Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Teen siia teema lihtsalt logimiseks, et oleks mingigi järg olemas.
Ratas pole minu oma, sõbrale kuulub aga aitan tal asja järjepeal hoida, et ta suvel reisile jõuaks.
Soetamise peale kulus vähemalt 6 kuud ja nii mõnigi ratas jõudis enne nina alt ära osta, kui sõber reageerida jõudis (nt paar päeva... või nädal...)
Aga tõi selle looma TLN ja kui müüja tunneb ära, et tema rattast kribatakse, siis kriba siia oma poolsed tegemised ja ajalugu sellest rattast.
IZ Jupiter
Liik: mototehnika
Keretüüp: klassikaline mootorratas
Esmane reg: 01/1973
Mootor: (350 cm³)
Läbisõidumõõdiku näit: 33 500 km
MUU INFORMATSIOON
Sõiduki asukoht: Tallinn, Eesti
Müüa korralik mootorratas IZ Jupiter 3, 1973a, külgkorviga.
Eestis arvel, dokid korras (olen omanik), kõik töötab, masin täiesti sõidukorras.
Uus kett, uued roolilaagrid, uus aku.
Masin töötab ja sõidab, kuid vajab tugevat nokitsemist. Masin on arvel ja lähiajal ka ÜV tehtud.
Mootor käivitub kergelt, pöördesse läheb raskelt, tagaamordid tühjad jne...
https://www.youtube.com/watch?v=bpeFa7LKgaM
Eks püüab siis kaasfoorumlastega masina suveks korda sättida.
Ratas pole minu oma, sõbrale kuulub aga aitan tal asja järjepeal hoida, et ta suvel reisile jõuaks.
Soetamise peale kulus vähemalt 6 kuud ja nii mõnigi ratas jõudis enne nina alt ära osta, kui sõber reageerida jõudis (nt paar päeva... või nädal...)
Aga tõi selle looma TLN ja kui müüja tunneb ära, et tema rattast kribatakse, siis kriba siia oma poolsed tegemised ja ajalugu sellest rattast.
IZ Jupiter
Liik: mototehnika
Keretüüp: klassikaline mootorratas
Esmane reg: 01/1973
Mootor: (350 cm³)
Läbisõidumõõdiku näit: 33 500 km
MUU INFORMATSIOON
Sõiduki asukoht: Tallinn, Eesti
Müüa korralik mootorratas IZ Jupiter 3, 1973a, külgkorviga.
Eestis arvel, dokid korras (olen omanik), kõik töötab, masin täiesti sõidukorras.
Uus kett, uued roolilaagrid, uus aku.
Masin töötab ja sõidab, kuid vajab tugevat nokitsemist. Masin on arvel ja lähiajal ka ÜV tehtud.
Mootor käivitub kergelt, pöördesse läheb raskelt, tagaamordid tühjad jne...
https://www.youtube.com/watch?v=bpeFa7LKgaM
Eks püüab siis kaasfoorumlastega masina suveks korda sättida.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Mis seal korvipõhjas maas on? Korvipõhi tuleks hoida puhtana, need kipuvad kergesti läbi roostetama.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
See tundub värv olevat Asko
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Nüüd arvutist vaatan, siis tõesti. Telefonist nii hästi silm ei seletanud... vanus vanus
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Küljekaan on jup3.01 oma:
Ülejäänud on tavaline jup3.
See küljeasjandus peaks vanem versioon olema.. ehk jup2K
Aga eks näis mis tast kujuneb.
Kõigepealt ÜV ja Siis:
1. rehvid 3,5x18 mitas H06 ~ 48€/tk
2. Rattalaagrid - kõik vahetada, mis mõõdus?
3. tagakiige puksid - vahetada kus kohast?
4. Tagumised amordid - puhastada, defekteerida/kulunud osade vahetus ja õli sisse
5. Esimesed amordid - puhastada, defekteerida/kulunud osade vahetus ja õli sisse
6. Esihargi roolikannud vaja inspekteerida ja uuesti õlitada, pingutada
7. Elekter 12v vape peale. ~290€
8. Lada 2106 esitule latern koos H4 sisse ~25€
9. karpa uuem... kas siis mikuni või analoog ja sellega koos õhufilter, bensufilter ja voolik.... no näis 50-100€
10. Kõik trossid vahetada ~ 4x10€
Seega esialgne eelarve lihtsale hooldusele ~500€ ja pole veel mootorisse kiiganud....
Ülejäänud on tavaline jup3.
