Renegade projekt võrr
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Põhimõtteliselt saad sa V-seeria mopeedimootori kepsu ka kasutada. Sõrmeava pead 10 mm peale saama - puksiga pea puhul uus puks või ava töötlemine ja laagri panek. Laagriga pea puhul tuleb lihtsalt 10 mm sisemõõduga laager osta. Alla saab panna moditud mopeedi tapi. Kepsu alumine pea oli vist suts laiem, selle saad kitsamaks lihvida.
Originaalsisselaskega mootori juures jääb eeliseks see, et sisse voolavale kütusesegule keps siis enam ette ei jää, kuna kepsu alumine pea väiksem. Pärast tuleb ainult vänt ära tasakaalustada, kuna kaalud erinevad. Material tundus ka mopeedi kepsul isasem olema.
See siis niiöelda vaese mehe sportkepsu lugu.
Originaalsisselaskega mootori juures jääb eeliseks see, et sisse voolavale kütusesegule keps siis enam ette ei jää, kuna kepsu alumine pea väiksem. Pärast tuleb ainult vänt ära tasakaalustada, kuna kaalud erinevad. Material tundus ka mopeedi kepsul isasem olema.
See siis niiöelda vaese mehe sportkepsu lugu.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
Nonii sain täna mootori kätte.Eelmine omanik rääkis ,et see on D8 ,aga mootori poolel on kirjas D6.Seerianumber puudub ,seega mootor ostetud eraldi motopoest.Sattusin täna nii hoogu ,et pilti ei jõudnudgi teha.Võtsin mootori pulkadeks.Vaatasin oma instrumentide sahtlisse ja võtsin sealt 12-se hõõritsa ja tegin sisselaske ava suuremaks ja ilus pind jäi.Polnudgi vaja puurpinki pista.Karpa on tal K34b ,aga mul on K34D(suurem ujuk ja ujukiruum,ilmselt ka düüs) enne reed valve-i plaan proovida MAW-i ja K60(B) karpat proovida .Väntvõllile lähevad uued laagrid(kinnised ,aga vända poolt need rõngad eemaldatud).D6 vändale istub ka otsa V50 mootori (generaatori) rootori magnet ,selleks tuleb see magnet jupp maha saagida (see mis annab süüteandurile impulsse).Siis istutab sinna otsa mopi kommutaatorbloki.Ainus viga sellisel süsteemil on see et pole autonoomset toidet ,aga saab kasutada mingisugust väikest mootorratta akut.Aga selline mõte pole hea ,kui seda liikurit tahetakse tänavasõiduks kasutada ,sest muidu lähen liiklus eeskirjaga vastuollu kuna tuled ei põle.Peab midagi paremat leiutama.Varsti Baltic Bolti sisekuuskant polte ostma ,krt terasharjad olid Koduextras otsas .
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Oota, et nagu miks ja kuidas täpselt selline süsteem ehitada ja milleks see hea peaks olema?Renegade wrote:D6 vändale istub ka otsa V50 mootori (generaatori) rootori magnet ,selleks tuleb see magnet jupp maha saagida (see mis annab süüteandurile impulsse).Siis istutab sinna otsa mopi kommutaatorbloki.Ainus viga sellisel süsteemil on see et pole autonoomset toidet ,aga saab kasutada mingisugust väikest mootorratta akut.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
Ja see on see sama mootorantuand
Kas see on ikka see mootor mille mina saatsin w ?
Kusjuures minu elu esimene D6 kõik eelnevad on olnud D8-D8e seeriast.
Huvitav millisele D seeria mootorile toodeti K34D karpa ,kõik mis mul on olnud on K34b (Venekeele nõrk b).Selle K34D ostsin paar aastat tagasi Tondi motopoest.
D6-e vändal pole lõigutud põski nagu D8 seerial.Veits parem tasakaalustus.
Mootor sai täna kokku. Täna leidsin oma pikka aega kadunud D8e süüte mähise ka üles.Silinder(D6-D8) ja kolb(1-he rõngaline D4) on modifitseeritud .Mootor käivitus väga hästi ,tõmbasin veits tagaratast ja laksust käis.Ei hakanud kohe ka pööretega mängima ,kuna vajab sissesõitu.Varsti pean kogu sääru jälle pulkadeks võtma ,keevitamiseks ,värvimiseks.Tuleb hakata ka valgustuse peale mõtlema ,aga see tulevikus.Värvilahendus ka valmis mõeldud ,tuleb üleni must ja kuna ilge Metallica fänn ,siis paagi külgedele kiri Metallica
Mootor sai täna kokku. Täna leidsin oma pikka aega kadunud D8e süüte mähise ka üles.Silinder(D6-D8) ja kolb(1-he rõngaline D4) on modifitseeritud .Mootor käivitus väga hästi ,tõmbasin veits tagaratast ja laksust käis.Ei hakanud kohe ka pööretega mängima ,kuna vajab sissesõitu.Varsti pean kogu sääru jälle pulkadeks võtma ,keevitamiseks ,värvimiseks.Tuleb hakata ka valgustuse peale mõtlema ,aga see tulevikus.Värvilahendus ka valmis mõeldud ,tuleb üleni must ja kuna ilge Metallica fänn ,siis paagi külgedele kiri Metallica
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
D6 väntvõlliga on karteris tühja ruumi vähem, kui puuritud tasakaalustusavad on punnidega täidetud. D8 väntvõll on samamoodi tasakaalus, lihtsalt vändapõskede kuju on erinev. Kuju muutmine arvatavasti tegi tootmisprotsessi lihtsamaks, kiiremaks ja võibolla odavamaks.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Avastasin et sellel K34d-l on 62 düüs sees,panin 55 k34b oma sisse ,moto jäi lahjemaks kohe.See nädal teen MAW-i karpale vahetüki.Peab ka Walbro karpale tegema vahetüki sääru moto jaoks.Need väikesed paunsumpsid on üks rõve nuhtlus säärul,pikem(Riga 13 oma) on neist väikestest kökatsitest hulga parem.Moto läheb selle pikaga poole paremini pöördesse.Nüüd peab hakkama reso ehitama.Masin jälle pulkadeks vaja kah võtta ,ja modima hakata.Suvel hea poes kiiresti "kalja" järgi käija ,ja vahest ka niisama kruiisida ringi.
See nädalavahetus võtan pilli molekulideks ja hakkan vaatama kriitilise pilguga mida ise teha ja mida saab kellegi abiga teha.Vaatan vaikselt ,et üks Delta tagumine hark hakkab ülejääma(kui asi on kindel siis annan teada) ,kuna on olemas teine millel amordikõrvad eemaldatud ,plaaniga tagurpidi alla panna.(Mopil käib ju kett paremal,säärul vasakul,tagumikku vaja ka veidikene ülespoole kergitada ).Tuleb hakata tehnilist dokumentatsiooni pidama.Mootor ka uuesti millalgi pulkadeks võtta ja forsseerima hakata.
Mootor jälle pulkadeks.Vänt läheb pooleks ,keps saab uue laagri ja kolvisõrm saab omale puksi asemel ka laagri.Segukanal ka suuremaks puurida ja segukoonust tunduvalt ümaramaks teha.Lähiaeg peaks saama stippi ,siis sebib omale minifreesi millega saan silindriaknaid laiendada.
Homme raam ka pulkadeks võtta(paak vajab värvi),esikahvel saab tugevdusribid,porika kinnitused ,mopi tulekinnituskõrvad.Nüüd vaja teha ka tagakiigele uued amordikinnitused(vaja ka teistpidi allapanna kuna kett käib vasakult).Peab veel uue tagaporika konstrueerima (koos tegatulega ,kuna tahan legaalselt sõita).
