madeinussr Planeta Spordid
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
No nad ei ole veel tänavalegaalsed aga kahele on olemas dokumendid.v301060 wrote:Kui kuuest(!) Planeta Spordist pole ükski(!) tänavalegaalne...siis on asi restaureerimisest küll kaugelmadeinussr wrote:Pole vist kahvlitorudest väga lugu enam.
Täna sain kahe Spordi võrra rikkamaks.
Inimese ahnusel ei ole piire
Pildid tulevikus, lootetavasti saab nüüd vähemalt ühe kuuest ka tänavalegaalseks...
Praegu pole lihtsalt rattad piisavalt komplektsed, et ülevaatusele minna :)
Lisaks on muidugi see restaureerimine väga kole sõna, kasutaks parem heasse seisukorda sättimist enda puhul.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Punase sain osta.ee oksjonilt, õnneks müüdi vales kategoorias ja väga ei pakutud.
Kusjuures ta pole väga puhas vanatüübi ratas: jämedate kodaratega rattad, uuematüübi esiporilauaküljes olev trossihoidja,
sadul ja tagaporikas. lülitid, spido, karpa. Samas birka ja mootori nr klapivad, aasta on 1980,
viimastele võidgi juba väga palju, st. enamus uuema tüübi juppe panna.
Aga midagi mul talle japsi juppidest olemas ka varasemast on, praegu on see ratas ametlikult ootel.
Teise ratta sain ühe kunagise motokuurlase käest, seda Planeta Spordi
mootoriga tõukekelku võisite näha, "saates eesti nokitseb". Üsna esimestes saadetes, juutuubis praegugi vist lõik üleval.
Kusjuures ta pole väga puhas vanatüübi ratas: jämedate kodaratega rattad, uuematüübi esiporilauaküljes olev trossihoidja,
sadul ja tagaporikas. lülitid, spido, karpa. Samas birka ja mootori nr klapivad, aasta on 1980,
viimastele võidgi juba väga palju, st. enamus uuema tüübi juppe panna.
Aga midagi mul talle japsi juppidest olemas ka varasemast on, praegu on see ratas ametlikult ootel.
Teise ratta sain ühe kunagise motokuurlase käest, seda Planeta Spordi
mootoriga tõukekelku võisite näha, "saates eesti nokitseb". Üsna esimestes saadetes, juutuubis praegugi vist lõik üleval.
ps: karpaadid, üsna defitsiitne leegitoru ja summuti õnneks olemas, samuti ka ketirattad, puudu vaid paljas ratas, samas esimene ratas on omadega ka suht õhtal.Kaits74 wrote:Punane ratas nõuab teist sadulat ja tagumist porikat.
Kas kogu kupatuse said ühest kohast või olid eraldi müüjad?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Punase ratta müüja küsis "vähemalt!" 3500 krooni ja ei olnud 2000 eest nõus müüma - osta.ee-s lõppes oksjon vist 1650-ne peal, miinus komisjonitasumadeinussr wrote:Punase sain osta.ee oksjonilt, õnneks müüdi vales kategoorias ja väga ei pakutud.
Kusjuures ta pole väga puhas vanatüübi ratas: jämedate kodaratega rattad, uuematüübi esiporilauaküljes olev trossihoidja,
sadul ja tagaporikas. lülitid, spido, karpa. Samas birka ja mootori nr klapivad, aasta on 1980,
viimastele võidgi juba väga palju, st. enamus uuema tüübi juppe panna.
Aga midagi mul talle japsi juppidest olemas ka varasemast on, praegu on see ratas ametlikult ootel.
Teise ratta sain ühe kunagise motokuurlase käest, seda Planeta Spordi
mootoriga tõukekelku võisite näha, "saates eesti nokitseb". Üsna esimestes saadetes, juutuubis praegugi vist lõik üleval.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Täpselt nii oligi :) ega ta just kõige paremat hinda ei saanud.v301060 wrote: Punase ratta müüja küsis "vähemalt!" 3500 krooni ja ei olnud 2000 eest nõus müüma - osta.ee-s lõppes oksjon vist 1650-ne peal, miinus komisjonitasu
Samas oli see just täpselt see hind mis mina sellises seisukorras ratta eest maksaksin.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Eile ja täna sai päris hulk tööd ära tehtud.
Komplekteerin õigete juppidega kahte ratast, üks see punane "japside" ratas ja teine 1983 vene ratas.
Praegu on peamine idee kaks ratast komplektseks saada ja võibolla ka sõitma.
Olen enda varudest leidnud paar asja mille olemasolust mul endal aimugi polnud.
3 esitule võru ja reflektorid (reflektorid sobib ziguli oma).
Tegelt olidki need asjad mul enda arvates siiani puudu.
Lisaks leidsin ühe peaaegu komplektse juhtmekomplekti ja mõned 12V süütesüsteemid.
12V 9A aku on puudu, teab keegi kust 300 eegu skaalas midagi saab?
Homme ja millalgi ka tulevikus on plaan teha erineva põlvkonna Sportide juppidest võrdlevaid pilte.
Nagu näiteks spidomeetrid, esituled, porilauad, mootorid, lenksupudinad, amordid, rattad, pidurikilbid, süüted, peeglid jne.
Homme kui ilm ja kõiksevägevam annab saan "venelase" käima.
Täna aga selgus peale minu teada komplektse ja enamvähem töökorras mootri raamile tõstmist pisiasi,
et tal karterist veohammasratta alt tüki välja on löönud.
Õnneks on tükk alles ja võibolla annab asi tagasi joota/keevitada.
Igatahes see kinnistas veelkord teadmist, et kui tsikkel on müügis "pisiveaga" siis ei piisa ainult tema väikesest sättimisest.
Ikka peab kõik laiali kiskuma ja ise korralikult remontima.
Jällenägemiseni.
Komplekteerin õigete juppidega kahte ratast, üks see punane "japside" ratas ja teine 1983 vene ratas.
Praegu on peamine idee kaks ratast komplektseks saada ja võibolla ka sõitma.
Olen enda varudest leidnud paar asja mille olemasolust mul endal aimugi polnud.
3 esitule võru ja reflektorid (reflektorid sobib ziguli oma).
Tegelt olidki need asjad mul enda arvates siiani puudu.
Lisaks leidsin ühe peaaegu komplektse juhtmekomplekti ja mõned 12V süütesüsteemid.
12V 9A aku on puudu, teab keegi kust 300 eegu skaalas midagi saab?
Homme ja millalgi ka tulevikus on plaan teha erineva põlvkonna Sportide juppidest võrdlevaid pilte.
Nagu näiteks spidomeetrid, esituled, porilauad, mootorid, lenksupudinad, amordid, rattad, pidurikilbid, süüted, peeglid jne.
Homme kui ilm ja kõiksevägevam annab saan "venelase" käima.
Täna aga selgus peale minu teada komplektse ja enamvähem töökorras mootri raamile tõstmist pisiasi,
et tal karterist veohammasratta alt tüki välja on löönud.
Õnneks on tükk alles ja võibolla annab asi tagasi joota/keevitada.
Igatahes see kinnistas veelkord teadmist, et kui tsikkel on müügis "pisiveaga" siis ei piisa ainult tema väikesest sättimisest.
Ikka peab kõik laiali kiskuma ja ise korralikult remontima.
Jällenägemiseni.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- -mustadpapud
- Tavakasutaja
- Posts: 136
- Joined: 30. May 2010 00:00
- Contact:
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Pole mahti saandki mingeid pilte teha, aga eks teen.Kaits74 wrote:On sul võimalik viimasena soetatud "punase" mootori eesmisest kinnitusest pilte üles panna?
Kas mootoril ka õlipump ja küljekarbis õlipaak olid?
Mis läbimõõtu esitule serv on? Mõtlen seda osa kuhu tulevõru peaks peale minema.