See küljeasjandus peaks vanem versioon olema.. ehk jup2K
Aga eks näis mis tast kujuneb.
Kõigepealt ÜV ja Siis:
1. rehvid 3,5x18 mitas H06 ~ 48€/tk
2. Rattalaagrid - kõik vahetada, mis mõõdus?
3. tagakiige puksid - vahetada kus kohast?
4. Tagumised amordid - puhastada, defekteerida/kulunud osade vahetus ja õli sisse
5. Esimesed amordid - puhastada, defekteerida/kulunud osade vahetus ja õli sisse
6. Esihargi roolikannud vaja inspekteerida ja uuesti õlitada, pingutada
7. Elekter 12v vape peale. ~290€
8. Lada 2106 esitule latern koos H4 sisse ~25€
9. karpa uuem... kas siis mikuni või analoog ja sellega koos õhufilter, bensufilter ja voolik.... no näis 50-100€
10. Kõik trossid vahetada ~ 4x10€
Seega esialgne eelarve lihtsale hooldusele ~500€ ja pole veel mootorisse kiiganud....
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Rattalaager kinnine c3 6203 - 4tk, ketirattal oli vist 6205 1tk.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Nüüd on mõni aeg selle rattaga tegeletud ja eile saabus siis päev kus uuele mootorile sai tuli silindrisse.
Mis tehtud:
rattad algosadeks ja uute kodaratega kokku tagasi.
Amordid algosadeks ja kokku tagasi.
uued laagrid.
Taga ja esihammakad uued + kett. Njah kett soetati teletornipoest, ning nüüd vaja sinna kaks lüli juurde kompunnida, sest vaatlusel ilmnesid sama asi, mis madeinussri masinal - lõdvik kortsus, kett lühike.
Tagakiige olukord hea ning polnud vaja pukse vahetada.
Uutest osadest komplekteeritud mootor - vana madeinussrile ja uus tema kaudu... Vana polnud mõtet selle lühikese ajaga uueks ehitada, vaid pigem juba komplekteeritud korras mootor asemele.
Karterisse 1L Motul Transoil expert 10W40
Vape süüde
Mikuni karpa.
Nüüd eile olime kolmekesi ratta juures ja tegime asja nii, et mootor töötaks. Hääl oli ilus, kuid nõks vajab käimalöömise hoovastik ülevaatamist, sest ei lõpuni alla ei lähe aga tööle saab lüüa. Tööd ja pappi on ikka isuga sinna maetud
Nüüd jääb trossid ja õhufilter ehitada, gaasirutska hankida ja elekter korrastada (ühildada vapega, valgustusvoolule releed, uus suunatulerelee, pirnid vahetada ja reflektorid puhastada).
Lisaks see kurivaimu sadul ning sissesõit.
Mis tehtud:
rattad algosadeks ja uute kodaratega kokku tagasi.
Amordid algosadeks ja kokku tagasi.
uued laagrid.
Taga ja esihammakad uued + kett. Njah kett soetati teletornipoest, ning nüüd vaja sinna kaks lüli juurde kompunnida, sest vaatlusel ilmnesid sama asi, mis madeinussri masinal - lõdvik kortsus, kett lühike.
Tagakiige olukord hea ning polnud vaja pukse vahetada.
Uutest osadest komplekteeritud mootor - vana madeinussrile ja uus tema kaudu... Vana polnud mõtet selle lühikese ajaga uueks ehitada, vaid pigem juba komplekteeritud korras mootor asemele.
Karterisse 1L Motul Transoil expert 10W40
Vape süüde
Mikuni karpa.
Nüüd eile olime kolmekesi ratta juures ja tegime asja nii, et mootor töötaks. Hääl oli ilus, kuid nõks vajab käimalöömise hoovastik ülevaatamist, sest ei lõpuni alla ei lähe aga tööle saab lüüa. Tööd ja pappi on ikka isuga sinna maetud
Nüüd jääb trossid ja õhufilter ehitada, gaasirutska hankida ja elekter korrastada (ühildada vapega, valgustusvoolule releed, uus suunatulerelee, pirnid vahetada ja reflektorid puhastada).
Lisaks see kurivaimu sadul ning sissesõit.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Kas Jupiteril on peal PWK karburaator?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Mikuni vm30
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Masin on sõidukorras ning esimesed 35km sõidetud
Eelnevalt korrastatud käimalöömise hoovastik - vedrule üks keere peale.
Uus gaasirutska koos trossiga.
