Iz Planeta 5 käigukasti joonis.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Iz Planeta 5 käigukasti joonis.
Joonis fotografeeritud Iz Planeta 5 -e ekspluatatsiooni juhendist.
Detailid, tõlgitud venekeelest.
1. Esimene võll (vedav võll).
2. Laager 204.
3. Esimese võlli 2. käigu hammasratas (hr).
4. Esimese võlli 2. ja 4. käigu hr.
5. ja 13. Püsiv seib.
6. Vahevõlli hr.
7. Vahevõll.
8. Vahevõlli 3. käigu hr.
9. 1. ja 3. käigu kahvel.
10. Vahevõlli 1. ja 3. käigu hr.
11. Käigukahvli telg.
12. Käigulülitusvõll.
13. Reguleerseib.
14. Käigulülitussektor.
15. Käigulülitusmehanism.
16. Reguleerseib.
17. 2. ja 4. käigu kahvel.
Jooniselt on puudu kolmas võll.
Detailid, tõlgitud venekeelest.
1. Esimene võll (vedav võll).
2. Laager 204.
3. Esimese võlli 2. käigu hammasratas (hr).
4. Esimese võlli 2. ja 4. käigu hr.
5. ja 13. Püsiv seib.
6. Vahevõlli hr.
7. Vahevõll.
8. Vahevõlli 3. käigu hr.
9. 1. ja 3. käigu kahvel.
10. Vahevõlli 1. ja 3. käigu hr.
11. Käigukahvli telg.
12. Käigulülitusvõll.
13. Reguleerseib.
14. Käigulülitussektor.
15. Käigulülitusmehanism.
16. Reguleerseib.
17. 2. ja 4. käigu kahvel.
Jooniselt on puudu kolmas võll.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Kui süsteem ennem toimis, ei pruugi viga seibides olla. Muide, 2. ja 4. käik omavad ühiseid detaile. Kui järsku käik ära kadus, siis ei maksa imeks panna mõne ühise detaili purunemist.
EDIT: Kusjuures on minul paar keerukamat asja garaazi seinale klammerdatud - elektriskeem näiteks. Teisi jooniseid ei pidanud vajalikuks seinale panna, kuna süsteeme nii palju näpitud, et asi suhtkoht selgeks saanud.
link
Esimesel pildil vabakäik. Teisel 1. käik, kolmandal 2. käik, neljandal 3. käik ja viiendal 4. käik. Loogilise mõtlemise tulemusena on peaaegu võimalik välja haududa vigased hammasrattad. Muidugi võib viga olla ka kulunud kahvlites, käiguvahetusmehanismis jne.
EDIT: Kusjuures on minul paar keerukamat asja garaazi seinale klammerdatud - elektriskeem näiteks. Teisi jooniseid ei pidanud vajalikuks seinale panna, kuna süsteeme nii palju näpitud, et asi suhtkoht selgeks saanud.
link
Esimesel pildil vabakäik. Teisel 1. käik, kolmandal 2. käik, neljandal 3. käik ja viiendal 4. käik. Loogilise mõtlemise tulemusena on peaaegu võimalik välja haududa vigased hammasrattad. Muidugi võib viga olla ka kulunud kahvlites, käiguvahetusmehanismis jne.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Seib nr.5 peaks olema kõigil mootoritel ühesuguse paksusega, sest see määrab kolmanda võlli hammasratta kauguse teise käigu hammasrattast nr.3. Nende kahe hammasratta vahel liigub teise ja neljanda käigu lülitamiseks hammasratas nr.4, mille käigupikkuse määrab käigulülitusvõlli soon.
Seib nr.13 on ka arvatavasti mingi kindla mõõduga, sest see ka tõlkes püsiv seib.
Asja ajab keeruliseks veel see, et kõiki võlle on võimalik seibidega reguleerida.
Seib nr.13 on ka arvatavasti mingi kindla mõõduga, sest see ka tõlkes püsiv seib.
Asja ajab keeruliseks veel see, et kõiki võlle on võimalik seibidega reguleerida.
Oman mõnda roostes mootorratast.
-
- Posts: 1
- Joined: 04. Jan 2008 01:00
IZ planeta 2.
võtsin enda käigukasti laiali ja ei teadnud midagi. Ülemist seibi oli nuss panna ja siis panin selle õhukese liimikihiga kaane külge kinni mis hiljem kolksatades õigesse kohta kukkus. Sama seib mis nr 13. Kas sellest võib midagi juhtuda? Ma panin sinna lihtsalt õhe seibi
probleem järgmine..
Lammutasin iz käigukasti, kuid ei tea kas olid need reguleerseibid üldse kopeervõlli otstes v mitte, mingid üliõhukesed seibid seal olid ja on praegu ka aga need vist ei ole reguleerseibid, igatahes praegu on puudu teine ja neljas käik ning see saab olla ainult tänu sellele, et kopeervõllil on liiga suur telglõtk.
Küsimus on selline: kust saada reguleerseibe?
http://img229.imageshack.us/img229/1059 ... tamrd6.jpg
siin on kirjas, et kopeervõlli ülemisse otsa tuleb panna 1,35mm paksusega seib ja alla siis vastavalt nii palju, et teljesuunalist lõtku jääks 0,2-0,4mm
Ja teiseks, äkki oskate öelda, mis nende seibide sisläbimõõdud on, ei viitsinud praegu hakata laiali võtma kasti uuesti, ehk annab kombineerida mingite teiste seibidega...
Lammutasin iz käigukasti, kuid ei tea kas olid need reguleerseibid üldse kopeervõlli otstes v mitte, mingid üliõhukesed seibid seal olid ja on praegu ka aga need vist ei ole reguleerseibid, igatahes praegu on puudu teine ja neljas käik ning see saab olla ainult tänu sellele, et kopeervõllil on liiga suur telglõtk.
Küsimus on selline: kust saada reguleerseibe?
http://img229.imageshack.us/img229/1059 ... tamrd6.jpg
siin on kirjas, et kopeervõlli ülemisse otsa tuleb panna 1,35mm paksusega seib ja alla siis vastavalt nii palju, et teljesuunalist lõtku jääks 0,2-0,4mm
Ja teiseks, äkki oskate öelda, mis nende seibide sisläbimõõdud on, ei viitsinud praegu hakata laiali võtma kasti uuesti, ehk annab kombineerida mingite teiste seibidega...
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Programmvõlli lõtk ei saa olla isegi ilma seibideta nii suur, et käigud lausa puudu oleksid. Arvatavasti viga millegis muus, näiteks sektori ja programmvõlli vales hambumises või vigastes detailides. Programmvõlli lõtku mõjutab ka kaanetihendi paksus, seega lõtku kontrollimisel tuleb seda teha koos tihendiga.
Oman mõnda roostes mootorratast.
võtsin viimati just tihendi ära vahelt, panin ainult silikooniga, enne seda mul oli tihendipaberist ise välja lõigatud tihend seal vahel ja programmvõlli otsa oli pandud nõks liiga paks seib, sest neljas käik ei läinud ainult sisse....
võtsin tihendi ja selle seibi ära ja proovisin kuidas siis käitub... kuivalt ilma ketita töötasid kõik käigud ilusti, panin keti peale ja proovisin sõites, enam teine ja neljas ei läinud...
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... =89&pos=23
lähtudes sellest joonisest tundub, et viga saab olla ikkagi programmvõlli liiga suures teljesuunalises lõtkus, ehk siis ühelt poolt ei ulatu peavõllil olev hamamkas, mida kahvel liigutab korralikult kokku teise hammasrattaga ja neljanda puhul ei ulata kokku peavõlli viimase hammakaga...
igatahes, sain mingid seibid, mille abil ehk saab asja jooksma, vaatasin peavõllil oleva kahvli-hammasratta külgmised hambad vms ka üle ja lasin relakaga veidi kalasaba kujulisemaks, eks paistab mis nüüd saab, lähen proovin kokku panna ja sobitada neid seibe, mis leidsin...
võtsin tihendi ja selle seibi ära ja proovisin kuidas siis käitub... kuivalt ilma ketita töötasid kõik käigud ilusti, panin keti peale ja proovisin sõites, enam teine ja neljas ei läinud...
