karlerik110: racingvõrr
karlerik110: racingvõrr
Ehitama hakkasin 2004a. sügisel, esimese sõidu tegin 2005a. varakevadel.
Raam on Delta oma, nagu ka rattad ja paak. Tagumised amordid on tänaseks CZ õhkamordid, ees on mägiratta amort. Mootor on järeleaidatud D8 - klapiga sisselase, 5 kanaliga silinder, muudetud aknad, D4 ühe rõngaga ja õhukese seinaga kolb, rõngaks on Zidi oma, kolvil on tehtud rõnga stopper. Süüde on hetkel originaal, vahepeal oli akusüüde kontaktidega, aga kippus purunema. Väntvõll on D6 originaal. Väljalaske toru on Hikone toodang, mis on põhjalikult ümber tehtud.
Tippkiirus - olen jalgratta spidoga mõõtnud 64.7 km/h Rapla kardirajal, siis oli taga 43-ne hammakas. Väiksema hammakaga saaks kindlasti rohkem, kuid võrrivõidusõidus on tihti tähtsam kiirendus. Üldiselt olen sellega teinud Deltale ära nii kiirenduses kui tippkiiruses.
Tulevikuplaanidest on ees lääne kepsu paigaldamine koos uue väntvõlli valmistamisega ning Hollandist hetkel saabuva aku-elektronsüüte paigaldamine. Samuti on tegemisel vesijahutusega silinder koos pumba ja Yamaha radikaga.
Pilte:
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8720.html
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8729.html
http://www.pilt.ee/photo/568852/13082579/
Raam on Delta oma, nagu ka rattad ja paak. Tagumised amordid on tänaseks CZ õhkamordid, ees on mägiratta amort. Mootor on järeleaidatud D8 - klapiga sisselase, 5 kanaliga silinder, muudetud aknad, D4 ühe rõngaga ja õhukese seinaga kolb, rõngaks on Zidi oma, kolvil on tehtud rõnga stopper. Süüde on hetkel originaal, vahepeal oli akusüüde kontaktidega, aga kippus purunema. Väntvõll on D6 originaal. Väljalaske toru on Hikone toodang, mis on põhjalikult ümber tehtud.
Tippkiirus - olen jalgratta spidoga mõõtnud 64.7 km/h Rapla kardirajal, siis oli taga 43-ne hammakas. Väiksema hammakaga saaks kindlasti rohkem, kuid võrrivõidusõidus on tihti tähtsam kiirendus. Üldiselt olen sellega teinud Deltale ära nii kiirenduses kui tippkiiruses.
Tulevikuplaanidest on ees lääne kepsu paigaldamine koos uue väntvõlli valmistamisega ning Hollandist hetkel saabuva aku-elektronsüüte paigaldamine. Samuti on tegemisel vesijahutusega silinder koos pumba ja Yamaha radikaga.
Pilte:
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8720.html
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8729.html
http://www.pilt.ee/photo/568852/13082579/
Last edited by vootele on 10. Oct 2007 11:28, edited 2 times in total.
Lausa ülikõva masin!
Edu ja jõudu selle juurde ehitamisel .
Endal ka veernadi lõpus võrr plegada ja tuunida veits :)
Kõva masin
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8904.html
Edu ja jõudu selle juurde ehitamisel .
Endal ka veernadi lõpus võrr plegada ja tuunida veits :)
Kõva masin
http://www.zone.ee/hnp05/slides/IMGP8904.html
Nüüd on masinat vähe ümber tehtud. Raam käis liivapritsis ja pulbervärvimises. Taha panin CZ õhkamordid, kuna need töötavad paremini ja on kergemad.
Vanast mootorist pole palju järgi. Peal on vesijahutusega Hollandis tuunitud silinder, sidur on tehtud täiesti uus, duralumiinium korv, väiksemaks treitud Minski metallkettad ja V-50 friktsioonikettad. Siduri tsenter on ka Minskilt. Karburaator on sama, mida kasutatakse võidusõidu kartidel, margiks on Tillotson. Väljalaske resonaator on täiesti uus ja arvutatud just selle mootori jaoks. Süüde on elektrooniline kontaktivaba akusüüde, töötab väga kindlalt ka kõrgetel pööretel.
Kiirusomadustest rääkides kiirendab üpris järsult. Tippkiirust polegi veel kätte saanud, sest pole asfaldil proovinud. Panime kruusateel kõrvuti Jawaga, kiirendades maha ei jäänud eriti.
Pilte:
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... _itemId=58
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... itemId=100
Vanast mootorist pole palju järgi. Peal on vesijahutusega Hollandis tuunitud silinder, sidur on tehtud täiesti uus, duralumiinium korv, väiksemaks treitud Minski metallkettad ja V-50 friktsioonikettad. Siduri tsenter on ka Minskilt. Karburaator on sama, mida kasutatakse võidusõidu kartidel, margiks on Tillotson. Väljalaske resonaator on täiesti uus ja arvutatud just selle mootori jaoks. Süüde on elektrooniline kontaktivaba akusüüde, töötab väga kindlalt ka kõrgetel pööretel.
Kiirusomadustest rääkides kiirendab üpris järsult. Tippkiirust polegi veel kätte saanud, sest pole asfaldil proovinud. Panime kruusateel kõrvuti Jawaga, kiirendades maha ei jäänud eriti.
Pilte:
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... _itemId=58
http://www.keila.edu.ee/tanel/pildid/ma ... itemId=100
Last edited by vootele on 24. Jul 2006 20:29, edited 1 time in total.
Asja alla on raha läinud üsna mõõdukalt. loetlegem:
Karbuss - 75eur http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... ucts_id=65
Õhufilter - 25eur
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=250
Kolb - 43eur (võtsin 3tk.)
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=247
Väntvõlli kepsu vahetus (Piaggio Ciao keps) - sadakond euri
Liivaprits ja värvimine - 400 eek
Resotoru - u.500 eek
Siduri detailide treimine - u.500 eek
Võrreldes summadega, mida mõni siin oma rolleri alla on toppinud, võivad need numbrid suht tagasihoidlikud olla...
Karbuss - 75eur http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... ucts_id=65
Õhufilter - 25eur
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=250
Kolb - 43eur (võtsin 3tk.)
http://www.emot.nl/webstore/catalog/pro ... cts_id=247
Väntvõlli kepsu vahetus (Piaggio Ciao keps) - sadakond euri
Liivaprits ja värvimine - 400 eek
Resotoru - u.500 eek
Siduri detailide treimine - u.500 eek
Võrreldes summadega, mida mõni siin oma rolleri alla on toppinud, võivad need numbrid suht tagasihoidlikud olla...
Aeg on ilmselt niikaugel, et raporteerida, mis vahepeal on saanud.
Sellele raamile tegin viimasepeal mootori, millel vesijahutus, isetehtud suur sidur, Tillotson kardikarbuss jne. Selle mootoriga sai m6ned s6idud kaasa tehtud, mille käigus sai selgeks, et oleks vaja ka uut raami.
Nyyd ongi uus raam olemas (ostetud Saku pundist) millele siis antud mootor peale kolis. Hetkel käib töö uue väljalasektoru kallal kuna vana toru uuele raamile ei istu. Valminud on uus karter veidi suurema ja parema klapi jaoks, vana ostis ära karlerik110. Samuti on iga hetk kohale j6udmas 65-se Kawa radikas, mis sai ebay-st ostetud.
Väike pildikene asja juurde:
Sellele raamile tegin viimasepeal mootori, millel vesijahutus, isetehtud suur sidur, Tillotson kardikarbuss jne. Selle mootoriga sai m6ned s6idud kaasa tehtud, mille käigus sai selgeks, et oleks vaja ka uut raami.
Nyyd ongi uus raam olemas (ostetud Saku pundist) millele siis antud mootor peale kolis. Hetkel käib töö uue väljalasektoru kallal kuna vana toru uuele raamile ei istu. Valminud on uus karter veidi suurema ja parema klapi jaoks, vana ostis ära karlerik110. Samuti on iga hetk kohale j6udmas 65-se Kawa radikas, mis sai ebay-st ostetud.
Väike pildikene asja juurde:
Mootor on nüüd peaaegu kokku laotud. Jäänud on veel silindri alune tihend teha, siis saab silindri peale. Laupäeval üritan keevitajat piinata, ehk saab silindri kuplile torud peale lasta.
Last edited by vootele on 17. Feb 2007 21:54, edited 1 time in total.
- -AsjaPulk-
- Posts: 6
- Joined: 15. Jul 2006 00:00
- Location: Vääna-Posti
- -AsjaPulk-
- Posts: 6
- Joined: 15. Jul 2006 00:00
- Location: Vääna-Posti
Natuke minu poolt ka juttu.
Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest!
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.
Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks...
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu!
Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.
(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. )
Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita!
Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest!
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.
Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks...
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu!
Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.
(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. )
Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita!
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Muide, Riga-5 hakkas peale seda kui kumbki oma teed läksime, elumärke näitama :)-AsjaPulk- wrote:Natuke minu poolt ka juttu.
Kui kokku saime, siis ei näidanud "võrr" ennast heast küljest!
Aku sai tühjaks ja Vootele pidi "võrri" jala Tutermaalt koju lükkama.
Järgmine kord, minu juurest ära minnes tõmbas esimese ketihammaka kiilu pooleks...
Ma ühe leidsin, aga Vots suutis selle väiksemaks käiates minema lennutada. Pidin enda võrri küljest võtma, et me sõita saaks... Oled mulle ühe võlgu!
Panime joonele ka, oleks mul Delta mootor veits soojem olnud, poleks ma sinust kiiruses nii palju maha jäänud.
(Muide, täna mu vanaema tehtud tööriistakotti! Kuigi Riga-5 sellegipoolest elumärke üles ei näidanud. )
Ahjaa, järgmine kord tahan ka sõita!
Täielik müstika pill, kord läheb momentaalselt tööle, teinekord võid kilomeetrite kaupa lükata - säde on, bensiin on, aga ei törtsugi!
Aga jah, selle sääruga läks tutermaal lollisti, kõigepealt vibras sumpsilt tusla mutri lahti, siis sai 500m enne tutermaad bensiin otsa ja lõpuks siis, et päev täiuslik oleks, sai aku ka veel tühjks :)
2 kiilu toon sulle meeledi, uued loomulikult. Muide seekord ei läinudka ilma äpardusteta. Pärast Keilasse tagasi jõudes vibreeris jälle tusla sumpsi otsast ära :) selle üles korjanud ja seljakotti pannud, sõitsin edasi kodu poole, kui järsku terve sumps alt lendas! Nende poltide-mutritega peab midagi ette võtma, sest vibra ajab nad muudkui lahti :)
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
- -AsjaPulk-
- Posts: 6
- Joined: 15. Jul 2006 00:00
- Location: Vääna-Posti
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Vootele ka sa käisid sellel toimuval võrrirallil (Valgas) ka selle võrriga kui üldset käisid oleks tahtnud minna aga töö ootas ees ja ei saanud minna.
Last edited by canyondrift on 09. Sep 2007 08:49, edited 1 time in total.
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
Käisin.
Seekord oskasin pidurid ära õlitada :)
Nimelt panin eelmine õhtu alla teise tagaratta millel oli asfaldirehv all. Laagrid olid kuival, seega andsin sinna piisa õli. Võistlusel, kuhu ma niigi viimasel minutil jõudsin, selgus üllatuseks, et õli oli klotsidele sattunud ja pidurid praktiliselt puudusid :) Seega (nagu kõrvalolijad ka näha said) läks sõit igas kurvis otse ja vasaku tossu tald (uued tossud raisk) oli niivõrd kulunud, et natuke veel ja oleks jalatallaga pidanud pidurdama hakkama :)
Sõber tegi asjast video ka:
http://youtube.com/watch?v=pMcOEI6Xz1k
Seekord oskasin pidurid ära õlitada :)
Nimelt panin eelmine õhtu alla teise tagaratta millel oli asfaldirehv all. Laagrid olid kuival, seega andsin sinna piisa õli. Võistlusel, kuhu ma niigi viimasel minutil jõudsin, selgus üllatuseks, et õli oli klotsidele sattunud ja pidurid praktiliselt puudusid :) Seega (nagu kõrvalolijad ka näha said) läks sõit igas kurvis otse ja vasaku tossu tald (uued tossud raisk) oli niivõrd kulunud, et natuke veel ja oleks jalatallaga pidanud pidurdama hakkama :)
Sõber tegi asjast video ka:
http://youtube.com/watch?v=pMcOEI6Xz1k
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Paar videot (moblaga hämaras)
http://www.youtube.com/watch?v=Hs-F_RmRvGE
http://www.youtube.com/watch?v=LH_7Z5XIf7s
Sääru jätkuvalt müügis ja tudub, et täna leiab endale ka ostja...
Järgmine projekt tõotab ka põnev tulla. Nimelt elektri mopeed.
Leidsin sõbra metallikola hunnikust 24V elektrimootori, mis autoaku peal proovimisel isegi ellu ärkas. Sinna peale lähvad sääreka hammikad ja sidurivõll. Ja edasi läheb ülekanne ketiga.
Kogu kupatus läheb Delta raami peale...tegu minu eelmise võidusõidu võrri raamiga.
http://www.youtube.com/watch?v=Hs-F_RmRvGE
http://www.youtube.com/watch?v=LH_7Z5XIf7s
Sääru jätkuvalt müügis ja tudub, et täna leiab endale ka ostja...
Järgmine projekt tõotab ka põnev tulla. Nimelt elektri mopeed.
Leidsin sõbra metallikola hunnikust 24V elektrimootori, mis autoaku peal proovimisel isegi ellu ärkas. Sinna peale lähvad sääreka hammikad ja sidurivõll. Ja edasi läheb ülekanne ketiga.
Kogu kupatus läheb Delta raami peale...tegu minu eelmise võidusõidu võrri raamiga.
Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
Kas sellist silkut ei leidu võrrile millel oleks juba torud peal ja mis oleks kogu pangaga vesijahutuses nii pea kui silku ise... Sinu aparaadil on mingi imelik silinder (ilma ribidetta) kas võrri originaalile seda "vesipead" peale ei saa panna?
[img]http://i212.photobucket.com/albums/cc47/canyondrift/Signature-0-1.jpg[/img]
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact:
-
- Posts: 9
- Joined: 26. Jan 2006 01:00
- Contact:
No nii kubatuuri tõstmise mõttes oleks vaja teist silindrit.vootele wrote:Aga miks muud?
Selle silindri võid poest osta, peale läheb suht vaevata. Kahte poldiauku on ainult vaja viilida, need miskipärast paar mm nihkes.
Seest on täpselt sama mis võrri silinder, ainult et ribide asemel on veesärk.
Pealegi, kui võistelda tahad, peab rattal olema TEHASE silinder (mida see silinder ka on).
Võistelda ei taha- külavahel paugutamisest mulle piisab.
Kubatuuri tõstmisega läheb sul üsna raskeks. Sest sääreka karteri mõõdud on üsna tagasihoidlikud. Näiteks, kui sa tahad suurema läbimõõduga silindrit sinna, siis jäävad ülevoolude kanalid (karteris) kitsaks ja sa peaks hakkama karterile laiendusi peale keevitama silindri alla.
Kui sa tahad suure kubatuuriga võrrimootorit, siis tsekka ebay-st, seal on müügil Hiinas toodetud võrrimootori kloone, mis on kuni 80 cm3.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =WDVW&rd=1
http://cgi.ebay.com/MOTORIZED-BIKE-BICY ... dZViewItem
Kui sa tahad suure kubatuuriga võrrimootorit, siis tsekka ebay-st, seal on müügil Hiinas toodetud võrrimootori kloone, mis on kuni 80 cm3.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... =WDVW&rd=1
http://cgi.ebay.com/MOTORIZED-BIKE-BICY ... dZViewItem
- canyondrift
- Tavakasutaja
- Posts: 89
- Joined: 13. Apr 2007 00:00
- Location: Antsla
- Contact: