Õli

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Gabriel110
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 12. Aug 2010 00:00
Contact:

Õli

Unread post by Gabriel110 »

Mis õli sobiks riga v 50 mootorile kõige paremini.ise olen kasutanud siguli,lada ja autool õli
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Kui sa pead lugu oma mootorist ja tema sidurist kasuta märgsiduritele
ettenähtud mootorratta õli.
Ja õhkjahutusega mootoritele võiks panna "paksemat".
Arvan,et nendel ratastel mineraal õli käraks küll.
Ise kasutan oma 50-1100cm3 ratastel Liqui Moly 20w-50.
Kõike mida teed,tee hästi!
Gabriel110
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 12. Aug 2010 00:00
Contact:

õli

Unread post by Gabriel110 »

mis vahe on mineraal õlil ja autool õlil.see autool õli mis ma ostan on mõeldud vanadele karburaator mootoritele.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Autool ja ladaõli kõlbavad väga hästi. Sellepärast et v-50 mootril määrib õli käigukasti.
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Kui õlisid vaadata ja isegi maitsta võivad tunduda kõik ühesugused, aga
tegelikult nii see ikkagi ei ole.
Enamus kaherattalistel määrib õli lisaks hammasratastele ka siduri kettaid.
Selleks ongi nendele eraldi märgsiduri õli.Olen küll kuulnud libisevaid sidureid
valedest õlidest tingitud ja on isegi õige õli tootjatel vahe ,seda küll annab
ainult tunda just suurtel mootoritel.Ladadel ei ole sidur õli sees!!
Teiseks Ladad on vesijahutusega, töö temperatuurid on hoopis madalamad.
Õhkjahutusega mootorites muutub see õli täiesti mõttetuks sulaks .Selleks ongi see 20w-50

Kolmandaks erinevad õlid veel tootmis viiside ja määrimis omaduste poolest , sellest lähtudes jagunevad nad mineraal ja sünteetilisteks.Nende vahele
jäävad nende segud.
Neljandaks erinevad tootjate ja hinna poolest.Tõesti on vahe sees!
Heal õlil on ka pesemis omadus.
Isegi omale Ladale ei paneks ma ladaõli.
Kõike mida teed,tee hästi!
Gabriel110
Tavakasutaja
Posts: 21
Joined: 12. Aug 2010 00:00
Contact:

õli

Unread post by Gabriel110 »

ok,mopeedil on sidur õliga.sidur on pooleldi õli sees,ja kõik muud käigud ja hammasrattad.Sured tänud!
kenekas
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 20. Feb 2011 01:00

Unread post by kenekas »

Mind huvitaks,kui palju sidur peab olema õli sees?
Ja kas siduri juurest voolab õli edasi käigukast
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Sidur on tõesti pooleldi õli sees, aga kui ta ringi hakkab käima saab lausa üleni õliga kokku.
Kõige parem,vala õige õli, õigest august, õige kontrollavani täis.See on
kuskil 0.3L. Küll siis siduril ja käigukastil on hea olla.
Kõike mida teed,tee hästi!
kenekas
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 20. Feb 2011 01:00

Unread post by kenekas »

Õige auk kust valada on ju siduri poolse mootorikaane peal?
Aga milline on õige kontrollava,kus see on?:D
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Kontrollava asub siduripoolse kaane allpool keskel. Tavalise kruvikeerajaga keeratav M6 lühike kruvi. Keerad selle ära ja valad
ülevalt tasakesi niikaua kui sellest kruvi august hakkab õli tulema ja
paned kiirelt kruvi tagasi.Sellel kruvil peab olema ka papist tihend.
Nii ongi õige tase.
Kõike mida teed,tee hästi!
Post Reply