Jawa 638 probleem

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Jawa ei taha külmast peast käivituda, kui käima läheb siis töötab ilusti, samas soe mootor läheb käima. Vasak pütt vahepeal aevastab käivitumise käigus. Ja muidugi mootor klõbiseb natuke. Kepsulaagrites lõtku ei ole.(kontrollitud). See lõgin on tingitud vist silindri kulumisest.

Kontaktivahe 0,35mm
Kolvi ü.s.s 4mm

Küünlad uued
Kondensaatorid uued
Kas viga võib olla kulunud kolvirõngastes, et ei tõmba kütet peale. Või vajavad silindrid hoonimist ja remontkolbe.

Teadaja Jawamehed andke nõu.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by fomoco »

Kui vasaku silindri küünal on mustem, siis võib probleemiks olla kulunud simmer.

Mõõda kompressioon ära.

Pakun, et karter pole hermeetiline.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote:Kui vasaku silindri küünal on mustem, siis võib probleemiks olla kulunud simmer.

Mõõda kompressioon ära.

Pakun, et karter pole hermeetiline.
Karteris ei tohiks probleem olla, kuna panin ta kokku silikooniga mitte papist tihendiga. Kompressiooni peaks ära mõõtma küll- kas see peaks mingi 8 kantti jääma.

Simmeris ei tohiks olla probleem kuna vasakust sumpast ei tule üleloomulikult palju suitsu.
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by fomoco »

Tõsta piibud, küünlad ja süütepoolid omavahel ringi, ehk kaob ka see "tagasilöömine" teisse silindrisse.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

fomoco wrote:Tõsta piibud, küünlad ja süütepoolid omavahel ringi, ehk kaob ka see "tagasilöömine" teisse silindrisse.
Sain teada, kui aku tühi on ei taha raibe ka tööle hakata. panin laadia järgi ja läks käima- süüte panin nüüd 2,5 e.ü.s.s ja kontaktivahe 0,30
Tühja akuga parempoolne aevastas, kuid pärast läks esimesest löögist käima. Kui käima läheb siis töötab ilusti.
See jawa käivitamine oli nii. et klapp ülesse paar matsu ette süüde sisse ja väntta, kui mootor soe, siis klapp alla. käivitamisel gaasi ei tohi vist anda.
Jawa 634 on vähemalt uputusnupp. Ja izil on sussklapp, kui täis tõmbab.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Nüüd ilmnes Jawal alljärgnev probleem, nimelt peale 80 km sõitmist kadus 4 käiguga jõud ära ja ei läinud enam edasi. Samas, kui gaasi mitte liiga põhja keerata vaid sujuvalt väänata, siis peale 80 hakkab liikuma. Milles viga võib olla?
Käivitub ideaalselt- klapp ülesse paar matsu ja käib.
Ise arvan, kas karburaator umbes, või vajab ujuki taseme kontrolli
Millest alustada?

Segunõel keskmises astmes- see kruvi mis seal külje peal on on vist tühikäigu reguleerimiseks nagu ma aru saan või on tal mingi muu otstarve.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

roosakummik wrote:Nüüd ilmnes Jawal alljärgnev probleem, nimelt peale 80 km sõitmist kadus 4 käiguga jõud ära ja ei läinud enam edasi. Samas, kui gaasi mitte liiga põhja keerata vaid sujuvalt väänata, siis peale 80 hakkab liikuma. Milles viga võib olla?
Käivitub ideaalselt- klapp ülesse paar matsu ja käib.
Ise arvan, kas karburaator umbes, või vajab ujuki taseme kontrolli
Millest alustada?

Segunõel keskmises astmes- see kruvi mis seal külje peal on on vist tühikäigu reguleerimiseks nagu ma aru saan või on tal mingi muu otstarve.
Ise küsin ise vastan.
Puhusin karpa läbi ja panin peale tagasi töötas.
Sõidsin kaks kilomeetrit vasakpoolne küünal hallikaspruun parempoolne pruun. Segunõel viimases astmes (ülevalt)
Tekkis küsimus, et kuidas seda kummilutakat karburaatori ja õhupuhasti vahele panna. Mitte kuidagi ei taha ta sinna mahtuda, kui õhupuhasti ja karburaator on paigas.
Samas proovisin tavalist pannonia õhupuhastit, sellega raibe ei tööta üldse- lödiseb edasi. Äkki keegi teab alternatiive.
Proovisin ka tõmmet mootoril- panin käe karburaatori ette ja tahtis näpud sisse imeda. :D (Lisaõhku ei tohiks saada)
Samas neljanda käiguga on ikka jõudu mingi hetk väha, kuid kui kogub ülesse siis jookseb hästi.
Kohapeal järsku gaasi andes poob hetkeks mootori kinni, kuid läheb pöördesse hästi. Tühikäigul tuksub hästi 1000- 1100 peal.