Elekter korrastatud.
odonäit enne esmast sõitu:33510,7km
Edit: kella 00.43 deklareeriti 151km läbimist
Eelnevalt korrastatud käimalöömise hoovastik - vedrule üks keere peale.
Uus gaasirutska koos trossiga.
Elekter korrastatud.
odonäit enne esmast sõitu:33510,7km
Edit: kella 00.43 deklareeriti 151km läbimist
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Ilus päikseline suvehommik, sõidab iz ja tekib udu....
Eelnevalt nädalae jooksul oli siis iz jup3 eelmise aasta reisijärgses hoolduses madeinussri juures, mis ta tegi eks kribab siia ise, et jääks ka mingi ratta logi alles.
Täna teen sõiduproovid ~70km
Hommik oli paljulubav - pea esimeset löögist, ilma toorest avamata, läks tööle ja töötas.
Peale 2km sõitu ristmikul tahtis välja surra ja hakkas nagu detoneerima... lisasin gaasi ja hoidsin pöördeid üleval. Sõitsin 10km tegin pausi ilusatel viljapõldude vahel ning oli vaja tühikäiku kõrgemaks keerata, et välja ei sureks. Liikus teine jõuliselt, kuid natuke tuimemalt, kui J360. Suitseb kui kurat, värisevast peeglist tahapoole kiigates ikka sinine sudu taga - pole ime, et tagapool olnud masinad mööda punnitasid, kui 90km/h mnt sõitsin.
Pidurid on head ja masin pole vedel, rattad ei hüppa, sadul sama kange või isegi nõks kangem kui J360-l
Vibra kätel on natuke väiksem, kui minu J360.
Paigaldasin Gmount telefonihoidja, et wazest kiirust näha, sest olemas olev spidomeeter on kui Jack Sparrow kompass
Üldpildis on sellega hea sõita.
Kokkuvõtvalt masin on reisikõlbulik kindlasti, kuid karpaga on vaja natuke veel vaeva näha. Tasastel ühtlase õhurõhuga teedel saab hakkama, kuid mägedes võib liiga rikast segu saada, et muutub jõuetuks.
Eelnevalt nädalae jooksul oli siis iz jup3 eelmise aasta reisijärgses hoolduses madeinussri juures, mis ta tegi eks kribab siia ise, et jääks ka mingi ratta logi alles.
Täna teen sõiduproovid ~70km
Hommik oli paljulubav - pea esimeset löögist, ilma toorest avamata, läks tööle ja töötas.
Peale 2km sõitu ristmikul tahtis välja surra ja hakkas nagu detoneerima... lisasin gaasi ja hoidsin pöördeid üleval. Sõitsin 10km tegin pausi ilusatel viljapõldude vahel ning oli vaja tühikäiku kõrgemaks keerata, et välja ei sureks. Liikus teine jõuliselt, kuid natuke tuimemalt, kui J360. Suitseb kui kurat, värisevast peeglist tahapoole kiigates ikka sinine sudu taga - pole ime, et tagapool olnud masinad mööda punnitasid, kui 90km/h mnt sõitsin.
Pidurid on head ja masin pole vedel, rattad ei hüppa, sadul sama kange või isegi nõks kangem kui J360-l
Vibra kätel on natuke väiksem, kui minu J360.
Paigaldasin Gmount telefonihoidja, et wazest kiirust näha, sest olemas olev spidomeeter on kui Jack Sparrow kompass
Üldpildis on sellega hea sõita.
Kokkuvõtvalt masin on reisikõlbulik kindlasti, kuid karpaga on vaja natuke veel vaeva näha. Tasastel ühtlase õhurõhuga teedel saab hakkama, kuid mägedes võib liiga rikast segu saada, et muutub jõuetuks.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Kindel, et toore maha võtsid? 99,9% kindel, et ei võtnud . Sry ma magasin just, muidu oleks saand su piinlikust vahejuhtumist päästa.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Pole siin piinlikust midagi - puhas "tatt ära tungi tehnikasse kui ei jaga"
Mul oli jah sõiduajal tooreklapi hoob all, harjusin JAWA tooreklapiga (ülejäänutel karpadel on nupp, mille tõmbad välja)... nüüd piltidelt kiigates, on sellises asendis toores peal e. klapp avatud.
Seega ehk saame õhtul suitsuvabalt sõita.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Ega kõike enam mäletagi mis tehtud aga mõned asjad on veel meeles.
Vasaku silindri tikkpoldi keere parandatud helicoiliga ja teised tikud kontrollitud.
