Husqvarna WR250 1999a. - Erik
Posted: 13. Mar 2022 22:59
Ilusal teisipäeva õhtul sain puht juhuslikult oma unistuste elule jälle tsipakene lähedamale. Hing on ihanud juba pikemat aega ühe taskukohase hinnaga 250cc kahetaktilise järgi. Saatsin esialgu kuulutuse sõbrale, et näe kae õudu, võta ära saame suvel metsa minna. Kuid asjalood pöördusid ning kui õigesti mäletan, siis "ära ole selline eit, lähme toome ära". Seega pakkusin oma hinnanägemuse ja järgi talle läksimegi. Teatavateks vigadeks masinal olid:katkine käiguhoob ja siduritross, vahetamist vajavad tagarattalaagrid, auk paagis ning anomaalia nimega "kui õues miinustes pole siis töötab ilusti ka, hetkel ainult käivitub ja mõne aja pärast sureb ära ja siis mõne aja pärast läheb jälle käima ja töötab ilusti. ei tea milles kala". Ei tea siiani mingagi milles rõõba, eks tulevik näitab. Kohale läksime siis esmalt ehmatasime ära, üsna suur raibe, ma oma väikeste 125stega harjunud, tõmbas tilga püksi kui käima pani. Kuid kuulasime kohapeal natuke mootorit, aru pold midagi saada, et miskit väga valesti. Pöördesse läks ilusti ja nagu käis kah. Tehtud. Tassisime ta mulle kuuri ja jäi nädalavahetust ootama.
Nädalavahetus käes, tegin ära esmased asjad, et saaks sõita proovida. Käigud on kõik alles, sõidab ja töötab ilusti kuid vajab väheke hooldust. Testisõit tehtud, hakkasin pihta.
Esmaste asjadena vahetasin pidurivedeliku, jahutusvedeliku ja kasti õli, tundus, et need on olnud ikka väga pikalt tegemata.
Karpa lahti ja puhtaks. Karburaatoriks Mikuni TMX 38. Natuke imelik/naljakas on see, et niipalju kui ma nende karpade kohta netist leian, siis võiks olla sees ca 400ne düüs, kuid mul istub seal 230, päris täpselt ei oska öelda veel. Manuali järgi peaks ka olema 400kanti. Teine asi mis ajab segadusse, on see et neid TMX38d on kahte sorti, nn uuemad ja vanemad. Uuema ujuki kõrgus on 8mm kuid minul seda mitte kuidagi ei saa sättida 8 peale, pean veel uurima. Lahti võtsin oli ujuki kõrgus 16mm. Manualis ei ole ka ujuki kõrgust kirjas
Malossi karbonist klapilehed olid peal, vaatasin lihtsalt üle ja keerasin ühe teistpidi, istus tihedamalt vastu. Pöörderaadiuse stopper eest on kadunud, sellest ka paagis auk, amort on vastu paaki käinud ülevalt. Fabritseerisin kiirelt vinklitükist mingi aretuse sinna, ei tahaks oma vinget epo kitiga "ajutist, kuid ilmselt igavest" parandust ära rikkuda
Hetkel ootan uusi jubinaid, et masin enamvähem sõidukõlbulik oleks, eks jooksvalt saab edasi vaadata.
Head: FMF paun, Takasago Excel veljed, Brembo pidurid, Marzocchi esiamordid, Sachsi tagaamort, Malossi carbon klapilehed, H.T.S valve teisisõnu powervalve. Vead: Suht raibe teine, potensiaali on, kuid veel ei tea kas piisavalt. Peale Yamaha tegemist samas jälle midagi uut millest õppida. Mootor on juba keerulisem, olles koos powervalve ja vesijahutusega.
Ühesõnaga, esialgu asi töökorda ja sõitma. Eks sõit toob välja veel vigu ning nende põhjal otsustada, kas hoida ta alles ja teha viisakasse konditsiooni või mitte.
Erik
Nädalavahetus käes, tegin ära esmased asjad, et saaks sõita proovida. Käigud on kõik alles, sõidab ja töötab ilusti kuid vajab väheke hooldust. Testisõit tehtud, hakkasin pihta.
Esmaste asjadena vahetasin pidurivedeliku, jahutusvedeliku ja kasti õli, tundus, et need on olnud ikka väga pikalt tegemata.
Karpa lahti ja puhtaks. Karburaatoriks Mikuni TMX 38. Natuke imelik/naljakas on see, et niipalju kui ma nende karpade kohta netist leian, siis võiks olla sees ca 400ne düüs, kuid mul istub seal 230, päris täpselt ei oska öelda veel. Manuali järgi peaks ka olema 400kanti. Teine asi mis ajab segadusse, on see et neid TMX38d on kahte sorti, nn uuemad ja vanemad. Uuema ujuki kõrgus on 8mm kuid minul seda mitte kuidagi ei saa sättida 8 peale, pean veel uurima. Lahti võtsin oli ujuki kõrgus 16mm. Manualis ei ole ka ujuki kõrgust kirjas
Malossi karbonist klapilehed olid peal, vaatasin lihtsalt üle ja keerasin ühe teistpidi, istus tihedamalt vastu. Pöörderaadiuse stopper eest on kadunud, sellest ka paagis auk, amort on vastu paaki käinud ülevalt. Fabritseerisin kiirelt vinklitükist mingi aretuse sinna, ei tahaks oma vinget epo kitiga "ajutist, kuid ilmselt igavest" parandust ära rikkuda
Hetkel ootan uusi jubinaid, et masin enamvähem sõidukõlbulik oleks, eks jooksvalt saab edasi vaadata.
Head: FMF paun, Takasago Excel veljed, Brembo pidurid, Marzocchi esiamordid, Sachsi tagaamort, Malossi carbon klapilehed, H.T.S valve teisisõnu powervalve. Vead: Suht raibe teine, potensiaali on, kuid veel ei tea kas piisavalt. Peale Yamaha tegemist samas jälle midagi uut millest õppida. Mootor on juba keerulisem, olles koos powervalve ja vesijahutusega.
Ühesõnaga, esialgu asi töökorda ja sõitma. Eks sõit toob välja veel vigu ning nende põhjal otsustada, kas hoida ta alles ja teha viisakasse konditsiooni või mitte.
Erik