173,7cc Voshod 3M (kovrov) mootor
Posted: 11. Jan 2023 01:12
Olen nüüd nii mitmeidki 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootoreid lapanud.
Tekkis mõte uutele isikutele pildimaterjali kasutades tutvustada mootori korrastamist. Päris kõike detaile siin ei ava nagu kasutatavad tööriistad, kuidas ikka täpselt mingit laagrit paigaldan, kuidas välja võtan, kuidas mis mõõtmisi, kontrolle, võrdlusi teen jne...
Üldiselt saab aimu kui tegevused enda peas läbimõtled.
Kuid paluti üks mootor korda teha, sest kahjuks oli kasutaja suutnud erienvade põhjustel mõne kümne km õiduga augu kolvile põletada.. mootor ju töötas väga hästi.. Agu tekkimise viga ei olnud praeguse kasutja otsene viga, vaid eelneva isiku mootori komplekteerimine tsemel, mida tavainimene ju teeb.
Samas sai ju ka ise eelenevatel päevadel mootorile pilgu peale visatud ning süüde ja segu paika sätitud tühikäigul - ilma katsesõiduta.
Lisaks saatis veel ühe mootori, et ehk saaks ka selle korda, kuid pigem otsustasime kahest ühe teha.
Kogu korrastamist teen väga aeglase pulsiga, sest kiiret polnud ja ise ei taha kiirustada ka.
Mootori sain sellisena: Kohe sai avastatud, et eesmine mootorikinnitus on viga saanud... Mootori korrastamise peamine sümptom: Põhjus...; Silku all puudus tihend ja kahjuks oli kasutatud "punast" silikooni, mis kahjuks ei suuda erinevatele survetele ja bensiinile vastu pidada. Karpa kinnituste ümbruses oli samuti osa tihendit puudu ning ka sealt imes värsket õhku lisaks, mis karpa andis
Silku ise on suht enam vähem... väikese hoonimisega saab veel asja. Mina sain siis põlemiskambri keskelt 61,77mm (+/- minu mõõtevead) Silku mõõt andis vähese kulumise, kuigi mõned vossi iseloomulikud triibud on silkul olemas. Mõned ka kindlasti seotud kolvi pealmise augu tekkega.
Kolvi mõõdud:
Sidurikoda - kuidagi "punakas" ehk nõks rooste karva oli see ollus.. Sidurikett suht OK Siduriosad heas korras Käimalöömise mehhanism väga heas korras
Tõmmitsatega karter lahti ning algne pilt oli rahuldav, v.a. siis see punane silikoon Nõks pani kulme kergitama see, et käiguvahetuse mehhanism on ajast, mil komplekteeriti veel Voshod1 mootoreid... hilisematel ei ole selliseid jämedas korpuses käiguvahetuse plaadi liigutamise nuute. Kuniks jõudisn selleni, et käiguvahetuse võlli pesa oli mõraga - hilisemates postituses tuleb veel üllatusi selles osas.. Võllid suht head Edasistes postitustes siis samuti pildid ja jutt.
Tekkis mõte uutele isikutele pildimaterjali kasutades tutvustada mootori korrastamist. Päris kõike detaile siin ei ava nagu kasutatavad tööriistad, kuidas ikka täpselt mingit laagrit paigaldan, kuidas välja võtan, kuidas mis mõõtmisi, kontrolle, võrdlusi teen jne...
Üldiselt saab aimu kui tegevused enda peas läbimõtled.
Kuid paluti üks mootor korda teha, sest kahjuks oli kasutaja suutnud erienvade põhjustel mõne kümne km õiduga augu kolvile põletada.. mootor ju töötas väga hästi.. Agu tekkimise viga ei olnud praeguse kasutja otsene viga, vaid eelneva isiku mootori komplekteerimine tsemel, mida tavainimene ju teeb.
Samas sai ju ka ise eelenevatel päevadel mootorile pilgu peale visatud ning süüde ja segu paika sätitud tühikäigul - ilma katsesõiduta.
Lisaks saatis veel ühe mootori, et ehk saaks ka selle korda, kuid pigem otsustasime kahest ühe teha.
Kogu korrastamist teen väga aeglase pulsiga, sest kiiret polnud ja ise ei taha kiirustada ka.
Mootori sain sellisena: Kohe sai avastatud, et eesmine mootorikinnitus on viga saanud... Mootori korrastamise peamine sümptom: Põhjus...; Silku all puudus tihend ja kahjuks oli kasutatud "punast" silikooni, mis kahjuks ei suuda erinevatele survetele ja bensiinile vastu pidada. Karpa kinnituste ümbruses oli samuti osa tihendit puudu ning ka sealt imes värsket õhku lisaks, mis karpa andis
Silku ise on suht enam vähem... väikese hoonimisega saab veel asja. Mina sain siis põlemiskambri keskelt 61,77mm (+/- minu mõõtevead) Silku mõõt andis vähese kulumise, kuigi mõned vossi iseloomulikud triibud on silkul olemas. Mõned ka kindlasti seotud kolvi pealmise augu tekkega.
Kolvi mõõdud:
Sidurikoda - kuidagi "punakas" ehk nõks rooste karva oli see ollus.. Sidurikett suht OK Siduriosad heas korras Käimalöömise mehhanism väga heas korras
Tõmmitsatega karter lahti ning algne pilt oli rahuldav, v.a. siis see punane silikoon Nõks pani kulme kergitama see, et käiguvahetuse mehhanism on ajast, mil komplekteeriti veel Voshod1 mootoreid... hilisematel ei ole selliseid jämedas korpuses käiguvahetuse plaadi liigutamise nuute. Kuniks jõudisn selleni, et käiguvahetuse võlli pesa oli mõraga - hilisemates postituses tuleb veel üllatusi selles osas.. Võllid suht head Edasistes postitustes siis samuti pildid ja jutt.