Page 1 of 1

juhiload ja vene dokumendid

Posted: 25. Jan 2006 18:49
by minskman
Kas keegi teab palju läheb A1 kategooria lubade tegemine ja millal neid tegema saab hakata.

Posted: 25. Jan 2006 18:51
by DELTA22
tegema sai hakata 16-18 aastaselt..vaata ise täpsemalt www.ark.ee

Posted: 25. Jan 2006 19:16
by Tafka
A1 kui mälu ei peta siis tegema saab hakata 15.5aastaselt. Maksma läheb autokool+1140 riigilõiv.Hindu autokoolidest saad ise vaadata.
A4 ehk A piirang 4ga. Tegema saab hakata 17.5aaastaselt.Maksma läheb samapalju kui A1.
A ehk piiramatu.Saab teha isik kellel on vähemalt 2 aastat sõidukogemust ja on vähemalt 21 aastat vana.Tegema saab vist ka ikka varem hakata.

Posted: 25. Jan 2006 20:31
by minskman
tänud, aga kas keegi teab palju läheb maksama tsikli vene passi ümber vahetamine

Posted: 25. Jan 2006 20:45
by Nobody
1600 vist numbrimärgiga

Posted: 25. Jan 2006 21:21
by Jorxx
Kas keegi teab, kui palju võiks maksta täiesti ilma paberiteta ja raami plekita (see kus motika andmed peal), ümberehitatud mootorratta arvelevõtt? :?

Posted: 25. Jan 2006 21:22
by tsiklivend
Nobody wrote:1600 vist numbrimärgiga
tsiklil on 1300.- ja kindlalt!

Posted: 25. Jan 2006 21:24
by Tafka
Jorxx wrote:Kas keegi teab, kui palju võiks maksta täiesti ilma paberiteta ja raami plekita (see kus motika andmed peal), ümberehitatud mootorratta arvelevõtt? :?
1300.- + tohhuijaa närvirakke (ei taha propageerida siin pahasi kombeid aga meibi on lihtsam otsida dokumentidega taastamiskõlbmatu ratas)

Posted: 26. Jan 2006 01:05
by raivoku
Tafka wrote:
Jorxx wrote:Kas keegi teab, kui palju võiks maksta täiesti ilma paberiteta ja raami plekita (see kus motika andmed peal), ümberehitatud mootorratta arvelevõtt? :?
1300.- + tohhuijaa närvirakke (ei taha propageerida siin pahasi kombeid aga meibi on lihtsam otsida dokumentidega taastamiskõlbmatu ratas)
1000 on arvele võtmine ja 300 on number minuteada. Taastamiskõlbmatu ratas on hea vaid siis, kui kahes kohas pole raami numbrit (pirka peal ja raami peal)


Rahu rahu rahu

See käib tegelt nii, kui omad vene doke.

A) otsid üles dokkide peal oleva omaniku. KUi surnud siis hambad - st viska dokid minema. (VA juhul kui omanikul leske pole)
Lesk olemas lased kirjutada ostumüügi lepingu.

-------------------------------------------------
vahetsitaat.
Kergem oleks et sa ei maini, et sul vene dokid olemas on. Siis tekib alati palju paksu pahandust. Ühesünaga bullshith meetod. A kui tahad ikka jamada sisi punkt B
-----------------------------------------------------


b) Saadad kirja Tallinna arki (ülemusele isiklikult). Mujale pole mõtet viid nö ülemused asjaga kurssi. Kohale minna pole mõtet, sest siis ei tea mis nad sulle 'ära teevad- loe: välja mõtlevad. (A la saad ka tsikli veoautona kirja pandud või annavad käru numbri tsiklile.)

c) kui paberimajandus ok lähed arki enda ligidal olevasse ja küsid kas sellised paberid sobivad. Kui sobivad siis viid alles tsikli kohale.

d) kui ikka probleeme on helistad Tallinna ja siis suure lärmiga asja korda.


Raivo @ 13 korda arkis käinud 3 korda sõimata saanud 5 korda ise sõimanud ja 5 korda Ülemusega kohvi joonud samas on
2 meest Tartust ja 1 Viljandist minu pärast lahti lastud - raiped lugegu paragraafe või siis kasutagu seda viisakalt "vaikses ruumis"

Vaikides korjan juba kangemat kraami aegadeks, kui pean külgkorviga jawa arvele võtma. 4 muutust vaja passis teha ja see läheb lõbusaks Tartus.

