Page 1 of 1

Sten: IZ Jupiter 3-01K 1980

Posted: 22. Jan 2006 15:05
by Sten
IZ Jupiter 3-01K, Jupiter 3 ja Jupiter 4 "hübriid".
350ccm, spidomeeter laternakorpuse sees, elektrisüsteem 6 voldine.
klaabu
selle mudeli nimi on Jupiter-3-01. esiporikas, karbuss, summutid ja tagaamordid olid uue mudeli omad, muu vana. mootor oli forsseeritud 28 hj-ni, kuigi elekter ikka veel 6v. asendatud on sul sadul ja mootori vasak küljekaan. samuti on sul esiratas tõenäoliselt korviga sikli oma olnud kunagi.
See eelnev tekst siis neile, kes räägivad, et see iseehitatud masin vms.
Raami-, mootori- ja passinumber klapivad, ja passis kirjas, et Jupiter 3K.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=13045

Image

Eelmine kevad ütles käigukast üles ja sellest peale pole ta sõitnud ka. Mis siis ikka, mootor lahti ja foorumist abi küsima. Suve jooksul sai ta üle ka värvitud. Kui siis käigukast korda sai, panin kokku ja mootor peale. See oli juba 05 sügisel vist. Ühe päeva sai sõita ja kolvirõngas läks katki. Jälle mootor lahti, kolvi pea oli täkkeid täis, silindrikaane tööpind kah. Karterid kiskusin ka lahti(et ikka kõik tükid kätte saada) ja siis vahetasin juba simmerid ja laagrid ka ära. Laagrid vahetatud, mootor koos enam-vähem, siis õnnestus mul oma lollusest geneka harjad ära lõhkuda. Sõbra käest saadud harjad asemele pandud, märkasin, et kahel kolvil on rõngakinnihoidmis tihvtid kadunud. Lisaks õnnestus mul kuidagi ühel kolvil alt nurgast tükk lahti lüüa. Ise ei tea sellest midagi, lihtsalt märkasin ühel päeval, et kolb on katki. Täielik kobakäpp...? No ja pole siin Saaremaal uusi kolbe saanudki. Siiamaani otsin, ja kui leian, siis ei julge tellida, sest räägitakse, et kolvid tuleb silindri järgi osta. Äkki ei sobi muidu. Pool aastat on mootor nüüd seisnud, silindrid ja süütemäng maas. Kui silindrid seisma jätsin, siis isa soovitusel(ise olen veel noor ja loll) määrisin silindrid seest õliga kokku. Nüüd täna käisin vaatamas, kuidas muures ootor ja muud tegelased elavad. Silindritel tööpind väikeseid roostetäppe täis. Tuleb uued muretseda? Vist küll. Oleksin just tellinud uued kolvid(lõpuks), aga kuna silindrid läbi, siis tuleb vist uued silindrid muretseda.
Veel peale mootori vaja teha: Suunatulede tagumised korpused värvida, esimesed suunatuled oma kohale asetada. Suunatuled vaja vilkuma ka saada. Embleemid saan ressu käest. Probleemiks esiamortide väljavajumine oma "pesadest"(pildil ka näha). Praeguseks on esiamordid juba nii väljas, et ei lähe enam tagasi ka. Summuteid on vaja esimeste kinnituste juurest keevitada, augud sees ja vale süütega lõi õhtuti ikka leegi välja sealt. Rohkem vist midagi. Istmekate vahetati ära venna sõitmiste ajal.

Posted: 22. Jan 2006 16:44
by Nobody
Kui pindmine rooste, siis pole need õrnad roostetäpid silindril kõige hullem. Kunagi ühel ostetud 56 silindril samamoodi õrnad roostetäpid. Sai võetud kõige peenem kodust leiduv vesiliivapaber 800ne oli vist ning diagonaalselt silindrisisepind üle käidud, seejärel bensiiniga puhtaks pestud ja puhtasse mootoriõlisse kaetud lapiga üle käidud. Kolvirõngad sai silindri järgi valitud ning kokku pandud. Enne käitamist valasin korgitäie õli mootorisse ja küünal maas ja käik sees lükkasin tsiklit mõnisada meetrit. Ei juhtunud mul selle mootoriga midagi, sõitis ja töötas, korra sai ka pärnu mntl. 110 sisse. (Nii näitas izi spido ning antud mootoril oli muid osasi kohendatud kunagises Vihuris, enne seismajäämist.

Posted: 22. Jan 2006 17:41
by N2O
See rooste silindri peal pole nüüd küll mingi probleem. Sul nii palju asju vahepeal tehtud. Njaa, tubli. Kui vana kolb on silindrisse paras(vajub oma raskusega püsti seisvas silindris alla, ei kuku ega jää kinni), siis võid ju uued kolvid samas mõõdus osta. (vt märke ja värke kolvi peal)

Posted: 31. Jan 2006 18:45
by minimies
kas masinal on peal originaalvärv? kas selle jupiteri võimsus oli tõesti 28 hp-d kohe tehasest tulles?

Posted: 31. Jan 2006 18:50
by Sten
Surnud link.

See oli kindlalt originaalvärv! Nüüd olen uuesti üle värvinud ligikaudu sama värviga.

Mootori hp kohta ei oska kahjuks midagi öelda. Võta ühendust automoto.ee kasutaja klaabu'ga.

Posted: 31. Jan 2006 19:00
by silverMR
Jah nii see on, Jupiter 3-01 mootor oli juba võimsusega 28hp.
4. seeria mootor oli samuti 28hp, aga 5. seeria ei ole enam nii võimas (24hp)

Posted: 07. Dec 2008 22:30
by erkoolen
kui silindrikaanel need täkked sees siis peab tõesti uue silindri kaane ostma?

Posted: 08. Jul 2010 20:12
by Sten
Tere!
Kauakaua aega mööda läinud...
Täna sain uue aku.
Amordiprobleem püsib endiselt, võtan vist täitsa pulkadeks.
Teine mootor peal praegu, eks näeb, kas saab tööle.
Vanal mootoril olemas puuritud silindrid ja uued kergelt ovaalsed kolvid, mis tuleb treimisele saata.

Päikest!
Sten

Posted: 27. Mar 2011 21:27
by Sten
Amordid sai korda. Vaja nüüd masin arvele saada. Kui arvele ei saa, siis pole mõtet sellega enam edasi jamada. Tahaks ikka legaalselt sõita. Lubadele sai suve lõpuks A kategooria juurde. Kui arvele saab, siis vaja riiulil seisvad uued kolvid mootorisse panna ja peaks nagu korras olema.

Posted: 28. Mar 2011 14:43
by MAZ
Ega uuemaid pilte masinast pole? Vana lingi alt enam ei avanenud fotod.

Posted: 28. Mar 2011 18:07
by N2O
Väga hea, Sten. :D Mul paari nädala pärast peaks J4 linnapilliks saama, siis saab koos siniste/roheliste Jupiteridega kruiisima minna.

Posted: 28. Mar 2011 18:19
by Sten
Uuemaid pilte pole kahjuks.

N2O, loodame, et suvel saab sõita. :)
Eks näeb, kuidas ARKiga asjad minema hakkavad.

Posted: 29. Jun 2011 14:34
by Sten
Kuidas tihendimajandus käib? Silindrite alla tihendipapist tihend koos silikooniga ja kaane alla ainult õllepurgiplekist tihend või kuidas?
Täna hakkasin siis tegelema tehnilise poolega. Kolbidele väike lihv, et silindrisse mahuks ja silindrid paariks päevaks diislisse likku.