Lumepuhur
Posted: 26. Nov 2023 18:43
Siiani siis 140m2 lund roogitud nii lumelabida ja käsi sahaga... kuid suurim jama oli selles, et lund polnud enam kuhugi hunnikusse tõsta. Kõlgutasin aastaid lumepuhuri suunas mõtteid, kuid ei pidanud ~500+€ heaks investeeringuks just ainult talviti lume puhumiseks.
Kuid üks tuttav pakkus ühte masinat mõistliku hinnaga (mitu korda vähem, kui 500 ), mis oma parimad elupäevad ehk natuke mööda lasknud aga täitsa toimiv isend (vähemalt saamise hetkel).
Sellel talvel ei peaks nüüd palju lund tulema... aga vähemalt tuli nii palju, et puhur sai testitud
Masinaks siis FUXTEC DB7559 ehk saksa kirjadega hiinakas
Sarnane masina versiooni on ka neilt:
LEROY MERLIN - GENERIQUE DB7559
Master DB 7559
Master Snow Db7559
Master Arctica DB7559
sarnane on ka powersmart DB7659H-22 -kuid sellel sarnane mootor aga 6,5HP - st silindri KIT on nõks teine. Kerejupid on samad.
masinale endale peale kribatud Fuxtec Scheneefrase - FX ST 5.5/DB7559 Baujahr 2010.
Mootor käsistarteriga 5.5hp Zongshen 168f:
Kubatuur: 163 cm³
Silindri läbimõõt x kolvikäik 68 x 45 mm
Surveaste 8,5 : 1
Bensiinikulu 394g / (kw.h)
õlikulu 6,8g / (kw.h)
Tühikäik 1700 u/min +/- 10%
Bensiinipaagi maht 3L
Võimsus 5,5 hp / 3600 U/min
Pöördemoment 9 Nm/2500 U/min (seega kõige ökonoomsem oleks, kui mootori pöörded saaks ~3000 juures hoida)
Transistorsüüde, küünal F6TC (küünlavahe: 0.7~0.8mm)
sisselaske klapivahe: .0,15 ±0.02mm;
Väljalaske klapivahe; 0,20±0.02mm
TIMING OF DISTRIBUTION
Intake valve opening: BTDC10°;
Intake valve closing: ABDC20°;
Exhaust valve opening: BBDC30°;
Exhaust valve closing: ATDC10°
Torque Value (N · m):
- Cylinder head bolt 24
- Flywheel bolt 70~80
- Crankcase cover bolt 24
- Tie – rod bolt 12
4 käiku edasi, 2 tagasi.
Freesi laius 560mm, kõrgus 400mm, lume juga saab suunata 180 kraadi (sõidusuunas 90 ja 90) - lume suunajat saab liigutada ainult küljes oleva käepidemega.
Masin käivitub kergelt ka -8 kraadiga.
Peale endale saamist tuli loomulikult masin defekteerida ning puudused kõrvaldada:
1. kõik raami poldid, mutrid roostevabade vastu vahetada - kahjuks mõni jäi ikka uus tsingitud - aga eks tulevikus vahetab ka need. Mutrid siis RV nailonlukkudega.
2. lumesuunaja käepide kinni keevitada, mis oli keevisest lahti tulnud. lisaks lumesuunaja fiksaatorit polnud - tegin selle ühest klambrist - töötab
3. freesi hoob samuti vaja üle keevitada - läks trossi ühenduskohast katki...
4. veohammakad ja nuut määrdega kokku 5. freesi turvapoldid vahetusse - vanad olid loksuga ja roostes.
6. freesi veorihma kettad joondada - olid teised natuke nihkes ning võllil distansid traatidega nihkes, ehk siis nii kui mootor tööle läks oli ka freesil vedu taga. Kuid ega ta hea jäänud, veo sai küll tagant ära aga vaja veel treialil paremad distanspuksid teha, et igasugused viskamised välistada.
7. Koos rihmarataste joondamistega sai ka maha tulnud pulbervärvi tagajärjel roostesed kohad puhastatud, lahti olev värv eemaldatud ning sarnase tooniga MOTIP 4-1 värviga värvitud. 8. Ratastelt lõtk eemaldatud.
9. Süüteküünal, veorihm vahetatud (üks komplekt rihmu tuli kaasa)
Igatahes esimese 30cm paksuse lume sai ilusti 140m2 eemaldatud - kuigi viskas mõned korrad freesilt ikkagi rihma maha - ei osanud ära tunda kui liiga rakseks läks... seega rihm vaja nõks lühemat ning rattad vaja paremini joondada.
Eks peab veel paremini puhastamise trajektoore sättima, sest tema enda visatud lumi on ikka väga tihe, seega enda ette seda suunata ei ole hea.
Külma lund on hea loopida, see on kuiv ja kerge, 0 temp lähedal on sellega ehk raske, sest mul on plats, mitte teerada.
