Page 1 of 1

Jawale Tsehhi VS Türgi juppid?

Posted: 14. May 2011 09:41
by Opa
Teemaks siis jawa 360 uued jupid nagu Summutid, leegikad, veljed ühesõnaga kroom detailid. Kuna hindade vahed on meeletud, siis siit tulebki küsimus, kas Tsehhi juppid on oma suure hinna juures tõesti paremad? Millest selline hinnavahe?
Ma tahan head asja. Teen oma jawad uueks, sõidan nedega vähe (300-500km suvega), seisavad kuivas garaazis. Talve nad ei näe. Kui ma nüüd suure raha eest hunniku asju ostan, siis tahan, et ka 10ne aasta pärast nad ilusad oleksid.

Kas kellegil on kogemusi käesoleva teemaga?


Taavi

Posted: 14. May 2011 11:56
by Kroomtiib
Türgi detailid lisaks halvale väljanägemisele ei taha ka hästi külge sobida.
T¨ehhi kroom on ilusam,aga õrnem.Kolmas varjant on vanad detailid lasta
kroomida.Muidugi kroomimiseks korralike leegitorude ja summutite leidmisega võib probleeme tekkida. Ülejäänud vudinaid liigub ja lausa veneaegseid uusi.

Posted: 14. May 2011 12:05
by Opa
Vanade detailide kroomida laskmine jääb ära, sest see on ikka kole kulukas ja lisaks nagu sa ütlesid, ei ole lihtne leida sellist summutid, leegikat mida üle kroomida :D (enamasti nad mõlkis ja kõverad ja roostes)
Et siis Tsehhi asju ikka vaatama
Kuskohs neid veneaegseid juppe liikuda võiks :?

Jawa jupid

Posted: 14. May 2011 12:33
by v301060
No ikka igasugustes müügiportaalides ja kuulutustelehtedes võib miskit leida. Siiasamasse foorumisse võid ju kah kuulutuse panna või küsi näiteks kasutaja eliisa25 käest. Mingi poolakas tegi mu meelest samuti replica sumpse, ei mäleta küll, kas ka Jawa omasid.

Posted: 14. May 2011 14:36
by Sisse
Endal on tsehhist tellitud nikkel naiste jawa veljed 3 aastat ja roostet pole ollagi. : 8 )

Posted: 14. May 2011 16:42
by Sisse
türgi omad on ilmselt kehvemad :?

Posted: 14. May 2011 20:03
by karpaadid
Tere,

Tsehhi toode on lähivaatlusel arusaadavalt kvaliteetsem kui Türgi analoog. Lisaks nagu mainitud, võib Türgi detailidel tekkida sobivusprobleem. Leegitorude puhul on see väga tõenäoline.
Otsus peaks tulema minu arvates sõltuvalt sellest, millise viimistlusega peaks ülejäänud ratas tulema - nn. seibini originaali taastatud tsiklile ju loomulikult ei monteeri Türgi kroomosasid külge.

Posted: 14. May 2011 22:05
by eliisa25
Siin kohal sobib ülihästi vanasõna - EI OLE NII RIKAS, ET OSTA ODAVAID ASJU.
T¨ehh on peajagu üle Türgi kvaliteedist. Türgi asju läheb paraku siis palju tihedamini - eriti hästi väljendub see kolbide rindel. : ) Vaba maailmaga on kaasnenud nähtus, et igal asjal on odav alternatiiv, mis kapitalismiga loomulikult käsikäes käib. Ja odavatele asjadele kulub aastate jooksul lõpuks sama palju, kui natuke kogudes ja kvaliteetse asja valides.
Nõuka ajast jäänud uusi varuosi liigub ringi vahel tõepoolest, kuid aina vähem tahetakse neist loobuda sest oleme jõudnud ringiga tagasi aega, kus võib öelda, et Jawa on taas ausse tõusnud.
Kui raha pole vana lasta üle kroomida, siis järgmine valik võiks olla t¨ehhi toodang.

Posted: 14. May 2011 23:25
by Opa
Niaaa... vaatan ja arvutan ja midagi ei ole teha... Korviga jawa559 Velorex kisubb vägisi 1500-2000euro projektiks :? Aga siis peaks olema viimse poldini uus.
Ja Jawetta 551 saab ehk nii 600-700eur eest heaks :roll:
Jawa asjad kalliks läinud aga ime et nii vanale masinale üldse niimodi uusi asju saab tellida :D

Posted: 15. May 2011 01:53
by om
Sisse wrote:Endal on tsehhist tellitud nikkel naiste jawa veljed
"naiste jawal" ei ole tehasest mittekunagi nikeldatud velgi olnud!
Ei taha eriti ka uskuda, et neid replikavaruosana tehakse.

Posted: 15. May 2011 10:09
by Opa
On ju nikkel veljed!!

Image

Posted: 15. May 2011 11:33
by Mattu
T¨ehh on kõvasti parem küll (kui sa detaile kõrvuti näed, siis saad kohe aru) aga siinjuures pead ise hakkaja olema, et sulle ikkagi türklast T¨ehhi pähe ei müüda. Viimatine Tagadi oli ere näide, kuidas seda üritati teha.

Jawa osad

Posted: 15. May 2011 12:49
by v301060
Tegelikult pole ka see Eestis kroomimine nii hirmkallis midagi kui oled suuteline detaili ise peegliks poleerima: näiteks 18" pöia kroomimine maksab 120 euri aga kui ise peegliks poleerid siis vaid 42 eur-i...

Posted: 15. May 2011 13:48
by Sisse

Posted: 15. May 2011 15:15
by mellpoiss
Opa wrote:On ju nikkel veljed!!
Sisse wrote:on ju nikkel veljed.
Tegu on kroomkattega velgedega.
Kuuldavasti eelmise sajandi algupoolel olid jalgrattaosad nikkelkattega kaetud.

Posted: 15. May 2011 16:04
by Opa
Tähenärija :D Ajasime lihtsalt segi sõnad nikkel ja kroom

Posted: 15. May 2011 17:49
by om
Mingi aeg kaeti detaile nikliga - soe toon, kergelt kollaka varjundiga. Miinuseks see, et nikkelkate on pehme ja kergesti rikutav. Tänapäeval omaette pinnakattena sõidukite juures erilist kasutamist ei leia, kui, siis ainult mingitel üli täpselt tehtud vanamasinatele mõeldud replikajuppidel.

Levinum on kroomkate - külma, kergelt sinaka tooniga, kordades niklikihist õhem ja kordades tugevam. Miinuseks see, et kopeerib ülitäpselt aluspinda ja näitab kõik aluspinna konarused ja poorid täpselt välja.

Kvaliteetsetel, näitusesaali tasemel detailidel on galvaanika kolmekihiline - rauddetail on kõigepealt vasetatud, siis üle nikeldatud ja alles siis kaetud õhukese kroomi kaitsekihiga (aga tänapäevase üle jala tehtavate replikate masstoodangu juures ei ole sellist mõtet loota).

Kodaratega on asi veel keerulisem - need saavad lisaks olla ka kas kaetud galvaanilise tsingiga (ja siis ka veel erinevat tooni passiveeringud), kadmeeritud või tehtud üldse roostevabast terasest.

Posted: 15. May 2011 20:36
by Sisse
http://fichtl.vyjimecny.cz/obr.%20schem ... eta....gif

See on see jaweta elektri skeem.

:wink:

,ET sain enda jawal ka uued kaablid külge

otsin z-zetile siduriketaid

Posted: 16. May 2011 13:23
by imbs
¸-zetile on raske leida siduriketaid
125-ne ja saaks siduri krétad ja siis saaks ¸-zeti uuesti kokku lappata

Posted: 16. May 2011 14:36
by Mattu
Kuule imbs, defineeri täpsemalt oma C¸-i. Tänavasõit või krossikas? Vastata võid privaatsõnumina ka, pole vist päris see teema siin : )