mossepower: Voshod 2
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
mossepower: Voshod 2
Masin minu käes tegelikult juba 4 või 5 aastat, aga alles nüüd hakkasin tegema ja kuna tekib palju küsimusi, siis mõtlesin ,et kõige parem oma teema teha.
Ratas ise pärit 1973 aastast, mina olen kolmas omanik, esimene sõitis sellega väidetavalt 100 km ja teine 2400. Seejärel `98 v. `99 varastati ratas ära ning ralliti ringi ja peideti Sauga jõele mingi silla alla vms. Aga öösel olevat jää liikuma hakanud ja ratas uppus ära. Järgmine päev või ülejärgmine sai omanik ratta tagasi ning võttis "värvimiseks" "lahti" ja pärast paagi ja istmeta tsikli ülepintseldamist seisis masin kuni mina selle leidsin.
Ise panin ratta selle suve lõpus käima ja sõitsin kokku ehk 10 km, aga väntvõlli otsatihendid tundusid suhteliselt läbi olevat- gaasi andes polnd jõudu ja tossas jubedalt. Tahtsin siis tihendid ära vahetada ja kui magneti maha sain, avastasin ,et vända laagris ka loks sees. 2500 km eluea kohta vist nagu ei tohiks olla?
Lisaks sai veel aastalõpus enda nimele ka kirjutatud ja siis kõiki asju kokkuarvestades mõtlesin, et võiks kevadeks sõidukõlblikuks teha selle.
Nüüdseks mootor maha võetud ja lammutatud kuni karteripoolte eemaldamiseni. Huvitav koht oli see kus õhufiltri alumisest kopsikust voolas välja Sauga jõe 10 aastat seisnud vesi.
Eelmise aasta lõpus oli ratas veel selline:
Hetkeseis:
Ja mõned küsimused:
1) Kas siduri ja väntvõlli ülekande kett peabki olema suhteliselt lõtv? (Kruvver ,hammasrattal kahe hamba vahel, tiiru üle ei käi. Aga 1 lüli annaks ehk ära võtta)
2) Kuidas avada karteri kruve, mis tavalise kruvikeerajaga keerates lahti ei tule? Enamuse sai haamri ja nurga all kruvikaga lahti, aga osadele ei pääse niiviisi ligi.
3) Kui siduri lülitusmehhanismis on ühe kuuli asemel järjest kaks, ega see midagi riku?
4) Kumb karteripool on mõtekas/kergem esimesena eemaldada, kui sellel üldse vahet on?
Üks mitte elutähtis asi ka, et kust saada trapetsi kujulist õhufiltri elementi või mis materjaliga seda asendada? Endal pole sellest midagi alles.
Hetkel midagi rohkem meelde ei tule.
EDIT: Lisaks veel, et magnetit hoidev polt(M6) murdus väntvõlli sisse ära, kas kõige turvalisem see välja puurida? Kas võib uuesti sama keerme puurida või peab vähemalt 1 number suurem olema?
Ratas ise pärit 1973 aastast, mina olen kolmas omanik, esimene sõitis sellega väidetavalt 100 km ja teine 2400. Seejärel `98 v. `99 varastati ratas ära ning ralliti ringi ja peideti Sauga jõele mingi silla alla vms. Aga öösel olevat jää liikuma hakanud ja ratas uppus ära. Järgmine päev või ülejärgmine sai omanik ratta tagasi ning võttis "värvimiseks" "lahti" ja pärast paagi ja istmeta tsikli ülepintseldamist seisis masin kuni mina selle leidsin.
Ise panin ratta selle suve lõpus käima ja sõitsin kokku ehk 10 km, aga väntvõlli otsatihendid tundusid suhteliselt läbi olevat- gaasi andes polnd jõudu ja tossas jubedalt. Tahtsin siis tihendid ära vahetada ja kui magneti maha sain, avastasin ,et vända laagris ka loks sees. 2500 km eluea kohta vist nagu ei tohiks olla?
Lisaks sai veel aastalõpus enda nimele ka kirjutatud ja siis kõiki asju kokkuarvestades mõtlesin, et võiks kevadeks sõidukõlblikuks teha selle.
Nüüdseks mootor maha võetud ja lammutatud kuni karteripoolte eemaldamiseni. Huvitav koht oli see kus õhufiltri alumisest kopsikust voolas välja Sauga jõe 10 aastat seisnud vesi.
Eelmise aasta lõpus oli ratas veel selline:
Hetkeseis:
Ja mõned küsimused:
1) Kas siduri ja väntvõlli ülekande kett peabki olema suhteliselt lõtv? (Kruvver ,hammasrattal kahe hamba vahel, tiiru üle ei käi. Aga 1 lüli annaks ehk ära võtta)
2) Kuidas avada karteri kruve, mis tavalise kruvikeerajaga keerates lahti ei tule? Enamuse sai haamri ja nurga all kruvikaga lahti, aga osadele ei pääse niiviisi ligi.
3) Kui siduri lülitusmehhanismis on ühe kuuli asemel järjest kaks, ega see midagi riku?
4) Kumb karteripool on mõtekas/kergem esimesena eemaldada, kui sellel üldse vahet on?
Üks mitte elutähtis asi ka, et kust saada trapetsi kujulist õhufiltri elementi või mis materjaliga seda asendada? Endal pole sellest midagi alles.
Hetkel midagi rohkem meelde ei tule.
EDIT: Lisaks veel, et magnetit hoidev polt(M6) murdus väntvõlli sisse ära, kas kõige turvalisem see välja puurida? Kas võib uuesti sama keerme puurida või peab vähemalt 1 number suurem olema?
1)Ühte lüli ei saa ketilt kuidagi välja võtta.(Ketilülid alati paaris)
Isegi uus kett pole seal pingul peal.
2)Tuleb kasutada suuremat ja korralikumat kruvikat ja keerata jõuga lahti.
Aitab ,kui koputada enne kruvidele raudpulgaga peale.
3)Kahte kuuli järjest ei tohiks olla,alati saab ju siduri korvi pealmisest plaadist pulga pikkus parajaks regullida.
4)Natuke parem on süütepoolset mootoripoolt ikka ära enne võtta.
On olemas murdund poldi väljavõtmis komplekte.Puurimine pole alati 100% kindel.Kui muu väntvõll korras ,siis saab murdund osa väljapuurimise mitte õnnestumisel süütepoolne võll ära vahetada(suht täpne töö)
Isegi uus kett pole seal pingul peal.
2)Tuleb kasutada suuremat ja korralikumat kruvikat ja keerata jõuga lahti.
Aitab ,kui koputada enne kruvidele raudpulgaga peale.
3)Kahte kuuli järjest ei tohiks olla,alati saab ju siduri korvi pealmisest plaadist pulga pikkus parajaks regullida.
4)Natuke parem on süütepoolset mootoripoolt ikka ära enne võtta.
On olemas murdund poldi väljavõtmis komplekte.Puurimine pole alati 100% kindel.Kui muu väntvõll korras ,siis saab murdund osa väljapuurimise mitte õnnestumisel süütepoolne võll ära vahetada(suht täpne töö)
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Tänud hautz nõuannete eest!
Nüüd veel karteris 3 kruvi sees, mis lahti ei tule, lasin augud ööpäevaks Mos2 täis, mis seni roostes poltidega lausa imesid teinud. Vaatab, mis saab.
Ostsin siis sellise komplekti täna omale:
http://www.amprotools.net/Product_List. ... earch_show
Seal kõige väiksem variant on kirjas M3/M6, kas see peaks tähendama, et 3-ne auk tuleb ette teha kui M6 polti tahaks kätte saada?
Järgmine suurus on M8 poldile 6-ne auk ette, aga M7 puhul peaks kasutama ikka M6 väljakeeramise pulka koos 3-se auguga?
Lisaks on nende väiksemate pulkade kandiline pea nii väike, et nende jaoks vaja mingit spets. otsikut või peaks saama ka väikese lehtvõtmega?
Ise täiesti tume poldieemaldamise alal.
Nüüd veel karteris 3 kruvi sees, mis lahti ei tule, lasin augud ööpäevaks Mos2 täis, mis seni roostes poltidega lausa imesid teinud. Vaatab, mis saab.
Ostsin siis sellise komplekti täna omale:
http://www.amprotools.net/Product_List. ... earch_show
Seal kõige väiksem variant on kirjas M3/M6, kas see peaks tähendama, et 3-ne auk tuleb ette teha kui M6 polti tahaks kätte saada?
Järgmine suurus on M8 poldile 6-ne auk ette, aga M7 puhul peaks kasutama ikka M6 väljakeeramise pulka koos 3-se auguga?
Lisaks on nende väiksemate pulkade kandiline pea nii väike, et nende jaoks vaja mingit spets. otsikut või peaks saama ka väikese lehtvõtmega?
Ise täiesti tume poldieemaldamise alal.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Nüüd mootor pooleks.
1)Esimese ketihammasratta tugilaager on rullidel, neid rulle peaks kokku olema 42?
Ja kas need tuleb kokkupanemisel panna võllile enne karteripoolte kokkupanekut või saab ka väljaspoolt hljem panna?
2)Kuidas üldse Voshodi karteri kokkupanek käib? Kas peab ikka mõlemad karteripooled kiirelt kokku panema kui veel mõlemad soojad?
Või võib ka ennem siduripoolsesse karteripoolde käigukasti ja väntvõlli sisse laduda ning hiljem kuuma parempoolse karteri otsa panna?
3)Karteritihendi oma kohale panemisel, kas on mõtekas see õrna silikooni kihiga kokku teha või immutada õliga nagu vanasti tehti?
Hetkel rohkem küsimusi ei meenu, aga neid on kindlasti veel!
Kokkupanekuga on tegelikult veel küll aega, enne vaja sebida uued laagrid ja tihendid, aga nendega ehk väga kaua ei lähe.
1)Esimese ketihammasratta tugilaager on rullidel, neid rulle peaks kokku olema 42?
Ja kas need tuleb kokkupanemisel panna võllile enne karteripoolte kokkupanekut või saab ka väljaspoolt hljem panna?
2)Kuidas üldse Voshodi karteri kokkupanek käib? Kas peab ikka mõlemad karteripooled kiirelt kokku panema kui veel mõlemad soojad?
Või võib ka ennem siduripoolsesse karteripoolde käigukasti ja väntvõlli sisse laduda ning hiljem kuuma parempoolse karteri otsa panna?
3)Karteritihendi oma kohale panemisel, kas on mõtekas see õrna silikooni kihiga kokku teha või immutada õliga nagu vanasti tehti?
Hetkel rohkem küsimusi ei meenu, aga neid on kindlasti veel!
Kokkupanekuga on tegelikult veel küll aega, enne vaja sebida uued laagrid ja tihendid, aga nendega ehk väga kaua ei lähe.
-
- Posts: 8
- Joined: 10. Jun 2006 00:00
- Location: Valgamaa
- Contact:
Tere! Minu poolt kerge soovitus seoses roostemuunduritega: pärast kui kruvi/polt/mutter maha kruvitud, siis enne peale panekut puhasta üle ja pane tavalist õli peale kui tegemist rauast pindadega. Kuradi roostemuundur tekitab uut roostet aktiivselt juurde, ma jobu kunagi kasutasin traktoril mutrite kätte saamiseks, pärast kruvisin mutrid tagasi peale, et ära ei kaoks, paari päeva pärast olid mutrid nii kinni roostetanud sinna, et murdsin pika latiga 2 kinnitust ära, ülejäänud sain mingilmääral lahti jälle.
Muidu tsikli välimus täitsa viisakas, soovin edu!
Muidu tsikli välimus täitsa viisakas, soovin edu!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Tänan soovide ja nõuannete eest!
Happe põhiste roostemuunduritega ongi selline jama, et pärast kuivamist ja reageerimist jätab soolakihi pinnale, mis on vaja mehaaniliselt eemaldada. Ise kasutan roostemuundurit ainult juhul, kui pleki vms. pinnal sügavad roostekolded ja pärast eemaldan tekkinud soolad ning siis happekrunt+ täite, pahtel värv vms. Kinni olevate poltide lahti saamiseks soovitan Mos2 peale lasta ja paariks päevaks seisma jätta. Kokkupanekul alati lasen keermed ja mutrid WD-40 üle, siis läheb libedamalt kokku ja lootus kunagi lahti ka saada.
Hetkeseis selline ,et probleeme tekitab see karteripool, kus väntvõlli otsas 2 laagrit ja mitte mingi nipiga ei tule väntvõll sealt välja, on seal mingi spets võte?
Tihendid saadaval, aga postikulu on kallim kui tihendid ise, aga mis teha.
Järgmine nädal siis laagreid ostma ja kuidagi peab hakkama seda jama kokku laduma.
Väljakeeramis komplekti kohta rääkis sõber, kes autoehituse alal vägagi kodus on, et teise otsa käib õiges möödus keermelõikur, pean üles otsima enda omad. Aga samas ta mainis, et 50/50 läheb see väljakeeraja pooleks ja tarvis ikkagi suurem auk ja keere teha. Lisaks selle pulga karastatud terast olevat jube puurida, kaua läheb ja mitu puuri kulub.
Lisaks suutsin veel teise sõbraga kokkuleppele jõuda, et kui soojaks läheb siis temapool saab värvida(Endal pole kompressorit ja vee eraldajat ning pole värvind ka kunagi) Nüüd sooviks teada kus Pärnu kandis liivapritsi teenust osta saab???Hetkeseis siis:
Happe põhiste roostemuunduritega ongi selline jama, et pärast kuivamist ja reageerimist jätab soolakihi pinnale, mis on vaja mehaaniliselt eemaldada. Ise kasutan roostemuundurit ainult juhul, kui pleki vms. pinnal sügavad roostekolded ja pärast eemaldan tekkinud soolad ning siis happekrunt+ täite, pahtel värv vms. Kinni olevate poltide lahti saamiseks soovitan Mos2 peale lasta ja paariks päevaks seisma jätta. Kokkupanekul alati lasen keermed ja mutrid WD-40 üle, siis läheb libedamalt kokku ja lootus kunagi lahti ka saada.
Hetkeseis selline ,et probleeme tekitab see karteripool, kus väntvõlli otsas 2 laagrit ja mitte mingi nipiga ei tule väntvõll sealt välja, on seal mingi spets võte?
Tihendid saadaval, aga postikulu on kallim kui tihendid ise, aga mis teha.
Järgmine nädal siis laagreid ostma ja kuidagi peab hakkama seda jama kokku laduma.
Väljakeeramis komplekti kohta rääkis sõber, kes autoehituse alal vägagi kodus on, et teise otsa käib õiges möödus keermelõikur, pean üles otsima enda omad. Aga samas ta mainis, et 50/50 läheb see väljakeeraja pooleks ja tarvis ikkagi suurem auk ja keere teha. Lisaks selle pulga karastatud terast olevat jube puurida, kaua läheb ja mitu puuri kulub.
Lisaks suutsin veel teise sõbraga kokkuleppele jõuda, et kui soojaks läheb siis temapool saab värvida(Endal pole kompressorit ja vee eraldajat ning pole värvind ka kunagi) Nüüd sooviks teada kus Pärnu kandis liivapritsi teenust osta saab???Hetkeseis siis:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Jätkuvalt probleemiks väntvõlli kättesaamine sealt mootoripoole seest. Proovinud igasuguseid võtteid, mis lõpuks kulmineerusid võlli otsal oleva keerme rikkumisega. Muukviilidega sai selle korda, aga enam pole soovi seda korrata.
Kas on olemas mingit tõmmitsat, millega välimise laagri kätte saaks? Siis ehk tuleb kergemalt või on kellegil mingeid ideid?
Kas on olemas mingit tõmmitsat, millega välimise laagri kätte saaks? Siis ehk tuleb kergemalt või on kellegil mingeid ideid?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Suur tänu! Aga enne ootab kevadet kui temperatuur värvida võimaldab, sest soov värviosa ikka ise teha.heinam wrote:liivapritsi saad telefoni numbrilt 5044906 ja se pritsikoht asub vana saugast edasi tallinapoole. eitule täpselt selle koha nimi meelde .
ja kui soov ka pulbervärvime siis on nr: 5640002 ja nimeks tiit ja asub KEK hoovis.
Mootor nüüd täesti laiali ja väljakeeramine ei õnnestunud. Keerasin uuesti M7 keerme vana poldi asemele. Juhul kui pidama ei jää siis tuleb ikka numbri võrra suurem teha, eks näeb.
Nüüd tarvis laagrid ja tihendid osta. Seejärel saab hakata juba kokku panema.
Huvitaks ikka kuidas seda rulllaagrit kokku panna. Vaatasin ,et laagri korpust saaks ka karterpoolest välja suruda, kas see vajalik või saab mingil muul moel kokku panna...
Mis temperatuurini peaks karteripooled laskma, et laagrid ikka pesadesse ja võllidele mahuks? Mingi aeg kulub ju kokkusobitamisele ka.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Tänud. Saan põhimõtselt aru, litooliga peaks kokku tegema, vanadel izidel ka vist samaugune laager, kuskilt meelde jäänud see süsteem.mesamees wrote:Selle rull-laagri rullid laod sisemise saale peale,mis on eelnevalt määrdega kokkutehtud,siis jäävad need ilusasti sinna püsima ja siis paned selle kompoti ettevaatlikult omakohale tagasi.Loodan,et saad sellest segasest jutust aru,muudmoodi ma ei oska kohe asja seletada.
Huvitaks, et kas oleks ka mõtet lasta kaanest mingi 1 või 2 mm maha treida?
Mõte tekkis seepärast, et surveaste arvatavasti 72 või 76 bensiinile, aga ainult 95 ju saada tanklatest.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Täna oli juba piisavalt soe, et kannataks garaa¸is olla ja sai väheke mootorit näpitud.
Uued asjad, mis mootorisse lähevad:
Karteripoolte vaheline tihend natuke erinev ühest kohast ja silindri alune tihend täiesti erinev. Tuleb jupitada ja silikooni vahele panna.
Lisaks sai kõik detailid üle vaadatud ja avastasin 2 plekkrõngast, mille asukohta mitte ei mäleta, ju nad eriti tähtsad polnud, kui kirja ei pand.
Mõõt on neil sama, mis kõige alumise käigukasti võlli laagrite omal. Ise arvan ,et need oli selle musta korgi ja laagri fiksaatori vahel või teab keegi täpsemalt?
Vaja veel osta mõned uued kruvid, osadel pea väga rikutud ning raskesti ligipääsetavatele kohtadele panen kuuskandid, et tulevikus kergem oleks mootorit lammutada. Siis saaks teoorias kokku panema hakata.
Uued asjad, mis mootorisse lähevad:
Karteripoolte vaheline tihend natuke erinev ühest kohast ja silindri alune tihend täiesti erinev. Tuleb jupitada ja silikooni vahele panna.
Lisaks sai kõik detailid üle vaadatud ja avastasin 2 plekkrõngast, mille asukohta mitte ei mäleta, ju nad eriti tähtsad polnud, kui kirja ei pand.
Mõõt on neil sama, mis kõige alumise käigukasti võlli laagrite omal. Ise arvan ,et need oli selle musta korgi ja laagri fiksaatori vahel või teab keegi täpsemalt?
Vaja veel osta mõned uued kruvid, osadel pea väga rikutud ning raskesti ligipääsetavatele kohtadele panen kuuskandid, et tulevikus kergem oleks mootorit lammutada. Siis saaks teoorias kokku panema hakata.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa
Tänase seisuga siis mootorile vaja veel karpa, silinder, kaan ja süütemäng külge panna. Silinder tuleb enne kergelt üle hoonida ,kui peale tagasi läheb.
Mõtlesin siiski, et ülevärvima veel ei hakka, suvi käes juba.
Üks huvitav nähtus veel, et väntvõll uute otsatihenditega käib jube raskelt ringi, enne tihendite peale panemist käis kergelt, ise arvan ,et ju siis uued tihendid vajavadki sissesõitu/venimist/kulumist.
Ükspäev avastasin oma arvutist ühe toreda pildi:
See oli minu esimene 2rattaline, mille jaoks juba lube tarvis läks. Lõppes see ratas 3. juuni 2008 kui Karja ja Aia tn.-te ringteel mulle üks muti oma pesukott 406ga ette sõitis. Ütles, et tema ei näinud mind, samas ümberringi postide otsas oli siis veel kampaania "märka ratturit!". Ise jäin enam-vähem terveks, aga ratas läks mahakandmisele.
Pärast seda ostsin auto ja 2 rattalisega polnud sõitnud kuni eelmise neljapäevani kui sõbra bike`i proovisin, hakkas jälle meeldima ja nüüd võtsin võsa mootoriehituse taas käsile...
Mõtlesin siiski, et ülevärvima veel ei hakka, suvi käes juba.
Üks huvitav nähtus veel, et väntvõll uute otsatihenditega käib jube raskelt ringi, enne tihendite peale panemist käis kergelt, ise arvan ,et ju siis uued tihendid vajavadki sissesõitu/venimist/kulumist.
Ükspäev avastasin oma arvutist ühe toreda pildi:
See oli minu esimene 2rattaline, mille jaoks juba lube tarvis läks. Lõppes see ratas 3. juuni 2008 kui Karja ja Aia tn.-te ringteel mulle üks muti oma pesukott 406ga ette sõitis. Ütles, et tema ei näinud mind, samas ümberringi postide otsas oli siis veel kampaania "märka ratturit!". Ise jäin enam-vähem terveks, aga ratas läks mahakandmisele.
Pärast seda ostsin auto ja 2 rattalisega polnud sõitnud kuni eelmise neljapäevani kui sõbra bike`i proovisin, hakkas jälle meeldima ja nüüd võtsin võsa mootoriehituse taas käsile...
-
- Tavakasutaja
- Posts: 17
- Joined: 16. Aug 2004 00:00
- Location: Pärnumaa