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... =89&pos=23
lähtudes sellest joonisest tundub, et viga saab olla ikkagi programmvõlli liiga suures teljesuunalises lõtkus, ehk siis ühelt poolt ei ulatu peavõllil olev hamamkas, mida kahvel liigutab korralikult kokku teise hammasrattaga ja neljanda puhul ei ulata kokku peavõlli viimase hammakaga...
igatahes, sain mingid seibid, mille abil ehk saab asja jooksma, vaatasin peavõllil oleva kahvli-hammasratta külgmised hambad vms ka üle ja lasin relakaga veidi kalasaba kujulisemaks, eks paistab mis nüüd saab, lähen proovin kokku panna ja sobitada neid seibe, mis leidsin...
s
tere.-
mul 3 seibi planeta 5l olemas aga need kõik on samasugused :/
ja käigud ei hakka ikka tööle.
:S
et kui seibid erinevad peavad olema siis on mul vaja seibe juurde arvatavasti.
aga et kust ma neid saaksin? osta?
mul 3 seibi planeta 5l olemas aga need kõik on samasugused :/
ja käigud ei hakka ikka tööle.
:S
et kui seibid erinevad peavad olema siis on mul vaja seibe juurde arvatavasti.
aga et kust ma neid saaksin? osta?
yeah
oh ma sain enda masina tööle enda tehtud seibidest.
lihvisin kõik seibid 1 mm ja asi toimib;P
lihvisin kõik seibid 1 mm ja asi toimib;P
-
- Posts: 2
- Joined: 25. Sep 2011 00:00
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Kui välja reguleeritud korralikult ja ka korralikult sõita, siis püsib ja võibki jääda püsima. Soovitan ka kõik käigukastis sees olevad laagrid ära vahetada. Käigukast on kohe vaiksem ja käigud lülituvad hästi sisse.kristomikk wrote:aga kui nende seibidega asi toimima ajada nii et kõik käigud tagasi tuleks kui ainult 3mas käik töötab. Siis kui kaua on tõenäosus et see käigukast ka püsib korras.?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 82
- Joined: 23. Sep 2012 00:00
- Location: Pärnumaa, Saarde Vald, Veelikse Küla
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 82
- Joined: 23. Sep 2012 00:00
- Location: Pärnumaa, Saarde Vald, Veelikse Küla
- Contact:
Eks pead käigukasti lahti võtma, kõik lõtkud ja kulunud detailid ära timmima.
Kuskil oli reguleerimise kohta veidi juttu ka, kui ma ei eksi, siis pidi tiguvõlli e. programmvõlli reguleerima käigukasti kaane servajärgi.
Kauguseid ma kahjuks ei tea.
Õpetust ka ei leia.
Siin on ka veidi pilte.
http://roker.kiev.ua/techinfo/izh/tem-k ... edach.html
Kuskil oli reguleerimise kohta veidi juttu ka, kui ma ei eksi, siis pidi tiguvõlli e. programmvõlli reguleerima käigukasti kaane servajärgi.
Kauguseid ma kahjuks ei tea.
Õpetust ka ei leia.
Siin on ka veidi pilte.
http://roker.kiev.ua/techinfo/izh/tem-k ... edach.html
-
- Tavakasutaja
- Posts: 82
- Joined: 23. Sep 2012 00:00
- Location: Pärnumaa, Saarde Vald, Veelikse Küla
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Iz Planeta 5 käigukasti joonis.
Siin väga õpetlik video, kuidas oma Iz Planeta 2-5 käigukasti reguleerida.
http://www.youtube.com/watch?v=L3Et-BIRDno
http://www.youtube.com/watch?v=L3Et-BIRDno
Re: Iz Planeta 5 käigukasti joonis.
Hunnik venekeelset kirjandust:
http://izhmoto.ru/tech_support/katalog
http://izhmoto.ru/tech_support/katalog