Page 1 of 1

Auto mootoriga Motikas :)

Posted: 03. Feb 2008 23:10
by Qy03
On plaan ehitama hakkata aga kogemusi vähe keegi oskab abi pakkuda?? On keegi teinud???

Posted: 03. Feb 2008 23:41
by karpaadid
Sa mõtled trike-stiilis või kaherattalist?Eks neid trikesid on ikka varem kokku klopsitud

Posted: 04. Feb 2008 21:20
by Qy03
Ma mõtlen 2 rattalist :)

Posted: 04. Feb 2008 21:33
by hs33
Ühes tehnikamaailma numbris rääkis urali ja Zazi ristsugutisest.

Posted: 04. Feb 2008 21:43
by rallitaja
Jõgevatreffil oli näha saporozetsi mootoriga ratast.

Emmiliste raamisele on ka teisi erinevaid väiksemõõdulisi automootoreid tõstetud.

Posted: 04. Feb 2008 21:50
by Nobody
Rääkinud isegi ühe sellise ehitajaga, kellel kauge/lähedane kogemus olemas. Emmilise raamist ei jäänud suurt lõpuks midagi järgi. Probleemiks, et originaaltorud painutab naksti kõveraks, esi- tagahargist rääkimata. Tähendab sisuliselt uue raami ehitamist, et saada toimivat ja kestvat asja. Tapariist on ta niikuinii.. mootorratta kohta raske ja parasjagu võimas ka.

Posted: 04. Feb 2008 21:50
by priito
.. olen kuulnud ka tehtud väiksema kubatuuriga traktorimootoriga tsiklist. :roll:

Posted: 05. Feb 2008 00:43
by mesamees
Wartburg-i mootor on kah emmilise raamile topitud.

Posted: 05. Feb 2008 09:22
by goonster15
Mootori väändemoment hakkab rattast kallutama ühele poole.

Posted: 05. Feb 2008 13:57
by Nobody
goonster15 wrote:Mootori väändemoment hakkab rattast kallutama ühele poole.
Irww
Väändemoment hakkab ratast kallutama kiirendamisel vaid tahapoole.
Ainus, mis vähimalgi määral küljele kallutab on väntvõllil tekkiv INERTSMOMENT pöörete muutumisel :wink:

Posted: 05. Feb 2008 19:17
by goonster15
Sorry, my bad. Inertsmoment siis.

Posted: 05. Feb 2008 19:32
by Ago
Ka paljud mäkketõusu tsiklid on automootoritega. Ja jõudu neil on...

Posted: 05. Feb 2008 20:51
by Nobody
goonster15 wrote:Sorry, my bad. Inertsmoment siis.
No tegelikult sai mõeldud seda asja veidi ning raami ei hakka midagi muu kallutama, kui üldse vaid väntvõllilaagrid. Veerhõõrde korral on see jõud aga märkimismäärselt pea olematu, seega ei saa arvestada. Küll aga hakka kardaan mootorit raamivahel väänama, tahtes raami ja mootorile nn keeret sisse keerata. Seega tasuks teha vajalikke tugevusarvutusi, kuid järsu gaasikeeramisega tsikkel külili küll ei kuku mingite jõudude pärast.

Inertsmoment samuti ei mõjuta otseselt raami väändumist, üksnes hõõrdejõud laagrites, tagaratta reduktoris ja veertakistus. Inertsmoment iseloomustab vaid keha massijaotust ümber pöörlemistelje.

Posted: 05. Feb 2008 21:13
by canyondrift
http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... 00766&pg=0
Siin on kui ma ei eksi üks automootoriga motikas...
Samas on ka harleyde ja cruiserite seas kallina tuntud Boss Hoss, kus kasutatakse ka V4, V6 ja isegi V8 mootoreid...
Mõned pildid neist: http://www.mountainbosshoss.com/gallery.htm
Wikist Boss Hoss kohta midagi...
http://en.wikipedia.org/wiki/Boss_Hoss
Midagi huvitavat veel...
http://www.city-data.com/forum/automoti ... tures.html
http://www.motorland.ru/1mc2007/img/2801/mcnrapom.jpg - venelaste leiutis vist... http://thekneeslider.com/archives/2006/ ... otorcycle/
Head ehitamist ja jõudu...

Posted: 05. Feb 2008 21:36
by Qy03
Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????

Posted: 05. Feb 2008 22:20
by Nobody
Qy03 wrote:Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????
Tallinnas peale 8't alkoholi enam ei müüda.. ma ei tea, kuidas mujal lood on :roll:

Posted: 05. Feb 2008 22:34
by hs33
Läänemaal ei tohiks nagu probleeme olla. VIST :wink:

Posted: 05. Feb 2008 22:53
by rallitaja
Kesk-Eestis saavad alaealised ka kätte. :roll:

Aga kui rekordi mootoriga tsikkel, siis tuleb raam jms asjad küll teha lasta (või ise teha). Aga kuna niisugune asi ka pappi maksab, siis usun, et mingist suvalisest leidurleost siin küll ehitajat ei saa.

Posted: 05. Feb 2008 22:56
by teints
Tahaks panna opel rekordi 2,2i mootorit.On kellegil aimu palju see kalub ja kas taha oleks mõistlik ehitada auto enda amordid või jäävad liiga jäigaks????
Kui sa sellist "pisikest" malmkolakat tahad motika raamile toppida, siis mul veel parem idee. Ehita parem Zil-130 mootoriga, see ainult "natukene" raskem, aga see-eest 8 silindrit ja 6 L töömahtu. Kusjuures raami polegi vaja teha, kõik asjad saad otse mootori külge kinnitada.

Posted: 05. Feb 2008 23:12
by hannes_s
ainuke eelis, mida sellisel pillil http://bike.motors24.ee/Default.aspx?pa ... 00766&pg=0 võrreldes tehase toodanguga on-inimesed tulevad ja küsivad "OO, KUIDAS TEGID" no vaadake seda kuulutust, 10 000 eek eest sellist asja küll valmis ei tee, kui just väga palju häid tutvusi pole. ja kuidas selline veel arvele võetakse????

Posted: 05. Feb 2008 23:17
by Nobody
Kui vajad abi ehitamisel, siis hästi. Esmalt räägi, mis tööriistad sul olemas on? Keevitus (millega), freespink (toru otste treimiseks), treipink (erinevad puksid, võllid).

Kui sellele ära vastad, siis räägime edasi. :wink:
hannes_s wrote:inimesed tulevad ja küsivad "OO, KUIDAS TEGID" no vaadake seda kuulutust, 10 000 eek eest sellist asja küll valmis ei tee, kui just väga palju häid tutvusi pole. ja kuidas selline veel arvele võetakse????
Väga lihtsalt, raam keevitatakse Kavoris või Vihuris paberitega keevitajate käeall, torumaterjal peab olema tõmmatud torust, juures peavad olema dokumendid materjalide kohta (tugevustingimused, momendid jne) k.a. ostutsekid. Veermiku ja piduriosad peavad olema tehasetoodang, niisamuti ka vedrustus. Kui keegi oleks nii kena ja otsiks üles täpsed juhendid. Sirvisin neid kunagi tktk masinaehituse õppeosakonna ruumides.

Posted: 05. Feb 2008 23:22
by vaalo
Einoh, kui rekordi mootor, siis võiks juba rekordi keret ja veermikku ka kasutada. Kui näiteks ühe ratta ära võtad, ongi trike valmis.

Posted: 06. Feb 2008 00:32
by Qy03
Ma ei taha seda teha selliseks et saab ka tänavapeal sõita.Licalt enda lõbuks. Olemas on ikka tõmmatud torud keevitus jne.Tahaks soovitusi millisele raamile seda yldse mõelda võiks???

Posted: 06. Feb 2008 00:35
by rallitaja
Tugevale raamile. Pead mõne hea konstruktsiooni välja hauduma, et raam raskust kannataks ja piisavalt jäik oleks. Vedrustuse jaoks sobiksid vast mõne emmilise detailid.

Rekordi mootorit sa arvatavasti seeriatootmises oleva/olnud tsikli raamile panna ei taha? Kui tahad, siis see oleks üks rumal tegu...

Ma kahtlen selles, kas see asi kunagi valmis saab...

Posted: 06. Feb 2008 00:51
by Nobody
rallitaja wrote:Vedrustuse jaoks sobiksid vast mõne emmilise detailid.
Ei sobi mitte ükski!
Qy03 wrote:Tahaks soovitusi millisele raamile seda yldse mõelda võiks???
Isegi oma lõbuks tehes, pead vähegi toimiva asja korral selle siiski ise tegema.
Mootorivalikut ma ei viitsi arvustama hakatagi.

Posted: 06. Feb 2008 17:06
by priito
Paar aastat tagasi tegi mäkketõusudel kaasa üks civicu 1.2-se mootoriga tsikkel. Raam tundus olevat ise tehtud: 0-st.
Läks sitasti tööle ja iga vennike seda tööle ei jaksandki tirida. Sellisega oleks paras kuskil metsas jahil käia. Maanteele- misjaoks?
Vast paljud on seda oma silmagagi näinud. Paras kolakas...

Posted: 06. Feb 2008 18:24
by Tafka
Nobody wrote:freespink (toru otste treimiseks)
Sirvisin neid kunagi tktk masinaehituse õppeosakonna ruumides.
Esiteks....freespingil freesitakse mitte ei treita:P Treimiseks on treipink.
Ja vaevalt,et sa neid masinaehitus alas lugesid.....transporditeaduskonna pärusmaa on see student formula ehitus;)

Posted: 06. Feb 2008 22:01
by Nobody
Minu näpukas :roll:

Posted: 20. Feb 2008 19:11
by Jorxx
Selleks, et auto mootorit kaherattalisele installeerida peavad olema sul kuldsed käed ja kuldaju. Nende puudumisel läheb eelarve suuremaks kui tava-lihtsurelikule tasukukohane on. Ja kuna sa siit foorumist küsima tuled kuidas ja millele teha, siis kuldaju sul puudub. KEEP IT REAL!

RE:

Posted: 20. Feb 2008 20:21
by vintizvint
Mull tuttavaks selle eelmainitud honda omanik, "kollase peletise teamist"
Aga teemast:
Se masin ehitati nönda et tömmati mootor lae-alla ja keevitati raam ymber. Mootori valikuks soovitaksin ikka midagi lahjemat: fiesta, honda,
golf.Kunagi sai ka ise aretatud 01-e mootor dnepri raami aga ylekandega
läksid närvid krussi :twisted: ja asi löppes kuusakoskis.
Löpsönaks: www.hillclimb.ee Sealt vali "team" ja iseloomustuse alt saad
Voltsile Vöi Erksile kirja saata.