Page 1 of 1

Endurode kohta juttu.

Posted: 10. Jan 2009 00:38
by erkoolen
sooviks siis teada et mis enduro mark on maastiku jaoks parim ja muud juttu.mittme tunni tagant peavad nad hoolduses käima jne.

tänan

Posted: 10. Jan 2009 01:54
by taimo_80
Maastikule on üks vaieldamatu liider ikka ka LC4. Muidugi on LC4-ja seerjaid palju ja osad pidid maru kehvad olema, kuid kui uurida, siis saab kindlasti väga kõva ratta. Kui võtta täielik enduuro, mitte mingite sport sidurite ja asjadega, on hooldusvälp päris pikk. Põhimõtteliselt peab vahetama korra aastas õli ja nipetnäpet nokitsema.

Posted: 10. Jan 2009 09:35
by vintizvint
Kuna küsisid just endurode kohta siis jah, LC 4 EXC (SX ja MX - krossimudelid ) on sellel puhul mõistlik valik.
Samas peaksid läbi mõtlema kus ja kuidas kavatsed sõita (maastik on suhteline mõiste):?: Tegemis on siiski raskema rattaga (140 kg ) Krossirajal on sellisega ebamugav ja maantel pole samuti mingit sõidu mõnu. Võrreldes krossikaga on eeliseks pikemad käigud ja rahulikum väändemoment ( kolmandaga saab tagarattal ikkagi lasta :mrgreen: ) Vanema tüübi lc4 jääb hooldus 5000km peale, seda siis õli-raamis-mudelil. Muidugi hooldus tähendab seda et ainult õli vahetamisest ei piisa, mõned kulu-osad, siit-sealt midagi üle keerata määrida.

Posted: 10. Jan 2009 12:06
by erkoolen
masin oleks lihtsalt maal sõitmiseks ja vahel ka metsa all turnimiseks.

Posted: 10. Jan 2009 19:02
by karpuss
Mina võtaksin kindlasti mõne husabergi!

Posted: 10. Jan 2009 19:09
by erkoolen
aga mis arvate Honda Transalp'i kohta?

Posted: 10. Jan 2009 19:31
by taimo_80
see on juba matka ratas. Sellega on raske metsavahel kiiresti sõita ja kärnatada, samas ei jää ka sellega hätta. transalpi kohta oskab tafka lähemalt rääkida, kuid metsa sõitmiseks see ei kõlba.

Posted: 10. Jan 2009 19:32
by Tafka
Kui lihtsalt maal sõita ja vahest niisama metsas mürada(mitte muidugi põlvini mudas) on transalp täitsa ok. Samas ka Yamu XT600 ja Honda Dominator ja muud sellised raskemad endud oleks täitsa ok. Aga jah täpsusta seda metsa sõitu veel....kas mõtled lihtsalt metsa teed või muda ja liiv jne?
Transalpile korralikum rehv alla ja igati vaffa sõita. Olen ise sõitnud metsa all off-roadi kui nii võib öelda....vesised rööpad ja suht sügavad mülkad jne....mootor silindriteni vees jne. Raskem on ohjeldada teda metsas ja mudasel teel aga kui käppa saad asja on lõbu rohkem kui küllalt. Ja mis põhiline....Transalpiga pikka maad pole mingi probleem lasta.....1600km ja 1200km ühe otsaga isiklikult lasknud:)
Aga jah arvesta Transalpi raskusega....miski 200kg täis paagiga vist oli.
Et täpsusta veel täpsemalt enda sõidu kohti....metsatee on lai mõiste nagu eelnevalt öeldud.

Posted: 10. Jan 2009 19:47
by vintizvint
erkoolen wrote:aga mis arvate Honda Transalp'i kohta?
Selliseid aparaate võiks lausa linnamaasturitega võrrelda, tegelikult puhas matka masin, teatud maastiku kannatab kuid oleneb täiesti sellest kus sõita. ( ise samuti mammuti omanik :oops: ) Muidu hea
lollikindel ratas, miinuseks on paraku süütesüsteem, sama lugu ka NX 650 -l
Kruusa peal on igati stabiilne ja mõnus pikemaid otsi sõita, ainuke mis ennast häiris, et krdi raske on.

Posted: 10. Jan 2009 19:48
by erkoolen
lihtsalt metsa teed ja vahel ka mudased kohad.

Posted: 10. Jan 2009 19:49
by Tafka
vintizvint wrote:Muidu hea
lollikindel ratas, miinuseks on paraku süütesüsteem, sama lugu ka NX 650 -l
Transalpil mõtled CDI probleeme?
Kui jah siis see on kuni 93-94a masinatele ja lahendatav CDI hoidja vahetusega või sadula aluse tugevndamisega:)

Posted: 10. Jan 2009 19:52
by Tafka
erkoolen wrote:lihtsalt metsa teed ja vahel ka mudased kohad.
Noh kui lihtsalt natukene muda siis minuarust ei tasuks küll LC4 ja muid "kergeid" vaadata...muidugi kui eesmärk on koguaeg metsas mürada ja künda siis kergem.
Aga Transalp/Dominator/XT600 oleks ma usun sulle täitsa ok....piisavalt odav....Transalpil hooldusvälp oli 10Kkm kui mälu ei peta ja nagu eelpool mainitud Transalpil ja Dominatoril ja ka XT600-l on lollikindlad mootorid.

Posted: 10. Jan 2009 19:56
by vintizvint
erkoolen wrote:lihtsalt metsa teed ja vahel ka mudased kohad.
Sellisel juhul sobiks sulle alustuseks dominator, XT jne. Alguses nagunii ei kasuta sa kogu mootori võimsust ja säästad rahakotti profi masina hooldamisest/remontimisest. Samas aegamööda õpid metsaall ja mülgastes sõitma ning saad kogemusi ja suurema isu millegi võimsama järgi. Tobedalt kõlab aga vaata alustuseks midagi rahulikumat ja lollikindlamat. Soovitavalt vesi jahutusega kuigi täna oli raketibaasi kärnatamisel üks mees dominatoriga :twisted: sõitis täiesti edukalt KTM- ide ja teiste seas. (õhkjahutusega)

Posted: 10. Jan 2009 19:57
by erkoolen
Tafka wrote:
erkoolen wrote:lihtsalt metsa teed ja vahel ka mudased kohad.
Transalpil hooldusvälp oli 10Kkm kui mälu ei peta

see hooldusvälp 10Kkm on 10000km? ja siis ainult peab õlisid vahetama ja kulu osasid?

Posted: 10. Jan 2009 20:09
by Tafka
erkoolen wrote:
Tafka wrote:
erkoolen wrote:lihtsalt metsa teed ja vahel ka mudased kohad.
Transalpil hooldusvälp oli 10Kkm kui mälu ei peta

see hooldusvälp 10Kkm on 10000km? ja siis ainult peab õlisid vahetama ja kulu osasid?
10 000km jah:)
Ainult õli,filter....ma olen küll selline "tsiklipe*e" natukene et olen ka küünlad koos õlivahetusega vahetanud ja ka õhufiltri.

Posted: 10. Jan 2009 20:13
by vintizvint
Tafka wrote:
vintizvint wrote:Muidu hea
lollikindel ratas, miinuseks on paraku süütesüsteem, sama lugu ka NX 650 -l
Transalpil mõtled CDI probleeme?
Kui jah siis see on kuni 93-94a masinatele ja lahendatav CDI hoidja vahetusega või sadula aluse tugevndamisega:)
Seda pidasingi silmas, enda domikal andis lihtsalt teab-mille pärast otsad.
Putitasin vana surma ülesse :twisted: lõpuks, selle kohta saaks jubeda romaani kirjutada...

Posted: 10. Jan 2009 22:08
by om
Tõenäoliselt loll küsimus, aga mis teeb 16aastane Transalpiga?
Tegu on ikkagi rohkem kruusatee ja maanteemasinaga ja põlluralliks just mitte kõige sobilikuma variandiga... liiklusesse aga sellise sõidukiga niipea veel asja pole.

Niisama metsaradadel ronimiseks, kui ei kavatse enduurot sõita, osta parem Yamaha TW või Suzuki VanVan. Nendega saad vähemalt a1 load ära tehes ka legaalselt mööda lahedaid kruusateid ringi hulkuda.

Posted: 10. Jan 2009 22:29
by erkoolen
esiteks ma teen järgmiseks aastaks plaane ja uurin hetkel mis on kuna lähen soome tööle ja saan küllalt pappi et osta. olen sõitnud 600'se susuga ja pole seal midagi hullu ja ega kukun kah mõned korrad maha. OMA RAHA TEEN MIS TAHAN. lihtsalt uurida kah enam ei tohi mis kuidagi on või?

