Iz Planeta 5 1989
Iz Planeta 5 1989
Tere!
Kuna sõbral on iz ja ta koguaeg õiendas, et osta endale osta endale ka. Ja siis saigi pmst nii tehtud. Ostsin klassivennalt Planeta 5-e. Pole ta nüüd kõigeparemas seisus ega kõige halvemas. Minu arust selle raha eest mis ma sain on igati normaalne.
Vigadeks:
Puudub aku
ei lae(harjades asi ei ole)
esiporilaud
karteris on mõra
sitt karpa peal:D
Sumbutiklamber on puru
Plaanis:
On teha krossistiilis ta.
Vead fikseerida.
Uus lenks
Kärnad
Jawa karpa peale timmida
Uus värv
Ja rohkem nagu öelda ei oskagi.
Pilte ka siis!
Sellisena sain siis.
Mootorikinnitused olid jumala lahti!
Sureti on kõva rasik
Siis hakkasin mõttetuid juhtmeid ära võtma. Ainult geneka,sureti,süütepoolile jäid juhtmed.
Karteris siis see sama mõra. Vast saab vedelemetalliga parandatud.
Hetkesest seisust pilti pole. Aga vanaomanikule on kõvasti isoleer meedlinud. Aga kust võib veel viga otsida, et ei lae. Harjad panin uued ikka ei laadinud.
Ma ei imestaks, et praegu siin võib kirjavigu palju olla, kuna üpris väsinud!
Peace!
Kuna sõbral on iz ja ta koguaeg õiendas, et osta endale osta endale ka. Ja siis saigi pmst nii tehtud. Ostsin klassivennalt Planeta 5-e. Pole ta nüüd kõigeparemas seisus ega kõige halvemas. Minu arust selle raha eest mis ma sain on igati normaalne.
Vigadeks:
Puudub aku
ei lae(harjades asi ei ole)
esiporilaud
karteris on mõra
sitt karpa peal:D
Sumbutiklamber on puru
Plaanis:
On teha krossistiilis ta.
Vead fikseerida.
Uus lenks
Kärnad
Jawa karpa peale timmida
Uus värv
Ja rohkem nagu öelda ei oskagi.
Pilte ka siis!
Sellisena sain siis.
Mootorikinnitused olid jumala lahti!
Sureti on kõva rasik
Siis hakkasin mõttetuid juhtmeid ära võtma. Ainult geneka,sureti,süütepoolile jäid juhtmed.
Karteris siis see sama mõra. Vast saab vedelemetalliga parandatud.
Hetkesest seisust pilti pole. Aga vanaomanikule on kõvasti isoleer meedlinud. Aga kust võib veel viga otsida, et ei lae. Harjad panin uued ikka ei laadinud.
Ma ei imestaks, et praegu siin võib kirjavigu palju olla, kuna üpris väsinud!
Peace!
Last edited by Käigukast on 23. Jan 2011 12:15, edited 1 time in total.
kinnitused olid lahti sellepäast nii oligi. Keerasi kinni oli kõik normis. Aga mul üks küsimus teile.
Et mul on nagu hetkel suretiks see "lambipistik" Sinna läheb 2 juhet. Üks pluss juhe mis tuleb aku pealt ja teine miinus mis läheb süütepooli. Ja genekast läheb ka üks juhe +klemmi alla. Et kas sellisesüsteemiga peaks laadimine toimuma? Miinuse võtan raamilt.
Ma tegin kerge joonise ka, vast saate aru.
http://www.upload.ee/image/1072306/vooluring.JPG
Et mul on nagu hetkel suretiks see "lambipistik" Sinna läheb 2 juhet. Üks pluss juhe mis tuleb aku pealt ja teine miinus mis läheb süütepooli. Ja genekast läheb ka üks juhe +klemmi alla. Et kas sellisesüsteemiga peaks laadimine toimuma? Miinuse võtan raamilt.
Ma tegin kerge joonise ka, vast saate aru.
http://www.upload.ee/image/1072306/vooluring.JPG
Tee ikka täpne joonis. Üsna tõenäoliselt läheb sul see üks süütepooli juhe generaatori juures asuvatesse kontaktidesse. Selline ühendus garanteerib vaid sädeme olemasolu. Selleks, et oleks laadimine, peavad generaatoris olema vastavad juhtmed ühendatud releesse dioodblokki. Peab generaatori rootorisse minema peale pinge ning releest peab omakorda minema aku (+) ja (-) massi. Samuti läheb ka releest üks juhe kontrolllampi, mille teine ots läheb massi. (Erinevus vanemate izidega, kus teine kontrolllambi ots läks (+) juhtmele) Kontrollambi võib ära jätta.
Vaata, kas releel on kõik generaatorist tulevad juhtmed küljes, kas massijuhe on olemas, kas harjased on terved? Ega generaator lühises pole.
Antud releed on üsna lihtne maha põletada, piisab rootori lühistamisest. Tee relee kaan lahti, vaata kas skeem on nn "põlenud". Kui relee läbi, siis mõni elektroonik vahetab 2 minutiga vigased komponendid ära. Esimesena annavad seal saba takistid.
Skeemi joonistamise kunstniku oskuse ja ettevõtlikuse eest loomulikult 5+ punkti.
Vaata, kas releel on kõik generaatorist tulevad juhtmed küljes, kas massijuhe on olemas, kas harjased on terved? Ega generaator lühises pole.
Antud releed on üsna lihtne maha põletada, piisab rootori lühistamisest. Tee relee kaan lahti, vaata kas skeem on nn "põlenud". Kui relee läbi, siis mõni elektroonik vahetab 2 minutiga vigased komponendid ära. Esimesena annavad seal saba takistid.
Skeemi joonistamise kunstniku oskuse ja ettevõtlikuse eest loomulikult 5+ punkti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Genekast lähevad juhtmed kül releesse. Säde on tätisa olemas, käima läheb aga ei lae jah. Harjased olid läbi, need panin uued, kui siis ka ei laadinud.
Täpsemat joonist väga teha ei osanud:D Pmst selliselt see süteem mul praegu on + veel geneka juhtmed mis lähevad releesse. Lähen krutin pärast releekaane lahti ja uurin.
Täpsemat joonist väga teha ei osanud:D Pmst selliselt see süteem mul praegu on + veel geneka juhtmed mis lähevad releesse. Lähen krutin pärast releekaane lahti ja uurin.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Sellise skeemiga küll mingit laadimist ei toimu. Planeta 5 on kolmefaasilise vahelduvvoolugeneraatoriga, mis ilma ergutusvooluta üldse mingit voolu tootma ei hakka. Süsteemi kuulub veel dioodalaldi ja pingeregulaator, mõlemad on karbis nimetusega БПС 14-10 (seda karpi ei saa mingisuguseks releeks nimetada kuna seal sees pole ühtegi kontaktidega releed, on vaid pingeregulaator milleks on kontaktivaba transistorregulaator), mis asub istme all. Otsi Planeta 5 elektriskeem.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Miks ta peaks sulle joonise tegema, kui sul skeemid olemas juba?joss12 wrote:on olemas skeemid, aa väga ei saa aru nendest. Ennem midagi uurisin.
Aga teints äkki viitsid mulle joonise teha? Oleks kindlasti suureks abiks.
Tänud!
Googel on hämmastav otsimootor. Kirjutad planeta 5 elektriskeem>>pildiotsing ja saad igat värvi ja suuruses vajalikke skeeme.
http://moto.rulli.ee/elskeem.jpg
Enam lihtsamalt skeemi joonistada ei saa....
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kontaktid, tänu millele toimub sädeme ajastamine. Generaatori kaant maha võttes kohe nähtaval. Sealt samast lähebki juhe süütepooli.Käigukast wrote: Mis see katkesti on?
Selle relee hind on poes üle mõistuse! Antud komponendid kokku maksavad vb 2-3 EUR, kui mõni elektroonik neid kastide viisi tasuta ära ei anna. Parandada dioode ei saa, välja vahetada saab! Mine kasvõi komponentidega www.tevalo.ee ja leiavad sulle uue asenduse. Või tee vana skeemi järgi ise uusRS07 wrote:Vot seda ma ei teadnud,et neid dioode annab selles relees parandada,see info oli küll kulda väärt asi
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Vahelduvvoolu generaatorilt ei tohi töötava mootoriga akut eemaldada. Relee ja generaator põlevad üsna kiirelt läbi. Kontrollimiseks tuleks vaadata laadimistuld (kas kustub ära) või mõõta testriga, kas akupinge töötava mootoriga on kõrgem kui seisva mootoriga. Erinevus peaks olema 1-2V
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Et siis akulaadijaga võib käia rahulikult kohapeal? Lihtsalt ära ei tohi võtta?
Sorry, et nii lammas olen, 2t uus maailm minujaoks ja kõik see süsteem. Eelnevalt lihtsalt pittidega tegelenud.
edit/Ei hakkand uut posti tegema, et mul see relee või see karp ngau eposse valatud, seda ei saa parandada. Või ma eksin?
Sorry, et nii lammas olen, 2t uus maailm minujaoks ja kõik see süsteem. Eelnevalt lihtsalt pittidega tegelenud.
edit/Ei hakkand uut posti tegema, et mul see relee või see karp ngau eposse valatud, seda ei saa parandada. Või ma eksin?
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Ühelt pildilt on näha, et istme all on õige karp БПС 14-10. Tegelikult on see valge karbikujuline kaas kinni isegi viie hambaga, üks on poldiava all ja sellel tuleb pea maha lõigata.
Tundub, et keegi ei saanud minu eelmisest postitusest aru, siis kordame.
Proovige selest karbist need asjad leida. Nimetame asju õigete nimedega.
Tundub, et keegi ei saanud minu eelmisest postitusest aru, siis kordame.
Relee koosneb terassüdamikuga elektromagnetist, ankrust ja kontaktidest.БПС 14-10 (seda karpi ei saa mingisuguseks releeks nimetada kuna seal sees pole ühtegi kontaktidega releed, on vaid pingeregulaator milleks on kontaktivaba transistorregulaator).
Proovige selest karbist need asjad leida. Nimetame asju õigete nimedega.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Täna sai siis aku ostetud ja masin korralikult käima pandud. Tegin ka sumpaklambri mis toimib väga efekdiiselt. Sai ka esimesd tiirud tehtud. Homme plaanin jawa ikovi karpa peale panna see vähe parem kui k62i.
Homme teen vast pilte ka, kuid midagi ilusat hetkel ei ole. Pole välimusega veel tegeleda jõudnud.
Homme teen vast pilte ka, kuid midagi ilusat hetkel ei ole. Pole välimusega veel tegeleda jõudnud.
- -mustadpapud
- Tavakasutaja
- Posts: 136
- Joined: 30. May 2010 00:00
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
iste
Ei tea kas ma olen imelik, aga mulle see iste täitsa meeldib, iseasi kui mugav ta pikkadel sõitudel on. Teed selle üleliigse pleki ilusaks ja ongi täitsa OK ratas.Minu enda izile istmearetus oli selle kõrval paras porr, must plekk ja poolik delta iste tuli sellest lõpuks välja. Üldse see teema ajab mu väga kadedaks, peab jälle vist izi ostma, viimasega sai päris mõnus kohtumine kiviaiaga tehtud.
Pakkuge Nõukogude Liidus valmistatud neljarattalisi.
Sai mootor laiali võetud, selle lekkimise pärast. JA selgus, et karteripooled olid pmst nagu paljalt kokku pandud. KArterikohalt ise oli täiesti paljas. Mujal oli natukene silikoni. Homme siis laagreid ostma. Kolviseelikul on ka väiketükk väljas. Ostan uue kolvikomplekti ka siis.
Keegi võiks pakkuda akuvaba süüdet. Mopi oma ei soovi!
Keegi võiks pakkuda akuvaba süüdet. Mopi oma ei soovi!
Hetkel üritan käigukasti kokku saada, mios väga õnnestuda ei taha. 1,N ja 2 lähevad hästi siise, aga 3. ja 4. nagu läheks koos, ei saa aru kas läheb kolmas või neljas. Olen igatepidi proovinud. Kui panen seibid teistmoodi, siis kui lükkan esimsese sisse, ei käi veohammasringi. Teised jällegi käivad enamvähem. KAs asi võib siis paremaks minna, kui üli sisse panna?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... pic&t=5836
Loe see teema läbi ja ma arvan, et leiad oma probleemile lahenduse- jõudu ja kannatlikkust
Loe see teema läbi ja ma arvan, et leiad oma probleemile lahenduse- jõudu ja kannatlikkust
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Arvatavasti ainult õli lisamisest ei piisa, tuleb lisaks õlile mõni seib õigesse kohta panna!
Käigukast wrote:Hetkel üritan käigukasti kokku saada, mios väga õnnestuda ei taha. 1,N ja 2 lähevad hästi siise, aga 3. ja 4. nagu läheks koos, ei saa aru kas läheb kolmas või neljas. Olen igatepidi proovinud. Kui panen seibid teistmoodi, siis kui lükkan esimsese sisse, ei käi veohammasringi. Teised jällegi käivad enamvähem. KAs asi võib siis paremaks minna, kui üli sisse panna?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?