Õlipumpa pole, samuti nagu pole ka õlipaaki, Paljud jupid olid venelase omad pandud, ise arvan et pole kunagi käinudki tal õlipumpa, sisselaske kollektor oli ilma õlitusauguta.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Aspelundi piltidest jäi silma SEE PILT. Tekkis küsimus, et kuhu jooksevad originaalis need Mikuni karburaatorist tulevad kaks ülevoolude voolikut? Teoorias peaks nad jooksma mootori taha alla, kuid kas originaalseades teevad voolikud äkki jõnksu (nagu paljudel lääne krossiratastel)? Ja kui teevad, siis kui kõrgele see voolikute jõnks tuleb?
Paljudel ida krossikatel: kawasaki, suzuki jt. ripuvad sirgelt tagumise kiige vahelt välja.Prii wrote:Aspelundi piltidest jäi silma SEE PILT. Tekkis küsimus, et kuhu jooksevad originaalis need Mikuni karburaatorist tulevad kaks ülevoolude voolikut? Teoorias peaks nad jooksma mootori taha alla, kuid kas originaalseades teevad voolikud äkki jõnksu (nagu paljudel lääne krossiratastel)? Ja kui teevad, siis kui kõrgele see voolikute jõnks tuleb?
Seda küll, aga paljudel teeb ka jõnksu. Minu küsimus ongi, et kas PS-il originaalis teevad eelmainitud voolikud jõnksu või mitte, kuigi reaalselt vast mingit erilist vahet ei tohiks olla..jumbu wrote: Paljudel ida krossikatel: kawasaki, suzuki jt. ripuvad sirgelt tagumise kiige vahelt välja.
Vabandust OT pärast.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
hei
Kust need jupid välja võlusid, kui tohib küsida?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Nüüd siis natukene juttu spidomeetritest, süüte- ja roolilukkudest ning esituledest.
Mul on kokku 5 plastist tuld, millest igalühel mingisugune häda, ühel onnäpitsatega paar tükki välja kangutatud, teisel jälle reflektori võru kinnitused puruks.
Igatahes on mul üks korpus, mille reflektori poolse osa läbimõõt on 176mm ja 4 tk mille mõõt on 180mm. Suurematele on olemas kolm võru ja reflektorit väiksema omad on puudu.
Olemas on neli spidomeetrit, kaks uuemat, siis üks korralik Jawa 638 oma ja üks vanema tüübi spido. Kas keegi teab mis moodi kinnitus vanem spido tulekorpusesse.
Mul on kokku 5 plastist tuld, millest igalühel mingisugune häda, ühel onnäpitsatega paar tükki välja kangutatud, teisel jälle reflektori võru kinnitused puruks.
Igatahes on mul üks korpus, mille reflektori poolse osa läbimõõt on 176mm ja 4 tk mille mõõt on 180mm. Suurematele on olemas kolm võru ja reflektorit väiksema omad on puudu.
Olemas on neli spidomeetrit, kaks uuemat, siis üks korralik Jawa 638 oma ja üks vanema tüübi spido. Kas keegi teab mis moodi kinnitus vanem spido tulekorpusesse.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Tavalise Planeta kepsu alumine laager on täpselt samade mõõtudega (29x37x16) nagu Planeta Spordil. Ainuke vahe ongi see, et laagri välissaale on tavalisel eraldi, Spordil on välissaaleks termiliselt töödeldud kepsu enda pind. Ühelgi laagri detailil pole ühtki numbrit. Kas seda laagrikomplekti (tapp, nõelad-separaator, välissaale) kuskilt ka eraldi (ilma kepsuta) osta saab, seda ma ei tea. Põlva poes oli saada ainult nõelad-separaator.Mis mõõdus ja mis numbriga see kepsu alumine laager on?
Laagrivahetus ei ole keeruline, kui on vajalikud teadmised ja vahendid.Mis mõõdus ja mis numbriga see kepsu alumine laager on?
Oman mõnda roostes mootorratast.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Tere.
Vahepeal on tegelikult nii mõndagi toimunud, pole lihtsalt kajastanud.