Posted: 26. Jan 2006 19:56
by ju1
selline küsimus nagu et :Kui omanik on surnud ja lesk elab kas sis lesk kirjutab oma allkirja ostu-müügi lepingule ja kas selle lepinguga peab minema lähimasse arki??Mul öeldi ark`is nii,et kui omanik surnud sis peab omaniku järglastega asju ajama!!

Posted: 26. Jan 2006 20:35
by raivoku
ju1 wrote:selline küsimus nagu et :Kui omanik on surnud ja lesk elab kas sis lesk kirjutab oma allkirja ostu-müügi lepingule ja kas selle lepinguga peab minema lähimasse arki??Mul öeldi ark`is nii,et kui omanik surnud sis peab omaniku järglastega asju ajama!!

Tavaliselt piisab lesega tehtud paberist. Kuid ei ole välistatud ka lastega tehtud paberid.

ISe usun, et lese paberist peaks aitama. St ühis vara oli neil ikkagi.

Posted: 13. May 2012 20:42
by linnakas
Tõstan vanat teemat natukene. Nimelt endal selline seis, et mul on 64 aasta iz, mis oleks vaja arvele võtta, vene aegsed dokumendid on olemas, müüjaga sai tehtud ostu-müügi leping, kuid müüja pole sama, kes dokumentides kirjas, ta on küll sugulane, kuid perekonnanimed ei klapi. Olemas on ka must number masina küljes kui sellest mingit abi on. Kas mul on lootust masin ilma suurema närvirakkude kaotamiseta arvele saada?

dok

Posted: 14. May 2012 13:21
by suslik83
kuidas saab müüa asju keegi, kes pole omanik?
on tal vähemalt volitus omanikult...või mingi kirjalik dokument omaniku esindamiseks?
ilma omanikuta võiks parklas suvalisele autole käe külge panna ja päiksesirmi tagant tehnilise passi leidnuna autot turustama tormata

edu

Re: dok

Posted: 14. May 2012 14:55
by linnakas
suslik83 wrote:kuidas saab müüa asju keegi, kes pole omanik?
on tal vähemalt volitus omanikult...või mingi kirjalik dokument omaniku esindamiseks?
ilma omanikuta võiks parklas suvalisele autole käe külge panna ja päiksesirmi tagant tehnilise passi leidnuna autot turustama tormata

edu
Omanik on surnud, ta tema sugulane, kes ratta endale sai.

dok

Posted: 14. May 2012 15:22
by suslik83
seega on pärimist tõendav dokument olemas? see omakorda annab pärimise teel saadud varaga uuel omanikul sinuga õiguse ARKis asjade ajamiseks.
keeruline see lause sai, kuid endal on mul hetkel sama seis, küll mitte ratta vaid relvaga ning juriidiliselt ei liiguta keegi enne midagi, kui pole selget ja üheselt kirjas päritolu - pärimine ja selle üksikasjad.
95 aastal sain arkis pildil oleva k175 omanikuks lese, ratta ja ratta omaniku surmatunnistuse ettenäitamisel...mingit müügilepinguga kohale minekut ja juttu ei arvestatud...Põlva ARK oli...
täna Paides ARKis toimub sama kadalipp - rattaks on vennal tuula, omanik elab, ent puudu on soetamise dokumendid ning vana pass. esmalt soovitati vennal ost/müük notaris teha - dokumentide puudumise tõttu olen ju esmalt ikkagi heauskne ostja:) ning seejärel uurib politsei ratta päritolu ARK palvel (ratta pidi ARKi ekspertiisi viima).

edu

Posted: 14. May 2012 15:40
by linnakas
No reaalselt selline dokument reaalselt puudub, mis näitab, et talle see pärandati. Vanaisa oli vist see isik, kellele IZ kuulus, temale see anti niimuuseas ja tema müüs mulle selle edasi.

Posted: 14. May 2012 23:31
by fomoco
Lihtsam oleks leida dokumentidega doonor.

Posted: 18. Jul 2012 09:22
by strtw
Sobib samuti siia teemasse.
Ostsin soovipoest dokumentidega tsikli.
Omanik surnud, lesk alles, leidsin kontakti(meili) ja saatsin kirja.
Tuli üks vastus, millele ka vastasin, pärast mida saabus vaikus, kuna rohkem kontakte lihtsalt polnud.

Läks kõvasti aega mööda, pool kogemata leidsin üles lese venna, kellelt sain lese numbri, samuti oli vahepeal populaarsesse sotsiaalportaali ilmunud omaniku tütar. Number oli vale ja lese tütar saatis mulle lõpuks lõustavihikus sõnumi sisuga a'la, et jätku ma ta pere rahule ja kui ma veel peaksin nendega kontakti astuma, annavad asja politseisse.

On keegi sarnase kadalipu läbinud ja oskab nõu anda? või kasvõi viidata minu sõbraliku ja diplomaatilise päringu legitiimsusele?

Posted: 18. Jul 2012 09:57
by Sapi-Vana
Mis seal siis ikka... ostad omale rämeda dokumentidega romu, millelt siis tõstad plekid ümber...

Posted: 18. Jul 2012 10:12
by Nobody
strtw wrote:Sobib samuti siia teemasse.
Ostsin soovipoest dokumentidega tsikli.
Omanik surnud, lesk alles, leidsin kontakti(meili) ja saatsin kirja.
Tuli üks vastus, millele ka vastasin, pärast mida saabus vaikus, kuna rohkem kontakte lihtsalt polnud.

Läks kõvasti aega mööda, pool kogemata leidsin üles lese venna, kellelt sain lese numbri, samuti oli vahepeal populaarsesse sotsiaalportaali ilmunud omaniku tütar. Number oli vale ja lese tütar saatis mulle lõpuks lõustavihikus sõnumi sisuga a'la, et jätku ma ta pere rahule ja kui ma veel peaksin nendega kontakti astuma, annavad asja politseisse.

On keegi sarnase kadalipu läbinud ja oskab nõu anda? või kasvõi viidata minu sõbraliku ja diplomaatilise päringu legitiimsusele?
Kuna on see lesk ja tütar olemas ning puudub leping ratta ostust omanikult, pole see ratas sinu. Ehk on selgitav kiri sellele neiule võimalik, et oled sellise ratta ostnud poest ja sul on dokumendid, kuid sooviksid nüüd ka notariaalselt ja ka ARKs antud asja ümber vormistada. Ilmselt on seal ka veel probleeme sellega, kuidas see asi dokumentidega soovi poodi sattus, selle pidi sinna müüma omanik...

Ostsin ka sääraselt endale surnud omaniku pojalt tuhande krooniga ühe mootorratta, kuna notariaalselt ta otse pärija polnud, viitsimist asja ajada ja pabereid otsida, leppisin tol korral, et mul on "teadmata päritolu" dokumentideta mootorratas, mis ei ole varastatud...

Mingi aeg pidid pärijad esitama taotluse millegi omanikuks saamiseks, nüüd vist peavad esitama taotluse, kui nad ei soovi saada omanikuks (ehk asi läheb üle automaatselt). Ilmselt sellisel puhul oleks selgitustöö vajalik, et asi pole päris nii: "Ära meiega suhtle, anname politseisse." Nende huvi peab ka sees olema, kui sina selle mootorrattaga kellegi auto puruks sõidad, maksab kahjutasu masina viimane omanik..

Nii just juhtus minuga, auto keeras tsiklile ette, oli dokumentideta, aastaid 5 tagasi olla selle üks mees oma naabripoisile andnud, sealt rändas see pikki teid Tallinna sibulatele, mis sa arvad, kes mu tsikli remondi kinni maksis? See sama ehmunud maamees, kahjuks... kuna auto arvelt maha võtmise puhul pidi ta ka vastutama selle likvideerimise eest. Ilmselt on sama juhtum ka tsikliga. Et vana omanik või ta naine peaks selle saatusest huvituma. Sina aga oled heauskne ostja, kes ostis selle ratta lootuses, et omaniku lesega saab kontakti. Selgita sellele tütrele seda asja, nad riskivad ise ka.

Posted: 18. Jul 2012 10:37
by strtw
See küsimus jõudis jah, juba tekkida, et kuidas see minuni jõudis.
Kas muidu postuumne ostu-müügileping soovipoega viiks asja edasi?

saan aru, et samahästi kui nad sellega riskivad võivad nad seda ka ära kasutada ja mind näiteks varguses süüdistada.

Posted: 18. Jul 2012 11:39
by Nobody
strtw wrote:See küsimus jõudis jah, juba tekkida, et kuidas see minuni jõudis.
Kas muidu postuumne ostu-müügileping soovipoega viiks asja edasi?

saan aru, et samahästi kui nad sellega riskivad võivad nad seda ka ära kasutada ja mind näiteks varguses süüdistada.
Küsisin ka oma juristiks õppinud klassivennalt seda, eks näis, mis ta vastab. Ilmselt tasuks ehk politsei infoliinilt üle küsida. Võid ju ostu-müügi lepingu poega teha, kuid mismoodi nad müüvad asja, mis pole seaduslikult nende oma?

Kui soovid antud rattale dokumente teha, siis nii või naa on vaja politseisse teavitada (et asi pole varastatud jne). Leitud asjadega oli vist nii, et kui leiad metsast jalgratta, teavitad politseid, kui omanik kolme aasta jooksul välja ei ilmu, on asi sinu. Kui jätad teavitamata, omanik näeb seda ratast tänaval, siis on sul "kellad"
Kõige mõistlikum oleks veel kirjutada pärijatele, seletada lihtsalt ära probleem. Võibolla ikkagi mõistavad.
Politseid ei ole vaja karta - midagi kriminaalset selles küll ei ole
Ehk siis kirjuta sellele tütrele kogu stoori põhjalikult ära, mismoodi sina täna sellises seisus oled. Midagi valesti sa ei tee, ehk võtab mõistuse pähe ja selgitab emale olukorda. Saad notarilepingu ja saad dokumendid.

Aga tuli veel üks ettepanek:
Kolmas võimalis on esitada sellele nn vahendajale nõue müügilepingu eseme puuduste kõrvaldamiseks. Puhtjuriidiliselt on müügilepingu pooleks ja müüjaks see nn vahendaja. Saab väita, et müügilepingu ese, tsikkel, on oluliste puudustega, sest seda ei saa seaduslikult kasutada. Võib nõuda, et vahendaja ajaks ise asja korda ja räägiks lesega, vastasel juhul ähvardada raha tagasinõudmisega.

Posted: 18. Jul 2012 12:30
by strtw
üks logisev asjaolu on veel - ma ei saa kuidagi ka tõestada, et selle soovipoest ostsin. Müük toimus käest-kätte soovipoe ja mu tollase töökaaslase vahel u 2a tagasi.
Aga siiski väga informatiivne vastus, eks ootab su klassivenna vastuse ära ja tegutseb siis edasi..

Posted: 18. Jul 2012 13:55
by Nobody
Eelmised tsitaadid olidki need.. :roll:

Posted: 15. Aug 2012 13:41
by fomoco
Otsisin ka siis sel suvel võimalust, kuidas saaks B juurde A kat.

Piirkonnaks Jõhvi.

Soodsaima pakkumise sain e-õppes autosoit.ee
Seal olevate testidega kahjuks ARK`i jaoks ette valmistada ei saa, peab ikkagi paberkandjal liiklustestid ka endale "pähe taguma"

3 kuud õppimist/harjutamist ja täna siis sain papist load kätte.

Arki teoori tegin 2 veaga ja esimese korraga läbi.
Arki sõidu tegin ka esimese korraga läbi, õnneks eksamineerija millegi kallal ei närinud, kuigi põhjust oleks olnud küll.

Re: juhiload ja vene dokumendid

Posted: 31. Jul 2013 02:27
by Klein
Mul on vana Jawaga selline lugu, et omanik on surnud, paberid on hävinud, tagant numbrimärk on kadunud. Pojaga tegin ostu-müügi lepingu aga ta ei ole kuskil pärimispaberites sees, et tema selle Jawa päris. Jawal on säilinud birka ning raami ja mootori numbrid kõik kattuvad.

Re: juhiload ja vene dokumendid

Posted: 31. Jul 2013 12:09
by fomoco
Ehk leiad kasvõi mõne kindlustuse, ülevaatuse, mõne muu talongi, pildi, kus peal on reg. number, omaniku nimi vms. Igasugune paber oleks abiks.
Kuid odavam ja lihtsam leida dokumentidega jawa ning arkis veedetud aja asemel hoopis midagi muud teha.

Vanades registrites tehakse päringuid ikka nime või reg. numbri järgi.
Vaevalt seal keegi raaminumbrit otsima hakkab.

Re: juhiload ja vene dokumendid

Posted: 31. Jul 2013 12:19
by Klein
Omaniku nime tean, kes veneaegsetes paberites oli. Tuli nüüd meelde, et tal on vist ka lesk, ei tea kas nad abielus olid. Kui pojaga ostu-müügileping ei kõlba, siis lesega peaks asja ikka ära ajama ju ?

Re: juhiload ja vene dokumendid

Posted: 31. Jul 2013 16:46
by fomoco
Enne kui leske ajama lähed, käi arkist läbi.
Olen kuulnud, et arvele sai masina, millel oli vaid number, omanik ja mingi tšekk.
Lesk pole omanik, number puudu, dok puudu.
Lisaks sellele on vaja selgitada, kellel on pärandiõigus jms...
Kas nad üldse arhiivist su masina ülesse leiavad?