Kauri, Riga13, 1987
Kauri, Riga13, 1987
Peale eelmise masina müümist (riga11) sai ostetud kohe "uus" võrr. Sellega sai endise klassivenna käest toodud riga13. Saades oli esimene õhukumm katki ja see oligi põhjus, miks masin paar aastat seisis. Säde oli saades hea ja kompressioon oli ka enam-vähem käima minemiseks paras. Kiiresti sai õhukumm lapitud ja alla pandud. Vana bensiin sai igaksjuhuks seest välja lastud ja uuega asendatud. Masin läks peale lühikest lükkamist käima. Kohe sai ka umbes 4km maha sõidetud, selle aja jooksul tõrkeid ei esinenud (va sidur, mis keeldus lahutamast veidi enne sõidu lõppu). Masin on väga hea vaikse häälega, aga eelmisega võrreldes palju uimasem. Sai siis vaatama hakatud. Silindri võtsin maha ja avastasin,et ülemisel kolvirõngal umbes 2mm puudu (praak mootor?) ja alumine ka üsna kulunud. Sai vahetatud rõngad uute vastu ja silinder sai vahetatud "ilma peata" d4/d5 silindri vastu (see et ühte rõngast polnud oli silndri ülemise ääre tükk maad kitsamaks jätnud kui alumise). Veel oli "segukruvi" asemele pandud tavaline polt (ei olnud otsast terav). Sai need asjad tehtud ja masin kohe poole parem. Nüüd läks pooleks gaasitross mille ma praeguseks ajaks juba korda olen saanud. Kuna väntasi ega jalaraudu pole siis proovin külge panna vändad, mis masinaga kaasa sain. Missuguste ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
Pildid peaks ilmuma varsti Motokuuri galeriisse.
Pildid peaks ilmuma varsti Motokuuri galeriisse.
Last edited by KoBa on 21. Aug 2009 16:05, edited 1 time in total.
Täna sai tehtud siduri tross korda, gaasirull ja tross sai peale pandud ja katkine õhukumm (uuesti) lapitud. Kui õhukummi pidama saab, siis ilmselt tuleb esimesed sõidud ka ära teha. Veel vaja teha tegumine piduri tross ja vändad osta ja külge panna.
Missugused ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
Missugused ja mis mõõduga laagrid lähevad väntade "sisse" (keskjooks selle nimi vist?)?
Ei tea, mis sinna käib. Tundub, et seal mingi laagrid vist ikka, näevad üsnagi laagripesade moodi välja. Kes teab võiks nõu anda.hautz wrote:Puksid ei käi?
Viimase paari päeva jooksul sai natuke sõidetud. Kõik töötab peaaegu ilusti aga uue segukruviga hakkab mootor kõrgetel pööretel lärisema nagu saaks palju kätte. Õhuklapp on täiesti lahti ja kuskilt õhku ka ilmselt ei võta. Panin natukeseks ajaks vana segukruvi tagasi, sellega on mootoril vähe jõudu aga lärisema ei hakka. Küünal on hele pruun (heledam kui olema peaks minu arust). Küünlaid olen vahetanud, ja süüdet keeranud mõlemale poole, kasu aga pole midagi. Ilmselt otsin segukruvi, mis vähe ühtlasemalt teravaks läheb.
Avastasin, et masinal tuled isegi põlevad, ainult et tagatule sisse oleks vaja uut pirni (kus kohast seda saada võiks, soovitavalt netipoest). Kohe kui tuled sisse lülitad siis mootoril pöörded langevad üsna kõvasti. Kas nii peabki olema?
Ketti sai ka lühemaks tehtud. Kett on üsna läbi seega ligema aja jooksul uut vaja. Kui masinaga sõita siis on kuulda üksikuid metalseid kõrinaid. Koha peal töödates seda häält aga pole. Võimalik, et kuskil käib miski millegi vastu. Kepsulaagrid mis hakkavad läbi minema põhjustavad ka kõrinat? Siduri laagrid on vist kah kuival, midagi kääksub kui siduri alla vajutad.
Üleeile öösel lõpetas esirehv ka kuuris oma tööarve. Rehv oli nii "mäda", et läks ühelt küljelt kuskil 10cm ulatuses lõhki ja see lõhkus ka õhukummi. Õnneks oli olemas ratas millel oli terve rehv õhukummiga, rattalaagrid sai ka uued (kinnised).
Teha oleks vaja tagapiduri tross, vändad otsida ja külge panna, "suretus nupule" juhtmed külge aretada, sidur ülekäia (võimalik, et uued lamellid ja laagrid) Ja veel kõvasti muud teha...
Segukruvi sai vahetatud ja nüüd käib enam-vähem normaalselt kuigi väga hea ikkagi ei ole. Millest selline probleem võiks tulla ("läriseb" kõrgetel pööretel, madalatel käib ilusti, segukruvi võib täiesti sisse keerata ei muuda midagi, õhuklapp on lahti. Küünal on tavaliselt peaaegu must, kuigi peaks olema kohvipruun)
Lammutasin masina laiali täiesti ja hakkasin värvima. Tehtud nii palju, et värv ma võetud ja puhastatud detailid krunditud. Porilauad jõudsin ära ka värvida juba (esimese kihi). Värvi kombinatsioon jääb punane-valgeks. Porilauad ja paak saavad siis valgeks (enne originaalis oli see valge veidi bee¸ikam/kollakam, seega valisin ise ka värvi veidi kollaka tooniga).
Pildid "algusest"
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/550645
Lammutasin masina laiali täiesti ja hakkasin värvima. Tehtud nii palju, et värv ma võetud ja puhastatud detailid krunditud. Porilauad jõudsin ära ka värvida juba (esimese kihi). Värvi kombinatsioon jääb punane-valgeks. Porilauad ja paak saavad siis valgeks (enne originaalis oli see valge veidi bee¸ikam/kollakam, seega valisin ise ka värvi veidi kollaka tooniga).