Homme raam ka pulkadeks võtta(paak vajab värvi),esikahvel saab tugevdusribid,porika kinnitused ,mopi tulekinnituskõrvad.Nüüd vaja teha ka tagakiigele uued amordikinnitused(vaja ka teistpidi allapanna kuna kett käib vasakult).Peab veel uue tagaporika konstrueerima (koos tegatulega ,kuna tahan legaalselt sõita).
Nii raam on ka pulkadeks võetud.Kõveraks sõidetud(külapealt saadud) Delta esikahvlilt sai eemaldatud tulekõrvad.Täna sai veel tugevdusribid esikahvlile valmis lõigatud.Tagakiik sai ka omale uued amordi kinnituskõrvad.Vaja vaid kooli kaasa võtta ja kinni keevitada.ajaviiteks eemaldasin veel sääru kepsul laagrisaale.Ajasin ahjus kuumaks ja toksisin välja.Kuna terase struktuur muutub kuumutades(nim lõõmutamiseks) pehmemaks tuleks teda jälle karastada.Tekkis küsimus: Kas karastada õlis või vees? Ma millegipärast usun ,et õlis oleks efektiivsem ,vees võib üle karastada ja keps peale esimest käivitamist ribadeks lennata.Tassisin sääru külmast töökojast sooja saunamajja
Ja loomulikult fotod. http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/63994399
Nüüd oleks hädasti vaja nõellaagritega V-seeria kepsu või kogu väntvõlli võib ka loksuga olla nagunii läheb säärule(peab modima hakkama).Mõtlesin seda vänta kus sõrme jaoks on ka nõellaager.Hea oleks kui oleks kasutatud (odav hind+ei raatsi tutikat kohe lõhkuma hakata) Kellel vedeleb niisama siis ES!
Ja loomulikult fotod. http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/63994399
Nüüd oleks hädasti vaja nõellaagritega V-seeria kepsu või kogu väntvõlli võib ka loksuga olla nagunii läheb säärule(peab modima hakkama).Mõtlesin seda vänta kus sõrme jaoks on ka nõellaager.Hea oleks kui oleks kasutatud (odav hind+ei raatsi tutikat kohe lõhkuma hakata) Kellel vedeleb niisama siis ES!
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Sellest kepsu kumutamisest ei olnud mingit kasu, mõlemad detailid on terasest ja paisuvad samapalju. Saale paigaldusel on kepsu kuumutmisest kasu, kui samalajal saale maha jahutada ja kiiresti paigaldada. Karastamise ja teiste termiliste töötluste kohta soovitan lugeda raamatutest, asi pole nii lihtne. Mina viskaks selle kepsu minema ja kulunud loksuva V-seerija kepsuga pole ka nagu midagi teha.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Selge ,jälle targem.Nii ,aga ma ennist rääkisin ,et mul vedeleb V-seeria keps koos tapi ja laagriga (ilma loksuta) ,mis te arvate kui ma selle oma sääru väntvõlli peale istutaks?Natuke tappi modida(treida) ja sõrmeava ka töödelda nii ,et sõrmelaager sisse istub + veel kepsu alumist pead veidike maha lihvida laiusest ,et ilusti vahele mahub.Mis te arvate?Homme või ülehomme vaja keredetaile keevitama hakata.See keps mida sai kuumutatud ,saab uue elu pudeliavaja-võtmehoidjana .
Jah ma üritasin sellist süüdet teha, aga head nahka sellest ei saanud.Renegade wrote:Kunagi kuskilt foorumist vaatasin ,et kasutaja vootele pakkus välja sellise kontaktivaba süüte süsteemi. Kunagi pressisin mopi väntvõllist kepsu välja.Millalgi proovib selle "sport"kepsu ka ära.
Palju parem asi on Lada Samara/VW Golf kommutaatori ja anduriga süüde. Töötab 12V rolleri aku pealt, ülimalt töökindel ja ei nõua vända otsa mingit kogukat värki. Piisab väljalõikega teraskettast, mis pöörleb anduri pilus. Töötas stabiilselt ka väga kõrgetel pööretel. Voolutarve on ka väike, kui mootor seisab, siis kommutaator läheb "unereziimi" ehk voolutarve läheb nulli-lähedaseks (testitud ampermeetriga). Pildil siis süüteplaat koos anduri ja kettaga, vasakul on kommutaator (volkari oma on väiksem), mille all on aku.
Ebays müügis Piaggio Ciao keps, mis sobib võrrile peaaegu 1:1. Ainsaks erinevuseks on kepsu alumine tapp 16mm, võrril on 15mm. Tappi peab veidi lühendama ning otsad lihvida 15mm peale. Ülemises otsas on 10mm tapile nõellaager.
http://cgi.ebay.co.uk/CONROD-KIT-Vespa- ... 2c51f076cf
http://cgi.ebay.co.uk/CONROD-KIT-Vespa- ... 2c51f076cf
Nonii kruvisin proovipärast tagakiige alla ,tagumik ilusti kõrgel nagu ma tahtsin.Ainus asi mis mulle ei meeldi on Delta tagumised amordid/vedrud nad on minujaoks liiga puised ,max 1cm liiguvad kui peale istun ,isegi Iz i omad toimivad effektiivsemalt .Vahepeal tekkis idee teha uus tagakiik ja kasutada monoamorti ,aga see on tulevik.Külapealt tuleb sebida kas Dirt bike amordid või siis mõne vene päritolu(kergema) kaherattalise amorte.Lähiaeg tahaks ka uut esikahvlit (mingi laste krossika oma) või siis mägiratta oma.Ärge pahandage kui midagi arusaamatuks jäi ,ma olen väsinud (väikest viisi unetus).
(P.S. vootele ole hea ja räägi oma esimese sääru klapipesast. Team Sääse Racing lehelt ei saanud fotost aru kas pesa alune mis mootori külge keevitati oli mingi aste ka sisse viilitud/freesitud?Mõtlesin välimisi servi ,et siis istuks täpselt mootoripoolte külge.)Kui sellest pesast fotosid on ,siis ole hea ja pane siia teemasse pildid ülesse.
(P.S. vootele ole hea ja räägi oma esimese sääru klapipesast. Team Sääse Racing lehelt ei saanud fotost aru kas pesa alune mis mootori külge keevitati oli mingi aste ka sisse viilitud/freesitud?Mõtlesin välimisi servi ,et siis istuks täpselt mootoripoolte külge.)Kui sellest pesast fotosid on ,siis ole hea ja pane siia teemasse pildid ülesse.
tere
Jõudu.Annan sulle head nõu.Kui sa teed klapiga mootori ja tahad elektron süüdet ka panna ,siis on kõige lihtsam ja vähem tööd ,panna hiina võrri väntvõll koos elektron süütega.Vene kepsule on ära proovitud ülemine laager ja peksis kepsu kiiresti ära.Hiinakal ka all ja üleval laager.
www.sakusaaruklubi.ee
www.sakusaaruklubi.ee
Jah süüte pool oli klapipesal väljalõige, süütekarp jäi ette. Teisel pool oli lihtsalt aste, et ilusam oleks. Pesa koosnes kahest poolest ja keevitamine käis nii, et kõigepealt punktis ühe poole karteri külge. Siis keeras teise poole tikkpoltidega esimese külge ja punktis ka selle karteri külge. Siis võttis karteripooled koos klapipesa pooltega lahti ja keevitas seestpoolt pideva õmblusega kinni. Hiljem jäi üle veel keevitused seest ära lihvida ja valmis oligi. Kahe poolega pesa on selle poolest parem, et seal on karteriga üks tihenduspind. Poltidega külge käiv klapipesa on kahe ristuva tihenduspinnaga (karteri tihend ning eraldi klapi tihend) ning just see kahe tihendi kokkupuute koht kipub olema problemaatiline.
