Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Kuna pole ammu midagi uut ja huvitavat teinud, siis sai endagi perre üks jupiter juurde võetud. Puudu on mootor, muu on masinal komplektne, Kroomitud karbid ja porikad. Täitsa võimalik head ratast tast saada. Mõned jupiterimootorid on endal juba olemas ja arvatavasti läheb üks neist peale. Mootorile lähevad peale uued rõngad(orig. mõõdus), sõrmed ja sõrmepuksid.
Miinustest ka, ratas siis põhjalikumalt üle vaadatud ning mõned vead silma jäänud. Ratastele uued laagrid, kett ning bensiinipaagist vaja mõlk välja saada (õnneks hea kohapeal ning peaks kergelt tulema) Roostetäppe on nii kroomil kui värvipindadel, kuid ei midagi läbivat
Seoses sellega otsin järgmisi asju:
1) jupiter/planeta 3'me gaasirutskat
2) Suunatuleklaasi
Hetkel plaanin:
1) Ratas sõitma saada, mootor olemas
2) Uued rattalaagrid, kett, pidurid korda
3) Kunagi hiljem võtan plekid maha ja värvin uuesti sama tooni üle
4) Võibolla tulevad masinale ka dokumendid, kui endale jätan.
PS! Pilt on natuke "ilusam", kui asi tegelikult. Iluvigu jätkub.
Miinustest ka, ratas siis põhjalikumalt üle vaadatud ning mõned vead silma jäänud. Ratastele uued laagrid, kett ning bensiinipaagist vaja mõlk välja saada (õnneks hea kohapeal ning peaks kergelt tulema) Roostetäppe on nii kroomil kui värvipindadel, kuid ei midagi läbivat
Seoses sellega otsin järgmisi asju:
1) jupiter/planeta 3'me gaasirutskat
2) Suunatuleklaasi
Hetkel plaanin:
1) Ratas sõitma saada, mootor olemas
2) Uued rattalaagrid, kett, pidurid korda
3) Kunagi hiljem võtan plekid maha ja värvin uuesti sama tooni üle
4) Võibolla tulevad masinale ka dokumendid, kui endale jätan.
PS! Pilt on natuke "ilusam", kui asi tegelikult. Iluvigu jätkub.
Last edited by Nobody on 05. Jun 2012 23:45, edited 7 times in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Jah
Last edited by Nobody on 09. Nov 2007 18:18, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Tegelikjus on ikka üsna teine.. need sinised asjad on kas miski madalsurve püssiga lastud vanale värvile vms. Igatahes, tahaks liivapaberit ja uut värvi. Kroom on täpikestega, ehk teisisõnu tuleb hea poleerimine. Hetkel võtsin paagi maha ning sudisin juhtmeid. Arvatavasti teen nii mõnedki uued.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Masinat veidi puhastatud ja pestud. Värviga enda pead hetkel vaevama ei hakka, see vajab tegelemist. Kas keegi võib soovitada, mida kroomiga ette võtta. Hetkel mõnest kohast kobrutab ja pindroostet välja löönud. Mida sellega teha, et veidikenegi välimust oleks?
Tulekorpuse seest leidsin miski huvitava kandilise relee, 4 juhtmega (varem pole sellist releed kohanud, millejaoks on) ja kinnitus tulekorpusepoldi külge. Milleoma võib see olla?
Mootori sain sõbra juurest kätte. Viimanekord oli mureks kulunud sõrmepuks(id) parem silinder kilistas. Sõrmed ja rõngad tulid uued, kolv oli ok. Puksivahetus vaja ette veel võtta. Silindrid ise veel originaalmõõdus ja puurima veel ei hakka.
Raamile mõned värviparandused ja proovin peale.
Tagumine ketikorpus vajab vahetust (tüüpiline viga just jupiteridel, kui sõidetakse lõdva ketiga ning see sööb korpuse altpoolt ära. Hammasrattad mootoril ja taga vahetan hiljem KOOS UUE ketiga alles ära.
Tagumine velg on ilus kroomitud, ainult kodarad pingutamata ja loksub. Hea oleks ette ja taha saada kroomitud veljed, mõned on endal olemas. Summutid panen hetkel arvatavasti jupiter 4 kroomitud variandid. Muud hetkel käes ei ole.
Juhtraud on mingi läänetsikli või millegi muu oma. Vasak tulede-signaali lüliti samast klassist. Hetkel jääb sama aga otsin jupiter/planeta 3 originaal juhtrauda või vähemalt selle detaile (gaasirutska, lülitid , toore hooba jms)
Tulekorpuse seest leidsin miski huvitava kandilise relee, 4 juhtmega (varem pole sellist releed kohanud, millejaoks on) ja kinnitus tulekorpusepoldi külge. Milleoma võib see olla?
Mootori sain sõbra juurest kätte. Viimanekord oli mureks kulunud sõrmepuks(id) parem silinder kilistas. Sõrmed ja rõngad tulid uued, kolv oli ok. Puksivahetus vaja ette veel võtta. Silindrid ise veel originaalmõõdus ja puurima veel ei hakka.
Raamile mõned värviparandused ja proovin peale.
Tagumine ketikorpus vajab vahetust (tüüpiline viga just jupiteridel, kui sõidetakse lõdva ketiga ning see sööb korpuse altpoolt ära. Hammasrattad mootoril ja taga vahetan hiljem KOOS UUE ketiga alles ära.
Tagumine velg on ilus kroomitud, ainult kodarad pingutamata ja loksub. Hea oleks ette ja taha saada kroomitud veljed, mõned on endal olemas. Summutid panen hetkel arvatavasti jupiter 4 kroomitud variandid. Muud hetkel käes ei ole.
Juhtraud on mingi läänetsikli või millegi muu oma. Vasak tulede-signaali lüliti samast klassist. Hetkel jääb sama aga otsin jupiter/planeta 3 originaal juhtrauda või vähemalt selle detaile (gaasirutska, lülitid , toore hooba jms)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 15
- Joined: 27. Mar 2007 00:00
Nii uuel rattal ei vist tasu kroomi eemaldamist ja uuesti kroomimist ette võtta. Ega roostetäppidega pole muud teha kui poleerida kasvõi "cifiga". Aga kohti kus kroom on kobrutanud ei jää ilmselt muud üle kui parandada alumiiniumvärviga, et vähegi viiskamat tulemust saada. Pärst vahatad kroomdetailid ära, et uusi täppe ei tuleks.Masinat veidi puhastatud ja pestud. Värviga enda pead hetkel vaevama ei hakka, see vajab tegelemist. Kas keegi võib soovitada, mida kroomiga ette võtta. Hetkel mõnest kohast kobrutab ja pindroostet välja löönud. Mida sellega teha, et veidikenegi välimust oleks?
Mis siis vahepeal juhtunud on? Aegajalt on soovitud veel seda ratast ära mult osta, kuid...
Ühesõnaga on otsitud masinale puuduvaid Jupiter 3 osasi, mõndasi on leitud, mõndasi mitte. (Aitäh Ermo asjaliku paagi eest ). Vaja veel mõned asjad korda seada ning siis läheb suuremaks kuluvosade väljavahetamiseks. Esiamort sai uued puksid sisse, kuid rattalaagrid ning mootorile uus simmerite, tihendite, laagrite komplekt on järgmine samm. Lisaks ka silindrite ülepuurimine ja muu säärane. Välja näeb hetkel selline. Kõige viimase sammuna on plaanis värvida plekid üle, tooniks tuleb tõenäoliselt taevasinine, raamiosad mustad ning kroomplekid peale mõningast poleerimist peaks sinna kui kirsid vahukoore otsa istuma. Enne pole mõtet pilli läikima lüüa, kui muud asjad ligadi logadi on...
Ühesõnaga on otsitud masinale puuduvaid Jupiter 3 osasi, mõndasi on leitud, mõndasi mitte. (Aitäh Ermo asjaliku paagi eest ). Vaja veel mõned asjad korda seada ning siis läheb suuremaks kuluvosade väljavahetamiseks. Esiamort sai uued puksid sisse, kuid rattalaagrid ning mootorile uus simmerite, tihendite, laagrite komplekt on järgmine samm. Lisaks ka silindrite ülepuurimine ja muu säärane. Välja näeb hetkel selline. Kõige viimase sammuna on plaanis värvida plekid üle, tooniks tuleb tõenäoliselt taevasinine, raamiosad mustad ning kroomplekid peale mõningast poleerimist peaks sinna kui kirsid vahukoore otsa istuma. Enne pole mõtet pilli läikima lüüa, kui muud asjad ligadi logadi on...
Last edited by Nobody on 07. Nov 2008 17:29, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Näedsa, sai siis mõned pudinad izile juurde toodud. Lootus saada ratas üldmuljes kenasti toimima. Vaikselt sai endale ja herr Vindile piilutud ka kolviringi koos puurimise ja säärasega, kuid eks mootori remondist juttu siis, kui tegudeks läheb.
Kes seda hülge möla ikka lugeda viitsib, kaege pilte ka
Kes seda hülge möla ikka lugeda viitsib, kaege pilte ka
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Nii nii.. nüüd siis ostetud ka iz-i simmerite ja tihendite komplektid remondi jaoks. Sai heaga kõikide olemasolevate izimootorite jaoks võetud mitu pakki.
Lisaks sain hea izi raamatu, kus sees kõik seeriad jupiterist/planetast kuni spordi viimase mudelini välja. Sees oli ära toodud nende masinate andmed, õpetused kuidas nõrgemaid sõlmi über ehitada töökindlamateks. (Ala laadimine) Raamat küll vene keeles, kuid pole probleemi, eks me kõik ole kunagi keskas selle selgeks õppinud.
Nüüd vaja listi järgi veel laagriring välja valida ning siis saab mootori kallale asuda.
Lisaks sain hea izi raamatu, kus sees kõik seeriad jupiterist/planetast kuni spordi viimase mudelini välja. Sees oli ära toodud nende masinate andmed, õpetused kuidas nõrgemaid sõlmi über ehitada töökindlamateks. (Ala laadimine) Raamat küll vene keeles, kuid pole probleemi, eks me kõik ole kunagi keskas selle selgeks õppinud.
Nüüd vaja listi järgi veel laagriring välja valida ning siis saab mootori kallale asuda.
Last edited by Nobody on 25. Aug 2010 20:44, edited 1 time in total.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kus kohast simmerite ja tihendite komplektid said? Oli seal vanematele iz´idele(49;56) ka antud komplekte?Nobody wrote:Nii nii.. nüüd siis ostetud ka iz-i simmerite ja tihendite komplektid remondi jaoks. Uskumatult odavalt maksid need kokku vaid 120.- Sai heaga kõikide olemasolevate izimootorite jaoks võetud mitu pakki. Tondis oleks sama asi ca 250.- läinud!!!!
K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vanematele ei olnud.
Tartust, turu rattapoest bussijaama kõrvalt.
Küll aga on minu ostetud raamatus vanemate izide simmerite mõõdud olemas ning probleemivabalt võiks neid osta näiteks baltilaagrist või mõnest muust säärasest poest. Arvatavasti veidi kõrgema hinnaga, kuid parema kvaliteediga. Tihendid teed aga korralike vahenditega ise tihendipapist, mida autopoodides müüa. Hangid augurauad ja korraliku vaibanoa/skalpelli.
Tartust, turu rattapoest bussijaama kõrvalt.
Küll aga on minu ostetud raamatus vanemate izide simmerite mõõdud olemas ning probleemivabalt võiks neid osta näiteks baltilaagrist või mõnest muust säärasest poest. Arvatavasti veidi kõrgema hinnaga, kuid parema kvaliteediga. Tihendid teed aga korralike vahenditega ise tihendipapist, mida autopoodides müüa. Hangid augurauad ja korraliku vaibanoa/skalpelli.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Selge pilt. Ega see tihendite mure nii suur polegi. Neid ikka elujooksul saanud üksjagu teha. Pean oma Iz49 kataloogi uurima seal ehk ka need simmerite möödud kirjas. Laagrid olid küll.
K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Peaks olema, tegu ikkagi standarditega, olgugi, et gost'i järgi..motokas wrote:Selge pilt. Ega see tihendite mure nii suur polegi. Neid ikka elujooksul saanud üksjagu teha. Pean oma Iz49 kataloogi uurima seal ehk ka need simmerite möödud kirjas. Laagrid olid küll.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Väntvõlli siduripoolsel otsal saab Iz49 ja ka teistel Planetadel välja arvatud Planeta Sport kasutada kahte tihendit mõõtudega 25x52x(7). Sulgudes olev number ehk tihendi paksus võib olla ka erinev, kuid kahel tihendil kokku mitte suurem kui originaaltihendil. Süütepoolsel otsal on kahepoolne tihend 17x30x7, samas ei juhtu midagi kui seal kasutada ühepoolset vedrupoolega väntvõlli poole. Käigukasti kolmanda võlli tihend on mõõtudega 36x52x8, sobib ka 35x52, samuti võib paksus olla natuke erinev.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Tänaseks on masin kokku pandud ja töökorras. Kahjuks ilma tõttu pole saanud ratast välja viia ja sõitvana proovida. Esimese asjana vajaks hoolt kolvigrupi vahetus, koos silindrite remontmõõtu puurimisega, samuti uued kepsupuksid. Eks näis, kuidas tulevikus aega saab. Hetkel muud rattad käsil
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Ratas tahtis kangesti minu juurde tagasi tulla. Ruumi oli, aega ehk tuleb, diil oli mõistlik.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Elu näidanud- kus on seal tuleb juurde.
Ilus ratas. Kuid mulle isiklikult see kütusepaak ei meeldi (vahetaks Planeta 4 paagi vastu )
Ilus ratas. Kuid mulle isiklikult see kütusepaak ei meeldi (vahetaks Planeta 4 paagi vastu )
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Mulle küll meeldib, ise andsin selle veel 10a tagasi.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Nobody: Iz jupiter 3-01 KROOM
Täpselt nii, eks nii mõnigi magamata öö seetõttu hiljem olimadeinussr wrote:Mulle küll meeldib, ise andsin selle veel 10a tagasi.
Kuid asi teenib nüüd taas eesmärki. Pean muidu tõdema, et endalegi meeldib 3-05 nn kandilise paagi ja tilgatulega variant kõige enam, kuid praegusel variandiga kah harjunud. Ilmselt seetõttu, et Planeta 3K sõidab ja on igati tänavakõlbulik
Auto võib olla, tsikkel peab olema.