Mootoratas I´-Jupiter 350cm3, mootriga
Mootoratas I´-Jupiter 350cm3, mootriga
...
Last edited by Sisse on 13. Dec 2016 11:13, edited 1 time in total.
uazik.
Pilt ütleb, mulle nii palju,et seda ratast tuleb veel palju ehitada,et asja saada.
Minu soovitus oleks, jupiteri mootorit mitte kasutada. Vaid võtta kas või kõige enam levinud Jawa 360 mootor. Selle raami jaoks ei peaks sa hakkama siis mootori kinnitusi ringi tegema ning jawa mootor on ka tunduvalt erksam.
Jupiteri mootori nõrk koht on kepsud ja keskmine laagripukk, kus on oht,et võib väntvõlli otsad üle kiilusoone tõmmata. On ka olemas eraldi krossi/ringraja Jupiteri mootor aga sellel pole tänavasõidu variandiga suurt midagi ühist. Sisu on totaalselt teine.
Raamile annab alati lisatugevdusi keevitada ja roolikannu ka tugevdada.
Esihark tuleks siis panna kas Jawa 638 või CÞ oma. Olemas olev hark jääb nõrgaks,kui hakkad hüppeid harrastama. Seda harki saab ka tugevamaks teha aga see on küllalt keeruline töö.
Aga,mis ma ikka mulisen eks omanik teab paremini kuidas teha.
Minu soovitus oleks, jupiteri mootorit mitte kasutada. Vaid võtta kas või kõige enam levinud Jawa 360 mootor. Selle raami jaoks ei peaks sa hakkama siis mootori kinnitusi ringi tegema ning jawa mootor on ka tunduvalt erksam.
Jupiteri mootori nõrk koht on kepsud ja keskmine laagripukk, kus on oht,et võib väntvõlli otsad üle kiilusoone tõmmata. On ka olemas eraldi krossi/ringraja Jupiteri mootor aga sellel pole tänavasõidu variandiga suurt midagi ühist. Sisu on totaalselt teine.
Raamile annab alati lisatugevdusi keevitada ja roolikannu ka tugevdada.
Esihark tuleks siis panna kas Jawa 638 või CÞ oma. Olemas olev hark jääb nõrgaks,kui hakkad hüppeid harrastama. Seda harki saab ka tugevamaks teha aga see on küllalt keeruline töö.
Aga,mis ma ikka mulisen eks omanik teab paremini kuidas teha.
Tänavasõidu Jupi mootorist saab tegelikult täitsa asja, kuid see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".
Ka muruniiduki mootori baasil saab eriti julma sõiduriista, kui sellele vaid õiget tagaratast korraliku ülekandega rakendada. Pange juutuubi otsingureale "taco mini bike" ja näete ise.
Ka muruniiduki mootori baasil saab eriti julma sõiduriista, kui sellele vaid õiget tagaratast korraliku ülekandega rakendada. Pange juutuubi otsingureale "taco mini bike" ja näete ise.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.
Selle raami koht on vanarauas, ei ole sinna mõtet panna Jupiter ega Jawa mootorit.
Ja resurssi on seal ikka kõvasti, jutt kepsude ja laagripuki nõrkusest ei pea siin küll paika.
Selle raami koht on vanarauas, ei ole sinna mõtet panna Jupiter ega Jawa mootorit.
Minu teada on rinka jupiteri mootor otseselt tänava jupi mootorist ehitatud.Jupiteri mootori nõrk koht on kepsud ja keskmine laagripukk, kus on oht,et võib väntvõlli otsad üle kiilusoone tõmmata. On ka olemas eraldi krossi/ringraja Jupiteri mootor aga sellel pole tänavasõidu variandiga suurt midagi ühist. Sisu on totaalselt teine.
Ja resurssi on seal ikka kõvasti, jutt kepsude ja laagripuki nõrkusest ei pea siin küll paika.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Jupiteri kepsud peavad hästi valule vastu, nõrk keps on tavalisel planetal. Enda jupiteril läks väntvõlli hooratta kiil ja hooratas siis tuksi, kui sai silindripead halvasti ära forsseerida. Mootori kuumenedes kolb paisus ja käis vastu silindripead ning peksis kiilu ava tuksi.
Üldiselt ei sobi jupiteri mootor krossitamiseks. Käiguühtlus on kehv, esimene ja teine käik liiga aeglane, siis läheb jälle liiga kiireks. Krossika jaoks peab ülekande veelgi aeglasemaks tegema, siis oleks kolmas ja neljas käik hea, aga esimest ja teist poleks nagu mõtet enam kasutada. Põllul ringi hüpates ei saa neid käike korralikult sissegi. Pöördemoment on selline, et algul pole jõudu ja kui pöördesse läheb, siis on seda järsult üleliia. Tee peal saab hakkama, aga põllul rallitama hakates on tegemist ehtsa kivipurustajaga ,mis peksab selgroo ära.
Soovitan selle jupiteri mootori maha müüa ja osta mingi kergem ühepütane mootor nt. minsk. ja selle mootor mõnele ATMi raamile sobitada.
Üldiselt ei sobi jupiteri mootor krossitamiseks. Käiguühtlus on kehv, esimene ja teine käik liiga aeglane, siis läheb jälle liiga kiireks. Krossika jaoks peab ülekande veelgi aeglasemaks tegema, siis oleks kolmas ja neljas käik hea, aga esimest ja teist poleks nagu mõtet enam kasutada. Põllul ringi hüpates ei saa neid käike korralikult sissegi. Pöördemoment on selline, et algul pole jõudu ja kui pöördesse läheb, siis on seda järsult üleliia. Tee peal saab hakkama, aga põllul rallitama hakates on tegemist ehtsa kivipurustajaga ,mis peksab selgroo ära.
Soovitan selle jupiteri mootori maha müüa ja osta mingi kergem ühepütane mootor nt. minsk. ja selle mootor mõnele ATMi raamile sobitada.
Võibolla olen loll, aga no ei saa aru, kuidas peaks 14" rattamõõt mingil kosmilisel põhjusel mootori käitumist muutma võrreldes 18" või 19" tagarattaga?Sapi-Vana wrote:see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".
Minu teada ringraja jupiteri mootoril on vaid välimine osa, tänavasõidu mootoriga sarnane. Sisu aga ringi tehtud ja mitte ainult käigukastis ülekanded vaid ka kepsude ja hooratta osa. Nii olen ma arusaanud.
Mul on tulnud mitu mootorit ette,kus on kepsud ära paindunud(küll,mitte kõveraks lastud) aga nii palju paindunud,et kolb hakkab vastu silindri seina käima ja jooksnud aknasse kinni. Üle kiilu tõmmatud väntvõlli olen ka kohanud.Ei taha teada, mis inimene see küll olnud on, kes säärase tükiga hakkama on saanud.Aga ilmselt on võetud siis vanalt mootorilt viimane piisk jõudu välja.
Mul on tulnud mitu mootorit ette,kus on kepsud ära paindunud(küll,mitte kõveraks lastud) aga nii palju paindunud,et kolb hakkab vastu silindri seina käima ja jooksnud aknasse kinni. Üle kiilu tõmmatud väntvõlli olen ka kohanud.Ei taha teada, mis inimene see küll olnud on, kes säärase tükiga hakkama on saanud.Aga ilmselt on võetud siis vanalt mootorilt viimane piisk jõudu välja.
Pidasin rohkem silmas kepsulaagri vastupidavust, mis on tava planetal kehvem kui jupiteril. Kunagi ostsin ühe jupiter 5, millel oli samuti kepsud ära paindunud
Igatahes niisama rallitamisele-peenestamisele peavad vene tänavatsiklite mootoritest vastu Minski ja Planeta Spordi mootorid (arvestades mootori töökindlust, käigukasti vastupidavust).
Minsk oma väikese kubatuuri tõttu kulub küll kiiremini kohviks, kuid on samas kõige lihtsamini ja odavamini remonditav. Täieliku mootori kapitaalremondi teeb ära väiksema raha eest kui ainuüksi jawale uus väntvõll maksab. samuti on tal juba originaalis igati lollikindel süütemäng.
Igatahes niisama rallitamisele-peenestamisele peavad vene tänavatsiklite mootoritest vastu Minski ja Planeta Spordi mootorid (arvestades mootori töökindlust, käigukasti vastupidavust).
