Olen nüüd nii mitmeidki 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootoreid lapanud.
Tekkis mõte uutele isikutele pildimaterjali kasutades tutvustada mootori korrastamist. Päris kõike detaile siin ei ava nagu kasutatavad tööriistad, kuidas ikka täpselt mingit laagrit paigaldan, kuidas välja võtan, kuidas mis mõõtmisi, kontrolle, võrdlusi teen jne...
Üldiselt saab aimu kui tegevused enda peas läbimõtled.
Kuid paluti üks mootor korda teha, sest kahjuks oli kasutaja suutnud erienvade põhjustel mõne kümne km õiduga augu kolvile põletada.. mootor ju töötas väga hästi.. Agu tekkimise viga ei olnud praeguse kasutja otsene viga, vaid eelneva isiku mootori komplekteerimine tsemel, mida tavainimene ju teeb.
Samas sai ju ka ise eelenevatel päevadel mootorile pilgu peale visatud ning süüde ja segu paika sätitud tühikäigul - ilma katsesõiduta.
Lisaks saatis veel ühe mootori, et ehk saaks ka selle korda, kuid pigem otsustasime kahest ühe teha.
Kogu korrastamist teen väga aeglase pulsiga, sest kiiret polnud ja ise ei taha kiirustada ka.
Mootori sain sellisena:
Kohe sai avastatud, et eesmine mootorikinnitus on viga saanud...
Mootori korrastamise peamine sümptom:
Põhjus...;
Silku all puudus tihend ja kahjuks oli kasutatud "punast" silikooni, mis kahjuks ei suuda erinevatele survetele ja bensiinile vastu pidada. Karpa kinnituste ümbruses oli samuti osa tihendit puudu ning ka sealt imes värsket õhku lisaks, mis karpa andis
Silku ise on suht enam vähem... väikese hoonimisega saab veel asja. Mina sain siis põlemiskambri keskelt 61,77mm (+/- minu mõõtevead)
Silku mõõt andis vähese kulumise, kuigi mõned vossi iseloomulikud triibud on silkul olemas. Mõned ka kindlasti seotud kolvi pealmise augu tekkega.
Kolvi mõõdud:
Sidurikoda - kuidagi "punakas" ehk nõks rooste karva oli see ollus..
Sidurikett suht OK
Siduriosad heas korras
Käimalöömise mehhanism väga heas korras
Tõmmitsatega karter lahti ning algne pilt oli rahuldav, v.a. siis see punane silikoon
Nõks pani kulme kergitama see, et käiguvahetuse mehhanism on ajast, mil komplekteeriti veel Voshod1 mootoreid... hilisematel ei ole selliseid jämedas korpuses käiguvahetuse plaadi liigutamise nuute.
Kuniks jõudisn selleni, et käiguvahetuse võlli pesa oli mõraga - hilisemates postituses tuleb veel üllatusi selles osas..
Võllid suht head
Edasistes postitustes siis samuti pildid ja jutt.
173,7cc Voshod 3M (kovrov) mootor
173,7cc Voshod 3M (kovrov) mootor
Last edited by hmm on 16. Feb 2023 14:41, edited 4 times in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootor
Jätkan mootori töö kajastamsiga
Karterid nägid välja siis sellised: Mingil imelikul põhjusel oli genekaalune tihendi pealmine osa silikooniga kokku mäkerdatud, nagu täiendav tihendamine... seega vaene küttesegu on olnud probleemiks... aga miks ta vaene oli, ei osatud kohta leida... Ja genekaalune tihend oli korralikut deformeerunud - väljavõtmisel ma teda selliseks ei teinud... Kolmasvõll ise oli tegelikult suht OK. ja sai ka kõik võllilt võetud laagrirullid reastatud ning puhastatud (mitte loetletud) Seejärel asjad mitmeks nädalaks kokku pakitud: Siis sai Ermo juures karteri katkised osad kokku keevitatud: Hangitud kõik laagrid ja simmerid Valmistasin karteritihendid ja puhastasin keermepuuriga kõik avad: Seejärel sai hangitud liiva/sooda/klaaskuuli pritsikapp ja puhastasin mootori alumiiniumosad klaaskuuliga
Mootor sai karteritihendiga kokku pandud ning veendutud, et silku läks enam vähem jõuga oma pessa. Nimelt, kui panna õhem, kui 0,8mm karteritihend, siis võib juhtuda, et silku kiilub oma kohale panemisel kinni. Seejärel on vaja midagi lõdvendada ja see võib tekitada lisa õhuvõtu karteri pooltev vahel.
