Asbest: K - 175. 1963
Asbest: K - 175. 1963
Väike teema, minu K - 175 uueks tegemise kohta. Sai ta siis soetatud omale eelmine nädal - läks isegi käima ja sain 50 meetrit sõita - millejärgi ta välja suri. Peale seda hakkasin kohe viga otsima ja lõpuks leidsin ühe asemel mitu saatuslikku viga. Lootsin, et saan korda ja saan natukenegi sõita, aga ei hakka ratast retsima sellepärast. Hakkan siis vaikselt ratast lammutama ja talvepoole üritan mootori täiesti puhastada, ning kulunud jupid asendada uutega - või siis korralike vastu välja vahetada.
Pilte saab mõne tunni pärast, kuna praegu lähen kohe tsiklit osadeks võtma.
Pilte saab mõne tunni pärast, kuna praegu lähen kohe tsiklit osadeks võtma.
Sai siis natuke lammutatud - praeguse seisuga on paak, parempoolne summuti, küljekarbid ja karburaatori kate maha võetud. Homme lähen teise summuti kallale. Aga mind vaevab paar küsimust.
Kas uusi trosse on sellele rattale saada? - Nagu ma aru olen saanud on see pmst sama ratas mis Voshod - väikeste erinevustega. Plaanis ka suunatuled külge aretada, aga kas 6V mähisega süsteem toidab ära? - Või peab akusüüte ka veel peale aretama? -
Kuidas pilte postitusse lisada? - pole siiamaani veel pihta saanud .
Kas uusi trosse on sellele rattale saada? - Nagu ma aru olen saanud on see pmst sama ratas mis Voshod - väikeste erinevustega. Plaanis ka suunatuled külge aretada, aga kas 6V mähisega süsteem toidab ära? - Või peab akusüüte ka veel peale aretama? -
Kuidas pilte postitusse lisada? - pole siiamaani veel pihta saanud .
http://fotoalbum.ee/photos/V6ll/76495943/
Lubatud pildid siis.
Lubatud pildid siis.
Põhimõtteliselt on plaan korda teha - Täielikult. Juurde üritan veel aretada suunatuled - kui see muidugi võimalik on. Natuke ehk isegi moderniseeriks seda ratast kuiguivõrd. Praegu aga keerlevad mõtted süüteluku üle - Midagi väikest oleks sinna vaja, et see spidoka ja tule vahele ära mahuks. Originaali pole vast saada.
Nii. Sain siis summutid ja leegikad küljest ära. Summutid on enam-vähem korras, kuid sõelad on sees lahti - ja niipalju pigi ja muud sodi sees, et peab vist uues soetama kuskilt. Leegikatel pole viga midagi - väike roostekiht ainult peal. Täan plaanis veel tagaratas alt ära saada, kett küljest ära, trossid mootorilt eemaldada, karburaator ka küljest ära ja siis võtab mootori ka maha. Siis oleks suurem jamamine möödas. Vanad tagaamordid on päris heas korras - uusi pole vist vaja. Aga tagumist porilauda oleks küll korralikku vjaa, kuna vanal on ühes kohas auk sees. Tondi motost sai vaadatud uued rehvid koos õhukummidega - pea 1000 krooni 2 tükki. Kellegil mingit kola sellele rattale pakkuda on mootorit vms siis andke teada. Hea oleks, kui teise mootori doonoriks kõrvale saaks.
Kirjutan siis natuke ratta tehnilisest poolest ka. Niipalju kui ma tean.
Mootor 175cc Üheslilindriline, õhkjahutus, 2 taktiline.
Karburaatori mark K-55 b
Süüde - Tavaline 6V akuta.
Rehvid 3.25. - 16 tolli. Trummelpidurid.
Kiirust ei tea veel, aga see peaks järgmine aasta teada olema, kuna plaan on see suveks valmis saada.
Värviks läheb vist sama mis praegu peal on.
Mootor 175cc Üheslilindriline, õhkjahutus, 2 taktiline.
Karburaatori mark K-55 b
Süüde - Tavaline 6V akuta.
Rehvid 3.25. - 16 tolli. Trummelpidurid.
Kiirust ei tea veel, aga see peaks järgmine aasta teada olema, kuna plaan on see suveks valmis saada.
Värviks läheb vist sama mis praegu peal on.
Last edited by Asbest on 18. Sep 2010 16:36, edited 1 time in total.
Sain siis mootori maha võetud. Tagumised amordid said ka küljest, aga seisukord on nendel hullem kui ma arvasin. Need mis ma tondi motost leidsin, ei sobi sellele, kuna alumise kinnituse asemel on neil kahvel. Minu omadel aga rõngas mille sees kummipuks. Tagakiike pole ka veel küljest saanud. Keerasin küll mutrid lahti, aga ei ole aimu kuidas tagakiik sealt vahelt välja saada. Trossid tuleb kõk välja vahetada, kuna vanade kate on väga rets. Muud ma pmst ei põegi, kui trosside vahetust, sest endal kogemusti, kus tross ei sobi korralikult ja pärast midagi puruks läheb. Aga ama arvan, et ma kuskilt vast ikka saan paremas seisus trossid. Nüüd kisun tagaporilaua maha ja kõik juhtmed ja trossid küljest. Teen lõpuks pilte ka natukene töökäikudest.
Igasugused nõuanded ja muu selline on teretulnud. Pluss veel kui teil on mõned jupid sellele rattale, mida te enam ei vaja, siis andke teada, vajadusel ostan ära.
Igasugused nõuanded ja muu selline on teretulnud. Pluss veel kui teil on mõned jupid sellele rattale, mida te enam ei vaja, siis andke teada, vajadusel ostan ära.
Raam siis peaaegu paljas.
Vaja veel spidoka tross korpuse seest lhati saada, muidu ei saa raami küljest ära kogu seda kupatust. Kuidas sellele rattale Dnepri ja K750 jupid sobivad? - Midagi nagu peaks ju sobima - nt dnepri 6V suunatule relee ja Lenkusid? - Kellegil mingit infot sobivuse kohta on andke teada.
Vaja veel spidoka tross korpuse seest lhati saada, muidu ei saa raami küljest ära kogu seda kupatust. Kuidas sellele rattale Dnepri ja K750 jupid sobivad? - Midagi nagu peaks ju sobima - nt dnepri 6V suunatule relee ja Lenkusid? - Kellegil mingit infot sobivuse kohta on andke teada.
Ära sa nüüd seda ratast Dnepri juppidega küll ära tuunima hakkaAsbest wrote:Raam siis peaaegu paljas.
Vaja veel spidoka tross korpuse seest lhati saada, muidu ei saa raami küljest ära kogu seda kupatust. Kuidas sellele rattale Dnepri ja K750 jupid sobivad? - Midagi nagu peaks ju sobima - nt dnepri 6V suunatule relee ja Lenkusid? - Kellegil mingit infot sobivuse kohta on andke teada.
Ütlen,et originaalsena on ta sul 10x väärtuslikum kui miskite Dnepri juppidega ära tuunituna.
Spidotrosse peaks ka uuena saada olema kusagil 200.- ringis.
Omalt poolt soovitaks selle masina värvida kui siis meresiniseks, see peaks olema olnud ka selle masina originaal värv.
Tagakiige lahtisaamiseks soovitan selleks kasutada õlipressi ja proovida kiige pulk välja suruda. Ainult ettevaatust, pulk on ise pehmest materjalist tehtud,seega vasaraga seda vägistama asuda pole soovitav.
Ise asi on vaskhaamri kasutamine.Teine võimalus lase Wd-40 või roostemuundurit sinna kiige pulga vahele nii,et vedelik valguks ka kiige enda sisse.
See kiige võib olla ka väga kinni mädanenud ja seega seda vahest lahti ei saagi kui lõika kiigepulk(kiigevõll) pooleks.
Kiirus jääb sellel masinal 70 km/h-75 km/h ringi tegu on optimaalse kiirusega aga kannatab ka 80 km/h sõita.
Ja süütelukku teema pealt ütlen,et sinna sobib ka Minskite M103-M105 süütelukk ja ka Voshod "ühe" oma. Saadavuselt ütlen,et lukkusid on aga mida pole on sinna sobiv võti.
PS! võib olla mul jäi mõni küsimus vahele,mis vajas vastamist.
Last edited by MAZ on 19. Sep 2010 09:47, edited 1 time in total.
Ma mõtlesin Dnepri suunatule releed ja väiksemaid jubnaid, mis väja ei paista . Tagakiige pulga sain välja - keerasin mutri natuke otsa ja puutoigas vahele ja kirvega lammutasin natuke . Lõpuks sain kätte. Vint jäi ka terveks. Värvipoole pealt mõtlesin ka meresiniseks. Valged triibud tahaks ka uued peale teha. No kiirusega kuhugi kiiret ka ju pole .
