Kus kohas see asub või asuma peaks?mk wrote:Kindlasti oli signaal ka sellel mudelil.
Kauri, Iz Planeta 3-01 1981 ja Iz Jupiter 2k 1968.
Juppide otsimine Planeta jaoks käib ja üsna edukalt. Esimese asjana tahaks raami komplektseks saada, küll hiljem vaatab edasi. Ei julge lubada, et sellele aastal ka mootoriga ühelepoole saan. Tekkinud on jällegi ka mõned küsimused:
1) Mis mõõduga on esihargis käivad kuulid ja mitu neid vaja oleks?
2) Kas I¸-56 mootori kinnitused erinevad millegi poolest Planeta omadest?
1) Mis mõõduga on esihargis käivad kuulid ja mitu neid vaja oleks?
2) Kas I¸-56 mootori kinnitused erinevad millegi poolest Planeta omadest?
Tervitused!
Sai siis täna natuke Planeta kallal mässatud. Tahtmine oleks raamiosa kompktseks saada ja see järel mootoriga tegelema hakata. See nädal sai ka juba esimene ports puudu olnud juppe hangitud. Nimelt sain õhupuhasti ja mootorikinnitusplaadid (tänud siin kohal Askole) ning sadula, suunatule (ühe) klaasi ja uued rehvid. Täna siis monteerisin oma kohale uue sadula, mis aga päris täpselt ei istu (tegemist on "sangaga" sadulaga, mida on vist veidike modifitseeritud). Igal-juhul esimene osa istub raamile ilusti (ja lukustab ka ära) aga taga osa veidike liiga kitsas, siin kohal ei teagi midagi teha (ilmselt "tuunin" olemas olevat sadulat, olen nõus seda ka "padi" tüüpi sadula vastu vahetama, mis oleks üldiselt samas seisukorras). Lisan pildi:
Veel sai ära vahetatud ka küljekarbid. Küljes olnud olid paras vanaraua kaup. Oma õnneks leidsin ühest küljekarbist ka piduritulede lüliti, mida ma arvasin, et mul pole. Ka tagumised pidurid on nüüd korras.
Kunagi aasta tagasi sai ostetud paak. Küsimus siis selline: kas sellise keermega paaki on mõtekas kasutada või peaks sellega miskit ette võtma? Pilt:
On mingi võimalus proovida ka laadimisrelee töökorras olekut, ilma seda mootorratta süsteemi külge ühendamata?
On mõnes Tallinna motopoes müügil ka uut suunatule releed iz-ile? Kus kohas see raamil kinnitub?
Veel sooviks pilti laadimisrelee kinnitusest.
Sai siis täna natuke Planeta kallal mässatud. Tahtmine oleks raamiosa kompktseks saada ja see järel mootoriga tegelema hakata. See nädal sai ka juba esimene ports puudu olnud juppe hangitud. Nimelt sain õhupuhasti ja mootorikinnitusplaadid (tänud siin kohal Askole) ning sadula, suunatule (ühe) klaasi ja uued rehvid. Täna siis monteerisin oma kohale uue sadula, mis aga päris täpselt ei istu (tegemist on "sangaga" sadulaga, mida on vist veidike modifitseeritud). Igal-juhul esimene osa istub raamile ilusti (ja lukustab ka ära) aga taga osa veidike liiga kitsas, siin kohal ei teagi midagi teha (ilmselt "tuunin" olemas olevat sadulat, olen nõus seda ka "padi" tüüpi sadula vastu vahetama, mis oleks üldiselt samas seisukorras). Lisan pildi:
Veel sai ära vahetatud ka küljekarbid. Küljes olnud olid paras vanaraua kaup. Oma õnneks leidsin ühest küljekarbist ka piduritulede lüliti, mida ma arvasin, et mul pole. Ka tagumised pidurid on nüüd korras.
Kunagi aasta tagasi sai ostetud paak. Küsimus siis selline: kas sellise keermega paaki on mõtekas kasutada või peaks sellega miskit ette võtma? Pilt:
On mingi võimalus proovida ka laadimisrelee töökorras olekut, ilma seda mootorratta süsteemi külge ühendamata?
On mõnes Tallinna motopoes müügil ka uut suunatule releed iz-ile? Kus kohas see raamil kinnitub?
Veel sooviks pilti laadimisrelee kinnitusest.
Tervitus, kas sul on 6V süsteem?
Minu Jupiter kolmel oli suunatule relee kinnitatud lambikorpuse sisse ühe lambi kinnituspoldi alla (seespool oli mutter peal)
6V laadimisrelee kinnitub U kujulise klambriga kahe küljekarbi ülemise paagipoolsetepolditide vahele mutrite alla.
Juhul kui 12V, siis
12V suunarelee käib roolikannu juures, süütepooli ees ja laadimisregulaator käib taguporika külge 4 5mm poldiga.
Keere puhasta ilusti ära traatharjaga, häda korral peaks alumised niidid ja osa ülemistest kraani hoidma. Kui jääb liiga lopa, siis MIG keevitusega võiks paar punkti rikutud kohale peale lasta ja taastada nn lukuviilidega. Keermelõikuriga sinna ligi ei pääse, seljuhul peaks otsa maha lõikama ja uue treima ja keevitama. Nii teeksin mina.
Minu Jupiter kolmel oli suunatule relee kinnitatud lambikorpuse sisse ühe lambi kinnituspoldi alla (seespool oli mutter peal)
6V laadimisrelee kinnitub U kujulise klambriga kahe küljekarbi ülemise paagipoolsetepolditide vahele mutrite alla.
Juhul kui 12V, siis
12V suunarelee käib roolikannu juures, süütepooli ees ja laadimisregulaator käib taguporika külge 4 5mm poldiga.
Keere puhasta ilusti ära traatharjaga, häda korral peaks alumised niidid ja osa ülemistest kraani hoidma. Kui jääb liiga lopa, siis MIG keevitusega võiks paar punkti rikutud kohale peale lasta ja taastada nn lukuviilidega. Keermelõikuriga sinna ligi ei pääse, seljuhul peaks otsa maha lõikama ja uue treima ja keevitama. Nii teeksin mina.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Sai seda enda mootorit siis uuritud. Kuna kaamera unustasin koju siis tegin telefoniga mõned udused pildid aga loodan, et ajavad asja ära.
Nimelt hakkab hinge närima kahtlus, et tegu pole siiski päris puhta Iz-56 mootoriga.
Genekaks on G-36M, kas mitte 56 mingi vanem vihtidega süsteem seal olema ei peak? Pilt:
Planeedi kujutis siduri kaanel:
ja ilma mootori numbrita või siis maha lihvitud mootor:
Üldpilt:
On see siis 56 mootor või miski moodsam?
Nimelt hakkab hinge närima kahtlus, et tegu pole siiski päris puhta Iz-56 mootoriga.
Genekaks on G-36M, kas mitte 56 mingi vanem vihtidega süsteem seal olema ei peak? Pilt:
Planeedi kujutis siduri kaanel:
ja ilma mootori numbrita või siis maha lihvitud mootor:
Üldpilt:
On see siis 56 mootor või miski moodsam?
Jällegi mõned uued küsimused tekkinud:
Nimelt kas 4ah aku sobiks I¸-ile? Mis välismõõtudega aku olema peaks, et see karpi ära mahuks?
Kui mul on 6V elektrisüsteem, kas peaks kasutama sellist signaali nagu 2/3 seeria masinate küljes, või on sellise välja nägemisega nagu 5nda seeria signaale olemas ka 6v süsteemi jaoks?
Mis võimsusega peaks olema suunatulede pirnid? Millised esi ja tagutulle?
Mis markeeringuga peaks olema laadimisrelee?
Nimelt kas 4ah aku sobiks I¸-ile? Mis välismõõtudega aku olema peaks, et see karpi ära mahuks?
Kui mul on 6V elektrisüsteem, kas peaks kasutama sellist signaali nagu 2/3 seeria masinate küljes, või on sellise välja nägemisega nagu 5nda seeria signaale olemas ka 6v süsteemi jaoks?
Mis võimsusega peaks olema suunatulede pirnid? Millised esi ja tagutulle?
Mis markeeringuga peaks olema laadimisrelee?
4-6 Ah on sobiv aku, mõõtudelt sobib. Endal oli 12Ah, kuid tekkisid laadimisprobleemid (ilmselt liiga suure mahutuvusega aku tahab suuremad laadimisvoolu)Kauri wrote:Jällegi mõned uued küsimused tekkinud:
Nimelt kas 4ah aku sobiks I¸-ile? Mis välismõõtudega aku olema peaks, et see karpi ära mahuks?
Kui mul on 6V elektrisüsteem, kas peaks kasutama sellist signaali nagu 2/3 seeria masinate küljes, või on sellise välja nägemisega nagu 5nda seeria signaale olemas ka 6v süsteemi jaoks?
Mis võimsusega peaks olema suunatulede pirnid? Millised esi ja tagutulle?
Mis markeeringuga peaks olema laadimisrelee?
Jah, kasuta ikka 2-3 seeria 6V signaali, näha ei jää see nagunii, kuna paagi all.
Suunatulede pirnid sõltuvad releest. Mehaaniline relee tahab üldjuhul 10-21W. Tagatulle kasutaksin numbrivalgustuseks 10W ja pidurituleks 15-21W. Parktuleks sobib mõni 5W pirn. Tabloo valgustuseks 2.5-5W
Laadimisrelee peaks olema IZ PP-01
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Peale siis juba veidike põhjalikumat uurimist sain teada, et tegemist polegi I¸ 56 karteritega. Arvatavasti on tegemist I¸ planeta 3 karteritega, mida on müüdud varuosana (mootorinumbrid ja asjad puudu). Peale karteri on aga kõik jupid I¸ 56 pealt pärit. Õnneks sain raamiga kaasa paraja portsu Planeta mootori vidinaid. Halb uudis on, et väntvõll on loksuga, hea uudis aga see, et korralik on olemas.
Kas täiesti suvalised vene päritolu laagrid sobivad väntvõlli otstesse või peaks miskit kallimat vaatama? Sama küsimus käigukasti kohta.
Kas kahe rõngaline paisumispiluta kolb on mootorisse sobilik?
Palju uute väntvõllide hinnad umbkaudu on? Sama küsimus siduri ketaste kohta.
Kas täiesti suvalised vene päritolu laagrid sobivad väntvõlli otstesse või peaks miskit kallimat vaatama? Sama küsimus käigukasti kohta.
Kas kahe rõngaline paisumispiluta kolb on mootorisse sobilik?
Palju uute väntvõllide hinnad umbkaudu on? Sama küsimus siduri ketaste kohta.
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Väntvõllil on kolm laagrit, millest kaks ei ole päris suvalised vaid 2505 kmу ja kolmas laager on 6304. Käigukastis on kaks laagrit 6203, üks 6204 ja kolmandal võllil on Iz56 -l eriline separaatorita rulllaager 192906, hilisematel mudelitel on laager (pikemad rullid) ja võll teiste mõõtudega.
Ilma paisumispiluta ja kahe rõngaga kolb on arvatavasti nõukogude traktoritel ülimasslevinud käivitusmootori kolb, millel sõrmeavad 18 mm ja puuduvad väljalõiked allservas.
Ilma paisumispiluta ja kahe rõngaga kolb on arvatavasti nõukogude traktoritel ülimasslevinud käivitusmootori kolb, millel sõrmeavad 18 mm ja puuduvad väljalõiked allservas.
Oman mõnda roostes mootorratast.
[quote="teints"]Väntvõllil on kolm laagrit, millest kaks ei ole päris suvalised vaid 2505 kmу ja kolmas laager on 6304. Käigukastis on kaks laagrit 6203, üks 6204 ja kolmandal võllil on Iz56 -l eriline separaatorita rulllaager 192906, hilisematel mudelitel on laager (pikemad rullid) ja võll teiste mõõtudega.
Mõistan, et mõõtude poolest peavad asjad klappima, aga kas vajalikud oleks mingid kallimad "välismaa" laagrid (nt tootjalt SKF) või sobivad Venemaal toodetud sama hästi (võrril panin näiteks tähele, et 203 väntvõlli laagrid, mis olid samast poest ja samalt tootjalt pärit võtsid päris kiiresti loksu sisse, ka polnud kasutamata laager täiesti loksu vaba).
