Page 1 of 1

jawa 350 - Sysi

Posted: 25. Aug 2008 18:42
by Sysi
Tere!
Sai ostetud siis jawa 350 6 voldise mootoriga, masin ise on suht ümber tehtud, nimelt on taguotsa natuke tõstetud ise tehtud esigondel ja mosse tuli ette aretatud.
Masin on siiamaani 3 aastat kuuri all niisama tühja seisnud ja see kevad sai teda nüüd natuke pöördesse aetud :D Eelmine omanik rääkis et tema ei saand seda õieti käima, vahetas ära kõik peale karteripoolte aga ei kedagi... :D
Nüüd mõtlesin mina ka et aitab sellest lükkamisest ja viskasin hoopis 12 voldise mootori peale ja eks näis mis nüüd saama hakkab:D
Tekkis ka paar küsimust:
1.Olen nende kahe mootori puhul tähele pannud et silindripea ja silindri vahel ei ole mingit tihendit. Et mis teie selle peale ütlete :D
2.Äkki on kellegil tagumist parempoolset suunatuld müüa? Kui on siis saatke kiri postkasti :roll:
Mõni vanem pilt kah siis:
http://fotoalbum.ee/photos/sysi123/35628881

Posted: 25. Aug 2008 19:09
by taimo_80
tegelikkuses on see jawa 634(või 638) ja jawale ei ole elektrimootoreid. Sa panid lihtsalt 12v geneka või siis vahetasid terve mootori ära, kuna ei osanud taibata, et lihtsam on genekas ära vahetada. See 6v elektrisüsteem ei olnud üldse sinu lükkamises süüdi, vaid selleks oli mõni muu tegur.
Silindri tihendi kohapealt tuleb öelda, et seal on alumiinium tihend, mis on lihtsalt selle silindripeaga nii ühte surutud, et sa ei erista seda lihtsalt.
Kuid edu ehitamisel :wink:

Posted: 25. Aug 2008 19:10
by Risto
mu enda jawal pole ka tihendeid silidri ja selle pea vahel,ilmselt ongi nad nii tehtud juba tehases.

Posted: 25. Aug 2008 20:25
by Sysi
taimo_80 wrote:tegelikkuses on see jawa 634(või 638) ja jawale ei ole elektrimootoreid. Sa panid lihtsalt 12v geneka või siis vahetasid terve mootori ära, kuna ei osanud taibata, et lihtsam on genekas ära vahetada. See 6v elektrisüsteem ei olnud üldse sinu lükkamises süüdi, vaid selleks oli mõni muu tegur.
Silindri tihendi kohapealt tuleb öelda, et seal on alumiinium tihend, mis on lihtsalt selle silindripeaga nii ühte surutud, et sa ei erista seda lihtsalt.
Kuid edu ehitamisel :wink:
Minu viga jah :D nüüd panin siis peale selle 638 mootori :D
Siin lihtsalt harjund mootoreid voolu järgi nimetama....
Põhjus oligi mootoris mitte elektris, see mootor pole kunagi korralikult töödanud ja nüüd sai lõpuks hing väga täis....
kindel et mitte mingisugust jälge näha ei ole? Ma kahtlen selles aga vaidlema nüüd ka ei hakka :D
Suured tänud :D

Posted: 25. Aug 2008 20:55
by raivoku
Risto wrote:mu enda jawal pole ka tihendeid silidri ja selle pea vahel,ilmselt ongi nad nii tehtud juba tehases.
loll jutt suhu tagasi.

Naised saunas rääkisid;
kollektori ja karpa vahel oli ka tihend. ;D;D
mootoripoolte vahele käis 2mm paksune kummitihend;D;D

Poisid palun otsige kataloog välja ja kaege kas on tihend kuskil või mitte. Soovitavalt tsehhi oma. Vene toodangust palun suure kaarega mööda kaeda, sealsed joodik vankad ei teadnud omal ajal kumba pidi mootor ka peale käib;D rääkimata remondist.
Loe näinud kõiksuguseid huvitavaid tihendeid vene manuaalides;)


Masina juures võib olla tegu nii 638 kui 634ga raam on neil praktiliselt sama. VÕid pirka või raami numbri pealt kaeda kumb on. Mootor 634.
Üldiselt on masin tõeline kompott ei ole kumbki.

Posted: 25. Aug 2008 21:55
by Sysi
need pildid on natuke vanavõitu :D
homme kui aega on panen vähe värskemaid pilte :D
masin ise on tegelikult originaalis nii 634 raami kui ka mootoriga. mina viskasin nüüd 638 mootori sinna vahele.
ja ümbertehtud on ka teda kohe isuga :D

aaa ja mootori vahel vist ei olegi tihendit präegu :x eks seda ole näha nüüd kuidas ta häält tegema hakkab, aga talvel tuleb see mootori lahti võtmine kindlasti ette võtta.

Posted: 25. Aug 2008 23:38
by raivoku
Sysi wrote: aaa ja mootori vahel vist ei olegi tihendit präegu :x eks seda ole näha nüüd kuidas ta häält tegema hakkab, aga talvel tuleb see mootori lahti võtmine kindlasti ette võtta.
Kuule ma tegin jawameeste nalja. Sinna ei tohi mittemingil juhul panna tihendit, muidu on vahepukk peetis;)
Karpa ja kollektori vahele ka ei käi originaalis tihend.

Silku kaane alla käib küll alutihend(tõngas) ja silku alla käib roheline papitihend.

Posted: 26. Aug 2008 11:52
by Sysi
järgmine kord olen siis ettevaatlikum naljadega :D
aga kas on selline asi ka võimalik et mootoripoolte vahelt laseb survet läbi ja sis ei tööta korralikult? muidu õlid seisavad küll sees :D
Ja siinkandis räägivad vanad jawamehed et hea õli sinna sisse on vene diiselmootori õli. kas on midagi paremat sellest ka? muidu ise ka koguaeg selle õliga ringi täristanud :D

Posted: 26. Aug 2008 12:03
by Risto
no kui koguaeg selle õliga sõitnud siis miks hakata midagi muud üldse proovima?

ja mootoripoolte vahelt küll ei tohi välja midagi tulla vms,ta võib siis töödata küll,aga selleljuhul jah suurematu pööretega jne

Posted: 26. Aug 2008 17:14
by teints
Vene diiselmootoriõli on küll viimane asi mida käigukasti, veel hullem bensiini hulka panna. Poed ja bensukad igatsorti õlisid täis. Käigukasti sobivad neljataktilise mootorratta õlid, need on siduri suhtes sõbralikumad, ei pane seda libisema. Bensu hulka käib ikka kahetaktilise mootori õli, seejuures seguvahekord 1:50 tuleks ära unustada vaid segada selles vahekorras mis on Jawale ettenähtud.

Posted: 27. Aug 2008 01:29
by Sysi
mootori sain täna käima, akut ei lae ja siduriga tekkis probleeme aga need ainukesed vead präegu :D homme peaks siduri probleemi korda tegema ja selle laadimisega veel ei oskagi midagi ette võtta. aretasin uued harjad sinna sisse panna kuidagi aga tulemuseta.
aga siis vähe värskemaid pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/sysi123/sets/569929

Posted: 27. Aug 2008 10:41
by raivoku
Sysi wrote:mootori sain täna käima, akut ei lae ja siduriga tekkis probleeme aga need ainukesed vead präegu :D homme peaks siduri probleemi korda tegema ja selle laadimisega veel ei oskagi midagi ette võtta. aretasin uued harjad sinna sisse panna kuidagi aga tulemuseta.
aga siis vähe värskemaid pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/sysi123/sets/569929
Kas sa mootori vahetusega ka terve juhtmesatiku ja karbid välja vahetasid? 634 juhtmestiku peale ei anna 638 mootorit muidu panna nii, et laadimine ka toimiks.
Keegi on sul veel lisaks ka esiharki krudinud. Või on sisu peetis. nii lühike ei tohiks olla esihark 638l Tundub et sisemised vedrud on kas lühendatud või ribadeks.

Posted: 27. Aug 2008 14:12
by Sysi
raivoku wrote:
Sysi wrote:mootori sain täna käima, akut ei lae ja siduriga tekkis probleeme aga need ainukesed vead präegu :D homme peaks siduri probleemi korda tegema ja selle laadimisega veel ei oskagi midagi ette võtta. aretasin uued harjad sinna sisse panna kuidagi aga tulemuseta.
aga siis vähe värskemaid pilte:
http://fotoalbum.ee/photos/sysi123/sets/569929
Kas sa mootori vahetusega ka terve juhtmesatiku ja karbid välja vahetasid? 634 juhtmestiku peale ei anna 638 mootorit muidu panna nii, et laadimine ka toimiks.
Keegi on sul veel lisaks ka esiharki krudinud. Või on sisu peetis. nii lühike ei tohiks olla esihark 638l Tundub et sisemised vedrud on kas lühendatud või ribadeks.
Juhtmed ja karbid viskasin kah loomulikult 638 omad :D viga on ikka harjades ja selles plastik junnis kus harjad käivad.
täpselt ei tea aga räägiti et see on seal üldse mingid iz-i jubinad lenksu küljes, aga tule kinnitused ja asjad on ikka jawa omad. igatahes originaal jawa esivelg sinna alla ei lähe. vedrudega on kah kõik korras need põrkavad veel ilusti :D

Posted: 27. Aug 2008 20:21
by Sysi
Probleem käikudega. nimelt siis teise käiguga ei saa kiirendada ega ka natuke pikemalt lasta, viskab kohe välja ja esimese käiku pealt vaba käiku ei anna kaa panna midagi oleks nagu ees, teine käik samamoodi :roll:?

Posted: 27. Aug 2008 20:54
by Risto
õli on ikka käigukastis?

Posted: 27. Aug 2008 22:02
by Sysi
Risto wrote:õli on ikka käigukastis?
õli on :D

Posted: 03. Sep 2008 20:58
by Sysi
tere! sai nüüd vahepeal armatuuri jaoks jubinaid orgunnida :D mõtlesin et nagunii pole tegu enam originaal jawaga siis paneks näidikutele led pirnid ja valged taustad sisse :lol: aga see porno tuleb vähe hiljem :D muidu kõik töötab siiani nagu peab ja käima läheb ka nagu jawa minema peab :D kui küsimusi tekib siis võib lisa küsida. :D
üks pilt kah siis saadud kraamist:
http://fotoalbum.ee/photos/sysi123/36276299

Posted: 21. Nov 2008 00:02
by Sysi
tervist! pole nüüd natuke aega eriti masinast pajatanud siin... lood on siis hetkel nii et sain oma valged spidoka taustad ja uue armatuuri valmis kuid see on niiöelda ajutine :P hetkel pole eriti aega tegeleda temaga lihtsalt. Targemat juttu kaa siis vahepeale... akut ei lae, viilin uued harjad mõõtu ja täpseks aga niikui asi liikuma hakkab on pilpad järgi, asi on selles plastik junnis. sai juba suvel poes nurumas käidud seda jurakat aga siiamaani pole midagi tuld :evil: kuna akut laadima ei saa arvatavasti niipea ja talvel on libe siis otsustasin et peaks külgkorvi sebima, paneks suurema aku korvi ja saaks ka talve õhtul täristada :D äkki on kellegil midagi pakkuda ?
pilte teen ükspäev ka hetkesisust.

Posted: 19. May 2009 16:50
by Sysi
Noniii , vahepeal on siis lumi ära sulanud ja mootoriga kokku-lahti harjutused kaa tehtud. Midagi erilist sealt ei leidnudki, käigukahvlid olid otsas, sidurikorvi see keti hammasratas on otsas omadega ja sai ka kett katki tõmmatud. ei saa kätte väntvõlli otsast seda siduriketi hammasratast.
asi sai ajutiselt kokku pandudu jälle nagu alati, ärge nüüd kividega loopima hakake :D
Käigukasti lappasin 634 mootori seest sinna ja ketiga sama teema. See asi jätab nüüd natuke soovida, aga ajab asja ära.
kolbe tagasi pannes avastasin et ühel kolbil on keskmise rõnga see tihvt kadund mis rõngast paigal hoiab, pigistasin ka seal silma kinni niiöelda ajutiselt :roll: ja niipalju veel et tihvt on kusagile garaa¸i põrandale kadunud, sest silinder on täiesti korras.
Ostetud sai ka kõik simmerid ja siis kommentaariks võin öelda et pole enne sellise s*** peale sattunud.
Parempoolse pütiga on probleeme. Ei tea kummast otsast kinni haarata, kas sellest tihvtita kolbist või või simmerist. Vasakpoolne jäi puutumata ja töötab korralikult.

Posted: 19. May 2009 17:05
by Risto
kõige tähtsam on jah tihvti teema,et see enne korda saada

ja kus võtad et püti probleem just simmerist tingitud?

Posted: 19. May 2009 19:50
by Sysi
Risto wrote:kõige tähtsam on jah tihvti teema,et see enne korda saada

ja kus võtad et püti probleem just simmerist tingitud?
Viskasin kõik vanad simmerid tagasi ja probleemid on kadunud, nüüd oleks vaja süüdet timmida, aga täna jäi asi poolikuks kuna sidur andis saba.
Homme siis lahkan asja uuesti laiali ja eks näis mis seal sees. Arvatavasti pole korvil enam keti hambaid, aga eks näis :D

Posted: 26. Aug 2009 17:02
by Sysi
tere.
masin ei sõida hetkel, aga liigub sinnapoole. niikui mootori pöördesse saan lammutan laiali uus värv peale ja talveks magama :D
Aga mõistus lõppes otsa laadimise koha peal. Oleks vaja teada mis asi jawa 638 elektrisüsteemis otseselt nüüd laadimisega tegeleb. Harjad said vahetatud niiet need võib välistada :D