No Aitäh et niipaljugi vastasid .
No Aitäh et niipaljugi vastasid .
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Aga kas Dnepri 6V suundade paigaldamiseks ei tule mitte auke kusagile puurida? Ise enesest selle suunatulede süsteemi paigaldamine pole midagi väga keerulist aga sul läheb siis vaja natuke võimsamat generaatorit näiteks
Voshod 2 oma G412, mis on kontakt süütega. Süsteemi peaks sobima ka
Voshod 3 ja 3M suunatulede relee.
Voshod 2 oma G412, mis on kontakt süütega. Süsteemi peaks sobima ka
Voshod 3 ja 3M suunatulede relee.
Aukude kohad on juba ära vaadatud, kuhukohta puurida - esimesed esitule kronsteinidesse ja tagumised amordi ülemistesse kinnituskronsteinidesse. No need plekid kuhu amordid üleval kinnituvad. Mõte oli et jawa 638 suunatuled. Ainuke asi, et kas minu mähis toidab ära. G401 markeering oli mähise korpuse peal. Ja kas Voshod 2-e mähis istub ilusti võlli otsa? Siis vast juba võiks Voshod-i suunatuled ka panna.
Ma ei oska öelda, kuidas käega suunanäitamine on. Pole erilist kogemust sellise asjaga. Nii - praeguseks on raam pmst puhas, esihark vaja veel küljest kruvida. Täna kiskusin suure uudishimuga silindrikaane maha. Kolvi peal oli palju musta pläusti vms .
Aga enne mootorit eriti ei kisu, kui raam tehtud on. Kas birkat on mõtet ära kiskuda värvitöödeks? Tahaks raami liivapritsi alla ka saata muidu. Mis mõõdus kolb sinna sobib? Ja kas on veel kusagilt saada K55 karburaatori rem. komplekti? Igaks juhuks küsin, et kas sellele karpale üldse on/oli seda saada? Tihendite tegemist ei põe eriti. Ahjaa - mingil määral on K55 karpa sarnane Iz planeta omaga. Marki ei mäleta, aga ujuki kamber oli sama koos kaanega. Ja kas näiteks Planeta süütesüsteem istuks sinna otsa? - Ehk saaks selle panna. Mitte et mulle originaal ei meeldiks, aga võimalusi kaaluks küll.
Aga enne mootorit eriti ei kisu, kui raam tehtud on. Kas birkat on mõtet ära kiskuda värvitöödeks? Tahaks raami liivapritsi alla ka saata muidu. Mis mõõdus kolb sinna sobib? Ja kas on veel kusagilt saada K55 karburaatori rem. komplekti? Igaks juhuks küsin, et kas sellele karpale üldse on/oli seda saada? Tihendite tegemist ei põe eriti. Ahjaa - mingil määral on K55 karpa sarnane Iz planeta omaga. Marki ei mäleta, aga ujuki kamber oli sama koos kaanega. Ja kas näiteks Planeta süütesüsteem istuks sinna otsa? - Ehk saaks selle panna. Mitte et mulle originaal ei meeldiks, aga võimalusi kaaluks küll.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Raam siis vahepeal puhtaks tehtud - jubinatest muidugi . Vaja veel tagaporika küljest kronstein ära saada, üks kinnitroostetanud mutter ei taha lahti tulla. Esihargi küljest porikas maha ja peakski kõik olema. Puhastasin birkat ka veidike, aga alumist kirjutatut välja ei loe - "175" loeb veel ära, aga see mis seal edasi on seda mitte. Ja missugune see VIN kood on - birka peal on neid koodimoodi asju küll, aga milline see välja näeb muidu? Kui pikk ta on jne? Ja kas siis birka tuleb küljest võtta, kui pritsi alla läheb, või tasub külge jätta? Samas kaldusid mõtted juba uue birka peale.
Aga nüüd võiksid teadjamad inimesed otsast mu küsimustele vastama hakata . Kust ma ikka muidu nõu saan.
Paar tükki siis juurde -
Nimelt, mis läheb kuhu? (Klaaskuuliprits, kroom?)
Lenks vist kroomi, tagajooksu kaaned peaksid klaaskuuli, aga esimene pidurikoja kaas ,see taldrik ning see plekk vms. mis karburaatori taga on?
Ja kas kusagilt on selliseid piduriklotse saada? Mingil rattal olid sarnased, aga ei mäleta millisel - Voshodil?
Tsinkimisse lähevad vist ainult poltid, mutrid ja muu selline nodi - või on midagi veel, mis sinna läheb?
Andke siis nõu, kes oskab ja tahab! .
Paar tükki siis juurde -
Nimelt, mis läheb kuhu? (Klaaskuuliprits, kroom?)
Lenks vist kroomi, tagajooksu kaaned peaksid klaaskuuli, aga esimene pidurikoja kaas ,see taldrik ning see plekk vms. mis karburaatori taga on?
Ja kas kusagilt on selliseid piduriklotse saada? Mingil rattal olid sarnased, aga ei mäleta millisel - Voshodil?
Tsinkimisse lähevad vist ainult poltid, mutrid ja muu selline nodi - või on midagi veel, mis sinna läheb?
Andke siis nõu, kes oskab ja tahab! .
Vahepeal pole midagi erilist teinud. Juppe pole kusagilt leidnud. Vist nii defitsiitne värk. Ag anoh eks kusagilt ikka peab ju midagi leidma . Täna sai siis käigukasti kaas mahavõetud ja vaadatud, kuida seal olukord on. Ütleks, et päris korras käigukast. Olen küll vähe sellist pilti näinud, aga laagrid olid terved. Kepsul pikiloksu polnud, ainuke asi, mis ära kooles oli käigukasti tihend. Aga noh, selle teeb uue. Pluss veel sidurivedru. Põhimõtteliselt on muu korras. Kui kolbi ka kusagilt uut ei leia, siis läheb vana peale tagasi. Pole sel häda midagi. Vaja ainult käigukasti õli ära vahetada. Enne seda peab muidugi mootori väljaspoolt puhtaks tegema. Aga sellega veel aega on. Enne tuleb raam ja teised jubinad pritsi ja värvimisse saata.
Paar pilti ka siis.
Raam -
Käigukast -
Tagatuli -
Paar pilti ka siis.
Raam -
Käigukast -
Tagatuli -
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Kolvi värki on uut saadaval igal pool. Enne ostma minekut vaata kas on originaal või remontmõõt ning kas oleks vaja puurida silinder remontmõõtu ja panna rem. kolb ka.
Mis puutub kroomdetailidesse nagu näiteks juhtraud, siis äkki õnnestub hoopis kasutatud korralik leida, sest kroomimine ei ole väga odav.
Sellega olen küll hiljaks jäänud aga mootori soovitan enne avamist väljast ära pesta, mitte pärast.
Mis puutub kroomdetailidesse nagu näiteks juhtraud, siis äkki õnnestub hoopis kasutatud korralik leida, sest kroomimine ei ole väga odav.
Sellega olen küll hiljaks jäänud aga mootori soovitan enne avamist väljast ära pesta, mitte pärast.
Kuidas seda remontmõõtu võetakse? Mõõdan silku lihtsalt üle või kuidas? Kolvi võin kuskilt leida küll, aga kahtlen, kas originaali saab kuskilt. Viimane kord kolvi ära mõõtsin oli diameeter 70mm. Mis mõõte veel vaja on kui ostma lähen? - Pikkust, sõrmeavast kuni kolvipeani ka vist? Ma ise nii täpselt seda asja ei tea. Aga jah - Miks ma ise enne sellepeale ei tulnud, et enne lahtivõtkmist oleks võinud ära pesta. Aga noh ega midagi teha pole - puhtaks on mootor vaja saada. Lahti kakkuma ka ei hakka seepärast. Juhtraua peab kuskilt jah teise vaatama, paremas seisukorras. Trossid peab ka laskma tellimise peale teha. Pole veel netis õigeid materjale leidnud.
Uurisin veidike järgi. Kuna Voshodi ja kavrovetsi mootor on pmst üks ja sama, siis peaksid ka kolvid ühe ja sama mõõduga olema. Mõõdan uuesti üle ja siis vaatab edasi. Brauer motost vist sai minutada voshodile juppe. Homme helistan kloostrimetsa motopoodi ja küsin, kas neil rehve on müüa. Tondi motos on ka, aga need raiped liiga kallid. Õhukummi ja rehvi eest tahavad päris korralikku hinda. Laagrite margid sain ka suurema vaevata teada. A. Palu raamatus on päris märkimisväärsel hulgal kasulikku kirjandust selle ratta K 175 kohta. Rattalaagrid 202 - nii ees kui taga, tagumise hammasratta laager 204. Vändaotsa laagrid 204. Siis on veel laagrid, mis on sidurivõlli omad - 202,203 ja 204, viimane siis kaherealine rulllaager.
Amortisaatorite õlihulgad panen ka kirja - 120cm3 - ees ja taga 30cm3.
Ahjaa, üks asi, mis ma avastasin, ole see, et süütepooliks on tal iz 350ne süütepool. Süütepoolil oli kaanepeal iz-i logo ja 350 kirjas. Seda pole uut vaja, kuna vana töötas ilusti. aga igaks juhuks peaks teise ka kõrvale muretsema. Lähiajal võtab veel esihargi täiesti lahti ja vaatab, mis olukorras tihendid seal on. Tagumised amordid on samad, mis iz 49 ja 56l. Need peaksin ka lahti võtma, kuna katted on vaja värvida. Summutitele peab kuumakindlat värvi ostma ja need enne korda tegema. Võimalik, et otsib kuskilt korralikumad, kuna nendel sõelad sees lahti.
Aga eks näis mis saab.
Amortisaatorite õlihulgad panen ka kirja - 120cm3 - ees ja taga 30cm3.
Ahjaa, üks asi, mis ma avastasin, ole see, et süütepooliks on tal iz 350ne süütepool. Süütepoolil oli kaanepeal iz-i logo ja 350 kirjas. Seda pole uut vaja, kuna vana töötas ilusti. aga igaks juhuks peaks teise ka kõrvale muretsema. Lähiajal võtab veel esihargi täiesti lahti ja vaatab, mis olukorras tihendid seal on. Tagumised amordid on samad, mis iz 49 ja 56l. Need peaksin ka lahti võtma, kuna katted on vaja värvida. Summutitele peab kuumakindlat värvi ostma ja need enne korda tegema. Võimalik, et otsib kuskilt korralikumad, kuna nendel sõelad sees lahti.
Aga eks näis mis saab.
Täna sai siis amordid pilbasteks võetud.
Homme siis läheb kogu kupatus pesust läbi. Seejärel teen tagumiste amortidega sama asja ära. Kuigi väike võimalus, et enne ei pese, kui raam ja muu pahn pritsis käinud, sest ei taha neid rooste ka lasta. Homme hakkan igasse võimalikku kohta helistama, kus pritsi teenust tehakse. Uurisin veidi kolbide värki ka. Tuli välja, et olin supleriga valesti mõõtnud - mõõt oli hoopis 62mm mitte 70. Tondi motos on olemas voshodi kolvid, originaalmõõdus ja remondis. Tellib vist kaks remonti ja originaali ära. Võimalik, et silinder läheb isegi puurimisse.
Homme siis läheb kogu kupatus pesust läbi. Seejärel teen tagumiste amortidega sama asja ära. Kuigi väike võimalus, et enne ei pese, kui raam ja muu pahn pritsis käinud, sest ei taha neid rooste ka lasta. Homme hakkan igasse võimalikku kohta helistama, kus pritsi teenust tehakse. Uurisin veidi kolbide värki ka. Tuli välja, et olin supleriga valesti mõõtnud - mõõt oli hoopis 62mm mitte 70. Tondi motos on olemas voshodi kolvid, originaalmõõdus ja remondis. Tellib vist kaks remonti ja originaali ära. Võimalik, et silinder läheb isegi puurimisse.
Jah - olen teadlik, et remondid on +0.25 sammuga. Aga mõõtes sain supleriga 62. Kuna alles see aasta õppisin ära supleri kasutuse ja selle veel valesti, siis mõni ime, et esimese mõõtmisega 8mm mööda panin. Homme mõõdan uuesti üle ja siis annan teada. Homme proovin uuesti kloostrimetsa motopoodi helistada, kuna vaja sealt tihendeid ja muud pahna. Võimalik, et isegi kaalun ikkagi mootori laialivõtmist. Isegi seda sel juhul, kui ma seda omal jõul enam kokku pole võimeline panema.
No kurat - kui teha, siis teha korralikult.
No kurat - kui teha, siis teha korralikult.