Minsk oma väikese kubatuuri tõttu kulub küll kiiremini kohviks, kuid on samas kõige lihtsamini ja odavamini remonditav. Täieliku mootori kapitaalremondi teeb ära väiksema raha eest kui ainuüksi jawale uus väntvõll maksab. samuti on tal juba originaalis igati lollikindel süütemäng.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Kasutatud, kuid maja ümber täristamiseks piisavalt pädevaid rehve saab (peaaegu) tasuta.
Kui raamiehitus kehvasti välja kukub, siis mul on üks 250-se lääne krossika raam ja kiige üle mille sümboolse tasu eest ära võin kinkida. Väikese ringitegemisega mahub ehk Izevski mootor ka vahele ja pääsed äkki mõningasest vaevast.
Ma olen isegi raame ringi teinud, küll aga mitte nullist ehitanud. Viskan paar pilti ka.... niipalju kui mina proovida sain kannatasid need hüppamist, kukkumist ja kõike mida ma nendega koos elades proovida sain.
Yamaha nägemus endurovõrrist - http://bikepics.com/pictures/2302832/
Ratsimine vol 1 - http://bikepics.com/pictures/2302836/
Esimene valmisprodukt - http://bikepics.com/pictures/2302840/ (viimane lihv veel andmata )
Ratsimine vol 2 - pilt puudub, aga valmisprodukt 2 - http://bikepics.com/pictures/2523321/
Kui raamiehitus kehvasti välja kukub, siis mul on üks 250-se lääne krossika raam ja kiige üle mille sümboolse tasu eest ära võin kinkida. Väikese ringitegemisega mahub ehk Izevski mootor ka vahele ja pääsed äkki mõningasest vaevast.
Ma olen isegi raame ringi teinud, küll aga mitte nullist ehitanud. Viskan paar pilti ka.... niipalju kui mina proovida sain kannatasid need hüppamist, kukkumist ja kõike mida ma nendega koos elades proovida sain.
Yamaha nägemus endurovõrrist - http://bikepics.com/pictures/2302832/
Ratsimine vol 1 - http://bikepics.com/pictures/2302836/
Esimene valmisprodukt - http://bikepics.com/pictures/2302840/ (viimane lihv veel andmata )
Ratsimine vol 2 - pilt puudub, aga valmisprodukt 2 - http://bikepics.com/pictures/2523321/
Last edited by extinction on 04. Mar 2013 01:28, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Mootorit ennast ei muudagi, küll aga seda, kuidas antud mootor erinevatel käikudel veab. Vedu tuleb kõvasti juurde, eelkõige just madalatel käikudel. Otsesemalt öeldes muudame sedasi tagaratta pöördemomenti. Ja kui on ratta ümbermõõtu vähendatud (selleks siis väiksem diameeter), siis ei lähe lõppkiirused ka nii killeriks kätte. Samas aga on relv maastikul möllamiseks võimu täis.om wrote:Võibolla olen rumal, aga no ei saa aru, kuidas peaks 14" rattamõõt mingil kosmilisel põhjusel mootori käitumist muutma võrreldes 18" või 19" tagarattaga?Sapi-Vana wrote:see eeldab siis 14" piti tagaratast vihase kärnaga ja võimalikult jäiga vedruga tagakiiget. Originaalse tagarattaga jääb Jupi mootor uimaseks ja vedu hakkab "hilinema".
Siis saan enne kurtna laata hääled sisse ajada.
Siiski hetkel jään jupiteri mootori juurde.
Raami tegin ka ümber kahvli keevitasin üle ja siis käiasin keevised maha.Kuiootori kätte saan vaatan kuidas välja nägema hakkab.siis värv ja komplekteerimine.
Kas kurtna laadalt võib suurt Izhi või jawa suur istet leida ? Releed?
Millal see laat peaks toimum?
Suured tänud!
Siiski hetkel jään jupiteri mootori juurde.
Raami tegin ka ümber kahvli keevitasin üle ja siis käiasin keevised maha.Kuiootori kätte saan vaatan kuidas välja nägema hakkab.siis värv ja komplekteerimine.
Kas kurtna laadalt võib suurt Izhi või jawa suur istet leida ? Releed?
Millal see laat peaks toimum?
Suured tänud!
uazik.
http://www.antiigiveeb.ee/index.php?id= ... st&pg=sisu
5. mai Kurtna laat / Tagadi restauraatorite päev unic-moto.ee - Tagadi
5. mai Kurtna laat / Tagadi restauraatorite päev unic-moto.ee - Tagadi
Tegin raami pooleldi valmis, sest see tsink toru ei taha ültse kinni jääda!
Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?
Mootoriga oli ka väike mure kuna mootor oli seisnud siis kiilusid kolvid natuke kinni. Sai bensiiniga loputatud ja õliga üle valatud ja korras!
Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?
Mootoriga oli ka väike mure kuna mootor oli seisnud siis kiilusid kolvid natuke kinni. Sai bensiiniga loputatud ja õliga üle valatud ja korras!
uazik.
Jupiter läheb ka ilma akuta käima eeldusel, et laadimine toimib. Vändast teda küll nii käima ei saa aga käima jooksta saab küll.
Üldiselt mul sellese projekti erilist usku pole. Muidugi ma ei tea teema algataja keevitamis oskusi ja arusaamisi kuidas ühed vöi teised jöud raami möjutavad kuid siiski oleks targem tehase raam vaadata.
Üldiselt mul sellese projekti erilist usku pole. Muidugi ma ei tea teema algataja keevitamis oskusi ja arusaamisi kuidas ühed vöi teised jöud raami möjutavad kuid siiski oleks targem tehase raam vaadata.
K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
No raami leidmine kusagilt metalli kokkuostu platsilt ei tohiks olla probleem. Veel vist mingi kuu ja peaks metalli kokkuostu hind taas tõusma tasemele, mis taas ärgitab vanarauda platsile tassima. Käi kohad läbi ja jäta oma kontaktandmed koos lubadusega raami metallikogusele lisaks veel pudel viina kaasa võtta ja saad omale võibolla nädala jooksul lausa mitu raami. Moraalselt on sul ju selle praeguse raami näol juba asendusmetalli kogus olemas, lihtsalt käid poest läbi ja võtad soru ligi. Nii see asi vähemalt meite mail käib kogu aeg.
Mis mõttes tilkuma? Tekib auk sisse ja vajub läbi - tõsta keevitamiskiirust, siis ei sula läbi. Keevitada ikka vahedega. Öeldakse, et kui uuesti alustad keevitamist, võiks detail olla nii jahtunud, et kätt saab peal hoida.sempron wrote:Mahakeeramisega eriti ei saa, pead väiksemad elektroodid võtma.Mahakeerates ei saa jämedat enam "käima".Sisse wrote:Tegin raami pooleldi valmis, sest see tsink toru ei taha ültse kinni jääda!
Kui elektroodiga keevitades metall tilkuma hakkab kas peaks voolu maha või peale keerama?
)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Sa pole rääkinud mis mootor sul on. Jup. 1-3 on 6V ja alalisvoolu genraator. Sellega ei juhtu midagi kui akut järgi pole. Jup 4ja 5 on 12V ja vahelduvvoolu generaator. Kui seda ilma akuta käiata vöi aku ots töötamise ajal lahti ühendada, siis on oht dioodiplokk läbi põletada. Selle mootori puhul peab aku vahel olema, kasvöi vana mis voolu enam ei pea.Sisse wrote:Akuta vist ei tohtnud käima panna pidi kohe relee hauda viima?
K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Ise viisin kolm ümber ratsitud raami vanametalli, üks izh, teine jawa 634 ja siis pannonia. Leidub isegi komplektseid mootoreid neis kokkuostupunktides, hea "kullaauk" tegelikult iseehitajale. Tavaliselt saad kas üks ühele kilodele vahetada või siis maksad poole rohkem kui kokkuostuhind, mis on ka tegelikult soodne.
Jumal tänatud. Nüüd on lootust, et asjast saab ka mingitki asja. Otsi veel natuke, ehk leiad originaal porikad, küljekarbid, rattad ja muu vajaliku, siis pole mingit pornograafiat vaja aretama hakata ja saad peaaegu viisaka asja omale. Ja kui sa kunagi peaksid planeta mootori leidma, siis soovitan selle jupiteri mootori välja vahetada. Jupiter on küll vähe ergem mootor kui planeta oma aga seda ainult siis kui ta töötab. Tavaliselt hakkab süüde nöökima. Igatahes on planeta mootor igati töökindlam.
K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact: