Kevin68, Riga-13. 1990
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Kurat võtaks, kust tuleb selline mõtlemine. Sellel teemal on siin foorumis küll ja küll arutatud. Võrr on MOPEEDtanels wrote:Aga võrriga pole ju lube ega kiivrit vaja. Tegemist peaks olema seaduse järgi jalgrattaga, millel on abimootor.
Tutvuge sellega https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=927101
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Ago wrote:Tänu uuele liiklusseaduesele peab olema igal mopeedijuhil olema mingi kategooria juhiluba (v.a. jalgrattaload). Päris kindel pole, aga autokoolis teooriaõpetaja nii rääkis..Kevin68 wrote:Ühelgi mopeedil pole lube vaja, kui mootori kubatuur jääb alla 50cc ning vanust 16 on.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13124282
Viimase uuendusega küll midagi mopeedijuhtide lubadega tehtud pole.
§ 10. Jalgratta ja mopeediga sõitmine
(1) Jalgratast võib sõiduteel juhtida vähemalt 10-aastane isik.
(2) Mopeedi võib juhtida vähemalt 14-aastane isik.
(3) 10–15-aastasel jalgratturil ja 14–15-aastasel mopeedijuhil peab sõiduteel sõitmisel olema kaasas vastav juhiluba.
(4) Jalgratta või mopeedi ning nendega võrdsustatud sõiduki juhtimiseks ei nõuta juhiluba isikult, kes on vähemalt 16-aastane.
(5) Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud jalgratturi ja mopeedijuhi eksamineerimise ja neile juhilubade väljaandmise eeskirja kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.
[RT I 2002, 105, 613 – jõust. 24.12.2002]
Väljaandja : Riigikogu
Akti või dokumendi liik : seadus
Teksti liik : terviktekst
Redaktsiooni jõustumise kpv. : 01.07.2009
Redaktsiooni kehtivuse lõpp :
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
20.02.2009
Esialgu sain Reymo käest karburaatorile hädavajaliku jupi, seejärel läksin Talupoodi värvi välja valima. Algul ostsin ainult krundi, kuna polnud siiski väga kindel mis värvi selle teen. Tagasi minnes ning kassas juba olles tuli tagaruumidest välja seal tõõtav minu kunagise Riga-5 endine omanik ning andis mulle tasuta purk punast aerosooli. Koju minnes olin kindel et masinat lammutama veel ei hakka, kuid nii kui käe külge sain lammutasingi terve masina maha. Lammutamisega asi ainult ei piirdunud, puhastasin veel bensiiniga kõik detailid õlist ning lasin akutrelliga esimese porilaua värvist puhtaks. Veel lihvisin raami ning paaki. Peale võrri juurest ära minekut viisin leegitoru tuppa ning puhastasin seda, eriti küll paremaks ei saanud kui siiski parem kui mitte midagi.
21.02.2009
Sai lastud ka tagumine porilaud haljaks, paaki veel lihvitud ning sutsu raami ka. Veel tegin paagi kinnituse värvist puhtaks ning esihargi vaheplaadi. Peale seda otsustasin porilaudadele, paagile ning paagi kinnitusele krunt värvi peale kanda. Jõudsin ka otsusele, et värv siiski puna-valge ei tule. Lähen ikka sama teed pidi, mille poole ma juba ostes saadik püüdlen.
Kevin.
Esialgu sain Reymo käest karburaatorile hädavajaliku jupi, seejärel läksin Talupoodi värvi välja valima. Algul ostsin ainult krundi, kuna polnud siiski väga kindel mis värvi selle teen. Tagasi minnes ning kassas juba olles tuli tagaruumidest välja seal tõõtav minu kunagise Riga-5 endine omanik ning andis mulle tasuta purk punast aerosooli. Koju minnes olin kindel et masinat lammutama veel ei hakka, kuid nii kui käe külge sain lammutasingi terve masina maha. Lammutamisega asi ainult ei piirdunud, puhastasin veel bensiiniga kõik detailid õlist ning lasin akutrelliga esimese porilaua värvist puhtaks. Veel lihvisin raami ning paaki. Peale võrri juurest ära minekut viisin leegitoru tuppa ning puhastasin seda, eriti küll paremaks ei saanud kui siiski parem kui mitte midagi.
21.02.2009
Sai lastud ka tagumine porilaud haljaks, paaki veel lihvitud ning sutsu raami ka. Veel tegin paagi kinnituse värvist puhtaks ning esihargi vaheplaadi. Peale seda otsustasin porilaudadele, paagile ning paagi kinnitusele krunt värvi peale kanda. Jõudsin ka otsusele, et värv siiski puna-valge ei tule. Lähen ikka sama teed pidi, mille poole ma juba ostes saadik püüdlen.
Kevin.
Tead, ma ei teadnud ise ka tol hetkel mida ma kokku teen. Võrri juures läks aga käsi punase sprei poole ning tuligi punane ka sekka. Kuid puna-valge ta siiski täitsa pole, valge on enamvähem bee¸ kuid heledam. Nüüd vahepeal olen jõudnud ta ka ära lakkida ning kokku laduda, mina olen tulemusega rahul kui need õlised näpujälied ka pealt ära saada oleks väga hea. Punane tuli motip aerosooliga, 120 krooni purk ning kaks purki kokku, purgid sain tasuta. Bee¸ oli pintsel + rull, kuna jätab paksema kihi ning bensupaagile ja porilauadele on need kriimud, täkid ikka kõige paremini tulema. Lakki kulus üks purk, kuna sai lastud paar õhukest kihti.
Kevin.
Kevin.
-
- Posts: 8
- Joined: 10. Jun 2006 00:00
- Location: Valgamaa
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Suured tänud heade sõnade eest! Ega ma eriti ka sprei poolt pole, kuid praegu paremat võimalust taas polnud loota. Aga kõige siledam ning ilusam on ta vast minu masinatest jäänud küll ning lõpptulemusega võib igati rahule jääda! Muidu on juppe mis veel puudu ning mis veel vaja ära teha, aga aega veel on. Peaasi et seda ma ei müüks.
Kevin.
Kevin.
On olemas mitut erinevat varianti, raamiga sama värvi paak ning porilaudadega sama värvi paak ning ka olemas puna-valge. Mina olen enda masina eesmärgiks võtnud selle, mis sest et päris sellist ma kunagi ei saavutada, kuna minu oma on kasutatud ning see kasutamata.
http://forum.moped.ee/kasutajate-masina ... a-t159.htm
Kevin.
http://forum.moped.ee/kasutajate-masina ... a-t159.htm
Kevin.
06.03.2009
Kuna täna oli kaasfoorumlasel KoBa plaanis minna oma Riga-13'nele mootorit viima, siis otsustasin oma säärekaga ühineda. Nii me siis läksimegi, Kauri Karpatõga ning mina oma punnaga. Mõlemad masinad tossasid ikka päris palju, niiet taha vaadates ikka kõvem tossupilv teele jäi, liiga palju õli vast. Peale seda otsustasime minna Männamaale, kuna sõber rääkis et seal pidavat umbkaudu neli mosset ning muud kraami. Lõpuks oli see siiski Männamaalt umbes 3 kilomeetrit väljas. Saime seal käidud, omanikuga räägitud ning kokku lepitud et lähme kevadel tagasi. Seejärel sai võetud marsuut tagasi Käina. Sõit oli huvitav ning parajalt adrealiini rikas, vahepeal olime mõlemad kukkumis äärel, kuid õnneks kukkumisi ette ei tulnud. Kokkuvõtteks sai läbitud umbes 30 kilomeetrit ning masinatega mingeid äpardusi ette ei tulnud, niiet võib tänase sõiduga igati rahule jääda!
Pilte ka,
Kevin.
Kuna täna oli kaasfoorumlasel KoBa plaanis minna oma Riga-13'nele mootorit viima, siis otsustasin oma säärekaga ühineda. Nii me siis läksimegi, Kauri Karpatõga ning mina oma punnaga. Mõlemad masinad tossasid ikka päris palju, niiet taha vaadates ikka kõvem tossupilv teele jäi, liiga palju õli vast. Peale seda otsustasime minna Männamaale, kuna sõber rääkis et seal pidavat umbkaudu neli mosset ning muud kraami. Lõpuks oli see siiski Männamaalt umbes 3 kilomeetrit väljas. Saime seal käidud, omanikuga räägitud ning kokku lepitud et lähme kevadel tagasi. Seejärel sai võetud marsuut tagasi Käina. Sõit oli huvitav ning parajalt adrealiini rikas, vahepeal olime mõlemad kukkumis äärel, kuid õnneks kukkumisi ette ei tulnud. Kokkuvõtteks sai läbitud umbes 30 kilomeetrit ning masinatega mingeid äpardusi ette ei tulnud, niiet võib tänase sõiduga igati rahule jääda!
Pilte ka,
Kevin.
13.03.2009
Nüüd olnud juba üle nädala haige ja pole saanud masina juures käia. Täna vedasin ta korra ülesse, kraan lahti ja pumpasin peale ka natukene ja läks laksust käima. Tegin video ka selle kohta ning seda võib näha siin,
- http://toru.ee/view/2b32a1810b47
Edasi proovisin ka veidikene sõita, nii 100 meetrit sõitu ja enam ei tahtnud sugugi ilma gaasita tõõtada. Jätsin seisma, küünal maha ja puhastasin ära, korra tõõtas jälle korralikult ja jälle sama asi.. siis võtsin karburaatori maha, puhusin düüsi puhtaks, ja puhastasin membraani alt üleliigse sodi ära. Panin kokku tagasi ja masin läks hoopis paremini pöördesse, siis sain juba natukene rohkem sõita.. ca. 500-750 meetrit enne kui hakkas sama jama korduma. Nüüd siis küsimus laiale ringile, kas selline asi võib tingitud olla valest õlist? Nimelt on minul bensiiniga segamini tavaline automootori õli, mida ma kasutan Peugeot 205'el samuti, õli sai ka päris palju..
Alati kui ma sääreväristaja peale sõitu ära panen, siis ma puhastan ta lapiga ära. Aga praeguse sõiduga ajas ta juba nii palju õli välja, nagu ka näha on silindripea vahelt õli välja ajanud..
Tervitustega,
Kevin.
Nüüd olnud juba üle nädala haige ja pole saanud masina juures käia. Täna vedasin ta korra ülesse, kraan lahti ja pumpasin peale ka natukene ja läks laksust käima. Tegin video ka selle kohta ning seda võib näha siin,
- http://toru.ee/view/2b32a1810b47
Edasi proovisin ka veidikene sõita, nii 100 meetrit sõitu ja enam ei tahtnud sugugi ilma gaasita tõõtada. Jätsin seisma, küünal maha ja puhastasin ära, korra tõõtas jälle korralikult ja jälle sama asi.. siis võtsin karburaatori maha, puhusin düüsi puhtaks, ja puhastasin membraani alt üleliigse sodi ära. Panin kokku tagasi ja masin läks hoopis paremini pöördesse, siis sain juba natukene rohkem sõita.. ca. 500-750 meetrit enne kui hakkas sama jama korduma. Nüüd siis küsimus laiale ringile, kas selline asi võib tingitud olla valest õlist? Nimelt on minul bensiiniga segamini tavaline automootori õli, mida ma kasutan Peugeot 205'el samuti, õli sai ka päris palju..
Alati kui ma sääreväristaja peale sõitu ära panen, siis ma puhastan ta lapiga ära. Aga praeguse sõiduga ajas ta juba nii palju õli välja, nagu ka näha on silindripea vahelt õli välja ajanud..
Tervitustega,
Kevin.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 55
- Joined: 06. Jun 2007 00:00
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Arvestades seda, et võrri esihargi asemele sobib ka mingi mägijalgatta amort, siis sealt on võimalik vistist laagreid saada.anti_biootikum wrote:
tere Kevin,
Küsin vahepeale, et kas said selle esihargi laagri vahetatud? kui jah, siis kust kohast selliseid otsida? Ma rattapoodidesse ei ole jõudnud, aga laagripoes ei osatud mind aidata.
Mina võtsin oma laagri juhuslikult garaa¸ist leituna kuskilt jalgrataste juppide kastist ja panin selle peale. Kindlasti istuvad sinna vene jalgrataste eshiargi laagrid.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
Palju aega nüüd jälle mõõdas, masin on endiselt minu käes ning edasiarenemised koguaeg toimuvad. Vahepeal võtsin nüüd mootori täiesti laiali ning puhastasin ära, käiasin ka kolvisõrme lühemaks kuna üks stopper ei mahtunud kolvisõrme järgi ära. Seejärel sai installitud sisse uus bensiin ja õli kuid viga endiselt sama ja masin edasi ei läinud. Seejärel proovisin ilma õhupuhastita korra sõita ning masin tõõtas ilma vigadeta - seega oli viga teada ning puhastasin õhupuhasti sees poolt bensiiniga ära. Samal õhtul purunes ka gaasirulli tross, nimelt tuli gaasirulli seest lahti, hetkel sõidan siis nn "trossi stiilis". Kasutasin teda nüüd kaks päeva tööl käimiseks ning kuna tööle tuli sõita vahepeal mõõda kruusateid, siis oli masin ropult must. Täna, aga sain kaubale ning ostsin ära esitule ümber käiva orginaal gondli ning kuna täna sai lumega sõidetud siis muutus ka pori pehmemaks raamil ning tuli lapiga tõmmates kohe maha.
Hetkel siis selline seis.
Kevin.
Hetkel siis selline seis.
Kevin.
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Pikk aeg jälle mõõdas.. ükspäev üritasin taas seda veoketti rohkem pingule saada ning veendusin taaskord, et see teeb asja hullemaks. Esialgselt siis panin ta nii, et kohapeal tundus normaalne aga sõitma hakates tõmbas selle ikka tohutult pingesse. Peale selle hakkas libisema sidur, kohapeal ära minnes ja siduri linki juba lahti lastes oleks nagu sidur endiselt pooleldi peal olnud, kiirust ei arendanud ka nii nagu peaks. Peale siduri trossi lahtivõtmist seda probleemi polnud ning masin liikus ka normaalselt. Vahepeal sain ka endale ketikaitsme mis ehk täna juba värvkatte selga saab. Laupäeval käisin ka Saaremaal ning tõin endale kolvi, kolvisõrme, rõngad ning sisekummi - summa 275~ EEK. Tänaseks on need ka külge juba pandud, tänud siis Kaurile, kes selle sisekummi ära aitas vahetada.
Paar pilti ka,
Kevin.
Paar pilti ka,
Kevin.
Tegelesin nüüd taaskord vähekene oma sääreväristajaga, esmalt määrisin taguratta laagrid kuumakindla laagrimäärdega ära, seejärel lappisin masina kokku ning viisin välja. Algul käima pannes ei tahtnud ilma gaasita kuidagi käima jääda, kui lõpuks mul see siiski õnnestus ning tõõtas too üsnagi madalatel pööretel. Siduri sain ka tööle, probleem põhines selles, et probleemi polnudki.. ühendasin kokku ja volaa, töötas. Peale seda puhastasin masina ära, ning värvisin need esimese porilaua praak kohad üle, pilte kahjuks peale selle värvimist ei võtnud. Veel sai ketikaitse uue värvi selga ning lisasin silindri ja leegitoru vahele selle orginaal plekist tihendi mis peaks peatama selle õli jooksu leegitoru vahelt.
Kevin.
Kevin.
Masin on nüüd sõidus olnud, sõltuvalt ilmast. Lõpuks sain ka endale uue gaasirulli. Vahepeal lõi kontakti paigast ära ning süüde läks valeks, seda sai siis kaasfoorumlase KoBa'ga paika timmutud - tänud siis temale. Nüüd aga ei taha masin koos tulega põleda, vaikse hoo peal hakkab turtsuma vahetevahel kuid kui kiiremini sõita siis tõõtab korralikult. Vahepeal kukkus ka masin õnnetult pakiraamiga vastu seina nurka, siis otsustasin et võtan pakiraami maha ning teen sellele natukene värviparandust, lõppkokkuvõtteks läks terve pakiraam värvi alla.
Tegin ka väikse võrdluse, enne - pärast.
Enne:
Pärast:
Enne:
Pärast:
Kevin.
Tegin ka väikse võrdluse, enne - pärast.
Enne:
Pärast:
Enne:
Pärast:
Kevin.
Tänan, siiani toimub masinal sissesõit, vahepeal sai esimene sisekumm tühjaks lastud ning ventiil paika tõmmatud, velg tahtis täitsa ära sõõma hakata. Seejärel sai mõlemasse - nii tagumisse kui esimesse sisekummi kompressoriga õhku lastud. Veel sai pandud siduri orginaal tihend ning enam ei kolise seal sees, ei oska õelda mis seal kolised võis.
Kevin.
Kevin.
Vahepeal olen jõudnud vahetada peeglikinnituse orginaal kinnituse vastu ning täna lammutasin ka tagumise otsa laiali. Hetkel on plaanis siis ära vahetada tagumine porilaud, kett ning juurde lisada hark ja ketikaitse. Üleeile sai kaasfoorumlase Reymo1995'ga paar pilti tehtud. ( Masin toetub vanale traktori/kombainile kuulunud suurele ketile mille leidsime kruusateelt ning mis oli kinni roostetanud . )
Kevin.
Kevin.
Jooda ots külge.Saad mõnelt vanalt trossilt ,või keerad kuskilt vanalt kodaralt küljest
Ega ei viitsi isegi enam korralikke oste trossidele teha.
Ei tahtnud halvapärast öelda ,kuid lihtsalt mainisin.
Eile tegin üle aasta võrriga(riga-7) tiiru ja jube naljakjas oli.Tulid vanad ajad meelde
Sellel masnal hakkavad silma jäävad asjad kaduma-juurde tekkima.Edu.
Ega ei viitsi isegi enam korralikke oste trossidele teha.
Ei tahtnud halvapärast öelda ,kuid lihtsalt mainisin.
Eile tegin üle aasta võrriga(riga-7) tiiru ja jube naljakjas oli.Tulid vanad ajad meelde
Sellel masnal hakkavad silma jäävad asjad kaduma-juurde tekkima.Edu.
Nii, vahepeal sai siis tagumine porilaud üle värvitud kuna uus porilaud hakkas tõsiselt kooruma ning kuna elan ühismajas, siis polnud seda protsessi aega uuesti korrata olnud. Kruntisin ja värvisin ka ketikaitsme. Puhastasin leegitoru ning tagutule, eemaldasin selle katkise porilapatsi ning vahetasin keti ära. Täna puhastasin veel settepoti, kus oli taaskord kogunenud hulgaliselt värvi tükke.
Võibolla tegin miskit veel, aga hetkel ei meenu.
Hetkel näeb masin välja selline,
- http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/49526999
Võibolla tegin miskit veel, aga hetkel ei meenu.
Hetkel näeb masin välja selline,
- http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/49526999
Kuna remondikäigus ei jõudnud Tondi poest tellitud kett õigeks ajaks kohale, siis läks ajutiselt peale üks teine kett. Teisipäeval sain aga keti kätte - tänan siis siinkohal kaasfoorumlast Kuivatit, kes selle keti oli nõus sealt ostma ning minule ära saatma. Kontaktid on ka otsas, kontakti vahel säde ning tuhat muud jama nendega, need peaks nüüd reede või laupäev uued saama. Täna kui teised tahtsid põldu kive korjama minna polnud mul veel keldris asjad valmis ning otsustasin pärast sääreväristajaga järgi minna. Olles poole peal, sõitsin sinna põllule minevast traktorist isegi mõõda, natukene imelik oli küll. Kuna kontakti vahel on säde ning säde kaob ainult siis ära, kui kontakte kruvikeerajaga sisse poole pressida, siis jätsin mootori käima ning kruvikeeraja libises õnnetult magnet vahele ning lõi süüte paigast ära. Kuna tavaliselt teeb süüte paika paneku ära kaasfoorumlane KoBa, siis pidin seekord ise hakkama saama. Õnneks aga enne põldu minekut uurisin Riga-11'ne jaoks, mis asendis magnet on kui kontaktivahe avaneb ning mul õnnestus peale kolmandat korda proovimist süüde paika saada. Hetkel on maas ka esitule gondel ning ketikaitse kuna gondel ootab fiksaatoreid ning ketikaitse pisut õigemasse asendisse väänamist ning sutsu ka värvi.
Kevin.
Kevin.
Viimati sai masinaga sõidetud neljapäeval, kus tulin koju väga vaevaliselt selle masinaga. Laupäeval sain Sapikaklubi lehekülje haldaja Jossu käest kätte kontaktid kui need olid pisut teistsugusemad. Täna mõtlesin, et ma pean selle masina korda saama kuna pole teda pea et nädalake juba puutunud. Laenasin siis Riga-11'ne pealt kontakte ning uut kasutamata kondensaatorit. Tuli välja, et mähisest jooksev juhe läheb massi ning säde kaob ära, kuna vana sinine isoleer oli vaevu peal siis sai see asendatud uuega. Lükkasin taaskord sääreväristaja Kauri garaa¸i ning proovisime süüdet paika panna. Miskipärast ühegi nurga alt masin käima ei saanud. Seejärel puhastas Kauri düüsi ning masin läks hetkega käima. Praeguseks on ka säde kontaktide vahelt kadunud ning läksin tegin ka Nõmme küla peal ühe ringi, ka esituli põleb ilma turtsumiseta kui mootor on soojaks käinud enamvähem. 30 mai kahjuks vist võrrivõidu sõidust osa ei saa võtta, pole varustust ning mis ma temast ikka praegu vaesel ajal piinan - aga kohal olen küll!
Kevin.
Kevin.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Hetkel ei usalda teda ka praegu, tavaliselt sain ikka nädal aega ja enamgi temaga nii sõidetud, et näppu õliseks ei pidanud tegema. Nüüd kruti aga igapäev süüdet. Aga eks sinna on veel kolm päeva aega, testin ja katsetan teda natukene.. kui häid külgi näitab olen ehk platsis! Samas, toimub ka sellel samal päeval kilakola laat, tahaks ka sinna jõuda.. aga kohal ma seal olen, sääreväristajaga, ise asi kas osa võtan.
Kevin.
Kevin.
Täna nüüd tüki aega pead vaevanud, et tema orginaal värvi kätte saada.. sest suve lõpuks kui vanatehnika hooaeg läbi läheb see sääreväristaja töökotta värvimisse, seniks pean aga sutsu raha koguma. Vaatasin eelmise omaniku pilte sääreväristajast ning tahaks küsida kas sääreväristajaid tehti valge-bee¸ värvi?
Siin on pilt, millest seda järeldada julgen. Selline see konkreetne isend välja nägi, ennem kui ta must-bee¸i värvkatte selga sai.
http://static1.album.ee/files/741/84/la ... 9_Vkbd.jpg
Kevin.
Siin on pilt, millest seda järeldada julgen. Selline see konkreetne isend välja nägi, ennem kui ta must-bee¸i värvkatte selga sai.
http://static1.album.ee/files/741/84/la ... 9_Vkbd.jpg
Kevin.