Ida-Euroopa 2019 trip
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Ida-Euroopa 2019 trip
tere,
Otsin kaaslast või kahte kellega minna vana venetehnikaga tuleaval suvel poolteist kuni kaks nädalat kestvale tripile.
Ise sõidan Jupiter 3-e, Planeta Spordi või Planeta kolmega ,selgub lähikuuudel.
Trippimiskiirus oleks normaalne 80+km/h
Kui kindlad inimesed olemas, siis hakkame täpsemat plaani paika panema. Minu unistus oli sõita 2018 Aadria mere äärde (jõudsin sõita poolele teele).
Seekord võiks proovida Musta mere äärde näiteks.
terv.
Otsin kaaslast või kahte kellega minna vana venetehnikaga tuleaval suvel poolteist kuni kaks nädalat kestvale tripile.
Ise sõidan Jupiter 3-e, Planeta Spordi või Planeta kolmega ,selgub lähikuuudel.
Trippimiskiirus oleks normaalne 80+km/h
Kui kindlad inimesed olemas, siis hakkame täpsemat plaani paika panema. Minu unistus oli sõita 2018 Aadria mere äärde (jõudsin sõita poolele teele).
Seekord võiks proovida Musta mere äärde näiteks.
terv.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019
Kiire mapsi statistika näitab, et kokku ca 5000 km, see oleks Izhiga 500km iga pàev 10 päeva jutti. Umbes 96 tundi puhast sõitu. Korralikud 2 töönädalat! Kas plaan ei tundu liialt optimistlik või võtaksid vahepeal hoo maha ka?
Mis esmane eelarve on?
Mis esmane eelarve on?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Ma mõlgutan väga tugevalt neid mõtteid... kas just nii pikalt... (unistada tuleb suurelt) seeg aesialgu olen käpp
Masin millega rännata, valmib (eesmärk cruise kiiruseks 80km/h...). BackUpi hetkel veel pole, eks näis... keegi peab ju jalaga hoobi andma, et asi eesmärgipäraselt edasi liiguks.
Minu aeg, millal <2n saaks kasutada oleks juuli lõpp augusti algus (tegelt on võimalus pea 20p jutti rännata...)
Saaks pakkuda ka ilma vedukita "turva masinat" e. olemas furgoonhaagis (tühi/täismass 430kg/1100kg/piduritega, lukustatav, sisevalgustus, üheteljeline, furgooni sisemõõdud: pikkus 4m, laius 1,6m, kõrgus 1,7m) - seega keegi võiks 100km raadiuses sellega oleleda..., vajadusel asendaks ka magalat. nt naispere saaks sellega aerutada meist 100/km raadiuses...
5000km eelarve puhtalt kütusele ooleks... 455€, lootes, et lõunapool on mingi asi odavam...
Julmalt kui 5 sajale... 250L bensiini (1,2€/L=300€) + 12,5L õli (suhtega 1:20 Motul 2T 510 11,9€/L =154€)
Aga kurivaimu kinnas visatud.
Masin millega rännata, valmib (eesmärk cruise kiiruseks 80km/h...). BackUpi hetkel veel pole, eks näis... keegi peab ju jalaga hoobi andma, et asi eesmärgipäraselt edasi liiguks.
Minu aeg, millal <2n saaks kasutada oleks juuli lõpp augusti algus (tegelt on võimalus pea 20p jutti rännata...)
Saaks pakkuda ka ilma vedukita "turva masinat" e. olemas furgoonhaagis (tühi/täismass 430kg/1100kg/piduritega, lukustatav, sisevalgustus, üheteljeline, furgooni sisemõõdud: pikkus 4m, laius 1,6m, kõrgus 1,7m) - seega keegi võiks 100km raadiuses sellega oleleda..., vajadusel asendaks ka magalat. nt naispere saaks sellega aerutada meist 100/km raadiuses...
5000km eelarve puhtalt kütusele ooleks... 455€, lootes, et lõunapool on mingi asi odavam...
Julmalt kui 5 sajale... 250L bensiini (1,2€/L=300€) + 12,5L õli (suhtega 1:20 Motul 2T 510 11,9€/L =154€)
Aga kurivaimu kinnas visatud.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Miski pole veel kivisse raiutud,
Saateautot ma kaasa ei soovi, tahan reisida nagu "mehed kunagi".