Kerget lund suudab loopida 3..4m kaugusele, mida raskem lumi, seda lähedamale loobib. Märga löga viskas vaid enda kõrvale. Seeg aega ma lumelabidast ja lumesahast väga palju loobuda ei saa, kuid eks see frees teeb asja ikka lihtsamaks küll (füüsiliselt)
Kuid üks tuttav pakkus ühte masinat mõistliku hinnaga (mitu korda vähem, kui 500 ), mis oma parimad elupäevad ehk natuke mööda lasknud aga täitsa toimiv isend (vähemalt saamise hetkel).
Sellel talvel ei peaks nüüd palju lund tulema... aga vähemalt tuli nii palju, et puhur sai testitud
Masinaks siis FUXTEC DB7559 ehk saksa kirjadega hiinakas
Sarnane masina versiooni on ka neilt:
LEROY MERLIN - GENERIQUE DB7559
Master DB 7559
Master Snow Db7559
Master Arctica DB7559
sarnane on ka powersmart DB7659H-22 -kuid sellel sarnane mootor aga 6,5HP - st silindri KIT on nõks teine. Kerejupid on samad.
masinale endale peale kribatud Fuxtec Scheneefrase - FX ST 5.5/DB7559 Baujahr 2010.
Mootor käsistarteriga 5.5hp Zongshen 168f:
Kubatuur: 163 cm³
Silindri läbimõõt x kolvikäik 68 x 45 mm
Surveaste 8,5 : 1
Bensiinikulu 394g / (kw.h)
õlikulu 6,8g / (kw.h)
Tühikäik 1700 u/min +/- 10%
Bensiinipaagi maht 3L
Võimsus 5,5 hp / 3600 U/min
Pöördemoment 9 Nm/2500 U/min (seega kõige ökonoomsem oleks, kui mootori pöörded saaks ~3000 juures hoida)
Transistorsüüde, küünal F6TC (küünlavahe: 0.7~0.8mm)
sisselaske klapivahe: .0,15 ±0.02mm;
Väljalaske klapivahe; 0,20±0.02mm
TIMING OF DISTRIBUTION
Intake valve opening: BTDC10°;
Intake valve closing: ABDC20°;
Exhaust valve opening: BBDC30°;
Exhaust valve closing: ATDC10°
Torque Value (N · m):
- Cylinder head bolt 24
- Flywheel bolt 70~80
- Crankcase cover bolt 24
- Tie – rod bolt 12
4 käiku edasi, 2 tagasi.
Freesi laius 560mm, kõrgus 400mm, lume juga saab suunata 180 kraadi (sõidusuunas 90 ja 90) - lume suunajat saab liigutada ainult küljes oleva käepidemega.
Masin käivitub kergelt ka -8 kraadiga.
Peale endale saamist tuli loomulikult masin defekteerida ning puudused kõrvaldada:
1. kõik raami poldid, mutrid roostevabade vastu vahetada - kahjuks mõni jäi ikka uus tsingitud - aga eks tulevikus vahetab ka need. Mutrid siis RV nailonlukkudega.
2. lumesuunaja käepide kinni keevitada, mis oli keevisest lahti tulnud. lisaks lumesuunaja fiksaatorit polnud - tegin selle ühest klambrist - töötab
3. freesi hoob samuti vaja üle keevitada - läks trossi ühenduskohast katki...
4. veohammakad ja nuut määrdega kokku 5. freesi turvapoldid vahetusse - vanad olid loksuga ja roostes.
6. freesi veorihma kettad joondada - olid teised natuke nihkes ning võllil distansid traatidega nihkes, ehk siis nii kui mootor tööle läks oli ka freesil vedu taga. Kuid ega ta hea jäänud, veo sai küll tagant ära aga vaja veel treialil paremad distanspuksid teha, et igasugused viskamised välistada.
7. Koos rihmarataste joondamistega sai ka maha tulnud pulbervärvi tagajärjel roostesed kohad puhastatud, lahti olev värv eemaldatud ning sarnase tooniga MOTIP 4-1 värviga värvitud. 8. Ratastelt lõtk eemaldatud.
9. Süüteküünal, veorihm vahetatud (üks komplekt rihmu tuli kaasa)
Igatahes esimese 30cm paksuse lume sai ilusti 140m2 eemaldatud - kuigi viskas mõned korrad freesilt ikkagi rihma maha - ei osanud ära tunda kui liiga rakseks läks... seega rihm vaja nõks lühemat ning rattad vaja paremini joondada.
Eks peab veel paremini puhastamise trajektoore sättima, sest tema enda visatud lumi on ikka väga tihe, seega enda ette seda suunata ei ole hea.
Külma lund on hea loopida, see on kuiv ja kerge, 0 temp lähedal on sellega ehk raske, sest mul on plats, mitte teerada.
Kerget lund suudab loopida 3..4m kaugusele, mida raskem lumi, seda lähedamale loobib. Märga löga viskas vaid enda kõrvale. Seeg aega ma lumelabidast ja lumesahast väga palju loobuda ei saa, kuid eks see frees teeb asja ikka lihtsamaks küll (füüsiliselt)