Posted: 10. Jan 2009 23:00
by Tafka
Rahu, rahu Erko.
Sa küll mõtled järgmisele aastale aga Transalp on 37kW nii et seda saad seaduslikult teedel taltsutada alates 21a.
Aga põlluvahel,metsas palun millega tahad. Ja küsida võib alati.
Aga jah vaata ja uuri näiteks Yamu XT600,Honda NX650 Dominatorit näiteks. Ühe pütaga....veavad päris mõnusalt ja madalalt ja pommi/lollikindlad mootorid. Kuivkarter vist oli ka mõlemal....pead ei anna.

Posted: 11. Jan 2009 13:42
by N2O
Njahh, enduro eesmärki täidavad aparaadid 110kg kaalu ümber, hädapärast ka LC4, sealt edasi on IMO nemjasanerõba endurot meenutavad aparaadid, mis on ainult kruusal head, mujal pole midagi teha.
Kui juba pakkumiseks läks, siis ma võin ka pakkuda Kawa klr 600 '94, aga poole odavamalt ehk 12,5 kilo. Kõik toimib, dok-ga.

Posted: 14. Jan 2009 20:10
by tsiklivend
Ei hakka uut teemat tegema
Aga ise otsin rohkem matka enduurot, väga hulludesse kohtadesse ei roni, nii et ei pea olema mega kerge. Maanteel võiks kannatada ka sõita
Mis rahvas arvab Suzuki Big 800-st?
Vaatan et transalp tundub ka hea asi
Kui kellegil midagi pakkuda siis pangu ps

Posted: 14. Jan 2009 20:22
by Tafka
Mulle isiklikult DR800 ei meeldi...just ühe püti pärast.
Olen teinud ühe pikema otsakese DR-ga...maanteel minule küll väga mugav ei tundunud see. Ja natukene suurem vibra teatud pööretel häiris.
Africa Twin oleks minu eelistus kui vahest metsa alla ka juhtub. Transalpi kohta ei ütle ka ühtegi halba sõna.
Aga oleneb ka hinnaklassist.
BMW GS bokser seeria vastu ei saa tõsistest matkaendurodest ükski teine....tõsine maanteelaev mis ka metsateedel hakkama saab.

Posted: 14. Jan 2009 20:38
by tsiklivend
Tafka wrote:Mulle isiklikult DR800 ei meeldi...just ühe püti pärast.
Olen teinud ühe pikema otsakese DR-ga...maanteel minule küll väga mugav ei tundunud see. Ja natukene suurem vibra teatud pööretel häiris.
Africa Twin oleks minu eelistus kui vahest metsa alla ka juhtub. Transalpi kohta ei ütle ka ühtegi halba sõna.
Aga oleneb ka hinnaklassist.
BMW GS bokser seeria vastu ei saa tõsistest matkaendurodest ükski teine....tõsine maanteelaev mis ka metsateedel hakkama saab.
Africa twini väga palju müügis ei ole
Bmw hind jääb kardan liiga kalliks

Posted: 14. Jan 2009 20:49
by Tafka
Twinidega jah see mure, et Eestis liigub vähe...aga saksast peaks leidma. Samas korralike Twinide hind jääb odavama otsa GS1100 hindade tasemele.
Aga DR800-t pead ise proovima,näppima...osadele meeldib. Piisavalt suur ja võimas muidu.

Posted: 14. Jan 2009 21:10
by tsiklivend
sa ise oled transalpi-ga rahul?kuidas vastupidand on?
eks peab saksast piiluma vaikselt Twinne

Posted: 14. Jan 2009 23:06
by Tafka
Mina olen Transalpiga väga rahul:)
Vastupidavus....mina suurematest asjadest olen vahetanud ühe CDI...aga see on kuni 93-94a mudelite viga ja ennetatav kui CDI hoidjaära vahetada.
Spidomeetri tigu seal trossi ajamis on 2 korda otsad andnud....esimene kord suri enda lollusest ära, teine kord ei saanutki täpselt aru miks või kuidas ta hambad maha oli tõmmanud....õnneks pole kallis jupp....230.- vist oli.
Mootoril ja muid asju pole vahetanud/remontinud ei ole.
Kulujupid on loomulik kadu...
Mis veel?
Isegi muda sees saab mürada mõistuse piires. Natukene õppimist ja saab selle rattaga ka väga hästi mürada ja naljatada:)

Posted: 30. Oct 2012 11:44
by Tafka
Hei hopsti Motokuurlased. Mõned aastad möödunud selle teema aktiivsusest aga ei hakanud uut tegema ja tunnen, et järgnev arutelu sobiks siia teemasse.
Kuna müüsin vahepeal enda tsiklipargi maha ja kolisin natukeseks Austraaliasse ja nüüd varsti tagasi tulles kisuvad mõtted ikka uuesti metsa poole...heas mõttes ja koos tsikliga :lol:
Hetkel mõtlen uuesti Transalpi ostule kuna saaksin ühe isendi üsna hea hinnaga ja Alp on üsna käpas metsa all ja ka tehniliselt selge ja kõik jupid, et ta mõnusalt kõrgeks tõsta metsa jaoks garaazis ootamas.
Kuna ma tean, et ma enamasti sõidan metsas siis hakkasin mõtlema, et ÄKKI vaataks midagi asisemat hoopis.
Paar mudelit mis on pannud tsipa mõtlema ja mille kohta äkki keegi rääkida oskaks OMA kogemuste pagasist.
Honda XR650R, Husqvarna 450 TE, Gas Gas FSR 450 ja tsipa raskematest Honda XR650L, Yamaha TT600R ja Honda XRV750 "Africa Twin" (RD04 ehk kuni 93a)
XR650L vist oleks nendest ainuke millega kannataks enam vähem Tallinn-Tartu otsa lasta? TT600R ja XR650R miinusena näen kick starterit...metsas mürades ja keset mülgastes on see "võlu nupuke" parema käe pöidla all ikka asendamatu. Tean, et Africa Twin on isegi tsipa raskem kui Transalp aga väidetavalt pidi tal siiski TSIPAKENE parem vedrustus olema ja tsipa rohkem võimsust, Alpiga lõpus oli see teema, et gaasiga ei saanud kurvides alati tagumiku libisema mis tähendas hoo üsna maha pidurdamist, et kurv läbida.
Ehk siis kellelgi kogemusi eelnevate isenditega? Võid nimekirja lisada ka enda poolt miskit....välja arvatud KTM :roll:

Posted: 30. Oct 2012 13:53
by kalju
Kui siiski mingil põhjusel otsustad Transalpi kasuks, siis mul on üks 2007 aasta 650 Transalp (RD11) müügiks pakkuda. Läbisõit 4000 km.

Posted: 30. Oct 2012 14:01
by villu444
Gas Gas on väga asjalik pill, üle aasta sõitnud(ca 130 tundi) ja töökindlusega probleeme ei ole ja minek ka väga hea...ainult et vahepeal tagarehvi peab vahetama : )

Posted: 30. Oct 2012 14:36
by Tafka
Vabandust aga sellest Transalpist pole huvitet...kallis ja liiga ilus, et metsa viia :) Vana 600ne on selleks otstarbeks hea ja odav ;)
Villu444, mis tal hooldusvälp on ja peale õli/filtri vajab suuremaid vahetusi ka(kolb/rõngad...)

Posted: 30. Oct 2012 17:25
by vintizvint
Honda XR'id on kergemaks tehtud Dominator ( nx650 ), mootor on täiesti sama. Vaid kaalu vahe. 50 000 järel on õlirõnga vahetus, ostes pea seda silmas! Kui on julmalt üle lastud on ka mootor rohkem kulunud.
CDI anomaaliad on teada tuntud nähtus sellel mootoril,veab kui keegi on juba vahetanud.
Muus osas suht töökindel ja lihtsa ehitusega.

Pe**** lõhkujad on need kõik. Tallinn- Tartu ehk jah sobib sõitta, rohkemat ei viitsiks.
( Muide, oma NX650 on plaanis müüa, huvi korral ps.)

Posted: 31. Oct 2012 00:29
by villu444
õli olen vahetanud siis kui päris mustaks läheb juba, kolbi ja rõngaid ei ole veel vahetanud, pole veel tunda andnud küll et lahjemaks jääks, masin kokku sõitnud ca 200h(ostsin kasutatult), aga see hooldusvälp oleneb paljustki ka sõidustiilist, muidu hammakad, keti ja piduriklotsid olen vahetanud...asjad mis ikka kipuvad kuluma.

Posted: 31. Oct 2012 03:41
by Tafka
Vintizvint: XR650L on kergemaks tehtud Domikas...XR650R on vesijahutusega mootor ja kergem/parema vedrustusega :wink: Jätan müügi teema meelde...hetkel veel Aussis.
Villu444: tänud info eest : )

Posted: 31. Oct 2012 18:11
by extinction
Gasgas peaks olema päris mõnus ratas metsa, häda korral sõidab krossirajal ka. Maanteel muidugi ei kujuta seda ette, kui sinna veel matkatünni rehvid ka peaks panema siis see on täielik ressursi raiskamine...
Tehniliselt suht okei, ise pean ainsaks miinuseks isetegija kohalt pritset. Muidugi seetõttu et on olnud kontakti ühe rattaga millel see süsteem näkku pani, kuid teised sõidavad ja kiidavad.

Posted: 01. Nov 2012 09:59
by Tafka
Krdi raske ikka valida....Männiku karjäär on kodu lähedal ja sinna saan ka ilma maanteele minemata aga kuna käin ühe grupiga koos vahel sõitmas metsas siis tean, et asfald/maanteel on raudselt ka vaja sõita...
Ja jõuangi jälle ringiga sinna maani, et kõige mõistlikum on siiski odav Transalp...ma tean kaua Alpil kärnad all vastu peavad ja ka paak on piisavalt suur kui metsa tripp pikemaks kisub.
XR650L võibolla jätaks veel Transalpi kõrvale lauale? KTM LC4 vist on ainuke kolmas variant? (Freewind,Pegaso ja F650GS on ka muidugi aga need minusilmis on kehvemad kui Alp)

Posted: 01. Nov 2012 13:41
by donn
Kiire otsing andis Honda XL650V Transalp kaaluks 191kg. Mul oli mõni aeg tagasi Suzuki DR 650, see kaalus 166kg + vedelikud ja oli parajaks pommiks isegi kaldteelt üles lükkamiseks. Metsavahel müttamist ei kujuta nagu ettegi ja veel vähem Transalpiga : ) või olen lihtsalt nõrk. Avaldasin lihtsalt valjult arvamust.

Posted: 01. Nov 2012 14:33
by Tafka
Ise sõitsin enda XL600V Transalpiga metsas päris mitu aastat ja viimane poolteist kaks aastat oli tõstetud kõrgemaks (kliirens u270-290mm) ja tagavedrule oli pinge tõstmiseks vahele pandud "flants" ja esiamortides paksem oli ja korralik 4mm alumiinium karterikaitse jne. Ja sai vaga hästi mudas ja metsas hakkama ;) Vee takistused kui vesi on peaaegu sadulani sai ka läbitud...muidugi peale seda tuli tsipa ohufiltri kopsikust natukene vett välja lasta. Ühesõnaga kõik on harjutamise küsimus. Ma ei ütle, et see oli nauditav nagu võibolla oleks kergega aga fun oli :)

Väike mõte oleks osta odavalt Alp ja talle külge panna parem esiots mis muudaks metsas müramise kõvasti paremaks...ainuke asi et tagaamordid kipuvad kallid olema Alpile kui tahaks midagi korralikumat....aga hetkel jällegi kõik ainult mõte :)

Posted: 01. Nov 2012 23:42
by rotkarull
tere. Olen Transalpi omanik juba 6 aastat ja utlen et see masin on oma nime väärt . Olen proovinud ka teisi masinaid kuid just mulle sobi see täpselt - olen 82kg ja 180 cm pikk . Proovisin ka 900 KTM advenyuuret - ulivoimas :) vägev , aga jalad vaevalt ulatavad maad puudutama . Hondaga olen roninud igal pool , soitnud ka pikki maid - se on ratas millega pole eriti piiranguid soida asvaldil kruusal voi pollu peal, aga kui pikki retke ette ei vota siis voiks olla ikka vähe väiksem masin - dominator. Plen oma ratast ikka metsa vahel proovinud loomulikult mmm monus , aga ta pole kerge. On juhtunud et ei joudnud hoida ja lihtsalt vajus kuljele :( ja oh äda siduri hoob katti . Ja lopetuseks , omal ajal sai PANNONIJAGA voi IZ olanesaga sellist adventuret teha ....... lihtsalt soida ;)