iz 56 mootori lahtivõtmine
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
esimeselt käigult teisele oli probleemne, muude üle vist kurta ei saanud. Ütleme et kui ma panengi sinna kahe karteripoole vahele tihendi, mida seal käigukastis siis muuta tuleks et süsteem töötaks korralikult. Ma ei kavatse seda tihendit sinna panna aga lihtsalt huvipärast küsin.
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Küsimus on sellek ohta et http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105806229 pildil olev plekitükk, mis käib sidurikotta. Kas see peab sirge olema? Mu oma avastasin et on suhteliselt kõver . Ja teine küsimus on et kas see rõngas käib kah samma kohta või see läheb geneka poole ?
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Tihend teeks käigukasti ruumi veidi laiemaks ning võllidele tulevad suuremad loksud sisse ning käigud ei pruugi paremini sisse lülituda.
Käigukasti reguleerimise kohta peaks kuskil õpetus olema.
Kui loksud valed ning tiguvõllile käivad reguleerseibid valesti pandud, siis ei lülitu käigud ilusti ning käigukast võib kiiluda ja kuludetaile süüa.
Käigukasti reguleerimise kohta peaks kuskil õpetus olema.
Kui loksud valed ning tiguvõllile käivad reguleerseibid valesti pandud, siis ei lülitu käigud ilusti ning käigukast võib kiiluda ja kuludetaile süüa.
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Põmst panen mõlemasse kohta ainult silikooniga siis jääb väiksem vahe aka väiksem lõtk. On selline asi mõeldav ?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Kui käigukasti väikese kaane silikooniga paned võib juhtuda, et pood käigukasti kinni, pane mootor kokku ikka samamoodi nagu ta enne oli ja usun, et enne oli seal tihend.oliveer wrote:Põmst panen mõlemasse kohta ainult silikooniga siis jääb väiksem vahe aka väiksem lõtk. On selline asi mõeldav ?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
??oliveer wrote:Küsimus on sellek ohta et http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105806229 pildil olev plekitükk, mis käib sidurikotta. Kas see peab sirge olema? Avastasin et mu oma on kõver. Ja kas see rõngas mis sammuti pildil on, kas see läheb samma kohta selle plekitükiga, või käis see mujale (geneka juurde ) ? .
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
EI saa käigukasti korralikult kokku. Kui kokku panen, siis näppudevahel keeran saab käigud sisse. Aga kui kaane peale panen ja siis proovima hakkan saan üldjuhul 1 korra liigutada käiguhooba ja siis ei käi kuskile poole. Märgid panen ilusti kohakutti ikka.
Kas asi vb selles et olen laagrid ja võllid sissepanemisel mõned millid rohkem/vähem toksinud ja sellest ?
Kas asi vb selles et olen laagrid ja võllid sissepanemisel mõned millid rohkem/vähem toksinud ja sellest ?
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Laager peab olema piirajani löödud ning tark oleks enne lahtivõtmist seisu pildistanud ja üle mõõtnud. nihikuga saad ju võllide pikkused ja korpuste sisemised laiused ära mõõta. Mööda võid panna ka koostamisega või uute juppide valikuga st. liiga laiad laagrid simmerid, vales kohas hammasrattad reguleer seibid jms...
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Kahjus ei ole tõesti nii tark mees et kõike üles pildistada ja mõõta. Jupid on kõik õiged, ostetud kloostrimetsast (mis need simmerid siia puutuvad et käigkuasti tööle ei saa?). Kõik laagrid sai ostetud vastavalt vanadele ja vanaga võrreldes olid ilusti samas mõõdus silma järgi küll. Käigukast koos võllide ja seibidega panin täpselt samadesse kohtadesse kus nad ennist olid. Ainukesena mis võib olla valesti on http://fotoalbum.ee/photos/oliveer/105806229 pildil olev seib, kas see käis ka sinna piiraja alla või mitte ? Ei mäleta kust see pärit on.
Keegi teab mis kõrgused või mis asjad peavad omavahel kokku jooksma oleks abiks.
Keegi teab mis kõrgused või mis asjad peavad omavahel kokku jooksma oleks abiks.
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Silma järgi võib mõõta teisi asju, mootori juures kasutame nihikut.
Paned mootori kaane lauapeale käigukasti avausega ülessepoole ja käigukasti samamoodi , et saaks sisemust nihikuga mõõta.