Sain valmis esimese tule ja rooliluku. Näevad teised nüüd päris viisakad välja.
Lisaks sellele toimub ühe Spordi mootori koostamine, kõik jupid mis sisse lähevad on uued või väga korralikud. Tuunima mootorit ei hakka, see peaks minema minu "suvel sõidu" Spordi peale.
Viimase ja tegelikult kõige huvitavama protsessina olen alustanud KET-1A süütekarbi koopia tegemist tänapäevaste juppidega.
Tööpõhimõte on selgeks tehtud, skeemid välja otsitud ja kaks enda karpi lahti muugitud ja komponendid üle kontrollitud. Nüüd on vaja lihtsalt mõne targema elektroonikuga rääkida kas minu valitud asenduskomponendid ikka sobivad üks ühele.
Vahepeal on tegelikult nii mõndagi toimunud, pole lihtsalt kajastanud.
Sain valmis esimese tule ja rooliluku. Näevad teised nüüd päris viisakad välja.
Lisaks sellele toimub ühe Spordi mootori koostamine, kõik jupid mis sisse lähevad on uued või väga korralikud. Tuunima mootorit ei hakka, see peaks minema minu "suvel sõidu" Spordi peale.
Viimase ja tegelikult kõige huvitavama protsessina olen alustanud KET-1A süütekarbi koopia tegemist tänapäevaste juppidega.
Tööpõhimõte on selgeks tehtud, skeemid välja otsitud ja kaks enda karpi lahti muugitud ja komponendid üle kontrollitud. Nüüd on vaja lihtsalt mõne targema elektroonikuga rääkida kas minu valitud asenduskomponendid ikka sobivad üks ühele.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Ostsin võtmetooriku omale ja siis viilisin luku muukide järgi asja parajaks.
Süüteluku saab lahti võtta ja endal võtsingi.
Keerad kõik kruvid ja mutrid lahti mis seal on. Lukusüdamiku saab kätte peale väikese difti eemaldamist. Vaata mul on kusagil lukusüdamikust isegi pilt. Kui täpsemalt tahad küsida siis msn.
Süüteluku saab lahti võtta ja endal võtsingi.
Keerad kõik kruvid ja mutrid lahti mis seal on. Lukusüdamiku saab kätte peale väikese difti eemaldamist. Vaata mul on kusagil lukusüdamikust isegi pilt. Kui täpsemalt tahad küsida siis msn.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Kas raami lasid uuesti üle pritsida ja tegid pulbriga või on lastud püstoliga? Mäletan, et ammu sai koos käidud neid liivaprintsimas ja epokruntimas. Muide, millal demoõhtu tuleb? :)
Või see pilt petab ja raam on ikka halli värviga üle lastud? Sellisel juhul kas masin liiga kirjuks ei lähe? Hall, must, oranz?
Või see pilt petab ja raam on ikka halli värviga üle lastud? Sellisel juhul kas masin liiga kirjuks ei lähe? Hall, must, oranz?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Tere mehed.
Kõik asjad on uuesti pitsitud ja kahekordselt pulbervärvitud.
Alla tsinkpulbervärv ja peale hall võ must.
Originaalis ongi konkreetne ratas kolmevärviline, hall, oranz ja mõned osad mustad(tagakiige, ketikaitse, tule kinnitused, mootorikinnitused, seisuhark,heebli kinnitused,tagumised jalatoed, tagumise ratta distantspuks ja tagatulealus).
Demoõhtu tuleb varsti
Kõik asjad on uuesti pitsitud ja kahekordselt pulbervärvitud.
Alla tsinkpulbervärv ja peale hall võ must.
Originaalis ongi konkreetne ratas kolmevärviline, hall, oranz ja mõned osad mustad(tagakiige, ketikaitse, tule kinnitused, mootorikinnitused, seisuhark,heebli kinnitused,tagumised jalatoed, tagumise ratta distantspuks ja tagatulealus).
Demoõhtu tuleb varsti
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Valida polnud midagi ja eks ratta üritan teha ikka võimalikult ajatruu, seega ikka USSR toodang. Kas mitte Jaapani juppidega Sportidel mitte Bosh el. jubinad mitte polnud?
See ratas siis on konkreetselt minu esimene sport, väljanägemiselt oli ta kõige rääbakam aga õnneks mootor oli väljanägemiselt ja sisult parim.
1983 aasta toonides ja juppidega komplekteeritult ta tuleb.
Kui kellelgi on konstruktiivset kriitikat või vastukaja siis ootan seda väga.
Sest internetis olen kohanud neid rattaid sajal erineval moel komplekteerituna.
Eriti huvitab mind tagakiige pikkuse, mootorikinnituse ja tagumise porilaua tüübi omavahelise komplekteerimise suhe.
See ratas siis on konkreetselt minu esimene sport, väljanägemiselt oli ta kõige rääbakam aga õnneks mootor oli väljanägemiselt ja sisult parim.
1983 aasta toonides ja juppidega komplekteeritult ta tuleb.
Kui kellelgi on konstruktiivset kriitikat või vastukaja siis ootan seda väga.
Sest internetis olen kohanud neid rattaid sajal erineval moel komplekteerituna.
Eriti huvitab mind tagakiige pikkuse, mootorikinnituse ja tagumise porilaua tüübi omavahelise komplekteerimise suhe.
RS07 wrote:Mind huvitab,et mis esitule kasuks omanik otsustas,kas CCCP üldlevinud esituli või Ida-Saksamaa toodangu Ruhla heaks? Viimane peaks olema vähemalt esimestel Planeta sportidel.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 456
- Joined: 07. Oct 2010 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Tervitusi. Jäik mootorikinnitus ilmus 1977. aasta teises pooles. Samal aastal hakati ka uut tüüpi tagumist porilauda külge monteerima (see kandiline, mis tuntud ka 4. ja 5. seeria ratastelt). Igatahes tulid tehasest 1977. aasta lõpus ka juba pika tagakiigega Spordid, kuid mõnedel 1977. a keskel tehtud tehasefotodel on märgata, et kiige oli veel lühike, aga porilaud juba kandiline. Ilmselt kestis see anomaalia vaid mõned kuud, kuna komplekteeriti laojääke.madeinussr wrote: Eriti huvitab mind tagakiige pikkuse, mootorikinnituse ja tagumise porilaua tüübi omavahelise komplekteerimise suhe.
Kui Sul on veel konkreetseid küsimusi, siis lase aga käia. Aastate jooksul tehti Sportidel üle poolesaja muudatuse ja kõigi nende ettevuristamine ei ole just kergemate killast. Jõudu
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Ühest vene foorumist lugesin, et 1977 aasta oligi Planeta Spordile murranguline aasta. Samal aastal olevat ka õlitussüsteemide tootmine lõpetatud.
Siis pean ka liigutama hakkama. Sinu Sport valmib meeletu kiirusega.Seltsimehed, jää minekuni on vähem kui 100 päeva Wink
Oman mõnda roostes mootorratast.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Mk oleks sulle tõesti mõned küsimused.
1977 aastal tuli jäik mootorikinnitus, mul on 1980a birkaga ratas millel mootor kummipuksidel...mootori ja birka nr isegi kattusid vist.
Rattal on lühike tagakiige ja sirge summuti. Tagaporilaud oli uuem tüüp, sadul ja porikas on ratsitud põhja alt.
eelnevalt sellest ka siin teemas põgusalt juttu olnud.
Mis võiks olla selle ratta algne tagaporikas ja kas sellises seades nagu ta pildilt paistab on ta peale esimeste suunatulede enamjaolt audentne? Paagil juba ka kolmanda seerja Izhi-lt tuttav embleem.
1977 aastal tuli jäik mootorikinnitus, mul on 1980a birkaga ratas millel mootor kummipuksidel...mootori ja birka nr isegi kattusid vist.
Rattal on lühike tagakiige ja sirge summuti. Tagaporilaud oli uuem tüüp, sadul ja porikas on ratsitud põhja alt.
eelnevalt sellest ka siin teemas põgusalt juttu olnud.
Mis võiks olla selle ratta algne tagaporikas ja kas sellises seades nagu ta pildilt paistab on ta peale esimeste suunatulede enamjaolt audentne? Paagil juba ka kolmanda seerja Izhi-lt tuttav embleem.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Kirjutan pikema kommentaari homme, praegu on tuli takus. Kas saaksid vahepeal mootori või birka pealt numbrite ees oleva tähe siia kirja panna, siis on asi palju selgem. Homseni.
EDIT: Kuramus, jõudsin juba teate ära saata, kui nägin paar postitust üleval pool juba mootori numbrit pildilt. Kas birkal on täpselt sama kombinatsioon?
EDIT: Kuramus, jõudsin juba teate ära saata, kui nägin paar postitust üleval pool juba mootori numbrit pildilt. Kas birkal on täpselt sama kombinatsioon?
Hommikust.
Minu arust on Sul kõige ehtsam 1975. aasta isend. Kas see 1980 on birkal kirjas? Kui nii, siis minu arust on ainus mõistlik seletus see, et ekspordiks tehtud siklid olid valdavalt kummipuksidel mootoritega ja tagantjärgi komplekteeriti laojääkidest piiri taha saatmiseks ka 1980. aastal sellise kompleksusega. 1975. aastale viitavad nii küljesolevad jupid kui ka "Б"-täht.
Aga mis esmapilgul valesti on, kui 1975. a eeskujuks võtta:
- tagumine porikas ja koos sellega ka iste;
- tagumine tuli (õige tuli on sellel aastakäigul nii see suur klassikaline "Stanley", kui ka tunduvalt väiksem, millel on ümar keskosa; leian hiljem pildi ka - komplekteerida võib mõlematega, seda teist on tunduvalt raskem leida);
- karburaator (õige on muidugi Mikuni, aga vihje annab ka see, kas lenksul on külmkäivitushoova kinnitusauk, mida kasutati K-62M-il; see muidugi ei välista võimalust, et auk on olemas, aga keegi on selle ise sinna teinud või on lenksu vahetatud);
- lenksulülitid (mina tean vähemalt kolme erinevat inglisekeelsete kirjadega varianti, aga 1975. a lõpus olid juba kindlasti küljes ka need "tavalised jaapanlased", mida meil siin vast ikka veel leiab);
- spidomeeter (seda ma piltidelt ei näe, aga "tagurpidi" on õige);
- esimesed suunatuled (tagumised on õiged); Ps. 1975. a teises pooles muutusid suunatulede metallkorpus juba ka "teravatipulisteks", nii et komplekteerida võiks mõlematega;
- signaal;
- paak (peab olema kleepsudega);
- puudu on väikesed "Stanley" helkurid tulekinnituse juurest;
- jalatoe kumm;
- õhupuhasti;
- peeglit ma pildilt ei näe, aga peab olema lenksu otsast;
- summuti peab kindlasti sirge olema;
- on veel mõningaid "sisemisi" erinevusi. Nt teistsuguse konfiguratsiooniga spidoajam esirattas, dioodiblokk jne, aga enamus neist väliselt paistma ei jää.
Mind tõesti väga huvitab, kust see 1980 tuli. Kui birkal on nii kirjas, siis komplekteeri see ratas nii, nagu tahad. Kõik on õige, sest ilmselt on tegu vanadest laojääkidest komplekteeritud isendiga. Aga kui see aastaarv on kaheldav, siis tee ikka "õige" 1975. Neid juppe ikka liigub veel. Kiirustada pole siis mõtet, sest mõnikord jäävad need jupid juhuslikult jalgu, aga kui pingsalt otsida, siis tead ilmselt isegi...
Minu arust on Sul kõige ehtsam 1975. aasta isend. Kas see 1980 on birkal kirjas? Kui nii, siis minu arust on ainus mõistlik seletus see, et ekspordiks tehtud siklid olid valdavalt kummipuksidel mootoritega ja tagantjärgi komplekteeriti laojääkidest piiri taha saatmiseks ka 1980. aastal sellise kompleksusega. 1975. aastale viitavad nii küljesolevad jupid kui ka "Б"-täht.
Aga mis esmapilgul valesti on, kui 1975. a eeskujuks võtta:
- tagumine porikas ja koos sellega ka iste;
- tagumine tuli (õige tuli on sellel aastakäigul nii see suur klassikaline "Stanley", kui ka tunduvalt väiksem, millel on ümar keskosa; leian hiljem pildi ka - komplekteerida võib mõlematega, seda teist on tunduvalt raskem leida);
- karburaator (õige on muidugi Mikuni, aga vihje annab ka see, kas lenksul on külmkäivitushoova kinnitusauk, mida kasutati K-62M-il; see muidugi ei välista võimalust, et auk on olemas, aga keegi on selle ise sinna teinud või on lenksu vahetatud);
- lenksulülitid (mina tean vähemalt kolme erinevat inglisekeelsete kirjadega varianti, aga 1975. a lõpus olid juba kindlasti küljes ka need "tavalised jaapanlased", mida meil siin vast ikka veel leiab);
- spidomeeter (seda ma piltidelt ei näe, aga "tagurpidi" on õige);
- esimesed suunatuled (tagumised on õiged); Ps. 1975. a teises pooles muutusid suunatulede metallkorpus juba ka "teravatipulisteks", nii et komplekteerida võiks mõlematega;
- signaal;
- paak (peab olema kleepsudega);
- puudu on väikesed "Stanley" helkurid tulekinnituse juurest;
- jalatoe kumm;
- õhupuhasti;
- peeglit ma pildilt ei näe, aga peab olema lenksu otsast;
- summuti peab kindlasti sirge olema;
- on veel mõningaid "sisemisi" erinevusi. Nt teistsuguse konfiguratsiooniga spidoajam esirattas, dioodiblokk jne, aga enamus neist väliselt paistma ei jää.
Mind tõesti väga huvitab, kust see 1980 tuli. Kui birkal on nii kirjas, siis komplekteeri see ratas nii, nagu tahad. Kõik on õige, sest ilmselt on tegu vanadest laojääkidest komplekteeritud isendiga. Aga kui see aastaarv on kaheldav, siis tee ikka "õige" 1975. Neid juppe ikka liigub veel. Kiirustada pole siis mõtet, sest mõnikord jäävad need jupid juhuslikult jalgu, aga kui pingsalt otsida, siis tead ilmselt isegi...
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Leidsin pildi ka birkast.
Algus on 198.. see nr mis sealt järele tuleb seda ma ei tea, ise eeldasin, et null, Seega tegu ikka kompotiga? Mis hiljem jääkidest komplekteeritud.
Iseenesest mul on olemas nii spido, japsi lülitid, signaal ja veel asju, äkki komplekteerin ta tõesti sinna 1975...kooslusesse.
Kuidas sellel ajastul värvivalik oli, kas ainult see tumehall ja kollane?
Spordi värvivalikutest pole ma siiani aru saanud päris täpselt, tean, et see minu must, hall, oranz on üks viimastest originaallahendustest.
http://fotoalbum.ee/photos/madeinussr/93178453/
Algus on 198.. see nr mis sealt järele tuleb seda ma ei tea, ise eeldasin, et null, Seega tegu ikka kompotiga? Mis hiljem jääkidest komplekteeritud.
Iseenesest mul on olemas nii spido, japsi lülitid, signaal ja veel asju, äkki komplekteerin ta tõesti sinna 1975...kooslusesse.
Kuidas sellel ajastul värvivalik oli, kas ainult see tumehall ja kollane?
Spordi värvivalikutest pole ma siiani aru saanud päris täpselt, tean, et see minu must, hall, oranz on üks viimastest originaallahendustest.
http://fotoalbum.ee/photos/madeinussr/93178453/
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?