5l sajale pluss õli hind oleks 5000km puhul
1l = 20km
250l = 5000km
250* 1,4= 350euri
250l bensiini nõuab 10l õli (PS: mul õli juba olemas)
1L õli = 6 euri (valvoline 2t)
10l õli võrdub 60 euri
kütusekulu minu arvutuste järgi 410.- (kui kasutada bensiini hinnaks 1,2 ja küttekuluks 4 sajale, ning Automaailmast osta odavat Carlube õli 3 euri liiter siis saaks hakkama ka 270 euroga, aga keda sa sellega petad )
Juuli lõpp - Augusti algus on kindlasti hea aeg, võibolla isegi parem oleks augusti lõpp, sest kesksuvel on Euroopas palav.
Kui reedel startida, siis teoreetiliselt oleks võimalik sõita 16 päeva.
Päeva kulu söögile/majutusele 35.- euri. (osaliselt telkides saab odavamalt) ülepäeva siiski tahaks pesta ja voodis vedeleda).
16x35=610.-
Kogu selle fantastilise reisi eelarve oleks 1020.- euri.
Eelnev proovimatk 2-3 päeva on kohustuslik, näiteks Leedu ja Kaliningradi vahel olevale maakitsusele.
Ka külgkorviga matkamine tuleb kõnealla.
Lätlased on Ishidega teinud palju sõite, retromoto.lv, viimati käisid nad Tatra mägedes.
Saateautot ma kaasa ei soovi, tahan reisida nagu "mehed kunagi".
5l sajale pluss õli hind oleks 5000km puhul
1l = 20km
250l = 5000km
250* 1,4= 350euri
250l bensiini nõuab 10l õli (PS: mul õli juba olemas)
1L õli = 6 euri (valvoline 2t)
10l õli võrdub 60 euri
kütusekulu minu arvutuste järgi 410.- (kui kasutada bensiini hinnaks 1,2 ja küttekuluks 4 sajale, ning Automaailmast osta odavat Carlube õli 3 euri liiter siis saaks hakkama ka 270 euroga, aga keda sa sellega petad )
Juuli lõpp - Augusti algus on kindlasti hea aeg, võibolla isegi parem oleks augusti lõpp, sest kesksuvel on Euroopas palav.
Kui reedel startida, siis teoreetiliselt oleks võimalik sõita 16 päeva.
Päeva kulu söögile/majutusele 35.- euri. (osaliselt telkides saab odavamalt) ülepäeva siiski tahaks pesta ja voodis vedeleda).
16x35=610.-
Kogu selle fantastilise reisi eelarve oleks 1020.- euri.
Eelnev proovimatk 2-3 päeva on kohustuslik, näiteks Leedu ja Kaliningradi vahel olevale maakitsusele.
Ka külgkorviga matkamine tuleb kõnealla.
Lätlased on Ishidega teinud palju sõite, retromoto.lv, viimati käisid nad Tatra mägedes.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Sellest saab ilmselt loetuim teema 2019! Usun, et paaripäevastele trippidele oleks juba omajagu piisavalt suur osavõtt. Kuna enamik meist ilmselt palgatööl, siis iga aasta jaanuaris mängitakse bingot, kuhu 14 vaba päeva suvel tulistada. Mina vahetan suvekodu palke...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Teeme selle hoogtöö korras laupäeval ära ja ülejäänud 15 päeva tripime? Diil?
või mis sa selle ülejäänud 14 vaba päevaga teed?
või mis sa selle ülejäänud 14 vaba päevaga teed?
Nobody wrote: ↑28. Jan 2019 17:36 Sellest saab ilmselt loetuim teema 2019! Usun, et paaripäevastele trippidele oleks juba omajagu piisavalt suur osavõtt. Kuna enamik meist ilmselt palgatööl, siis iga aasta jaanuaris mängitakse bingot, kuhu 14 vaba päeva suvel tulistada. Mina vahetan suvekodu palke...
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Eks see "proovimatk" paneb asjad paika...madeinussr wrote: ↑28. Jan 2019 17:24 Miski pole veel kivisse raiutud,
Saateautot ma kaasa ei soovi, tahan reisida nagu "mehed kunagi".
...
Eelnev proovimatk 2-3 päeva on kohustuslik, näiteks Leedu ja Kaliningradi vahel olevale maakitsusele...
Ega mulgi suvel vaja majaümbrus korrastada... garaazhi korrastamisele vist ei jõua tähelepanu suunata.
Hoogtöö palkide kangutamisest - miks mitte.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Esialgu võiks tulla saatjaks läti piirini. Planeta ja Planeta spordiga on seepäris piin. Kuigi remondi poolest lihtsam.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
läti leedu piirini siis ikka jah?
roosakummik wrote: ↑29. Jan 2019 18:45 Esialgu võiks tulla saatjaks läti piirini. Planeta ja Planeta spordiga on seepäris piin. Kuigi remondi poolest lihtsam.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Ehk ikka leidub veel huvilisi kellega täpsemat plaani pidada?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Mina broneerisin enda tarbeks aja igasugusteks ettevõtmisteks 8.juulist-30. augustini, seega seal vahemikus on OK reisida
Millega konkreetselt kaasa löön.. saab ka igal juhul valmis meisterdatud.
