I¸ Jupiter2 Planeta 3 mootoriga (n.ö projekt)

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

I¸ Jupiter2 Planeta 3 mootoriga (n.ö projekt)

Unread post by tommy975 »

Niisiis tegemist on Jupiter 2-ga millel on planeta 3 mootor peal. : )
Planeta mootor on täitsa uus,ainult seisnud umbes 18 aastat.
Eile alustasin selle isendi edasi ehitamist,peale sai pandud Jikovi karburaator,lõõrid on hulga suuremad (originaal karburaatoril pole mütsi ja ujukis on nõela kõrval auk).

Puudu on leegitorud ja elekter tuleb ära ühendada veel.
1) Kas Planeta 3-e leegitorud sobivad Jupiter 2-e summutitega kokku?
2) Kui ei sobi, siis palju maksavad leegitorud + summutid?
3) Pildid> http://album.ee/album/297664/50139435? : )
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Tehke leegitorude kohta pakkumisi,summutid sobitan ise vajadusel kuidagi külge kui nad ei taha sobida.
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

18 aastat seisnud mootor tuleks enne kasutuselevõttu ikka üle ka vaadata,kindlasti väntvõllitihendid :wink:
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

mesamees wrote:18 aastat seisnud mootor tuleks enne kasutuselevõttu ikka üle ka vaadata,kindlasti väntvõllitihendid :wink:
Arvad?
Kompressiooni tal on...pole mõõtnud muidu,millalgi kui aega on panen süütepooli külge ja vaatan,ehk hakkab paukuma kah : )
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

On kogemus IZ56 mootoriga(põhimõtteliselt sama mootor,mis planetagi)umbes 20 aasta ringis seisnud ja kah tutikas,alguses nagu toimis,aga hiljem hakkasid igasugused jamad pihta(teistkordsel käivitamisel).Õli kadus karterist(kaasnes meeletu tossamine ja kehva töötamine)ja järgmisel käivitusel hakkas lisaõhku generaatori tagant imema ja masin läks lõhkuma(pöörded tõusid maksimumini)ja äärepealt oleks mootori kokkulasknud.Need tihendid ära vahetada pole mingi kunst ja ei maksa nad ka üldsegi palju ja nagu ma profiilist näen oled sa Järvamaa inimene,siis saad sa kindlapeale need tihendid Türilt laagrite,tihendite ja rihmade poest Paide tänaval(kindlalt pead mõõte teadma).Mina olen sealt kõigile vene ratastele tihendid saanud,isegi saksa rattale(DKW).
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

No vaatab, vb omal ka tihendid kuskil olemas.Muidu Paidest saab ka tihendeid laagreid jms asju (Hydroscandist).Aga seal on enamasti hinnad väga kõrged : )
Elame näeme....kui Planeta saan tööle võtan järgmisena ette K-750M mootorratta. : )
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Hydroscandis on jahh kirved hinnad,Türi poes on mingi 10 ja 40 eegu vahel need hinnad.
mk
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk »

Enamasti kippus nii olema, et varuosadena müüdud mootorid olid väljapraagitud detailidest kokku pandud ja üldse ülejala komplekteeritud. Minul on kogemus 2 uue Izhevski mootoriga ja mõlemad kubisesid lohakusvigadest. Õnneks olid probleemid lihtsalt lahendatavad, aga pulkadeks võtmisest ei pääsenud.

Levinumateks vigadeks olid seibide puudumised, valesti pingutatud liited/ühendused, reguleerimisvead. Süütemängus oli kapronseibid asendatud terasest seibidega, käigukast oli reguleerimata, kolb oli tagurpidi sees jne.

Ära lase pead norgu. Soovitan sul siiski nii palju vaeva näha, et mootor korralikult uuesti komplekteerida. Ja siis ära unusta juba ka tihendeid vahetada.
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Nii...üle pika aja sai aega seda masinat teha,aga valmis ta nüüd on.
Kinnituste tegemine oli kõige hullem : )
Praegu on probleeme selle Jikovi karburaatoriga,kuna rutskat ei saa väga keerata (hakkab lörisema). Düüs on siis seal liiga suur?
Äkki keegi on Jikovi karburaatori pannud planetale peale ja oskab öelda mis düüs seal olema peab?

Simmereid ei hakanud vahetama sest käima läheb ilusti,ja kui peakski mingi jama tulema,eks siis vahetan

Paar pilti võin ka lisada mingi aeg : ) (Värvima ei hakka,jääb originaal värv).
Raika5000
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 05. Mar 2009 01:00
Contact:

Unread post by Raika5000 »

pea 2 aastat istutasid mootorit peale?:D poolepäeva töö rahulikult õllekõrval see...
on huvi vanade/uuemate kontsert/kino tehnikaüle.
Saan aidata helitehnika alal.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii »

tommy975 wrote: Äkki keegi on Jikovi karburaatori pannud planetale peale ja oskab öelda mis düüs seal olema peab?
Mina olen. Tõesti, peadüüsi vahetasin ikka suurema vastu välja. Ma ei ole kindel, kas õigesti mäletan, aga vist panin 215 düüsi sisse. Pärit oli igatahes Planeta K-28 seest. Mulle tundus, et oleks võinud natukene suurem olla, kuna keskpööretel oli enam-vähem, kuid lõpp jäi küünla värvi järgi otsustades veidi lahjaks.
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Nonii : )
Keegi oskab öelda miks 75-80km/h pealt tuleb vibra sisse?
Õigemini vibra tuleb sisse iga käiguga,kui natuke rohkem pöördeid anda,(üle poole pööretest).

Tahtsin täna ARKis arvele ka saada,aga läks nagu ta läks.
Sõitsin Paide (35km üks ots).ARK-is ütles aga mees,et ennem tuleb avaldus teha,kui mootor ära vahetada.
Tegin siis avalduse ära,nüüd tuleb oodata.
Sain teada et planeta mootor on 10kw,ma arvasin et 13kw... : ) Jupiter 2 mootor on 14kw.

Düüsi panin suurusega 182.Töötab palju paremini kui 265 düüsiga,aga 182 on veel väike isegi selle karburaatoriga.265 düüsiga pmst ei olnud minekut/jõudu ollagi.

Üks pilt ka siis vajepeal.(Natuke roostes on). http://www.upload.ee/image/714398/Pilt0803.jpg
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Tere tulemast ühepütaste maailma. Vibra tulebki sisse neil teatud pööretel, kiiremini-aeglasemini sõites kaob jälle ära/väheneb. Aga see ongi nende mootorite puhul see õige boooorn tu bii vaild.... 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
simsu
Tavakasutaja
Posts: 38
Joined: 13. Dec 2008 01:00

Unread post by simsu »

Ma nägin sind Lukoili tanklas(räpane töömees :D) mõnus masin sul, hääled olid ainult kuidagi plodisevad :D, aga nojah, ma olen harjunud teistsuguste masinate häältega :D
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Nägin jah,et mingid poisid on seal,et töölt tulnud vms.
Planeta peabki "plödisema".
Ära muretse,küll ma varsti omale ka bike'i saan.Paar tk on silmapiiril.
Planeta on pühapäeva masin : )
Saaks arvele siis saaks sõita legaalselt ja julgelt.

Simsu,mul on rollu ka millega ma tihti Paides käin,selle häälega oled ehk harjunud siis : ) See piniseb nagu sääsk 10k+ pöörete juures

Nobody: Päris karm oleks sõita 80km/h pikka maad : )
120 juures tõesti oli vibra väiksem.Aga nii kiiresti ei julge selle aparaadiga sõita pikalt : )

Täna sain planeta mootorit ka tunda (Päris valus oli),et siis vänta lõin liiga aeglaselt : )
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Äkki sa poleks pidanud ARK-is neile esialgu üldse mainima et see pole Jupi mootor?
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Ta küsis: Kas masin on ka siin? Ma ütlesin et ja : )
Tuli siis numbreid kontrollima.Ja ütles, et see pole jupi mootor ju.
Aga noh,kui saab selle mootori "paigaldamise" loa ARK-i poolt siis saab ta arvele ka võetud.Ongi hea,siis on uues passis ka märgitud ära,et teine mootor on.
:lol:

Siin on üks K750-M,millel on dnepri mootor peal.
Mul peaks olema originaal mootor ka,sellele taoks vajalikud numbrid peale.
(Läheks lihtsamalt ehk)
Aga ma ei mäleta kas vana pass oli sellel ka olemas.
Kui vana passi pole siis ei saagi arvele?
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Vahepeal sai ARK-is käidud:D Sain eelmine reede ümberehituse loa ja täna siis võeti lõpuks arvele.

Pilt: http://www.upload.ee/image/746958/DSC_0217.jpg

Nüüd saab sõita legaalselt ja aeglaselt : )

Kiiremini käin sellega sõitmas,soetasin mõned päevad tagasi: http://www.upload.ee/image/747023/DSC_0174.jpg

I¸iga sõites on sama riietus : ) : )

Kindlustus on I¸il 303.- 2 kuud. Tundub natuke kallis : )
Rohkemaks ma ei näinud mõtet teha,kuna põhimasinad on ikka vist Honda,roller ja auto. : )
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Keegi oskab öelda mis sellise I¸i turuväärtus võiks praegu olla?
Maha ma seda ei müü veel lähiaastate jooksul,aga lihtsalt huvi pärast küsin:D
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

tommy975 wrote:Keegi oskab öelda mis sellise I¸i turuväärtus võiks praegu olla?
Maha ma seda ei müü veel lähiaastate jooksul,aga lihtsalt huvi pärast küsin:D
Usun, et ostetud uued laagrid, aku, õlid, suvejooksul sõidetud bensiin ja ARK kulud on oluliselt suuremad, kui keegi selle ratta eest siin riigis kahjuks välja käib hetkel. Omab ta pigem mingit muud, kui rahalist väärtust.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
tommy975
Tavakasutaja
Posts: 27
Joined: 04. Nov 2007 01:00
Location: Järvamaa
Contact:

Unread post by tommy975 »

Nobody wrote:
tommy975 wrote:Keegi oskab öelda mis sellise I¸i turuväärtus võiks praegu olla?
Maha ma seda ei müü veel lähiaastate jooksul,aga lihtsalt huvi pärast küsin:D
Usun, et ostetud uued laagrid, aku, õlid, suvejooksul sõidetud bensiin ja ARK kulud on oluliselt suuremad, kui keegi selle ratta eest siin riigis kahjuks välja käib hetkel. Omab ta pigem mingit muud, kui rahalist väärtust.
Ok : ) Ega korda saigi tehtud,et sõita ringi ja masinat n.ö teistele näidata : )
Vanem generatsioon ikka vaatab seda,eriti naljakas oli kuidas üks bussijuht jõllitas sõidu ajal : )
Kui kuskile seisma jääda siis nii mõnigi tuleb ja ütleb: "Vot see on õige masin."vms.

Bikega sõites vaatavad nooremad rohkem ja keegi ei tule kommenteerima masinat lampi : )

Seda ka, et laagrid ei maksa pmst midagi,kuna ma vahetan oma laagrid vajalike vastu,nii saan ka simmereid. (Mul on 25 sorti laagreid,suures koguses).
Jupiteri puhul kulub ainult ehk aega. Aku,arvele võtmine ja kindlustus olid vist ainukesed väljaminekud,ülejäänud asjad olid kodus olemas,mis vaja oli.
Post Reply