Silindri alused tihendid vahetatud.
Karbussi lõdvik vahetatud ja kollet lihvitud sealt kus lõdvik peale läheb, et oleks tihe ja hoiaks kinni paremini.
Spidomeeter vahetatud.
Pidurid reguleeritud ja puhastatud.
Esiratas sirgendatud.
Tagaratas vahetatud, uued laagrid.
Taakiige puksid vahetatud (oi kuidas ma vandusin aga oma lollus).
Juhtmestik korrastatud.
Esiamort puhastatud, õli vahetatud ja tihendeid peale keeratud.
Gaasi rull ja tross seadistatud.
Süüteluku juhtmed tinutatud ja kinnitus korrastatud.
Vabakäigu tuli töötab vastupidi…
Süütepool õigesti kinnitatud.
Automaat siduri junn tagasi pandud ja sidur regullitud.
Mootoriõli vahetus.
Summutid jätsin omanikule puhastada
Vana spidomeeter onveel remondis ja kui valmis saab ära vahetada sest uus kasutatud spido oli ka juba oma elutsükli lõppu jõudmas.
Tagumised amordid mõtlesin teha aga tundub, et töötavad ikkagi.
Vasaku silindri tikkpoldi keere parandatud helicoiliga ja teised tikud kontrollitud.
Silindri alused tihendid vahetatud.
Karbussi lõdvik vahetatud ja kollet lihvitud sealt kus lõdvik peale läheb, et oleks tihe ja hoiaks kinni paremini.
Spidomeeter vahetatud.
Pidurid reguleeritud ja puhastatud.
Esiratas sirgendatud.
Tagaratas vahetatud, uued laagrid.
Taakiige puksid vahetatud (oi kuidas ma vandusin aga oma lollus).
Juhtmestik korrastatud.
Esiamort puhastatud, õli vahetatud ja tihendeid peale keeratud.
Gaasi rull ja tross seadistatud.
Süüteluku juhtmed tinutatud ja kinnitus korrastatud.
Vabakäigu tuli töötab vastupidi…
Süütepool õigesti kinnitatud.
Automaat siduri junn tagasi pandud ja sidur regullitud.
Mootoriõli vahetus.
Summutid jätsin omanikule puhastada
Vana spidomeeter onveel remondis ja kui valmis saab ära vahetada sest uus kasutatud spido oli ka juba oma elutsükli lõppu jõudmas.
Tagumised amordid mõtlesin teha aga tundub, et töötavad ikkagi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Eilne õhtune sõit oli teisest mastist ja kindlasti aitas kaasa 5..9m/s tagant tuul.
Minu jaoks natuke harjumatu oli käiguvahetus ja lenksu asend ning suunaka lüliti
Eurotripiks vinks vonks masin
Nimelt sõit kerge ja jõuline. 90km/ möödasõite tehes tuleb waze gps kiiruseks kiirelt 110 ning sai ka 120 valutult kätte. 124 oli selleks õhtuks lagi.Minu jaoks natuke harjumatu oli käiguvahetus ja lenksu asend ning suunaka lüliti
Eurotripiks vinks vonks masin
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Kriban siia nii palju, et masin on sõitnud kahel reisil.
Viimasel reisil oli probleemiks gaasitrossi katkemine - parandatud, kuid tross pole veel vahetatud.
Lähituli ei põlenud piisava tugevusega
Spidomeeter ei funka
Ratas on Vallol n.ö. tagavara ratas reisijaoks, kuid vist ka see kord pea see ratas reisile tulema...
Viimasel reisil oli probleemiks gaasitrossi katkemine - parandatud, kuid tross pole veel vahetatud.
Lähituli ei põlenud piisava tugevusega
Spidomeeter ei funka
Ratas on Vallol n.ö. tagavara ratas reisijaoks, kuid vist ka see kord pea see ratas reisile tulema...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Iz jupiter 3k 1973a. - lihtsalt logi...
Kriban siia ennatlikult aga ikkagi...
Ehk õnnestub see isend Uunikumide talverallile kaasata.
See tähendab korvi külge monteerimist. Tal tuli ju kohe korv küljest ära ning vuras siiani soolona. Nüüd on masin seisnud üle aasta peale 2021a väljamaal sõitmist.
Ehk õnnestub see isend Uunikumide talverallile kaasata.
See tähendab korvi külge monteerimist. Tal tuli ju kohe korv küljest ära ning vuras siiani soolona. Nüüd on masin seisnud üle aasta peale 2021a väljamaal sõitmist.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493