Selles ajavahemikus ei pea ka üüratut sooja varustust kaasas tassima, seega nädal-kaks lageda taeva all ööbimiseks kõik oskused ja varustus (toiduvalmistamine, majutus <4 kohta jne), mis rattale mahub, olemas.
Millega konkreetselt kaasa löön.. saab ka igal juhul valmis meisterdatud.
Selles ajavahemikus ei pea ka üüratut sooja varustust kaasas tassima, seega nädal-kaks lageda taeva all ööbimiseks kõik oskused ja varustus (toiduvalmistamine, majutus <4 kohta jne), mis rattale mahub, olemas.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Suurepärane, võtan sind tõsise partnerina, augusti lõpp on hetkel täitsa hea aeg. Nüüd siis masinaid ehitama ja paari kuu pärast saab juba vast mõne proovitripi teha.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Vanale masinale asjade pakkimisest võiks eraldi teema teha...
Alates kohvirte soetamisest/valmistamisest kuni mugavus varustuseni.
Üks asi on matkata seljakotiga, teine rattaga.
Alates kohvirte soetamisest/valmistamisest kuni mugavus varustuseni.
Üks asi on matkata seljakotiga, teine rattaga.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Mina lisaks 4 asja:
1) esiklaas
2) poriplekid
3) pakiraam + küljekohvrid
4) mobiilihoidik laadijaga
Minu K-175 täisvarustuses (sobitatud klaas, Voshod - 2M poriplastid, tundmatu pakiraam ning plastkanistritest tehtud küljekohvrid):
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Esiklaasiga näeb see "loom" ikka päris "inetu" aga saan klaasi headusest üli hästi aru. Minu masinale oli ka kunagi aretatud mingi esiklaas koos ümbrisega aga jätsin selle vanaisa kuuri maha...
Plastikkanistritest küljekohvrid - krt ülihea mõte.
Lisapakiraam... no eks näis
Põlvekaitsmed on mul samad.
Plastikkanistritest küljekohvrid - krt ülihea mõte.
Lisapakiraam... no eks näis
Põlvekaitsmed on mul samad.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Üks sõber eraviisilises vestluses poetas mokaotsast, et temalgi augusti lõpus nädal puhkust
Sellised head uudised teevad tripi planeerimise hoopis paremaks.
Kui pakkimisest rääkida, siis mina tegin oma rattale alumiiniumist kohvrid, mida see asta veidi täiustada kavatsen, märksõna veekindlus.
Sain esimesel ja viimasel päeval 5+5 tundi nonstop padukat, paar tilka läks ka sisse.
Hakkame sättima.
Sellised head uudised teevad tripi planeerimise hoopis paremaks.
Kui pakkimisest rääkida, siis mina tegin oma rattale alumiiniumist kohvrid, mida see asta veidi täiustada kavatsen, märksõna veekindlus.
Sain esimesel ja viimasel päeval 5+5 tundi nonstop padukat, paar tilka läks ka sisse.
Hakkame sättima.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
No ma neid plastikust kanistreid vaatasin jah, pealmine kaan peab olema tehtud teistmoodi, et vihm ikkagi sisse ei pääseks...
Plastik tundub nõks kergem olema aga mine jälle tea... kas see kergus kaalub veekindluse ja vajaliku jäikuse üles...
Plastik tundub nõks kergem olema aga mine jälle tea... kas see kergus kaalub veekindluse ja vajaliku jäikuse üles...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Konkreetsed kohvrid on minu jaoks piisavalt veekindlad. Ega kaaned ei ole ju niisama peale pandud. Polt on kaane asukoha fikseerimiseks ning siseküljele on kleebitud tihendid. Vihma ja vett on need kohvrid saanud ikka tunde kuid kaane lekkimise üle ei ole kunagi pidanud kurtma. Päris sukelduma muidugi ei läheks.
Minu kohvrite üks miinus on see, et kaane all olev ava on väiksem, kui kohver ise. Seega on kohati ebamugav suuremaid asju sisse panna ja välja võtta. Kui peaksin järgmised tegema kanistritest, siis teeksin tõenäoliselt nii, et lõikaksin kanistrilt ca 5cm kõrguse osa maha, millest saaks kaas. Alumisele osale paneks sisse tugevdusriba, mis ülemist osa omal kohal hoiaks. Ava oleks sel juhul ilusasti terve kanistri suurune. Teine häiriv asi on laius. Nende kohvritega ei tundu K175 enam üldse väike ratas.
Ühel korral läks veepudel kohvris sees katki ning siis oli hea alt kork maha keerata ning vesi välja lasta
Eks see kaalu/jäikuse/hinna/keerulisuse suhe tuleb sul ise paika panna ning igal asjal omad plussid ja miinused.
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
(11)12-24.08 !?
Hakatakse juba nädalaid täis bookima ja raske on kindlat "ei"-d sündmustele öelda...
10.08 pandi juba korralik asi, millest väga raske ära öelda, ning pole ka nüüd teab mis kiire masin, et ühe või kahe päeva tasa sõidaks.
Sai siin lõuna Leedus (Tauragė) oldud ja isegi autoga seda 580 km korraga sõita on suht jama... eriti need kurivaimu Leedu "käänulised" teed.
Peale Motonostalgiat peaks ühe 500...<1000km tripi tegema küll, et mis see nii pikk sõit siis just selle masinaga oleks. Neid väikseid 200km juppe on siin sõidetud ja üht teist näidanud, mida vaja kohendada.
Need vennad annavad innustust
https://journal.classiccars.com/2019/02 ... h-in-1907/
Praegu on sellised: https://www.endurorally.com/ghost-of-lo ... k-to-life/
Hakatakse juba nädalaid täis bookima ja raske on kindlat "ei"-d sündmustele öelda...
10.08 pandi juba korralik asi, millest väga raske ära öelda, ning pole ka nüüd teab mis kiire masin, et ühe või kahe päeva tasa sõidaks.
Sai siin lõuna Leedus (Tauragė) oldud ja isegi autoga seda 580 km korraga sõita on suht jama... eriti need kurivaimu Leedu "käänulised" teed.
Peale Motonostalgiat peaks ühe 500...<1000km tripi tegema küll, et mis see nii pikk sõit siis just selle masinaga oleks. Neid väikseid 200km juppe on siin sõidetud ja üht teist näidanud, mida vaja kohendada.
Need vennad annavad innustust
https://journal.classiccars.com/2019/02 ... h-in-1907/
Praegu on sellised: https://www.endurorally.com/ghost-of-lo ... k-to-life/
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Jah väga õige märkus. Aeg lendab linnutiivul ja umbes 1,5kuu pärast peaks minek olema. Kuupäevadeks sobib vist tõesti kõigeparemini16-25 august. Siis on veel valge ja soe, suuremad turistihordid hakkavad koju tagasi liikuma.
Seega kõik huvilised putitage rattad stabiilseks, keegi ei taha, et tema reis poolikuks jääb. Ise reisin viimase kuu juba aktiivselt lennukiga ja mootorratas sügeleb mõtetes. Täpsemalt millise rattaga ma ise tulen hetkel ei tea.
Oli juttu ka väiksemast motokuuri sõidust naaber riigis mingi nädalavahetus. Kuidas juuli viimane nv tundub?
Seega kõik huvilised putitage rattad stabiilseks, keegi ei taha, et tema reis poolikuks jääb. Ise reisin viimase kuu juba aktiivselt lennukiga ja mootorratas sügeleb mõtetes. Täpsemalt millise rattaga ma ise tulen hetkel ei tea.
Oli juttu ka väiksemast motokuuri sõidust naaber riigis mingi nädalavahetus. Kuidas juuli viimane nv tundub?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Hetkel tundub, et Juuli viimane nv. sobib naaberriigis.
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Lisaks uurin nõks ka kindlustust, kuna tel. paketi vahetusega pakuti ühe boonusena...
Üldist reisikindlustust pole pidevalt peal ja kui turistina puhkusereisil viibin, siis tavaline tervise+pagasi kindlustus...
Tervisekindlustusest saan aru ja see oleks väga mõistlik... kas mingeid erandeid?
Varakindlustus nt puksiir? see ju suht tõenäoline, et mingit tehnilist abi võib vaja minna, kas just puksiir aga midagi ehk ikka.
Või mõtlen üle?
krt mul paak 9L ja kütuse kulu olen arvestanud 6L/100km. No nii igaks juhuks, samas oleneb ka sõidu kiirusest+ratta kaalust+veeretakistusest. (tühi ratas koos minuga 90km/h keskmine kulu 5,5... hetkel - pean vist korraks masina koormama oletatava kaaluga ja proovima siis seda kulu)
Kui rihitda nii, et iga ~217km tanklat külastada, siis on kütust tanklate vahelise maa läbimiseks vaja 13L (9L paak+5L kanku s.h. 1L paagi varu e. 16km sõitu... )
Mis ma öelda tahan 5000km läbimisel on vaja ~23 korda tanklat külastada või peab kuskile veel +5L paigutama ja saame 13 korra peale.
10L kankut on juba suht keeruline paigutada... seega suht tanklatest sõltuv sõit...
Seega võiks juba vaikselt teekonda hakata sättima, kas või tanklate ringidega.
Üldist reisikindlustust pole pidevalt peal ja kui turistina puhkusereisil viibin, siis tavaline tervise+pagasi kindlustus...
Tervisekindlustusest saan aru ja see oleks väga mõistlik... kas mingeid erandeid?
Varakindlustus nt puksiir? see ju suht tõenäoline, et mingit tehnilist abi võib vaja minna, kas just puksiir aga midagi ehk ikka.
Või mõtlen üle?
krt mul paak 9L ja kütuse kulu olen arvestanud 6L/100km. No nii igaks juhuks, samas oleneb ka sõidu kiirusest+ratta kaalust+veeretakistusest. (tühi ratas koos minuga 90km/h keskmine kulu 5,5... hetkel - pean vist korraks masina koormama oletatava kaaluga ja proovima siis seda kulu)
Kui rihitda nii, et iga ~217km tanklat külastada, siis on kütust tanklate vahelise maa läbimiseks vaja 13L (9L paak+5L kanku s.h. 1L paagi varu e. 16km sõitu... )
Mis ma öelda tahan 5000km läbimisel on vaja ~23 korda tanklat külastada või peab kuskile veel +5L paigutama ja saame 13 korra peale.
10L kankut on juba suht keeruline paigutada... seega suht tanklatest sõltuv sõit...
Seega võiks juba vaikselt teekonda hakata sättima, kas või tanklate ringidega.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Teekonda võiks hakata arutama küll, vaiksemad teed ja huvitavad kohad sisse panna. Tanklatest puudu pole, iga kümne kilomeetr itagant on enamasti kaks tk ja maks vahen on vast 50km väiksemates kohtades. Tankimise võiks planeerida puhkepausidega samale ajale. Näit 150km sõitu ja peatus. Reaalsuses tuleb neid kindlasti tihemini.
Kui rattas kindel pole, siis kindlasti tasub võtta kindlustus puksiiriga. Mõistlikum lahendus on siiski lastehaigused likvideerida (sul neid seal ohtrasti) ja tulla sõitva rattaga mis selle distantsi vastu peab. Tee oma pidurid, amordid, rattavõllid, mootorikinnitused ja muud asjad korda. Hetkel raiskad tarbetult aega mootorile( see ei paista kuskilt otsast paremaks minevat pärast suuri ponnistusi).
Ideaalne oleks kaks esimest päeva täiega minna anda ja siis mõned päevad rahulikult võtta ja tagasi samamoodi täiega tulla.
Audiobooke ja muusikat tasub juba alla laadima hakata. Samuti soovitan ära osta sadula jaoks silikoonpadja
Kui rattas kindel pole, siis kindlasti tasub võtta kindlustus puksiiriga. Mõistlikum lahendus on siiski lastehaigused likvideerida (sul neid seal ohtrasti) ja tulla sõitva rattaga mis selle distantsi vastu peab. Tee oma pidurid, amordid, rattavõllid, mootorikinnitused ja muud asjad korda. Hetkel raiskad tarbetult aega mootorile( see ei paista kuskilt otsast paremaks minevat pärast suuri ponnistusi).
Ideaalne oleks kaks esimest päeva täiega minna anda ja siis mõned päevad rahulikult võtta ja tagasi samamoodi täiega tulla.
Audiobooke ja muusikat tasub juba alla laadima hakata. Samuti soovitan ära osta sadula jaoks silikoonpadja
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Ma ei tule selle raamiga, vaid plaanis tulla "klooniga" kus kõik asjad korras (amordid, pidurid, puksid, rattaregull, mootor k.a. elekter jne...).
Mootor on ainuke element, mis ratast edasi viib... Sellel rattal ise suhteliselt pehme ja silikoonpadi vist suurt päästa.
Alternatiivset ratast on ka pakutud... e. varu ka olemas.
Aga eks näis.
Mootor on ainuke element, mis ratast edasi viib... Sellel rattal ise suhteliselt pehme ja silikoonpadi vist suurt päästa.
Alternatiivset ratast on ka pakutud... e. varu ka olemas.
Aga eks näis.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Seda on julgustav kuulda, eks mul on omal ka backkupp rattaks Jawa.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Ma nii kaugele tulla ei saa, kuid ilmselt augustis üks lühem põks tuleb küll ette võtta.
Igaljuhul kõigile matkajatele edu!
Igaljuhul kõigile matkajatele edu!
Sõidan nagu suudan.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Kaugele sina tulla saaksid
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 11
- Joined: 22. Apr 2019 21:33
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Tervitus kõigile.
Tekkis küsimus et millise keskmise (maantee) kiirusega matk on arvestatud? Nagu ma aru saan siis min 90km/h vähemalt?
Oleks võibolla isegi huvitatud aga sõidukiks Muravei....
Edit: esimeses postituses kirjas 80+km/h.
Siis jääb minu jaoks ära....
Tekkis küsimus et millise keskmise (maantee) kiirusega matk on arvestatud? Nagu ma aru saan siis min 90km/h vähemalt?
Oleks võibolla isegi huvitatud aga sõidukiks Muravei....
Edit: esimeses postituses kirjas 80+km/h.
Siis jääb minu jaoks ära....
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Tere,
Selles 90+ kiiruses ma kahtlen sügavalt, eks ta reaalselt sinna 70-80 juurde võiks jääda.
Juuli viimane nv on plaanis üks proovi tiir teha, minu poolest võib juba marsuute pakkuda.
Selles 90+ kiiruses ma kahtlen sügavalt, eks ta reaalselt sinna 70-80 juurde võiks jääda.
Juuli viimane nv on plaanis üks proovi tiir teha, minu poolest võib juba marsuute pakkuda.
LinnapoissAts wrote: ↑07. Jul 2019 20:54 Tervitus kõigile.
Tekkis küsimus et millise keskmise (maantee) kiirusega matk on arvestatud? Nagu ma aru saan siis min 90km/h vähemalt?
Oleks võibolla isegi huvitatud aga sõidukiks Muravei....
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 11
- Joined: 22. Apr 2019 21:33
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Tuleval nädalal peaks custom made väiksem tagumine hammakas Muraveile valmima. Eks siis paistab, et mis kiirusele selline sweet cruise point jääb.
Igatahes üritan kasvõi proovitiirul osaleda.
Igatahes üritan kasvõi proovitiirul osaleda.
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Alguspunktiga on alati raskusi, kuid teen julma ning määran hetkel Rakvere (nii ehk naa jõuab iga ratas lõpuks alguspunkti tagasi, kes enne kes pärast starti)madeinussr wrote: ↑07. Jul 2019 21:01 Selles 90+ kiiruses ma kahtlen sügavalt, eks ta reaalselt sinna 70-80 juurde võiks jääda.
Juuli viimane nv on plaanis üks proovi tiir teha, minu poolest võib juba marsuute pakkuda.
Tegin ühe ~1000 km ringi ja seda siis Eesti suhtes kellaosuti suunas põhja Eesti - Peipsi - Setu - põhja Läti - Viljandi - Haapsalu - Suurupi.
Eesti osas on üks lahendus veel - nimelt kes ringreisile tulevad võiks nende juurest läbi sõita (või lähikonnas olevas "vaatamisväärsusest"), siis kas liituvad või lõpetavad oma ringreisi ja kõigil on alguse-lõpu punktid teekonna peal/lähedal.
Teekonna alguse ajatamine läheb nõks keeruliseks, kuid ehk saame ka selle jonksu.
Majutus võiks olla 2 ööd. Kõik oleneb kuidas reisijad alustavad...
Reis võiks algada osadele REEDE lõunast/õhtust...
Peatuspunktid -
1. Rannapungerja telkla (1. majutus)
2. Maanteemuuseum - seal on 123,7cc M1A-M105 näitus
3. Värska + Setomaal võiks ühest kohast läbi sõtia - nimelt see peatuseta venemaa teelõik... (kaardil sättisin nii)
4. Peatus ühes Läti järve äärses kämpingus - lampi panin koha... 2. majutus.
5. Pärnu laheäärde
6. Viljandisse... Silitaks Jawat korraks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
https://www.google.com/maps/dir/Haapsal ... 648672!3e0
Haapsalust Tallinna poole oleks ilmselt põnevam teil mööda mereäärt minna. Kahjuks vana Haapsalu maantee on Kuijõe juures praegu veel remondis - see oleks ka oluliselt huvitavam kui Haapsalu-Ääsmäe trass.
Haapsalust Tallinna poole oleks ilmselt põnevam teil mööda mereäärt minna. Kahjuks vana Haapsalu maantee on Kuijõe juures praegu veel remondis - see oleks ka oluliselt huvitavam kui Haapsalu-Ääsmäe trass.
Iz-56, Riga-11
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Kaks kohta on kaardil, mis võiks jääda:
Rannapungerja mnt muuseumi lõik - see suht hea ja mõnusalt nauditav
Setumaal see saapa koht.
Kõik ülejäänud lõigud võivad muutuda. Väga ei tahaks kruusateid... samas igalepoole ka ei jõua sõita. Kohti on ju väga palju aga aega max 48h koos kahe ööbimisega
Seega hea pakkumine läänerannikul.
Rannapungerja mnt muuseumi lõik - see suht hea ja mõnusalt nauditav
Setumaal see saapa koht.
Kõik ülejäänud lõigud võivad muutuda. Väga ei tahaks kruusateid... samas igalepoole ka ei jõua sõita. Kohti on ju väga palju aga aega max 48h koos kahe ööbimisega
Seega hea pakkumine läänerannikul.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Täpsustan viimast - tuleb välja et seal vana Haapsalu maantee teeremondil juba asfalteeritakse, nii et teie sõidu ajaks võiks vast esimene kiht juba peal olla.
Iz-56, Riga-11
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Proovitiir tehtud, sõiduratas laiali, kuid aega veel on.
16. päeval võiks start olla - nüüd elukaaslasi mudima, et nad väga suurt šokki ei saaks...
16. päeval võiks start olla - nüüd elukaaslasi mudima, et nad väga suurt šokki ei saaks...
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Laske kallimatel Uraliga Maroko tripi blogi lugeda. See peaks vaimselt ette valmistama piisavalt hästi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
K58 ei oska lugeda - veel...
Ehk peaks õhtul ta kõrvale kükitama ja ettelugema
Ehk peaks õhtul ta kõrvale kükitama ja ettelugema
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Mototripi ettevalmistus on täies hoos, valida on nelja ratta vahel. Jupiter 3, Jupiter 4, Sport ja Jawa. Jawa on kõige kindlam, samas veidi igav valik. Sport on mugav aga veidi vibreerib, ülevaatus vaja ka ära teha, mis ei tohiks probleem olla. Jupiter 4 on ka mugav ja siiani ennast üsna hästi tõestanud.
Jupiter 3le tuleb mootor kokku laduda, ootasin ühe ava freesimist mis eile sai tehtud. Nüüd lihtsalt kokkuladumise rõõm.
See on päeva töö, praeguses seisus, Aga 1000km sissesõitu tuleks ka alla teha, teoreetiliselt on veel aega .
Hmm me peaks hakkama trajektoori arutama, tulen mõni õhta Rakverre sissesõitu tegema, saab maha istuda ja kaardile jooni tõmmata.
Jupiter 3le tuleb mootor kokku laduda, ootasin ühe ava freesimist mis eile sai tehtud. Nüüd lihtsalt kokkuladumise rõõm.
See on päeva töö, praeguses seisus, Aga 1000km sissesõitu tuleks ka alla teha, teoreetiliselt on veel aega .
Hmm me peaks hakkama trajektoori arutama, tulen mõni õhta Rakverre sissesõitu tegema, saab maha istuda ja kaardile jooni tõmmata.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
No tule tule... ehk saab siis mõned vidinad ka tagasi... kanister, tester jne...
Mul veel kõva 3-4p tõsist tööd masina kallal ning valida ainult see, mis valmib... aga kui mootorit ei näpi (st käigukasti) siis peaks 2p kokku saama.
Mul kõige suurem jama on pakkimisega (st kuhu pakkida)
Kallis kaasa hakkab juba mõttega harjuma, kuid reisil viibimise aeg on tal veel hoomamatu.
Mul veel kõva 3-4p tõsist tööd masina kallal ning valida ainult see, mis valmib... aga kui mootorit ei näpi (st käigukasti) siis peaks 2p kokku saama.
Mul kõige suurem jama on pakkimisega (st kuhu pakkida)
Kallis kaasa hakkab juba mõttega harjuma, kuid reisil viibimise aeg on tal veel hoomamatu.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Ratas on sõidukorras, kuid pean vist loobuma mugavus voolust - usb laadimine ja muu sarnane nänn... ei õnnestu hetkel kuidagi olemas olevatest asjadest stabiilset 12-14V kätte saada nii, et ka mootor töötaks hästi. Seega tracking logi on suht keeruline pidada, sest ka akupank laeb kaua...
Seega miinimum set on:
6V vahelduvvool (valgustustuled ainult...)
Võin ka kompunnida vape regulaatori, siis 14V aga väreleb... Neljapäeval tuleb ports elektroonika vidinaid, ehk õnnestub midagi kokku keerata.
Sõiduproov andis välja selle, et 70-80 vahel on kõige väiksem vibra... samas 50km/h on väga piin sõita, sest ratas on rahutu 3 käiguga ja 4 jõuetu sellel kiirusel. Proovin homme 15 hammaka külge pookida, et näha mis toimub (kas on jõudu rahulikult 90 sõita või mitte)
Aga suur tõenäosus on, et startida võiks laupäeva vara nii, et ~10 paiku Pärnus. Kas seal kokku saada või planeerib kesk Eestis mingi koha...
Esimesel päeval võiks ~8-9h sõitu (~700km) olla ja see teeks siis kuskil kesk-lõuna Leedu (nt Kaunase juures) - siis on ratastel test tehtud ja kehad suht kurnatud.
Ega mul palju varustust kaasa tule... pole lihtsalt kuhugi neid asju panna.
yr.no ilmaennustuse järgi on laupäev suhteliselt sajuta - peale lõunat on võimalik lõuna leedus vihma sadada. Temperatuur 7-9 ~14 kraadi juures 10-20 ~25 kraadi juures, puhub õrn lõuna tuul e. vastutuul 1,5-3,3m/s
Seega miinimum set on:
6V vahelduvvool (valgustustuled ainult...)
Võin ka kompunnida vape regulaatori, siis 14V aga väreleb... Neljapäeval tuleb ports elektroonika vidinaid, ehk õnnestub midagi kokku keerata.
Sõiduproov andis välja selle, et 70-80 vahel on kõige väiksem vibra... samas 50km/h on väga piin sõita, sest ratas on rahutu 3 käiguga ja 4 jõuetu sellel kiirusel. Proovin homme 15 hammaka külge pookida, et näha mis toimub (kas on jõudu rahulikult 90 sõita või mitte)
Aga suur tõenäosus on, et startida võiks laupäeva vara nii, et ~10 paiku Pärnus. Kas seal kokku saada või planeerib kesk Eestis mingi koha...
Esimesel päeval võiks ~8-9h sõitu (~700km) olla ja see teeks siis kuskil kesk-lõuna Leedu (nt Kaunase juures) - siis on ratastel test tehtud ja kehad suht kurnatud.
Ega mul palju varustust kaasa tule... pole lihtsalt kuhugi neid asju panna.
yr.no ilmaennustuse järgi on laupäev suhteliselt sajuta - peale lõunat on võimalik lõuna leedus vihma sadada. Temperatuur 7-9 ~14 kraadi juures 10-20 ~25 kraadi juures, puhub õrn lõuna tuul e. vastutuul 1,5-3,3m/s
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Väreluse vastu aitab suurem kondensaator, mis pinget silub. Näiteks nagu tüüpilisel toiteplokil, kus pärast dioodsilda elektrolüütkondensaatorid on.
Iz-56, Riga-11
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
2200uF on suht suur juba. Pinge kõigub 5-14 voldini ja ega see kondekas midagi päästa kui genekal midagi vajakka jääb
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Täna ei stardi... homme hommikul minul start rakverest ~07:00 paiku... ilmateenistus laupäevale vihma ei luba ja hommikune temp ~11-12 kraadi ja alles 10 paiku läheb pärnu kandis 19 kraadi... seega soojad riided selga ja ehk ka vihmariided peale, et soojem oleks.
Päeval on kuni 21 õhtul ~25 kraadi sooja, tuulevaikne ja vähese pilvisusega
Klaasi masinale ette ei pane - liiga kriimustatud ja nähtavus läbi selle vastu päikest sõites väga kehv.
Päeval on kuni 21 õhtul ~25 kraadi sooja, tuulevaikne ja vähese pilvisusega
Klaasi masinale ette ei pane - liiga kriimustatud ja nähtavus läbi selle vastu päikest sõites väga kehv.
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
99% pakitud, start arvatavasti lõunast.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1558
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Ida-Euroopa 2019 trip
Kui keegi veel kursis pole siis sõit on täied hoos. Täna on seitsmes päev ja oleme Läti Leedu, Poola, Slovakkia ja Ungari jõudnud Austriasse. Praeguseks on läbitud 2100+ km. Ishil hakkab sissesõit lõppema, esinesed tuhat olid kõige piinarikkamad 60km/h. Nüüd on kiirused 80+.
Hetkel istume kuskil Austria väikelinnas mis on täiesti tühi, sööme mõnusat Austria saiakest ja pöörame ninad kodupoole. Sõita on veel palju selle kolme päeva kohta mis järel on.
Hetkel istume kuskil Austria väikelinnas mis on täiesti tühi, sööme mõnusat Austria saiakest ja pöörame ninad kodupoole. Sõita on veel palju selle kolme päeva kohta mis järel on.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?