Re: tere
Selle vastu aitab näiteks mõne sae kolvisõrm.virgor wrote:Proovige kui huvi on.Sõrme lööb mõlki.
Nonii.Mul üks loksuga D8E väntvõll seisab kasutult. Mõtlesin, et homme pressin ta lahti ja lasen V-seeria mopi tappi ja kepsu veits modida lükkaks siis homme ka kokku veel.Hetkel plaan minifrees osta Oomipoest.Järgmisena plaan sebida Reed valve, klapipesa materjal ka olemas.See mootor on n.ö proovi-eksemplar hetkel pole kahjuks niipalju finantsi ka, et osta Piaggio keps.
Nonii frees olemas .Täna modisin silku ülevoolusid ja väljalaske kanalit.Peale nende veel tegin sisselaske ava koonust väntvõlli otsas tunduvalt ümaramaks.Progress on step-by-step.Järgmisena reed valve.Kõigepealt tahan näha kuidas sellise järeleaitamisega mootor töötab. Kuidas teha "Boost Channel"-it ehk siis lisa kanalit?Põhimõttest saan aru, aga kas selle jaoks on vaja ka karterit modida?
Nüüd jälle Dyr4ik.ru motofoorumisse teadmisi ammutama
Nüüd jälle Dyr4ik.ru motofoorumisse teadmisi ammutama
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Nii täna tassisin kuurist rimaka Riga 13 raami välja ,mis ma kuskilt vanaraua hunnikust jälle koju olen tassinud .Mõtlesin ,et sellele panen rattad alla ja teen enam-vähem korda sõidan temaga nii kaua kuni teine sääru projekt valmib ,siis viskan selle moto peale ja sõidan Delta baasil sääruga edasi.See siis, testsõitudeks mõeldud.
Nii väike progress.Täna puurisin treipingi vahel väntvõlli segukanali suuremaks 12 mm peale(ennem oli 10,4-10,7mm vahemikus).Tahtsin küsida veel kas V-50-ne kepsu tappi annab treipingis modida sääru jaoks.Kas seda tappi on vaja lõõmutada, ise kahtlustan ,et on karastatud.Varsti hakkan resonaatorit ehitama
Tuli mõte ,et see Delta raam jääb võidusõiduks hetkel vaatan ,et läheb natuke kulukaks (vaja osta Pitbike esikahvel,korralikud tagaamordid,plastik detailid jne hetkel näeb välja nagu Frankenstein.)Püssi põõsasse ma ei viska lihtsalt jääb paremaid aegu ja töövahendeid ootama.
Tuli mõte ,et see Delta raam jääb võidusõiduks hetkel vaatan ,et läheb natuke kulukaks (vaja osta Pitbike esikahvel,korralikud tagaamordid,plastik detailid jne hetkel näeb välja nagu Frankenstein.)Püssi põõsasse ma ei viska lihtsalt jääb paremaid aegu ja töövahendeid ootama.
Nii: see neljapäev-reede keevitan seda Riga 13 raami.Esikahvel sai eelmine reede mopi tule kronsad plaan veel keevitada teised esiporika kronsad nagu Mini esikahvlil.16" mopi rattad sobivad alla nagu valatud.Vaja veel piduri pedaal kokku keevitada(jupid töökojas lauapeal) see raam saab veel mopi jalatoed.A homme läheb laagrite ostmiseks kas väntvõlli laagriteks sobivad rull-laagrid(203 seeria-tean kindlalt) homme veel kepsulaager ka osta. Märtsi lõpuks tahaks pilli häälde saada.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/944629
Mis te sellest sadula kinnitusest ja toest arvate ,jõuõlg ei tohiks seda ära väänata . http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65794033
Nii ,et kritiseerige
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/944629
Mis te sellest sadula kinnitusest ja toest arvate ,jõuõlg ei tohiks seda ära väänata . http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65794033
Nii ,et kritiseerige
Ise sain Tartust, AS Alas Kuul vist oli.
Siduri saab muidu mopi omast ka aretada, stock siduril need 3 pulka välja lüüa, augud suuremaks puurida, keermestada ja siis pikemad poldid sisse. Kettad mopi omad, vahekettad siis võrri stock siduri surveplaatidest(tuleb väiksemaks treida ja augud suuremaks puurida). Lahutuspulk või mis iganes ta on tuleb ka uus teha. Sidurikorv ka mopilt.
Ei garanteeri, et see töötab aga ma igatahes proovin
Siduri saab muidu mopi omast ka aretada, stock siduril need 3 pulka välja lüüa, augud suuremaks puurida, keermestada ja siis pikemad poldid sisse. Kettad mopi omad, vahekettad siis võrri stock siduri surveplaatidest(tuleb väiksemaks treida ja augud suuremaks puurida). Lahutuspulk või mis iganes ta on tuleb ka uus teha. Sidurikorv ka mopilt.
Ei garanteeri, et see töötab aga ma igatahes proovin
Nii tegin listi mis on vaja muretseda ,et Deltabaasil sääru oleks sõiduvalmis.
1)Stella(või Mini) leegikas vahet pole mis seisukorras
2)esitule klaas(ümar) võib ka koos reflektoriga
3)Väntvõllile laager(järgmine nädal lähen SKF-i)
4)mini krossika porikad midagi odavat
5)kruntvärv+läikiv must värv
6)Reso keevitada
7)Reed valve (tellin ka ära)
8)tulevikus hiinaka väntvõll muretseda.
9)sisekuuskant polte veel muretseda.
Kellel midagi vedeleb andke teada (punase kirjaga on hetkel olulised) .
Õhtupoole ka pildid.
1)Stella(või Mini) leegikas vahet pole mis seisukorras
2)esitule klaas(ümar) võib ka koos reflektoriga
3)Väntvõllile laager(järgmine nädal lähen SKF-i)
4)mini krossika porikad midagi odavat
5)kruntvärv+läikiv must värv
6)Reso keevitada
7)Reed valve (tellin ka ära)
8)tulevikus hiinaka väntvõll muretseda.
9)sisekuuskant polte veel muretseda.
Kellel midagi vedeleb andke teada (punase kirjaga on hetkel olulised) .
Õhtupoole ka pildid.
Kauaoodatud fotod
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988345/
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988351/
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988355/ värv sai peale pildistamist maha nühitud ja pahteldatud.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988359/
Minimopi leegikat on tõesti vaja sellest sääru-ja Delta leegika ristsugutisest ei hakka ma parem rääkima.Sumps ei jää päris nii kui tahan.Rimakast Delta sumpast üritan ka midagi välja võluda(mingi reso).
Lähiajal jõuab minuni reed valve
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988345/
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988351/
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988355/ värv sai peale pildistamist maha nühitud ja pahteldatud.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/65988359/
Minimopi leegikat on tõesti vaja sellest sääru-ja Delta leegika ristsugutisest ei hakka ma parem rääkima.Sumps ei jää päris nii kui tahan.Rimakast Delta sumpast üritan ka midagi välja võluda(mingi reso).
Lähiajal jõuab minuni reed valve
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Järelikult peab ketiratta võll ja tagakiige kinnituspolt olema siis pidevalt ühel tasapinnal ,(sest tagaratas ka ju liigub mingil määral üles-alla maastiku suhtes).Vaatasin siin teiste säärude pilte ja mootorid olid teistel rohkem püstisemas asendis kui mul. Peab vist selle raami ja mootori kooli kaasa võtma ja uue mootori kinnituse valmis meisterdama.
Nii täna käisin mootorit sättimas http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/66030543 Vaatasin ,et nii jookseks kett kõige paremini.Homme uut kepsulaagrit ostma,siis saab vända kokku laduda.