Kauri, Minsk.
Kauri, Minsk.
Minu omaks sai mõnda aega tagasi Kevini vehovina raam ja minski mootor. Masinat oli n.ö "krossi stiilis" ümber tehtud. Kuna säde oli aint valet pidi lükates sai esimese asjana süüdet leiutama hakatud, peal oli traktori magneeto. Lõpuks sain teada põhjuse, miks selline asi juhtunud oli: nimelt traktorimagneeto on mõeldud minski mootoriga täpselt vastupidises suunas pöörlema. Peale seda sai traktori magneeto pealt minema visatud, ilmselt kasutan mopeedi süüdet, mille ise külge aretan. Veel oli masinal kompressioon peaaegu olematu. Võtsin silindri maha ja nägin, et rõngaid oli alles ainult üks ja seegi poolik. Kolb oli ka kriime täis, rõngalukkusid ei olnud. Imekombel oli silinder ise seest korralik. Sidur ei tööta kuna lülitus varrast pole. On kahtlusi et karterisse voolab käigukasti õli, aga selles veel täiesti kindel pole. Mootoriks on k-125 mida on päris jõudsalt lõigutud endiste omanike poolt. Raam saab endale uued amordid ette ja taha (loodetavasti), mis tõesti toimiks. Ilmselt kõpitsen ka mootori kinnitusi.
Tööd on palju, loodan masina kevadeks sõitma saada.
Keegi teab mis möötudega ja mis materjalist siduri lülitus varrast teha?
Tööd on palju, loodan masina kevadeks sõitma saada.
Keegi teab mis möötudega ja mis materjalist siduri lülitus varrast teha?
Last edited by KoBa on 21. Aug 2009 16:06, edited 1 time in total.
Kuna mul muud mootorratta varrast pole tuleb ilmselt elektroodist seda ise tegema hakata. Käiasin käiguhoova keevituse maha, "vändad" maha ja siduri kaan sai eest võetud. Asi mille pärast käimalöömis vänt ennast üles tagasi ei löönud oli sellest, et vedru, mis seda alg asendisse tagasi liigutab oli liiga vähe pingutatud, muidu vändaga asjad korras. Siduri kettad ka just kõige hullemad pole. Veel tuleb ära vahetada sidurikaan, millel oli pragu sees (huvitav, et ma seda enne ei märganud). Alustasin viimaste süütemängu tükkide maha võtmist.
Sidur, sidurikaan ja käimalöömis vänt said paar nädalat tagasi korda. Õli sai ka sisse pandud, väga suuri lekkeid õnneks polnud. Kahtlused on ikkagi selle osas, kas käigukasti õli satub karterisse või mitte. Väntvõll nagu oleks kergelt õline, aga seda mitte väga märkimisväärselt, täna puhastasin väntvõlli ära, kui homseks jälle õline siis hakkan laiali võtmise peale mõtlema. Või on sellel mõtet?
- teints
- Tavakasutaja
- Posts: 222
- Joined: 02. Mar 2007 01:00
- Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
- Contact:
Materjal on selle juures väga väike probleem. Asja keerulisem pool on kolvi pinki asetamine, sest kindlasti on töötlusvaru väga väike, mis nõuab täpset paigaldust. Selleks on vaja eelnevalt mitu abinõud valmistada. Enamik treialeid ei viitsigi sellise asjaga jändama hakata, kui treial ise just mingi motikafanaatik ei ole. Lihtsam on õiges mõõdus kolb või silinder otsida.
Oman mõnda roostes mootorratast.
Et väga igavaks ei lähe, siis ratas näeb välja hetkel selline.
http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/47251041
http://fotoalbum.ee/photos/Kevin68/47251041
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Polte olen kasutanud, kuna keevitust ei ole (ja olen laisk, ei viitsi masinat keevitaja juurde ka lükata), vajadusel saaks ilma suurema tööta masina raami laiali võtta, midagi ümber teha ja uuesti kokku panna.
19" rattad on all, kuna masin jääks muidu liiga madalaks. Alguses oli plaanis ainult ette 19" ratas panna, taha oleks 16" jäänud, siis oleks raami madalaim punkt olnud 90mm kõrgusel maast, mis oleks minu arust natuke vähe (kui õigesti mäletan on praegu kõrgus kuskil 150mm juures). Välimus ei ole selle masina puhul eriti oluline.
Tagumise hargi kohta ei oska midagi veel õelda, pole masinaga mitte meetritki sõitnud. Üsna kindlasti tulevad hargile tugevdused (keevitatud, midagi taolist nagu Riga tehase krossimopeedidel)
Raami kallal tööd käivad, aga väga aeglaselt. Asi seisab laiskuse taga. Poole tegemisega on jalarauad (vaja keevitaja juurde viia) siis saaks külge panna piduri pedaali (mopeedi oma). Rahul ei ole ma ka tagumiste "amortidega", mis on liiga pehmed (masinale selga istumisel vajuvad "põhja"). Mõttes on kasutada mõne mootorratta amorte.
19" rattad on all, kuna masin jääks muidu liiga madalaks. Alguses oli plaanis ainult ette 19" ratas panna, taha oleks 16" jäänud, siis oleks raami madalaim punkt olnud 90mm kõrgusel maast, mis oleks minu arust natuke vähe (kui õigesti mäletan on praegu kõrgus kuskil 150mm juures). Välimus ei ole selle masina puhul eriti oluline.
Tagumise hargi kohta ei oska midagi veel õelda, pole masinaga mitte meetritki sõitnud. Üsna kindlasti tulevad hargile tugevdused (keevitatud, midagi taolist nagu Riga tehase krossimopeedidel)
Raami kallal tööd käivad, aga väga aeglaselt. Asi seisab laiskuse taga. Poole tegemisega on jalarauad (vaja keevitaja juurde viia) siis saaks külge panna piduri pedaali (mopeedi oma). Rahul ei ole ma ka tagumiste "amortidega", mis on liiga pehmed (masinale selga istumisel vajuvad "põhja"). Mõttes on kasutada mõne mootorratta amorte.