Kevin68, Riga-11 (1979)
Kevin68, Riga-11 (1979)
Kaheksandal märtsil toimus Kärdlas kila-kola laat ning mina vurasin Käinast enda Riga-13'nega sinna. Seal märkasin aga Riga-11 müügis ning sai võetud omaniku kontaktandmed, juhuks kui masin jääb müümata. Nii oligi, masin jäi müümata ning mina avastasingi ennast täna bussijaamas Kärdla minemaks. Käed sai lõõdud 600 käibeloleva raha eest ning kaasa sain ka orginaal summuti, ketikaitsme ning mähise koos kontaktidega. Endal oli pool liitrit bensiini õliga segatuna kaasa võetud ning saigi alustatud Käina poole sõitu. Sõitsin poole gaasiga kuna rohkem ei tahtnud eriti esialgu vajutada, kes teab - alles ostetud masin ning mootorivigadest ju täpsemalt ei tea, kuid omanik mainis et karburaator streigib vahepeal. Nii oligi, 3-4 kilomeetrit enne Käinat ja masin "ptui, ptui, ptui" seisma.. võtsin bensiinivooliku kraani otsast ära ning hoidsin ujukit all ja puhusin bensiinivoolikusse, sain masina uuesti käima. Kilomeeter enne Käinat lõppes bensiin, siis sai sõber jalgrattaga kohale kutsutud koos bensiiniga. Uus bensiin sees ning jõudsingi koju.
Edasistest plaanidest niipalju - kuna enamus põhilised ja rariteetsemad detailid on olemas ( pedaalajam, ketikaitse, ketikaitse kinnitusklamber, orginaal summuti jm. ) siis tuleb see sääreväristaja orginaal. Plaan vahetada välja mootor, kuna praegune on KM magneetoga ning süütekarbi poolne väntvõlli ots kinni keevitatud. Taha on pandud tavaline lääne jalgratta tuli, mille ma eemaldan samuti esimesel võimalusel. Gaas on ehitatud ümber lingi peale, kuid kui korraliku gaasirulli saan, läheb ka see vahetusse.
Kevin.
Edasistest plaanidest niipalju - kuna enamus põhilised ja rariteetsemad detailid on olemas ( pedaalajam, ketikaitse, ketikaitse kinnitusklamber, orginaal summuti jm. ) siis tuleb see sääreväristaja orginaal. Plaan vahetada välja mootor, kuna praegune on KM magneetoga ning süütekarbi poolne väntvõlli ots kinni keevitatud. Taha on pandud tavaline lääne jalgratta tuli, mille ma eemaldan samuti esimesel võimalusel. Gaas on ehitatud ümber lingi peale, kuid kui korraliku gaasirulli saan, läheb ka see vahetusse.
Kevin.
Last edited by Kevin68 on 17. May 2010 21:29, edited 1 time in total.
Täna sai masinat veidi lammutatud, esmalt võtsin alt ära tagumise ratta. Seejärel ratas täiesti laiali ning puhastasin asja korralikult ära, siis said laagrid endale uut määret ning hammasratast kinni hoidvad poldid, mutrid, seibid said kah vahetatud. Mootor sai ka maha võetud, kuid arvan et selle hooaja paugutan veel selle mootoriga läbi - mootori kallale pole veel jõudnud, kuid õhtul ehk jõuan. Plaanin värvida üle siiski paar detaili ( porilauad ning paagi ) kuna imelik on, kui paak on teist värvi ning porilaudadele on nimesi kriibitud ning värviga jälgi tehtud. Esihargis on vaja ka laagrid vahetada.. kuid ehk homseks jõuab tehnilise poole pealt enamvähem ühelepoole.
Tagumine ratas sai siis selline,
Kevin.
Tagumine ratas sai siis selline,
Kevin.
Masinaga jälle veidikene tegeletud. Kõigepealt sai lahti võetud esihark ning avastatud et laagrid veel täitsa alles ja kasutuskõlbulikud, kuid arvatavasti oli lishalt esihark lahti põrunud. Esihargilaagrid said uue määrde selga ning esihark sai taas kokku pandud. Seejärel puhastasin raami täielikult ning pedaalajam sai ka lahti võetud ning ära puhastatud, samuti sai sinna puksidele määret pandud. Karburaator sai endale ühe tikkpoldi juurde ning ujuki tihendi vahetasin ära. Samuti sai esimene ratas alt ära võetud ning puhastatud ja esiratta laagrid määritud. Veel sai ostetud uued poldid, mutrid ja seibid ostetud ning masin kokku laotud. Ostsin ka uue bensiinivooliku, esialgu seda läbi raami ei pannud kuna nii peenikest voolikut ei müüdud.. eks peab kuskilt mujalt seda vaatama. Külge sai pandud veel ketikaitse ja orginaal summuti.
Ja videomaterjali sellest, et ta tõesti tõõtab!
http://toru.ee/view/0ef97ad9e373
Ning üks ajastutruu pildikene ka lõpetuseks.
Kevin.
Ja videomaterjali sellest, et ta tõesti tõõtab!
http://toru.ee/view/0ef97ad9e373
Ning üks ajastutruu pildikene ka lõpetuseks.
Kevin.
Pole masinaga suurt arengut toimunud, põhilise aja ainult sõitnud. Täna sai summuti korralikult alla kinni pandud ning karburaator puhastatud. Veel sai mõlemad minu võrrid välja ajatud ning sõbraga sõitma mindud, sõber sõitis siis selle võrriga ja mina sõitsin enda Riga-13'nega.
Üks video ka mis sõbra tehtud, ( Riga-11 teeb päris valju häält )
http://toru.ee/view/863eabe905ae
Üks video ka mis sõbra tehtud, ( Riga-11 teeb päris valju häält )
http://toru.ee/view/863eabe905ae
-
- Tavakasutaja
- Posts: 27
- Joined: 05. Jul 2009 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Siiski suutsin ma selle masina endale tagasi hankida, seega masin nüüd taas täielikult minu oma. Plaan suve alguseks liikuma saada ning suve lõpuks hakata välimusega tegelema, hetkel tähtis tehniline pool. Homme hakkan vaikselt kokku laduma, eks hoian teid enda tegemistega kursis.
Kuradi hea on ikka jälle võrri lainel olla.
Kuradi hea on ikka jälle võrri lainel olla.
Täna sai peale kooli ostetud uued mutrid,poldid ja seibid ning panin põrrat nii palju kokku kui hetkel sain. Võimalik, et enne järgmist nädalat uuendusi ei toimu, sest pole hetkel veel tööraha kätte saanud ning ei saa mootorit veel soetada.
Seniks aga üks pilt hetkeseisust, tähelepanelik inimene märkab ka Saku sääruklubile veidikest reklaami tehtud.
Seniks aga üks pilt hetkeseisust, tähelepanelik inimene märkab ka Saku sääruklubile veidikest reklaami tehtud.
Sai nüüd vahepeal üsna kõvasti mässatud.. karburaatori võtsin algosadeks ja loputasin kõik osad eraldi bensiini sees läbi, seejärel sai vahetatud kraan ära, uue kraani settepott puhastatud, esiots sai ka korra laiali võetud, määrisin laagrid uuesti üle ning keerasin korralikult kinni, enam loksu pole. Nüüd tõõtab masin ilma tõrgeteta, kuigi teha on veel palju.
Täna sai vähemalt 20 kilomeetrit läbi paugutatud ning läbisin selle maa tõrgeteta.
Täna sai vähemalt 20 kilomeetrit läbi paugutatud ning läbisin selle maa tõrgeteta.
Last edited by Kevin68 on 16. Jun 2010 00:58, edited 1 time in total.
Vahepeal ketikaitse külge saanud ning see kole jalgratta lamp ees leistangi pealt eemaldatud. Endiselt näitab sääru ennast positiivsest küljest ning enamus aeg ikka kalland ja talland. Üsna pea kui rahalised seisud paranevad tõmban masina laiali ja tulemas on uus värv ja uued jupid. Õnneks enamus asjad on olemas ning suurt investeeringut see masin ei nõua.
Hädasti oleks uut paaki vaja!
püsigem lainel,
Kevin
Hädasti oleks uut paaki vaja!
püsigem lainel,
Kevin
Täna võtsin paagi maha ja imestasin, et kuidas selles üldse bensiin sees saab püsida, avanes järgnev vaatepilt
Õnneks jõudsin juba paari tunniga uue bensiinipaagi hankida, tänud siis Kaurile selle kohapealt.
Viimane sõit sellises värvikondinatsioonis.
Homme lähen kodust ära ning jõuan laupäeva õhtul tagasi, pühapäeval hakkab nokitsemine pihta, täna sai juba vajalikud asjad ära ostetud.
Õnneks jõudsin juba paari tunniga uue bensiinipaagi hankida, tänud siis Kaurile selle kohapealt.
Viimane sõit sellises värvikondinatsioonis.
Homme lähen kodust ära ning jõuan laupäeva õhtul tagasi, pühapäeval hakkab nokitsemine pihta, täna sai juba vajalikud asjad ära ostetud.
Nonii, aega on läinud palju edasi kuid suurt arengut pole toimunud. Hetkel olen jõudnud hankida lõpuks siduritrossi ning lingi võtsin enda varudest, sidur tõõtab nüüd suurepäraselt. Homme, kui aega peaks tekkima sõidan masinaga töö juurde kus ta laiali lammutan ja siis algavad suuremad tõõd pihta.
Last edited by Kevin68 on 28. Jun 2010 02:08, edited 1 time in total.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Peale lubaduste tekkis nüüd lõppude lõpuks paar päeva aega, loodan et saan selle aja sees masina värvitud.. täna tõmbasin masina laiali ja puhastasin kogunenud mustusest, samuti leidsin ühe terve mootorikinnituse. (eelnevalt oli üks katki) Värvid on mu enda varudest seega värvimistõõd ei lähe midagi maksma.. hetkel pole mõtet väga kvaliteetset tulemust oodata, lishalt kiire välimuse korrastus suveks, muidu ussitab täitsa kätte ära.
Hetkeseis
Hetkeseis
Oleks paak orginaal, vähem peale asju kriibitud + vähem roostet jätaks kindlasti orginaalvärvi alla, nüüd aga liiga hilja.. masin juba krunditud. Täna sai terve päev võrri kallal toimetatud ja kõik detailid haljaks lastud, õhtul jõudsin ära ka kruntida.
Eeltõõd pole selle pildi peal veel lõppenud, lõpptulemusest unustasin pilti teha.
Krunditud detailid
Eeltõõd pole selle pildi peal veel lõppenud, lõpptulemusest unustasin pilti teha.
Krunditud detailid
Värvitud, koos ja sõidab.. värvivigu üsna ohtralt kuna läksin värvitootjate firmadega veidi alt ja sai valed värvid ostetud. See suvi sõidan selle värvkattega ära ja siis loodan, et saab korraliku värvkatte selga. Nüüd lõpuks on ka mõlemad mootorikinnitused terved ning pedaalajami sain toimima ja tagumise ratta loks ka kadunud, loksu põhjustajaks oli katkine rattalaager. Nüüd ootan rahasüsti ja võtan ette mootori korrastamise. Kindluse mõttes vahetan mootoris kõik laagrid, karteripooled orginaalide vastu, kolvi, rõngad, kolvisõrme ja veel nipet-näpet.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 41
- Joined: 14. Mar 2010 01:00
- Location: keila
- Contact: