.
Ratas puhtaks pestud, proovisõit tehtud ning võib seni tehtuga rahule jääda. Tulemus siis selline..
Järgmisena on plaanis sünkroniseerida karburaatorid. Sõber laenab hetkel 2 kella. Kuid kui kellelgi neljane kellade komplekt ja saaks seda mõneks päevaks õllede vastu laenutada, anna märku
Vahetada plaanis järgnevad kuluosad:
1) rehvid
2) piduriklotsid
3) kõik mahlad (peale lühikest sissesõitu)
4) õhufilter
5) hammakad + kett
Lisaks sai silindris surveid mõõdetud. Paistab, et töövaru on.
Ratas puhtaks pestud, proovisõit tehtud ning võib seni tehtuga rahule jääda. Tulemus siis selline..
Järgmisena on plaanis sünkroniseerida karburaatorid. Sõber laenab hetkel 2 kella. Kuid kui kellelgi neljane kellade komplekt ja saaks seda mõneks päevaks õllede vastu laenutada, anna märku
Vahetada plaanis järgnevad kuluosad:
1) rehvid
2) piduriklotsid
3) kõik mahlad (peale lühikest sissesõitu)
4) õhufilter
5) hammakad + kett
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Proovisõit. Ei ole veel ideaalne, kuid asjade arengusuund on õige. Uued rehvid saabusid ka.
Nii need asjad edasi liiguvad tasapisi, kuid järjekindlalt.
Nii need asjad edasi liiguvad tasapisi, kuid järjekindlalt.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Uued filtrid, uued piduriklotsid, veljed uute rehvide ja ventiilidega tasakaalustatud, saab nüüd veidi paremaks timmida. :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Sõber üürib väikest töökojakest ning käisin tal külas ruume vaatamas. Ühe kolahunniku alt paistis tsikli tagatuli. Uurisin, mis lugu nendega on. Olevat omaniku omad olnud ning kola ja prügi all nii 20 aastat juba seisnud. Kaevasime välja ning siin on tulemus.
Raami- ja mootorinumber viitavad 80ndate alguse Honda CB900f Boldor'ile. Päris lege ja tõsine pill. Kahjuks on kellegi halb maitse teinud midagi istme, tagatule, paagi ja kelladeplokiga. Raam-mootor-esihark koost näib suhteliselt õige. Huvitav leid igatahes.
Originaalis näeb see pill välja selline.
Raami- ja mootorinumber viitavad 80ndate alguse Honda CB900f Boldor'ile. Päris lege ja tõsine pill. Kahjuks on kellegi halb maitse teinud midagi istme, tagatule, paagi ja kelladeplokiga. Raam-mootor-esihark koost näib suhteliselt õige. Huvitav leid igatahes.
Originaalis näeb see pill välja selline.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Huvitav leid,originaal igati ägedam
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Kohvri raamil oli pragu sees ning tuli rattalt eemaldada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Panen memoks siia üles ka viimased tööd. Kõik pidurid said uued klotsid ja õlid. Võtsin kõik liikuva pidurisuportites lahti ja puhtaks. Kokku panin tagasi tehnilise vaseliiniga. Tulevikus ideaali otsides vahetaks ära pidurite kolvid ja simmerid. Need sai küll üle puhastatud, kuid mõned tööpinnad olid saanud korrosioonikahjustusi õrnalt.
Kui piduriklotsid lõpuni sõita, siis tuleb kolb välja ning miski ei kaitse selle külgpinda enam. Autodel on seal kummilõdvikud peal, tsiklil mitte. Mõistlik klotse pigem õigel ajal vahetada. Klotsid 10-15e, remontkomplekt ca 50..75€.
Ratas sai kokku tagasi, kuid käivitamiseks oli aeg liiga hiline. Ehk saab veel sel aastal tuled torudesse, mootori soojaks ja kevadeks uus õli ning filter sisse.
Kui piduriklotsid lõpuni sõita, siis tuleb kolb välja ning miski ei kaitse selle külgpinda enam. Autodel on seal kummilõdvikud peal, tsiklil mitte. Mõistlik klotse pigem õigel ajal vahetada. Klotsid 10-15e, remontkomplekt ca 50..75€.
Ratas sai kokku tagasi, kuid käivitamiseks oli aeg liiga hiline. Ehk saab veel sel aastal tuled torudesse, mootori soojaks ja kevadeks uus õli ning filter sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Üks lühike video masina tööst. Aku laetud, karpade ujukiruumid tühjaks lastud kütusest ning ootame kevadet.
https://youtube.com/shorts/xt3DlWR-0Ug?feature=share
https://youtube.com/shorts/xt3DlWR-0Ug?feature=share
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Pikemad otsas CB-ga tehtud. Maanteel istub väga stabiilselt ja sõidab pehmelt. Kütusekulu tuli 7.1l\100 keskmiseks. Käivitub, sõidab ja jääb seisma. Muud siia Jaapani tehnika teemale hetkel juurde lisada pole.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Honda CB750 SevenFifty 92'
Veel üks 800+ km matk tehtud. Paistab, et eelmine keskmine kütusekulu oli paagi täitmise anomaalia? Korduval täitmisel tuli keskmiseks 5.4l\100 ning väikseim 5.2 ja korra suurim kulu 5.7 l\100.
Masina töö on olnud muretu, ainukeseks tehniliseks mureks matkal oli ühe korra tõrkuv jopelukk.
Masina töö on olnud muretu, ainukeseks tehniliseks mureks matkal oli ühe korra tõrkuv jopelukk.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.