Kui nüüd panna paksem, kui 0,8...1mm, siis tekib liiga suur vahe silku alumise seeliku ja karteri vahel ning kolb ei saa korralikult sulgeda sissevõtu ava... see tekitab selle, et karteris rõhu tekkimisel surutakse küttesegu silindri alumise osa ja karterivahelise pilu kaudu karpasse tagasi - see lihtsalt ei jõua põlemiskambrisse. Seda tihendada ei ole võimalik... eriti... püsivalt...
Võtsin ette käiguvahetuse mehhanismi ja tahtsin selle paika reguleerida ning kulunud labad uute vastu vahetada. Paraku mootoris olnud mehhanism oli liiga kulunud ja tuli asenduseks võtta doonori oma. Seal asendasin vahetuse labad ja regullisin seibidega paika. Seejärel sai inspekteeritud sidur ja käigukast - need olid Ok korras: Kui asjad said paika märkasin, et käiguvahetuse võll ei olnud ilusti sirge vaid kuidagi viltu... väljavõttes oligi kõver... aga asendasin enda omaga.
Eks kägukasti mingisugune rike oli kaasa võtnud nii võlli, käiguvahetuse plaadi asendamise ja mõra tekitamise võlli pessa... seejärel tuli karterisse paigaldada n.ö. 3 käigukastivõlll
Enne kolmanda võlli püsivat paigaldamist karterisse tegin ka mitu karteri kuiva kokkupanekut koos karterivahelise tihendiga (väntvõll oli karteris, kuid genekaalune laager oli paigaldamata, mis lihtsustab karteri avamist ja sulgemist.Kokkupanemise mõte oli, et veenduda võllide lõtkudes (0,1-0,3mm vahemikus) ja kõikide käikude lülitustest ning võllide vabaliikumises - ehk kuskilt ei kõrbiseks või nuudid ei käiks üksteise vastu/ei kiiluks kinni jne...
Kolmanda võlli lõtk/vaba liikumine sai enne laagrirullide paigaldamist paika reguleeritud, liigutades karteris olevat laagri välist korpust ning fikseerides reg seibiga.
Seejärel paigaldasin laagrirullid . Loomulikult liimisin laagrirullid laagrimäärdega võllile ja üks hetk olid kuulid otsas aga võllil ruumi küll No mis seal ikka, jälle doonorkarter käiku ja võtsin sealt laagrikuulid Sai valmis meisterdatud ka väntvõlli kahe laagri vaheline tihendussüsteem.
nimelt originaalis on simmeri vedruga suund siduri poole ehk väntvõllist eemale. Samas geneka all on vätnvõlli poole.
Ainuke loogiline põhjus sellele on, et saab jahutust... aga tööpõhimõte on ju sama, mis genekaallgi.
Kõikidel teistel mootoritel nt jawa360 ja ka ühelaagriga 559 on sidurikojas vedruga pool ikka väntvõlli poole
Igatahes sai tähikseibile lisaks paigaldatud laiem seib, painutatud otsadest nii, et küttesegu õli saaks mingis osas läbi liikuda ja alla auk, et sodi ei sadestuks. Samas seibi pinnad aitavad kuumust natuke eemale hoida.
Õnneks on tänapäeva materjalid head mis taluvad ka nõks rohkem sooja. Pärast nende paigaldust sai ka välimine laager paika pressitud Hakkasime sidurit ja käimalöömise süsteemi koostama: Kuna pilte on palju, teen väikse pausi
Karterid nägid välja siis sellised: Mingil imelikul põhjusel oli genekaalune tihendi pealmine osa silikooniga kokku mäkerdatud, nagu täiendav tihendamine... seega vaene küttesegu on olnud probleemiks... aga miks ta vaene oli, ei osatud kohta leida... Ja genekaalune tihend oli korralikut deformeerunud - väljavõtmisel ma teda selliseks ei teinud... Kolmasvõll ise oli tegelikult suht OK. ja sai ka kõik võllilt võetud laagrirullid reastatud ning puhastatud (mitte loetletud) Seejärel asjad mitmeks nädalaks kokku pakitud: Siis sai Ermo juures karteri katkised osad kokku keevitatud: Hangitud kõik laagrid ja simmerid Valmistasin karteritihendid ja puhastasin keermepuuriga kõik avad: Seejärel sai hangitud liiva/sooda/klaaskuuli pritsikapp ja puhastasin mootori alumiiniumosad klaaskuuliga
Mootor sai karteritihendiga kokku pandud ning veendutud, et silku läks enam vähem jõuga oma pessa. Nimelt, kui panna õhem, kui 0,8mm karteritihend, siis võib juhtuda, et silku kiilub oma kohale panemisel kinni. Seejärel on vaja midagi lõdvendada ja see võib tekitada lisa õhuvõtu karteri pooltev vahel.
Kui nüüd panna paksem, kui 0,8...1mm, siis tekib liiga suur vahe silku alumise seeliku ja karteri vahel ning kolb ei saa korralikult sulgeda sissevõtu ava... see tekitab selle, et karteris rõhu tekkimisel surutakse küttesegu silindri alumise osa ja karterivahelise pilu kaudu karpasse tagasi - see lihtsalt ei jõua põlemiskambrisse. Seda tihendada ei ole võimalik... eriti... püsivalt...
Võtsin ette käiguvahetuse mehhanismi ja tahtsin selle paika reguleerida ning kulunud labad uute vastu vahetada. Paraku mootoris olnud mehhanism oli liiga kulunud ja tuli asenduseks võtta doonori oma. Seal asendasin vahetuse labad ja regullisin seibidega paika. Seejärel sai inspekteeritud sidur ja käigukast - need olid Ok korras: Kui asjad said paika märkasin, et käiguvahetuse võll ei olnud ilusti sirge vaid kuidagi viltu... väljavõttes oligi kõver... aga asendasin enda omaga.
Eks kägukasti mingisugune rike oli kaasa võtnud nii võlli, käiguvahetuse plaadi asendamise ja mõra tekitamise võlli pessa... seejärel tuli karterisse paigaldada n.ö. 3 käigukastivõlll
Enne kolmanda võlli püsivat paigaldamist karterisse tegin ka mitu karteri kuiva kokkupanekut koos karterivahelise tihendiga (väntvõll oli karteris, kuid genekaalune laager oli paigaldamata, mis lihtsustab karteri avamist ja sulgemist.Kokkupanemise mõte oli, et veenduda võllide lõtkudes (0,1-0,3mm vahemikus) ja kõikide käikude lülitustest ning võllide vabaliikumises - ehk kuskilt ei kõrbiseks või nuudid ei käiks üksteise vastu/ei kiiluks kinni jne...
Kolmanda võlli lõtk/vaba liikumine sai enne laagrirullide paigaldamist paika reguleeritud, liigutades karteris olevat laagri välist korpust ning fikseerides reg seibiga.
Seejärel paigaldasin laagrirullid . Loomulikult liimisin laagrirullid laagrimäärdega võllile ja üks hetk olid kuulid otsas aga võllil ruumi küll No mis seal ikka, jälle doonorkarter käiku ja võtsin sealt laagrikuulid Sai valmis meisterdatud ka väntvõlli kahe laagri vaheline tihendussüsteem.
nimelt originaalis on simmeri vedruga suund siduri poole ehk väntvõllist eemale. Samas geneka all on vätnvõlli poole.
Ainuke loogiline põhjus sellele on, et saab jahutust... aga tööpõhimõte on ju sama, mis genekaallgi.
Kõikidel teistel mootoritel nt jawa360 ja ka ühelaagriga 559 on sidurikojas vedruga pool ikka väntvõlli poole
Igatahes sai tähikseibile lisaks paigaldatud laiem seib, painutatud otsadest nii, et küttesegu õli saaks mingis osas läbi liikuda ja alla auk, et sodi ei sadestuks. Samas seibi pinnad aitavad kuumust natuke eemale hoida.
Õnneks on tänapäeva materjalid head mis taluvad ka nõks rohkem sooja. Pärast nende paigaldust sai ka välimine laager paika pressitud Hakkasime sidurit ja käimalöömise süsteemi koostama: Kuna pilte on palju, teen väikse pausi
Last edited by hmm on 16. Jan 2023 10:16, edited 1 time in total.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootor
Jätkame logiga:
Sidurijoondus sai korda, hangitud ka väiksed rõngastihendid käiguvahetuse võlli tihendamiseks. Originaalis ei ole seal tihendeid vaid loodetakse, et nende kahe soone vehele peaks õlike kuidagi pidama jääma ning karterisse tagasi voolama. Seda ehk teebki, kui keskhargil masin seisab aga küljejalal on võll liiga kaldu ja õli pigem otsib väljapoole teed.
See tihend aitab natuke kaasa - ei kõrvalda aga aitab vähendada lekkeid.
Rõngastihend tuleb võllile asetada ning liivapaberiga õrnalt madalamaks lihvida - muidu kiilutab ennast käimalöömise võlli sisse kinni. Kui need asjad on tehtud sh paigaldatud ka käimalöömise võll, siis saab ülejäänud siduri asju kokku panna. Käimalöömise võlli osas peab jälgima, et see pisike ava oleks alla poole - hõlbustab seal olevat õli valgumist võllist välja. Lisaks sai tehtud käimalöömise võlli simmeri kotta ka üks ava - ka see võimaldab seisma jäänud õlil karterisse valguda, et mitte hakata teed otsima väljapoole.
Kui need asjad tehtud, siis sidurikoja kaan reinoziliga kokku ja kinnikruvitud. Siis katsin pinnad, mida ei tohi värviga ning värvisid alumiiniumdetailid MOTIB engine paint värviga 3x. Iga kihi vahel kuivas värv ~12h. Peale viimast värvimist hoidsin detailid puutumatuna 48h.
Katsin siis kõik väljatulevad võllid+simmerid ja nede pesad. korgid, silindri ja karburaatori ühenduskohad - neis ei tohi värvi lihtsalt sellel põhjusel olla, et värv tuleb ikka kuidagi lahti ja siis ei ole pinnad tihedad. Geneka küljel olevad ühenduskohad ka katsin ära. Poldid asendasin uutega, et hiljem orginaalide vastu välja vahetada - et need ei oleks värvitud. Seejärel katted maha korraks silku peale - täitsa ok välimus. Järgmiseks kolvigrupp...
Sidurijoondus sai korda, hangitud ka väiksed rõngastihendid käiguvahetuse võlli tihendamiseks. Originaalis ei ole seal tihendeid vaid loodetakse, et nende kahe soone vehele peaks õlike kuidagi pidama jääma ning karterisse tagasi voolama. Seda ehk teebki, kui keskhargil masin seisab aga küljejalal on võll liiga kaldu ja õli pigem otsib väljapoole teed.
See tihend aitab natuke kaasa - ei kõrvalda aga aitab vähendada lekkeid.
Rõngastihend tuleb võllile asetada ning liivapaberiga õrnalt madalamaks lihvida - muidu kiilutab ennast käimalöömise võlli sisse kinni. Kui need asjad on tehtud sh paigaldatud ka käimalöömise võll, siis saab ülejäänud siduri asju kokku panna. Käimalöömise võlli osas peab jälgima, et see pisike ava oleks alla poole - hõlbustab seal olevat õli valgumist võllist välja. Lisaks sai tehtud käimalöömise võlli simmeri kotta ka üks ava - ka see võimaldab seisma jäänud õlil karterisse valguda, et mitte hakata teed otsima väljapoole.
Kui need asjad tehtud, siis sidurikoja kaan reinoziliga kokku ja kinnikruvitud. Siis katsin pinnad, mida ei tohi värviga ning värvisid alumiiniumdetailid MOTIB engine paint värviga 3x. Iga kihi vahel kuivas värv ~12h. Peale viimast värvimist hoidsin detailid puutumatuna 48h.
Katsin siis kõik väljatulevad võllid+simmerid ja nede pesad. korgid, silindri ja karburaatori ühenduskohad - neis ei tohi värvi lihtsalt sellel põhjusel olla, et värv tuleb ikka kuidagi lahti ja siis ei ole pinnad tihedad. Geneka küljel olevad ühenduskohad ka katsin ära. Poldid asendasin uutega, et hiljem orginaalide vastu välja vahetada - et need ei oleks värvitud. Seejärel katted maha korraks silku peale - täitsa ok välimus. Järgmiseks kolvigrupp...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootor
Kolvigrupi osas sai võrreldud kolme erinevat originaalmõõdus kolbi:
1. Voshod3
2. Voshod1/2
3. Iz Jupiter Kahjuks oli mul ainult üks originaalmõõdus rõngas... ja jupiteri kolviga sain teise juurde, sest ka sellel kolvil oli üks rõngas. Õnneks mõõt klappis ning sobis väga hästi.
Voshod3 kolb oli kaalult kõige raskem, kuid rõngalukkude kohad kõige sobilikumad - seega läks see käiku.
Vos2 oleks ka sobinud, kuid Vos3 osas on rõngalukud paremas kohas.
Jupiteri kolb voshod 2/3 silkusse ei sobi, sest rõnga lukud on ülevoolu kanaliga ühtivad. See kolb sobiks hästi K175/Vos1 silkusse, kus ülevoolukanalid pole nii laiad. Muide jupiteri kolb on ka kõige kergem. Loomulikult on vaja enne silku panemist kontrollida silindrisse mineval kolvil rõnga lukkude ja tihvide omavahelist kokkusobivust. Siin oli päris palju viilimist, et lukud korrektselt tööle hakkaksid. Rõnga luku kohad ei tahtnud kohe kuidagi kolvi tihvtida koostööd teha - kiilustid pilusse kinni, siis ei mahtunud ümber tihvti jne, lõpuks sain asja ja rõngas hakkas kolvil oma tööd tegema.
Silku sai ka hoonitud käsihooniga, millel kolm kivi. No enam vähem ilusaks sai silku ja nüüd on mida rõngastel enda järgi kujundada.
Silindri tikkpoldid panin keermeliimiga karterikülge kinni, seejärel 0,8mm tihendipapist silkualune tihend, mida täiendasin mõlemalt poolt reinoziliga. Silku peale, mutrid ka ning 22nm jõuga pingutatud (Alustasin käega, siis 2..5nm kaupa pingutasin risti peale) Pärast seda sai paigaldatud Jikovi karpa üleminek - selline oli tal olnud juba tehasest... no kui nii. Praeguseks loen selle mootoriga tegelemise lõppenuks. Juurde ootan veel generaatorit ja gekenapoolset kaant, mida siis puhastada ja värvida.
Siis panen ka mootori tööle ning teen esimese 1...3h töötamise ning kui aega siis ka mingisuguse sissesõidu.
1. Voshod3
2. Voshod1/2
3. Iz Jupiter Kahjuks oli mul ainult üks originaalmõõdus rõngas... ja jupiteri kolviga sain teise juurde, sest ka sellel kolvil oli üks rõngas. Õnneks mõõt klappis ning sobis väga hästi.
Voshod3 kolb oli kaalult kõige raskem, kuid rõngalukkude kohad kõige sobilikumad - seega läks see käiku.
Vos2 oleks ka sobinud, kuid Vos3 osas on rõngalukud paremas kohas.
Jupiteri kolb voshod 2/3 silkusse ei sobi, sest rõnga lukud on ülevoolu kanaliga ühtivad. See kolb sobiks hästi K175/Vos1 silkusse, kus ülevoolukanalid pole nii laiad. Muide jupiteri kolb on ka kõige kergem. Loomulikult on vaja enne silku panemist kontrollida silindrisse mineval kolvil rõnga lukkude ja tihvide omavahelist kokkusobivust. Siin oli päris palju viilimist, et lukud korrektselt tööle hakkaksid. Rõnga luku kohad ei tahtnud kohe kuidagi kolvi tihvtida koostööd teha - kiilustid pilusse kinni, siis ei mahtunud ümber tihvti jne, lõpuks sain asja ja rõngas hakkas kolvil oma tööd tegema.
Silku sai ka hoonitud käsihooniga, millel kolm kivi. No enam vähem ilusaks sai silku ja nüüd on mida rõngastel enda järgi kujundada.
Silindri tikkpoldid panin keermeliimiga karterikülge kinni, seejärel 0,8mm tihendipapist silkualune tihend, mida täiendasin mõlemalt poolt reinoziliga. Silku peale, mutrid ka ning 22nm jõuga pingutatud (Alustasin käega, siis 2..5nm kaupa pingutasin risti peale) Pärast seda sai paigaldatud Jikovi karpa üleminek - selline oli tal olnud juba tehasest... no kui nii. Praeguseks loen selle mootoriga tegelemise lõppenuks. Juurde ootan veel generaatorit ja gekenapoolset kaant, mida siis puhastada ja värvida.
Siis panen ka mootori tööle ning teen esimese 1...3h töötamise ning kui aega siis ka mingisuguse sissesõidu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: 173,7cc Kovrovi/Voshodi mootor
Lõpetame siis ikka korralikult, kuigi eelmises postis sai seda mainitud.
Lõpuna tegin selle, et sain ka genekakaane kätte ja puhastasin ning värvisin. paigaldasin sidurivarda, lisaks sidurivarda ja siduri tõukuri vahele kuulike.
Spidoajameid on kahte tüüpi, kitsa ja laia spidotrossi ühendusega Paigaldasin spido/siduri ajami kaanele,
Enne kui kaane külge kruvisin ühendasin Jikovi karpa, selleks tegin paroniidist aluse, mille kinnitasin reinozil silikooniga karpa üleminekule. Põhjus selles, et jikovi ühendusmuhvi kummil oleks suurem SILEDAM kontaktpind. Kui praegu seda kinnitust vaadata, siis poltide avad on liiga lähedal ning sealt võib hakata lisaõhku võtma.
Lisaks tegin paigaldasin 80.4301 14V 90w sisemiseanduriga geneka, süüte reguleerisin 2,5mm enne ÜSSi, testisin ka sädet mootorig kaasa mineva süütekarbiga (94.3734) ja enda süütepooliga B300. AEG akudrelliga sai mootorit ringi aetud ja ~1500 pöördel säde korralik.
Mootori omanik hetkel ei soovi, et tule kolvile teeksin, seega pakime ja saadame mootori talle.
Lõpuna tegin selle, et sain ka genekakaane kätte ja puhastasin ning värvisin. paigaldasin sidurivarda, lisaks sidurivarda ja siduri tõukuri vahele kuulike.
Spidoajameid on kahte tüüpi, kitsa ja laia spidotrossi ühendusega Paigaldasin spido/siduri ajami kaanele,
Enne kui kaane külge kruvisin ühendasin Jikovi karpa, selleks tegin paroniidist aluse, mille kinnitasin reinozil silikooniga karpa üleminekule. Põhjus selles, et jikovi ühendusmuhvi kummil oleks suurem SILEDAM kontaktpind. Kui praegu seda kinnitust vaadata, siis poltide avad on liiga lähedal ning sealt võib hakata lisaõhku võtma.
Lisaks tegin paigaldasin 80.4301 14V 90w sisemiseanduriga geneka, süüte reguleerisin 2,5mm enne ÜSSi, testisin ka sädet mootorig kaasa mineva süütekarbiga (94.3734) ja enda süütepooliga B300. AEG akudrelliga sai mootorit ringi aetud ja ~1500 pöördel säde korralik.
Mootori omanik hetkel ei soovi, et tule kolvile teeksin, seega pakime ja saadame mootori talle.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: 173,7cc Voshod 3M (kovrov) mootor
Vaatasin seda kolvi teemat nii ja naa. Pildilt hästi ei paista aga Jupiteri kolvi peal olev nool peab näitama karpa poole ja toftid jäävad ette. Mulle tundub nagu tiftid oleks ka karpa poole? Jupiteri kolb oleks seal mootoris imesi teinud
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: 173,7cc Voshod 3M (kovrov) mootor
Ma ei teadnud kuidas nooled jupiteris näitama peavad. Ei võrrelnud, et kas tihvdid ette seatuna oleks saanud kolbi kasutada. Igatahes tihvdid taga pool ei ole mõtekas jupi kolbi kasutada, sest rõnga serv hakkab kimdlasti üöevoolukanali aknasse käima
Jupiteri kolb oli oma valu poolest kõige õhem ning tundus kvaliteetsem.
Jupiteri kolb oli oma valu poolest kõige õhem ning tundus kvaliteetsem.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493