Mõtlesin, et aretaks peale Iz-i karburaatori K68 i.

Ideid- tänud.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:
roosakummik wrote:Nüüd ilmnes Jawal alljärgnev probleem, nimelt peale 80 km sõitmist kadus 4 käiguga jõud ära ja ei läinud enam edasi. Samas, kui gaasi mitte liiga põhja keerata vaid sujuvalt väänata, siis peale 80 hakkab liikuma. Milles viga võib olla?
Käivitub ideaalselt- klapp ülesse paar matsu ja käib.
Ise arvan, kas karburaator umbes, või vajab ujuki taseme kontrolli
Millest alustada?

Segunõel keskmises astmes- see kruvi mis seal külje peal on on vist tühikäigu reguleerimiseks nagu ma aru saan või on tal mingi muu otstarve.
...
Samas neljanda käiguga on ikka jõudu mingi hetk väha, kuid kui kogub ülesse siis jookseb hästi.
Kohapeal järsku gaasi andes poob hetkeks mootori kinni, kuid läheb pöördesse hästi. Tühikäigul tuksub hästi 1000- 1100 peal.

Mõtlesin, et aretaks peale Iz-i karburaatori K68 i.

Ideid- tänud.
Maadlen pisut sarnase probleemiga oma 634-ga ja näppimiseks 638-lt pärinevad 2 Jikovi karpat. Jikov on igal juhul etem, kui venelaste oma - selles olen küll kindel.
Kruvi küljel on tühikäigu õhukruvi. Normaalne asend peaks olema 3/4 pööret lahti, siis sealt edasi veerand pöörde kaupa otsida, kus pöörded kõige kõrgemale ronivad ning siis siibrikruvist pöörded normaalseks tagasi lasta. Muud seaded nõelaga - nõel all lahja ja vastupidi. Kui nõelaga ei lahene, siis proovi käigudüüside suurustega mängida. Kõigepealt lisadüüs (originaalis 72), ja viimasena peadüüs (92 või 100). Õhufilter kindlasti mõjutab - kui vahetad teistsuguse takistusega filtri vastu, muutuvad ka nõela ja düüsiseaded... eks ta üks paras peavalu ole. Nagu lugeda võid - teoorias oleme juba päris tugevad aga praktikas pean ikka targematelt abi paluma :) Annan aga teada, kui enda oma ideaalsemalt käima saan, aga seniks edu !
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Hetkel seis selline, et poob kinni vahest neljandaga hetkeks, kuid jookseb end jälle tühjaks siis töötab. Nõel viimases astmes (alla lastud). Selle karpaga nii, et just käima läinud mootori timmid paikka, siis soojast peast muutub jällegi kõik. Iz- i karpaga sellis jantti pole. Toorega gaasi anda ei tohi, siis jäätki käima taguma. Jawa 638 puhul töötab selline variant uputusmeetodiga, et kui annad gaasi toorega tõmbab täis, siis toores alla ja väntta ja natuke gaasi läheb käima.
Ja probleem on ilmselt ka karpa ja õhupuhasti vahel olevast plastik lõdvikust. ostsin küll uue, kuid pikkuselt on see raibe ikka suur ja seda vahele saab ainult atsetooni ja osavate näppude koostööl. Loobuks sellest suurest õhupuhastist, kuid siis tuleb jälle tüüsidega mängida. Iz- ioma ka vahele ei sobinud (ei mahtunud).
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by Maccaroni »

Õhufiltrist loeb muidugi. Kui kasutad mitteoriginaali, siis katseta ja teibi filtrit osaliselt kinni - idee poolest läheb sellest segu rikkamaks, ja tahaks väiksemat düüsi...
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Maccaroni wrote:Õhufiltrist loeb muidugi. Kui kasutad mitteoriginaali, siis katseta ja teibi filtrit osaliselt kinni - idee poolest läheb sellest segu rikkamaks, ja tahaks väiksemat düüsi...
Seal on kolm düüsi üks peadüüs 92 ja siis mingi 72 ja hästi väike düüs. Nüüd tekibki küsimus millise düüsiga mängida, kui ühega pole probleemi. Panen 92 asemel väiksema ja katsetan. kui kõigi kolmega läheb ikka väga suureks katsetamiseks. Sõitta tahaks ka. :D
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:
Maccaroni wrote:Õhufiltrist loeb muidugi. Kui kasutad mitteoriginaali, siis katseta ja teibi filtrit osaliselt kinni - idee poolest läheb sellest segu rikkamaks, ja tahaks väiksemat düüsi...
Seal on kolm düüsi üks peadüüs 92 ja siis mingi 72 ja hästi väike düüs. Nüüd tekibki küsimus millise düüsiga mängida, kui ühega pole probleemi. Panen 92 asemel väiksema ja katsetan. kui kõigi kolmega läheb ikka väga suureks katsetamiseks. Sõitta tahaks ka. :D
siibri ees, kõige väiksem on 40 - tühikäigu düüs. see las olla, kui käivitus ja tühikäik on ok.
sellest järgmine düüs siibri serva taga on originaalis 72 - toimib madalamatel pööretel.
tagumine, nõela all on originaalis 92 peadüüs, mis avaneb kuskil 3000 rpm juurest.

mängima peaks 2 tagumisega. pmst kui madalatel gaas põhja, siis imeb esimesest ja mingil määral peadüüsist ka. viimast saab nõelaga ka regullida, kuid nõela mõju pidi väidetavalt tühine olema. segu olukorda on kõige lihtsam vaadata küünaldest (värvus ja tahmamine). jõu ja katkumise mõttes on liiga rikka v liiga lahja sümptomid pealtnäha sarnased ja raske ka öelda, kust ta parasjagu liiga palju v vähe peale saab.
kui isegi teaks, siis ei maadleks sama probleemiga. minu masina silkud on pisut porditud ning kasutan koonusfiltreid, mis kõik käitub originaalist erinevalt ja olen siin proovinud esimest düüsi igasuguseid mõõte, hetkel keskel 66 ja peadüüs 100, aga pole päris see - kipub samamoodi madalatel gaasi põhja andes vahele jätma (või täis imema?)... kui pöörded 3000 ni tõusevad, siis rebib nagu loom.
lähen mingi päev ühe võidusõidumotoristi juurest läbi ja lasen targemal inimesel proovida ja nõu anda.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Kui kelelgi on otseseid kogemusi uue õhupuhastajaga (koonus, paber) , et mis düüsid täpselt, siis võiks valgustada.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

Jätkan oma Jawa probleemide kirjeldamisega.

Nimelt karburaatori probleemi sain korda, kuid nüüd on selline probleem, et madalatel pööretel ja eriti, kui tuled sees ja ristmikul ka veel suunakad, siis tahab raibe välja surra.
Milles probleem?- ise arvan, et äkki generaator ei suuda laadida või aku on tühi ja sellega seoses süütepoolidesse tuleb nõrgem vool.
Külmast peast käivitub, kuid soojast peast nagu ei taha eriti käima minna, kipub aevastama. Lükates läheb käima. Jälle mulle väideti, et aku on liiga nõrk, et see pidi jawade puhul üks probleem olema, et ei taha ühte silindrit järgi võtta.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by roosakummik »

roosakummik wrote:Jätkan oma Jawa probleemide kirjeldamisega.

Nimelt karburaatori probleemi sain korda, kuid nüüd on selline probleem, et madalatel pööretel ja eriti, kui tuled sees ja ristmikul ka veel suunakad, siis tahab raibe välja surra.
Milles probleem?- ise arvan, et äkki generaator ei suuda laadida või aku on tühi ja sellega seoses süütepoolidesse tuleb nõrgem vool.
Külmast peast käivitub, kuid soojast peast nagu ei taha eriti käima minna, kipub aevastama. Lükates läheb käima. Jälle mulle väideti, et aku on liiga nõrk, et see pidi jawade puhul üks probleem olema, et ei taha ühte silindrit järgi võtta.
Jälle ise küsin ise vastan, viga on akus, kuna aku ei suuda vajalikku pinget toota siis on ka käivitamine raskendatud. Ei võta ühte pütti järgi.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 725
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem (Käigukasti spidomeetri tiguajam)

Unread post by roosakummik »

Avastasin, et Jawa 638 on käigukasti sisse käib 12,13,14,15 hambalisi tiguvõlle. Ja abivõlle kahte sortti (vähemalt mul) 5 ja 6 hambalisi. Põhimõtteliselt sobivad sinna kõik, kuid tekib küsimus mis on see õige sinna käigukasti. Sest suurema pannes näitab spidomeeter rohkem ja väiksem vähem. Mis on see õige?
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 638 probleem

Unread post by fomoco »

Spidomeeter ei ole täpne mõõteriist, pigem umbkaudne.
Lisaks erinevale käigukastile saab ka erinevaid veohammasrattaid ning rehve kasutada.

Vajadusel peaks saama spidomeetrit reguleerida.
Post Reply