Riga 22

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
kenekas
Tavakasutaja
Posts: 72
Joined: 20. Feb 2011 01:00

Riga 22

Unread post by kenekas »

Tere

Sain siis endale Riga 22 ja esimeseks probleemis on kohe käigud! Masin on käsikäikudega aga käike ei ole rohkem kui üks! Kuidas on käikude asetus sellel kas (1,vaba,2) või(vaba,1,2) ?? Praegu on täiesti üleval vaba ja siis kui alla poole lasta on nagu üks käik ainult!

Ka on mure selles et kui gaasi põhja keerata siis ei käi täispõõretel ühtlaselt ,vaid jätab vahele?? Milles viga võib olla?

Ette tänades!!
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Esimese vea põhjuseks on liiga lõdva/veninud tross. Proovi pingutada kuidagi, mõtekam on uus tross osta. Teise vea põhjuseks võib olla vale süüde/tuksis küünal/kuskilt lööb üle või tuksis kommutaator(hall karp)
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

minimo wrote:Esimese vea põhjuseks on liiga lõdva/veninud tross. Proovi pingutada kuidagi, mõtekam on uus tross osta.
Kuidas trossi vahetusega käikude regulatsioon peaks paika minema? Seda, et tross veniks, ei juhtu ka selliste koormuste all mittekunagi (nagu mittekunagi ei veni ka kett). Trossi vahetamise vajaduseks saaks olla katkised trossikiud ja sellest tulenev kinnijäämine, katkine või kinni roostetanud tross, mida siinse diagnoosi järgi mitteühtegi ei ole.

Kui käiguvaheti kõige ülemises asendis on vaba ja sealt allapoole tuleb sisse juba teine käik, on vaja trossi keskel asuvat reguleerosa pikemaks keerata.
Seda kõige mugavam teha nii, et paned käiguvaheti keskmisesse, vabakäiguasendisse ja reguleerid trossist, kuni on sees ilus puhas, ilma igasuguse kõrinata vabakäik. Kui trossi reguleermaast ei jätku, siis kerid trossiregulaatori peaaegu kõige kinnisemasse asendisse ja trossi alumist, mootori küljes asuvat otsa tõstad natukene lihtsalt trossi kõri poole edasi ja keerad uuesti korralkult kinni, ning alustad uuesti reguleerimist.

Käiguvaheti järgi rääkides on üleval 1 käik, keskel vaba ja all teine käik. Reguleerimise loogikast saad aru, kui tead, et mootoris hoiab vedru sees teist käiku. Kui vaheti hakkab trossist sikutama, tõmbab ta kõigepealt käigukasti kahe käigu vahele vabale ja kui edasi sikutab, siis esimesele käigule.

Kõrges pöördes paukumise põhjuseks on tihti lisaks tahmunud või vale vahega küünlale süüteanduri liiga suur kaugus magnetist - vahe peab olema 0,3-0,5mm.
Post Reply