Mõistan, et mõõtude poolest peavad asjad klappima, aga kas vajalikud oleks mingid kallimad "välismaa" laagrid (nt tootjalt SKF) või sobivad Venemaal toodetud sama hästi (võrril panin näiteks tähele, et 203 väntvõlli laagrid, mis olid samast poest ja samalt tootjalt pärit võtsid päris kiiresti loksu sisse, ka polnud kasutamata laager täiesti loksu vaba).
Oleneb, milleks ratast teed. Ilmselt tänane Venemaa toodang ei ole enam see, mis võis vanasti olla. Oma nurgas seisvale izile ostsin 1.5 eurose laagri ketihammakasse, oma igapäevasele Planetale valisin siiski 2-3 korda kallimad hooldusvabad Saksa laagrid ratastesse, 3 aastat juba muretu olnud.
Selle loksuga ongi nii, et laagritel on ka omad täpsusklassid. Lisaks on nn loksuga ja loksuta laagrid, mis siis vastavalt mõeldud kuumenevatesse kohtadesse või mitte.
Kuumenedes laagris detailid paisuvad nii, et loks kaob ära.
Selle loksuga ongi nii, et laagritel on ka omad täpsusklassid. Lisaks on nn loksuga ja loksuta laagrid, mis siis vastavalt mõeldud kuumenevatesse kohtadesse või mitte.
Kuumenedes laagris detailid paisuvad nii, et loks kaob ära.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Muidugi võid, need on ka siiski mõeldud töötamiseks. Ilmselt kvaliteedikontroll on vähe nõrgem (samas kerge kripeldus võib jääda..)Kauri wrote:Seega kui ma päris igapäevaselt seda kasutama ei hakka, siis võin suhteliselt rahulikult Vene laagreid kasutada?
Enda jupiter 2,le plaanin ka panna vene laagrid sisse, ilmselt panen ta korra maja ees käima ja healjuhul näitan ka töötavana mõnele sõbrale. Dokumentegi ei ole, milleks siis tipplaagreid sisse valida. Kõik sõltub sellest, milleks sa seda ratast endale teed.
Kas plaanid vallutada Euroopa ringreisi näol või tahad natuke omalõbuks töristada.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Järgmine "mis on pildil" stiilis küsimus:
http://www.osta.ee/25163748
Kas tegemist on I¸-i suunatule releega?
http://www.osta.ee/25163748
Kas tegemist on I¸-i suunatule releega?
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
"Ainult" neli aastat on möödunud ja seis siis selline. Ilmselt peab piduriklotsidele Pidurimeistris uued katted teha laskma, sest vanad on omadega läbi. Siis saaks rattad alla panna. Igasuguse pisipudi jaoks toon varsti doonoriks ühe Jupiter 3 kere. Siiski on puudu on veel küll ja küll Planetale ainuomaseid vidinaid.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Ehk oskab keegi nüu anda, kus on võimalik saada paagi kinnitamiseks vajalikke kummipukse (esimese kinnituse jaoks)? On neid motopoodidest (Tondilt vmt) saada? Planeta/Jupiter 5 peaksid samasugused käima, tõenäoliselt ilmselt ka 4. seerial ka.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Küsi kloostrimetsa motopoest.Kauri wrote:Ehk oskab keegi nüu anda, kus on võimalik saada paagi kinnitamiseks vajalikke kummipukse (esimese kinnituse jaoks)? On neid motopoodidest (Tondilt vmt) saada? Planeta/Jupiter 5 peaksid samasugused käima, tõenäoliselt ilmselt ka 4. seerial ka.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Sai hangitud uus sadul. Kuidas sadula esimene ots raami külge ennast lukustama peaks? Vajalikud detailid maha lõigatud?
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Kas maha lõigatud või lihtsalt tiftid lahti võetud ja tükid puudu.
Ees samasugune haak, nagu kõikidel pika istmega izidel 56st Planeta 5ni
Ees samasugune haak, nagu kõikidel pika istmega izidel 56st Planeta 5ni
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Kuna lukustit pole, siis peaks sadula ikka lahti võtma. Põhi tahab tegemist nagu enamikul sadulatel, mida siiani näinud olen. Ilmselt peaks mõtlema ka naha vahetamisele või kas on võimalik vana kuidagi tagasi panna? Ega vist?
Küsimus laiale ringile: kas kuskilt on võimalik osta valmis õmmeldut originaal sadulanahka?
Või on mõni sadulsepp nii meister, et teeb sellise asja ise valmis? Mis hinnad olla võiksid? Soovitusi (eelistatud Tallinnas)?
Sai septembri alguses Kloostrimetsa motopoes käidud. Arvasin, et tegu on umbes samasuguse poega nagu Tondil - nagu ilmselt paljud teavad siis üldse mitte. Tuleb tunnistada, et kauba valik oli tõesti lai, kuid vajalikke paagi pukse ma sealt ei saanud. Läksin veidike kehva ettevalmistusega, oleks pidanud vajaliku puksi orienteeruvad möödud võtma. Eks tõtt öelda ei läinudki sinna nende pärast.
Avastasin, et silindrikaane üks keere on "varasemal ajal" puksiga olnud. Seda puksi aga muidugi minu kätte jõudmise ajaks enam seal sees polnud. Ilmselt otsin uue silindrikaane, treiali painamisega ei hakka vaeva nägema. Ei ole piisavalt viisaka välimusega kaan selleks.
Suurimaks murekohaks on hetkel leegitorude leidmine. Osta.ee-s oli alles üks komplekt ülal, kuid huvilisi oli peale minu veel ja nii ma neist ilma jäingi.
Küsimus laiale ringile: kas kuskilt on võimalik osta valmis õmmeldut originaal sadulanahka?
Või on mõni sadulsepp nii meister, et teeb sellise asja ise valmis? Mis hinnad olla võiksid? Soovitusi (eelistatud Tallinnas)?
Sai septembri alguses Kloostrimetsa motopoes käidud. Arvasin, et tegu on umbes samasuguse poega nagu Tondil - nagu ilmselt paljud teavad siis üldse mitte. Tuleb tunnistada, et kauba valik oli tõesti lai, kuid vajalikke paagi pukse ma sealt ei saanud. Läksin veidike kehva ettevalmistusega, oleks pidanud vajaliku puksi orienteeruvad möödud võtma. Eks tõtt öelda ei läinudki sinna nende pärast.
Avastasin, et silindrikaane üks keere on "varasemal ajal" puksiga olnud. Seda puksi aga muidugi minu kätte jõudmise ajaks enam seal sees polnud. Ilmselt otsin uue silindrikaane, treiali painamisega ei hakka vaeva nägema. Ei ole piisavalt viisaka välimusega kaan selleks.
Suurimaks murekohaks on hetkel leegitorude leidmine. Osta.ee-s oli alles üks komplekt ülal, kuid huvilisi oli peale minu veel ja nii ma neist ilma jäingi.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Nii aega on möödunud palju aga tehtud pole suurt midagi. Midagi siiski. Juppide kogumine on läinud aga päris edukalt ja eks väike lootusekene on, et sellel aastal võib isegi mootorist mingid hääled kätte saada.
Nimelt, sain kohe peale "väga virila" postituse kirjutamist sain kasutaja Reymo1995 kaasabil täitsa kobedad leegitorud. Seal juures ka täitsa hea hinnaga. Samuti sai tema abil taastatud silindripea küünla keere. Eelmisel nädalal sain temalt ka kaks puudu olnud jalaraua kummi. Igal-juhul suured tänud.
Suureks abiks juppide saamisel on olnud ka Steve. Eriti suurt rõõmu tegi mulle sutsklapi hoob. Siin kohal tänud tallegi.
Tuleb tunnistada, et talvel väga palju tehtud ei saanud. Kiire oli ja ega kütet ka garaažis pole ja nii see suurem viitsimine ära kippuski kaduma. Igal-juhul rattale sai peale pandud kett ja tagumised pidurid korda tehtud. Samuti said komplekteeritud ja külge keeratud esimesed pidurid. Ühe väiksema asjana sai teise sadula abil leiutatud külge minevale sadulale lukustussüsteem, mis vajab veel veidi täiustamist. Ühtlasi sai vahetatud seisuhark ja jalarauad - vana libises rattale kõhu alla. Nipet-näpet sai tehtud veel, aga seda parem mainima ei hakkakski. Praegu püüan värvimiseks ettevalmistada esituld, suunatulesid ja tagaporilaua küljes olnud numbri ja lambi kinnitusi. Neil kõigil üks ühine häda - valet tooni. Muidu jätaks asja parem värvilt autentseks.
Plaanin lähiajal tellida Vene motokaupadega tegelevast e-poest puuduvad trossid ära tellida. "Mustalt turult" tuleks leida veel töökorras signaal. Rohkemaid asju veel ei teagi tahta.
Küll aga on küsimus, kus võiks leiduda paagikinnituseks kummipukse? Kasutati neid Iz planeta/jupiter 4/5. Ehk on kellegil neist pilti? Mööte? Viimane kord Kloostrimetsas käies andis poeherra lootust, et tal on need olemas. Kuna aga kodune töö oli endal tegemata, jäid toona puksid leidmata.
Paar küsimust ka pulkade läbimõõdu kohta - nimelt kas tõesti käib käiguvahetus hoova kinnitamiseks m7 polt? Mis keere? Samuti avastasin, et ketipingutite mutrid on ka M7. Nii on juba tehasest või on see kellegi osavaks näputööks?
Panen ühe pildi ka:
Rohkem siit: http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/844909
Nimelt, sain kohe peale "väga virila" postituse kirjutamist sain kasutaja Reymo1995 kaasabil täitsa kobedad leegitorud. Seal juures ka täitsa hea hinnaga. Samuti sai tema abil taastatud silindripea küünla keere. Eelmisel nädalal sain temalt ka kaks puudu olnud jalaraua kummi. Igal-juhul suured tänud.
Suureks abiks juppide saamisel on olnud ka Steve. Eriti suurt rõõmu tegi mulle sutsklapi hoob. Siin kohal tänud tallegi.
Tuleb tunnistada, et talvel väga palju tehtud ei saanud. Kiire oli ja ega kütet ka garaažis pole ja nii see suurem viitsimine ära kippuski kaduma. Igal-juhul rattale sai peale pandud kett ja tagumised pidurid korda tehtud. Samuti said komplekteeritud ja külge keeratud esimesed pidurid. Ühe väiksema asjana sai teise sadula abil leiutatud külge minevale sadulale lukustussüsteem, mis vajab veel veidi täiustamist. Ühtlasi sai vahetatud seisuhark ja jalarauad - vana libises rattale kõhu alla. Nipet-näpet sai tehtud veel, aga seda parem mainima ei hakkakski. Praegu püüan värvimiseks ettevalmistada esituld, suunatulesid ja tagaporilaua küljes olnud numbri ja lambi kinnitusi. Neil kõigil üks ühine häda - valet tooni. Muidu jätaks asja parem värvilt autentseks.
Plaanin lähiajal tellida Vene motokaupadega tegelevast e-poest puuduvad trossid ära tellida. "Mustalt turult" tuleks leida veel töökorras signaal. Rohkemaid asju veel ei teagi tahta.
Küll aga on küsimus, kus võiks leiduda paagikinnituseks kummipukse? Kasutati neid Iz planeta/jupiter 4/5. Ehk on kellegil neist pilti? Mööte? Viimane kord Kloostrimetsas käies andis poeherra lootust, et tal on need olemas. Kuna aga kodune töö oli endal tegemata, jäid toona puksid leidmata.
Paar küsimust ka pulkade läbimõõdu kohta - nimelt kas tõesti käib käiguvahetus hoova kinnitamiseks m7 polt? Mis keere? Samuti avastasin, et ketipingutite mutrid on ka M7. Nii on juba tehasest või on see kellegi osavaks näputööks?
Panen ühe pildi ka:
Rohkem siit: http://fotoalbum.ee/photos/DaPauka/sets/844909
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
M7 on venelase tehasemõõt. Üksaeg ajasin isegi sellist keermepuuri taga.
Kui uusi polte/mutreid otsid, siis M7x1 on keere (tavakeere), Baltic Boltis saadval.
Kui uusi polte/mutreid otsid, siis M7x1 on keere (tavakeere), Baltic Boltis saadval.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Märkamatult on möödunud õige mitu aastat. Rattad jätkuvalt alles. Kui aus olla, siis tehtud pole suurt midagi saanud.
Jupiter sai kaks aastat tagasi käima pandud ja veidi sõidetud. Sõber oli suureks abiks, ratas oligi kaua tema juures hoiul ja sai nüüd uuesti tagasi koju toodud. Diagnoos - väntvõll tahab tõenäoliselt lähemal ajal vahetust (üles alla loks vasakul kepsul). Kindlasti on vaja üle vaadata elektrisüsteem (tulede toimimine). Plaanin välimust korrastada, nii et ratast üle ei värvi. Tõenäoliselt jääb ratas see tõttu praegu ilma korvita (või ristan Pannoonia korviküna ja jupiteri korvi alusraami). Tahaks ka dokumente saada. Kaks küsimust - kas kuskilt on võimalik osta uut istme porolooni? Kas kuidagi on võimalik NL aegse registreerimisnumbri järgi endine omanik tuvastada? Kirjutan vastavasse ametkonda? Mõttetu torkida?
Planeta olukord selline, et raam komplektne ja rattad all. Välimuselt täitsa mootorratta moodi. Käivitamiseks oleks vaja paari trossi, silindrikaane tihendit, süütepooli ja elektriskeemi vähemasti väga algeliselgi moel. Näib, et vajalikud detailid hakkavad kokku kogutud saama. Puudu signaal (tahaks kasutada Jawa kroomitud varianti kui see elektriskeemiga sobitub), uut esilaterna kopsikut (soovitavalt tehase musta), musta tagatule kinnitust ja ehk üht-teist veel, mis praegu meelest läinud. Peamiselt olen tegelnud defitsiitsemate varuosade hankimisega kui miskit silma on hakanud. Nii olen saanud näiteks karburaatorikatted, mida leida väga ei lootnudki.
Esimene asi on garaaž korda saada, siis edasi tegudele. Loodan varsti ka mõne pildi lisada.
Jupiter sai kaks aastat tagasi käima pandud ja veidi sõidetud. Sõber oli suureks abiks, ratas oligi kaua tema juures hoiul ja sai nüüd uuesti tagasi koju toodud. Diagnoos - väntvõll tahab tõenäoliselt lähemal ajal vahetust (üles alla loks vasakul kepsul). Kindlasti on vaja üle vaadata elektrisüsteem (tulede toimimine). Plaanin välimust korrastada, nii et ratast üle ei värvi. Tõenäoliselt jääb ratas see tõttu praegu ilma korvita (või ristan Pannoonia korviküna ja jupiteri korvi alusraami). Tahaks ka dokumente saada. Kaks küsimust - kas kuskilt on võimalik osta uut istme porolooni? Kas kuidagi on võimalik NL aegse registreerimisnumbri järgi endine omanik tuvastada? Kirjutan vastavasse ametkonda? Mõttetu torkida?
Planeta olukord selline, et raam komplektne ja rattad all. Välimuselt täitsa mootorratta moodi. Käivitamiseks oleks vaja paari trossi, silindrikaane tihendit, süütepooli ja elektriskeemi vähemasti väga algeliselgi moel. Näib, et vajalikud detailid hakkavad kokku kogutud saama. Puudu signaal (tahaks kasutada Jawa kroomitud varianti kui see elektriskeemiga sobitub), uut esilaterna kopsikut (soovitavalt tehase musta), musta tagatule kinnitust ja ehk üht-teist veel, mis praegu meelest läinud. Peamiselt olen tegelnud defitsiitsemate varuosade hankimisega kui miskit silma on hakanud. Nii olen saanud näiteks karburaatorikatted, mida leida väga ei lootnudki.
Esimene asi on garaaž korda saada, siis edasi tegudele. Loodan varsti ka mõne pildi lisada.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Hea meel, et ratas alles. Siin ongi oluline maraton, mitte sprint. Püsivus viib lõpuks sihile
Ülemineku Planeta 3 on minu jaoks üks põnevamaid keresi peale Iz 56. Endal olen saanud sama projekti jaoks tänaseks pea enamus jupid kokku. Õige tagumine iste ja kroomitud porilauad veel puudu ning midagi ehk veel. Kuid võtan selle mõnes teises teemas varsti jutuks.
Edu ehitamisel!
Ülemineku Planeta 3 on minu jaoks üks põnevamaid keresi peale Iz 56. Endal olen saanud sama projekti jaoks tänaseks pea enamus jupid kokku. Õige tagumine iste ja kroomitud porilauad veel puudu ning midagi ehk veel. Kuid võtan selle mõnes teises teemas varsti jutuks.
Edu ehitamisel!
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Lubasin pilti:
Sadula porolooni peaks vist enne naha vahetamist uue hankima?
Ostsin 2016 aasta suvel üsna juhuslikult 15 euri eest Izile külgkorvi. Seisukorda suuresti ei teadnud, pilti enne kätte saamist ei näinud, samuti ei jõudnud seda ise vaatama minna. Teadsin vaid nii palju, et II seeria Izi korv (VP 65 oli vist mark?), mille põhi on mäda. Põhi oli täiesti mäda tõesti ning seda oli juba varem eelmise omaniku poolt parandatud. Selle jaoks neediti roostes pleki peale uus tsinkplekk. Siiani pole korvi kallal töid alustanud ja pole päris kindel, et need üldse tehtud saavad - kogu korvi alumine osa tuleks sisuliselt uus teha. Samas keevitamist mitte vajavat taolist korvi müügis näinud ei ole. Laheda detailina on keegi K750 stiilis varuratta kinnituse teinud, mille kavatsen ka siis säilitada kui korv ikkagi tegusse läheb.
Sadula porolooni peaks vist enne naha vahetamist uue hankima?
Ostsin 2016 aasta suvel üsna juhuslikult 15 euri eest Izile külgkorvi. Seisukorda suuresti ei teadnud, pilti enne kätte saamist ei näinud, samuti ei jõudnud seda ise vaatama minna. Teadsin vaid nii palju, et II seeria Izi korv (VP 65 oli vist mark?), mille põhi on mäda. Põhi oli täiesti mäda tõesti ning seda oli juba varem eelmise omaniku poolt parandatud. Selle jaoks neediti roostes pleki peale uus tsinkplekk. Siiani pole korvi kallal töid alustanud ja pole päris kindel, et need üldse tehtud saavad - kogu korvi alumine osa tuleks sisuliselt uus teha. Samas keevitamist mitte vajavat taolist korvi müügis näinud ei ole. Laheda detailina on keegi K750 stiilis varuratta kinnituse teinud, mille kavatsen ka siis säilitada kui korv ikkagi tegusse läheb.
Re: Kauri, I¸ Planeta 3-01 1981 ja I¸ Jupiter 2k 1968.
Pildilt paistab, et Jupiter 2 sadula poroloon on veel piisavalt hea uue katte alla. Sadula põhi puhasta roostest- värvi kindlasti enne sadulsepale töö üleandmist.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Kauri, Iz Planeta 3-01 1981 ja Iz Jupiter 2k 1968.
Mul ka üks suht heas komplektsuses 3.01 või äkki isegi 3.02 olemas. Helerohesinise raamiga. 1984 a 6V mootor aga juba neljanda seeria paagiga. Äge vahepealne kompott versioon. Motonostalgial oli ka üks samasugune väga heas originaal säilivuses ratas, tegin omnikuga pikalt juttu ja isegi mõne pildi tegin rattast.... kusagil teisel andmekandjal on ja siia panna ei saa.
Igatahes jaksu ja pikka meelt.
Igatahes jaksu ja pikka meelt.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Kauri, Iz Planeta 3-01 1981 ja Iz Jupiter 2k 1968.
IZ Jupiter/ Planeta 3-01,02 kaks kõige sümpaatsemaid rattaid. Selline versioon millel 4 paak ja kolmanda tagumine porilaud. Vana ja uue täiuslik sümbioos.
Jõudu töös.
Jõudu töös.