Pildid "algusest"
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/550645
Täna värvisin raami, porilauad ja pakiraami lõpuni ära. Paak sai puhastatud ja esihark keevitaja kätte viidud. Nädalavahetusel saab ehk masinat kokku panema hakata. Esihargist pildid.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34207137
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34207137
Masin on värvitud, mõned tükid veel külge panna ja ongi valmis. Siis hakkan sidurile remonti tegema. Uued juhtmed panen ka ilmselt külge, kuna vana on üpris omapäraselt lahendatud.
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34636289
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34636289
-
- Tavakasutaja
- Posts: 23
- Joined: 22. Apr 2008 00:00
Poes sai vähe liiga kollane jah valitud, nagu pärast selgus. Lähemalt vaadates on punane "liiga" punane ka. Aga sellest pole minu arust midagi. Tulemusega jään enam-vähem rahule, kuigi kes vigu tahab leida neid ka leiab.minsk125cc wrote:Valge sai natukene liiga kollane, aga muidu nii eemalt vaadates päris kena
Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 23
- Joined: 22. Apr 2008 00:00
Kas kontaktid ei käi vastu magnetit? Või magnet vastu mähist?KoBa wrote:Panin tagumise ratta alla ja ühendasin juhtmeid. Kahjuks suretus juhe jäi panemata. Alguses sai juhtmetele vähe pikem pikkuse varu jäetud ja hiljem jäi juhtmest 15cm puudu. Lähema aja jooksul teen selle ka korda.
Teine asi, mis juhtus on see, et õigetpidi lükates sädet pole, tagurpidi aga on. Ilmselt ühendasin midagi valesti.
Võta kogu süüte süsteem juppideks ja puhasta korralikult õlist jms. ära ,vahel aitab seegi.
See asi nüüd korras, ühendasin ise valesti. Süüte tulede klemmi alla ja tuled süüte klemmi alla. Sõitsin masinaga paar kilomeetrit maha. Mootoril kadus jõud ära kui see juba korralikult kuumaks saama hakkas. Milles viga võiks olla?
Kuna väntade tervet komplekti ja mulle vajalike osi praegu ei leia siis hakkan juba vaikselt mõtlema jalaraudade leiutamise peale. Kui kellegil siiski on midagi võiksite pakkuda (ES).
Kuna väntade tervet komplekti ja mulle vajalike osi praegu ei leia siis hakkan juba vaikselt mõtlema jalaraudade leiutamise peale. Kui kellegil siiski on midagi võiksite pakkuda (ES).
Varsti, kui asjad korda saab (jalarauad ja sidur).Kevin68 wrote:Ja millal me siis koos sõitma läheme ?
Lisasin mõned pildid
http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/34914575
Puhastasin süütekarbi ja karburaatori ära. Otseselt seda vaja polnud aga igaks-juhuks sai asi tehtud. Siduri lamellid vahetasin ka ära (nagu enne arvasin, olid need ikka päris kulunud). Nende asjadega on nüüd korras, aga mootor kuidagi ikka väga jõuetu. Ajan mootori käima, sidur vajutan alla käib ilusti, lükkan jalgadega hoogu natuke ja lasen aeglaselt siduri lahti sureb kohe varsti välja. Võimalik, et vaja kolbi vahetama hakata.
Ammu see mõte olnud. Mis silikooni soovitad (see punane mootori silikoon?)?Kuivati wrote:Üks soovitus sulle. Sul tuleb sealt silindri ja summuti otsa vahelt seda musta saasta läbi. Osta väike tuub silikoni ja pane see vahe seal silindri ja summuti vahel ilusti kinni. Su võrr säilib siis palju puhtamana. Mina ise tegin nii ja nüüd on võrr palju puhtam.
Kuna masinal jõudu polnud enam üldse võtsin maha silndri, et kontrollida kolvirõngaid ja kolbi. Kolvirõngad olid õnneks terved. Viga oli selles et kolvisõrme stopperi nurk oli kuidagi ära murdunud ja kolvi sisse sügava kriimu teinud. Silindril polnud viga midagi. Panin teise kolvi ja silndri peale, süüte uuesti peale ja masin käis. Jõudu oli rohkem kui enne kindlasti. Nüüd on peal uuem "peaga" silinder.
Mootor nüüd uuesti kokku pandud, sai proovitud ja pidas igaltpoolt (valasin bensiini karterisse, kui silndrit ja muid pudinaid küljes polnud). Laagrid ja simmerling läksid/läks vahetusse, kuigi vändalaagrid polnud üldse nii halvad kui arvasin. Siduri laagritel aga olid üsna korralikud loksud sees. Mootori panin täna raamile uuesti peale, lootsin veel täna esimesed ringid ära teha, aga tühjagi. Sädet pole, sai natuke nokitud seda süüdet veel, aga seni viga pole leidnud. Ilmselt mõnel järgmisel nädalavahetusel teen asja korda. Arvatavasti midagi kuskilt lühises.
Väntvõllid identsed.KoBa wrote:Mootor sai siis laiali lammutatud, nüüd tuleb minna treiali juurde vaatama, mis ta sellest puksi tegemisest arvab. Igaks-juhuks vahetan ära väntvõlli, kas see muudab midagi kui ma panen d8 mootorisse d6 väntvõlli (mõõdud peaks samad olema?)?
ja puksi tegemisel mõõdetakse väntvõll välismikromeetriga üle ja puks tehakse vastav(ei usu ,et sellist sisemikromeetrit laialdaselt liiguks.
Kõige kasulikum on võtta mootoripool(ed) ja väntvõll kaasa.