Leiad metallist joonlaua või mõne muu sirge servaga eseme ning asetad selle käigukasti kaane serva peale ja mõõdad mõlemal kõrguse laagrist servani.
Karteri sügavus pluss käigukasti kaane sügavus peavad olema võrdsed võlli pikkusega vastavatest kohtadest.
Nihiku puudumisel kasuta sedasama võlli, paned pessa ja tõmbad terava naelaga joone peale, teiseltpoolt samamoodi.
Kui midagi arusaamatuks jäi, siis otsi raamatust ja tee endale kirjandus selgeks, sellest on tulevikus kõvasti abi ja saad tööd kiiremini tehtud.
Või kasuta lihtsamat meetodit, keera vaikselt käigukasti kaant poltidest kinni ning hakka käike vahetama ja võlle ringi ajama, siis leiad ka ülesse võlli, mis esimesena pooma hakkab.
Kõikidele võllidele peab jääma mingi teatud edasi-tagasi lõtk (alla 0,5mm), mis soojenedes väiksemaks paisub või halvemal juhul kinni poob.
Igasugu varuosad ja kulumaterjalid võivad olla alati kes-teab-kust leitud või hiinas tehtud ja alati on võimalus, et uued detailid vajavad kohendamist, tugevdamist, viilimist või uuesti edasimüümist.
Raamatutest peaksid leidma vastuse selle seibi kohta. mina arvan, et seda kasutatakse mõne laagri kauguse regullimisel, laager-simmer või see sama metallplaat-laager. Võib juhtuda, et hilisemal koostamisel vajad teises mõõdus seibi.
Paned mootori kaane lauapeale käigukasti avausega ülessepoole ja käigukasti samamoodi , et saaks sisemust nihikuga mõõta.
Leiad metallist joonlaua või mõne muu sirge servaga eseme ning asetad selle käigukasti kaane serva peale ja mõõdad mõlemal kõrguse laagrist servani.
Karteri sügavus pluss käigukasti kaane sügavus peavad olema võrdsed võlli pikkusega vastavatest kohtadest.
Nihiku puudumisel kasuta sedasama võlli, paned pessa ja tõmbad terava naelaga joone peale, teiseltpoolt samamoodi.
Kui midagi arusaamatuks jäi, siis otsi raamatust ja tee endale kirjandus selgeks, sellest on tulevikus kõvasti abi ja saad tööd kiiremini tehtud.
Või kasuta lihtsamat meetodit, keera vaikselt käigukasti kaant poltidest kinni ning hakka käike vahetama ja võlle ringi ajama, siis leiad ka ülesse võlli, mis esimesena pooma hakkab.
Kõikidele võllidele peab jääma mingi teatud edasi-tagasi lõtk (alla 0,5mm), mis soojenedes väiksemaks paisub või halvemal juhul kinni poob.
Igasugu varuosad ja kulumaterjalid võivad olla alati kes-teab-kust leitud või hiinas tehtud ja alati on võimalus, et uued detailid vajavad kohendamist, tugevdamist, viilimist või uuesti edasimüümist.
Raamatutest peaksid leidma vastuse selle seibi kohta. mina arvan, et seda kasutatakse mõne laagri kauguse regullimisel, laager-simmer või see sama metallplaat-laager. Võib juhtuda, et hilisemal koostamisel vajad teises mõõdus seibi.
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Kas 56 on õige süütehetk 4mm enne ü.s.s ?
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Küsimus on ka selline, et panen parempoolse kaane peale , aga sidurit vajutades ei ulatu see puks seda pulka lükkama, mis omakorda lauhutab siduri. Ühtegi juppi vahelt küll puudu ei tohiks olla.
Re: iz 56 mootori lahtivõtmine
Masina sain kokku, täitsa töötas Vibratsiooni oli sitaks vähem ja käikude poolest 1 käigult teisele minek oli nüüd sitaks etem..kordagi ei läinud mööda vms
Ainus küsimus on selline et kas selline klopsimise hääl (enne lahti võtmist oli ka) on süüte võiga või on bena kogus vale... vahepeal suurematel kiirustel hakkab nagu ilusat häält tegema ?
Ainus küsimus on selline et kas selline klopsimise hääl (enne lahti võtmist oli ka) on süüte võiga või on bena kogus vale... vahepeal suurematel kiirustel hakkab nagu ilusat häält tegema ?