Iz Jupiter 4k 1981.a RS07
Iz Jupiter 4k 1981.a RS07
Nii siis üle pika aja jälle midagi millest kirjutada:
Siin siis Izhi Jupiter 4k projekt, tegemist siseturu varjandiga, ekspordi omal on/peaksid olema kroomitud porilauad ja 18" veljed.Sai siis suvel tegema hakatud ja nüüd on nii kaugel,et vaja elekter korda teha ja siis
sidur ja esihargi puksid ära vahetada ja korras!
Kahjuks pole säilinud originaal korvi, mis peaks käima masina juurde.Confused
Lisaks on ka osasid puudus.Laughing
*süütelukk koos võtmega
*suunatulede relee
*1 suunatuli
*roolilukk koos võtmega
*külgkorv muidugi
*trosse vaja mõned sebida eelkõige esipiduri ja spidomeetri oma
*pirne vaja ka kusagil 6 tk.
*12V 6Ah aku sebida, hetkel on rolleri oma mul,et lihtsalt elektrit testida.
*esipidurilink koos kinnitusega
*esihargipuksid
*Jupiter 4 logo küljekarbikaanele
* 2 x piibud
* 2 x käepideme kummid
*paremas seisus tõukeleevendi nupp.
*parem iste praegune on kehva eest
ratas enne tegemist
Tegemisest: esmalt sai siis lahti lamutatud.Masin kohe juppideks selleks kulus
vähem kui tund.
Avastasin,et raam on kõver ilmselt matsu pandud, sai küll seda raami sirgestatud
kuid hea ei jäänud. Samuti kas Jupiter 4 siseturu varjandi raam mitte hall ei peaks olema?
Sõber värvis mustaks? Mis on ikkagi õige värv.[url]
Siin siis Izhi Jupiter 4k projekt, tegemist siseturu varjandiga, ekspordi omal on/peaksid olema kroomitud porilauad ja 18" veljed.Sai siis suvel tegema hakatud ja nüüd on nii kaugel,et vaja elekter korda teha ja siis
sidur ja esihargi puksid ära vahetada ja korras!
Kahjuks pole säilinud originaal korvi, mis peaks käima masina juurde.Confused
Lisaks on ka osasid puudus.Laughing
*süütelukk koos võtmega
*suunatulede relee
*1 suunatuli
*roolilukk koos võtmega
*külgkorv muidugi
*trosse vaja mõned sebida eelkõige esipiduri ja spidomeetri oma
*pirne vaja ka kusagil 6 tk.
*12V 6Ah aku sebida, hetkel on rolleri oma mul,et lihtsalt elektrit testida.
*esipidurilink koos kinnitusega
*esihargipuksid
*Jupiter 4 logo küljekarbikaanele
* 2 x piibud
* 2 x käepideme kummid
*paremas seisus tõukeleevendi nupp.
*parem iste praegune on kehva eest
ratas enne tegemist
Tegemisest: esmalt sai siis lahti lamutatud.Masin kohe juppideks selleks kulus
vähem kui tund.
Avastasin,et raam on kõver ilmselt matsu pandud, sai küll seda raami sirgestatud
kuid hea ei jäänud. Samuti kas Jupiter 4 siseturu varjandi raam mitte hall ei peaks olema?
Sõber värvis mustaks? Mis on ikkagi õige värv.[url]
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
to:roosakmmikroosakummik wrote:annab küll- tulemus ei ole nii hea, selleks tuleks ikkagi vana maha võtta sirgeks lõigata ja uus nahk otsa õmmelda- olen ka nii teinud.
Ma arvan,et kevadepoole vaatan seda asja, hetkel ei ole aega mootorratastega tegelda.
Natuke veel juttu: huvitav on,see,et see Izh on üsna roostevaba.Ma olen märganud,et küljekarbid hakkavad esimesena ära roostetama aga sellel olid täiesti roostevabad, isegi aku poole karp. Samas krunt värvi ühelgi juppil alla ei olnud.Mootor on korra enne mind remonditud ja sisse sõit 1000km ära tehtud.Spidomeetri peal on originaal läbisõit.
Hetkel ainus mure,elektriga, vana süüteluku põhi oli läbi omadega.
Alguses sai selle vana süütelukuga proovitud, tuled sain tööle ja ka neutraali anduri aga sädet kätte ei saanud. Testriga kontrollides selgus,et voolu süütepoolidele ei tule.
Siit küsimus: kus kohast tuleb Jupiter/Planeta 4 vool süütepoolidele,kas parempoolsest käepidemest, otse läbi süüteluku või läbi signaali????
To: RS07
Ära aja seda sise- ja välisturu jaoks mõeldud asja nii keeruliseks. Tegelikult on tegu nn. "maapiirkodadesse" mõeldud veidi odavama versiooniga. Neil olid paljud kroomkatted asendatud värviga.
Analooge leiab pea kõigi tehaste toodangust, ilmselt üheks tuntumaks on AZLK-2140, kus samuti ratsiti terve rida sõlmi ära, et odavam oleks.
Ära aja seda sise- ja välisturu jaoks mõeldud asja nii keeruliseks. Tegelikult on tegu nn. "maapiirkodadesse" mõeldud veidi odavama versiooniga. Neil olid paljud kroomkatted asendatud värviga.
Analooge leiab pea kõigi tehaste toodangust, ilmselt üheks tuntumaks on AZLK-2140, kus samuti ratsiti terve rida sõlmi ära, et odavam oleks.
tegelt kui palju neid Jupitere eksporti läks nt: Poolasse viidud Izh 56 on samad nagu meie turule mõeldud. Samas soome eksporditud msainad olid märksa modifitseeritud, ilmselt soomes kohapeal,et neid saaks turustada.mk wrote:To: RS07
Ära aja seda sise- ja välisturu jaoks mõeldud asja nii keeruliseks. Tegelikult on tegu nn. "maapiirkodadesse" mõeldud veidi odavama versiooniga. Neil olid paljud kroomkatted asendatud värviga.
Analooge leiab pea kõigi tehaste toodangust, ilmselt üheks tuntumaks on AZLK-2140, kus samuti ratsiti terve rida sõlmi ära, et odavam oleks.
- vintizvint
- Tavakasutaja
- Posts: 151
- Joined: 13. Feb 2008 01:00
- Location: Soome> Riihimäki
- Contact:
http://en.shematic.net/page-92.htmlRS07 wrote: Siit küsimus: kus kohast tuleb Jupiter/Planeta 4 vool süütepoolidele,kas parempoolsest käepidemest, otse läbi süüteluku või läbi signaali????
Ekspordiks mõeldud masinad ei omanud tõesti mingeid erilisi eripärasid. Rohkelt kroomi, poleerimist ja muud suurt midagi. Ainult et kohalejõudes oli nende seisund tihtipeale selline, et enamasti tuli detailid üle värvida ja kroomida.
Aga vähe sellest, tehti ka tõelisi hübriide lääne rahva meelitamiseks. Puuriti silindreid suuremaks, asendati vidinaid (peeglid, paak jne) ja reklaamiti seda kui tõelist maailmaimet. Nii näiteks sai Planeta Sport endale 400 cc, Voshodi paagi ja külgkorvi (mis tehase poolt oli rangelt ebasoovitatav).
Aga vähe sellest, tehti ka tõelisi hübriide lääne rahva meelitamiseks. Puuriti silindreid suuremaks, asendati vidinaid (peeglid, paak jne) ja reklaamiti seda kui tõelist maailmaimet. Nii näiteks sai Planeta Sport endale 400 cc, Voshodi paagi ja külgkorvi (mis tehase poolt oli rangelt ebasoovitatav).
Vastan su küsimusele, läbi signaali ei tule kunagi süütepoolile pinget peale, siis peaks süütepool töötama koguaeg. Pinge tuleb ikka läbi süütelüliti.RS07 wrote:Aitäh abi ja selgitus töö eest teemasse ekspodi mudelid.
to vintizvint , see on Jupiter 3 skeem sellest on mul kahjuks väga vähe abi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 725
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
See ei ole minu teada Lääne-Virumaalt toodud, vaid hoopis Võrumaalt!
Hetkel on asi nii kaugel,et kõik peaaegu on korda tehtud, lahtised asjad kinni keeratud,hooldused ja reguleerimised tehtud.
Kuid ainus asi, mis takistab sellega sõita on see,et tarvis on korraliku karburaatorit. See originaal on sisuliselt kas nii umbes või mina ei saa aru kuidas sellega tööle asi ei lähe.
Hetkel on peal Murovei oma kuid sellega jälle uputab.
Proovisin ka K-36 kuid see ei istu sinna otsa korralikult ja hakkas õhku vahelt võtma.
Mõned fotod ka:
PS! kasutasin auto akut seekord kuna kõik väiksemad 12V on omadega läbi.
Ennem kui asi korralikult tühikäigul tööle ei saa ei näe ka mõtet uut akut osta.
Hetkel on asi nii kaugel,et kõik peaaegu on korda tehtud, lahtised asjad kinni keeratud,hooldused ja reguleerimised tehtud.
Kuid ainus asi, mis takistab sellega sõita on see,et tarvis on korraliku karburaatorit. See originaal on sisuliselt kas nii umbes või mina ei saa aru kuidas sellega tööle asi ei lähe.
Hetkel on peal Murovei oma kuid sellega jälle uputab.
Proovisin ka K-36 kuid see ei istu sinna otsa korralikult ja hakkas õhku vahelt võtma.
Mõned fotod ka:
PS! kasutasin auto akut seekord kuna kõik väiksemad 12V on omadega läbi.
Ennem kui asi korralikult tühikäigul tööle ei saa ei näe ka mõtet uut akut osta.
Naljamehed kus kohast te 24V näete ? See on kõige tavalisem 12V auto aku!
Ma ei tea ka ühtegi sõiduautot millel oleks 24V aku? Kõige rohkem olen selliste 24V kokku puutunud vaid kallurite ja traktorite juures!
Ok, foto on liiga väike,et lugeda12V küljepealt seda välja olen sellega nõus.
Rolleri omad, mis mul on, kõik prügi need ei võta enam ka laadides voolu sisse.
Vene ajal ja ka 90.dael oli tihti 12V elektrisüsteemiga mootorrattastel millel külgkorv küljes, auto aku korvis ja tihiti polnud ka 12V akusid mootorrattale võtta siis pandi ka kaks 6V kokku!
Ma ei tea ka ühtegi sõiduautot millel oleks 24V aku? Kõige rohkem olen selliste 24V kokku puutunud vaid kallurite ja traktorite juures!
Ok, foto on liiga väike,et lugeda12V küljepealt seda välja olen sellega nõus.
Rolleri omad, mis mul on, kõik prügi need ei võta enam ka laadides voolu sisse.
Vene ajal ja ka 90.dael oli tihti 12V elektrisüsteemiga mootorrattastel millel külgkorv küljes, auto aku korvis ja tihiti polnud ka 12V akusid mootorrattale võtta siis pandi ka kaks 6V kokku!
Poolide,releede, süütelukkude ja generaatorite riknemine on omaette teadus, kuid siin pole midagi üleloomulikku ega müstilist.
Poolide riknemine on enamasti sellest tingitud,et süüde unustatakse sisse
poolid lähevad kuumaks ja (võivad) lühistuda.
Generaator, relee puhul on ohtlik see,et kui pinge läheb suuremaks kui tootja seda on ettenäind. Nt 6V pinge asemel on 6,5-8V pinge või ka keegi "tark" paneb 12V aku, 6V elektrisüsteemi taha. Siis küll mitte koheselt
kuid teatud aja möödudes need seadmed lühistuvad.
6,5 V puhul on see protsess aegalasem kuid 12V puhul kärssavad
need asjad üsna ruttu ära.
Auto aku puhul ainus vahe mootorratta 12V akuga võrreldes on mõõdud ja suurem mahtuvus (Ah).
Poolide riknemine on enamasti sellest tingitud,et süüde unustatakse sisse
poolid lähevad kuumaks ja (võivad) lühistuda.
Generaator, relee puhul on ohtlik see,et kui pinge läheb suuremaks kui tootja seda on ettenäind. Nt 6V pinge asemel on 6,5-8V pinge või ka keegi "tark" paneb 12V aku, 6V elektrisüsteemi taha. Siis küll mitte koheselt
kuid teatud aja möödudes need seadmed lühistuvad.
6,5 V puhul on see protsess aegalasem kuid 12V puhul kärssavad
need asjad üsna ruttu ära.
Auto aku puhul ainus vahe mootorratta 12V akuga võrreldes on mõõdud ja suurem mahtuvus (Ah).
Viiksin jutu edasi vähe teistele teemadele.
Nimelt siis Izh sisuliselt komplektne puud on veel originaal külgkorv.
Kui väga tahta võiks veel sama aasta Planeta 3 olla kõrval!
Üritasin ka leiutada mingit pakiraami taha aga see,mis mul on sobib kõige rohkem minsk ja Voshodile. Izhile oleks parem selline mida ka Jawadel kasutati.
See raamat on olnud mulle suureks abiks.
Aga, ei lähe need asjad nii kergelt kui sooviks, sain küll mootori korraks käima kuid tundub,et kakub kusagilt õhku lisaks käimise ajal hakkas sellist ollust tulema:
No ma ei tea mis see on nagu oleks vesi õliga segi?
Samuti pole ka laadimist, selle veaks saab olla ilmselt halb massi ühendus või siis harjad!
Nimelt siis Izh sisuliselt komplektne puud on veel originaal külgkorv.
Kui väga tahta võiks veel sama aasta Planeta 3 olla kõrval!
Üritasin ka leiutada mingit pakiraami taha aga see,mis mul on sobib kõige rohkem minsk ja Voshodile. Izhile oleks parem selline mida ka Jawadel kasutati.
See raamat on olnud mulle suureks abiks.
Aga, ei lähe need asjad nii kergelt kui sooviks, sain küll mootori korraks käima kuid tundub,et kakub kusagilt õhku lisaks käimise ajal hakkas sellist ollust tulema:
No ma ei tea mis see on nagu oleks vesi õliga segi?
Samuti pole ka laadimist, selle veaks saab olla ilmselt halb massi ühendus või siis harjad!
Keera hooratta ruumi plaat maha ja vaata, mis karu kõhupool ütleb. Kui kokku paned, siis ära unusta sinna õli panna hoorattaruumi.RS07 wrote: No ma ei tea mis see on nagu oleks vesi õliga segi?
Samuti pole ka laadimist, selle veaks saab olla ilmselt halb massi ühendus või siis harjad!
Kuna sul mingit möga hakkas tulema, siis võivad hooratta ruumi poolsed väntvõlli simmerid surnud olla, kuna lööb rõhu sinna ruumi sisse. Samuti olen kuulnud, et kui sisemised simmerid valet pidi panna, siis hakkab sealt lisaõhku võtma.
Laadimise poolelt on sul loodetavasti õige suund.
to schanzez selle skeemi sain ma Google otsinguga, seal on ta 3 suuremana olemas, täpset aadressi ma enam ei mäleta, ka mitte seda kas sain selle skeemi vene keelse otsinguga või inglise keelsega.
to Prii: Olles peaaegu aasta möödas kui ma viimati siin teemas sõna võtsin siis kevadel hakkasin uurima seda,mis sügisel pooleli jäi. Vahetasin purunenud gaasitrossi välja ja laadimise sain ka tagasi, põhjuseks oli halb kontakt kerega. Lisaks ostsin uued harjad generaatorile ja samuti uued simmerid. Vahetasin prooviks ära generaatori simmeri, siis tänu kasutaja N2O abiga sain ka süüte seadmise selgeks . Tulemus....
tööle läheb mootor aga hakkab kohe lõhkuma, s.t käima läheb küll alles teisest löögist kuid käib vaid täis tuuridel. Vana generaatori simmer oli kivi kõva, seega Prii oletus,et ilmselt on ka sees simmerid kivistunud on ilmselt karm aga tõene väide.
Ühesõnaga, on järgmised võimalused:
- ostan Planeta mootori sinna peale,mida on mugavam remontida.
- ostan töötava Jupiter 4 mootori
- pean selle praeguse mootori pulkadeks võtma, sest ilmselt simmerid on omadega surnud sinna sisse, ma ei tea ka kes või kuna viimati seal remonti tegi!
Loodetavasti saab selle ratta ikka liikuma, kuid kergelt see ei tule.
Edit skeem on suuremana siin leidsin lõpuks üles ka
http://moto-planeta.ru/uploads/posts/20 ... _pic_1.jpg
to Prii: Olles peaaegu aasta möödas kui ma viimati siin teemas sõna võtsin siis kevadel hakkasin uurima seda,mis sügisel pooleli jäi. Vahetasin purunenud gaasitrossi välja ja laadimise sain ka tagasi, põhjuseks oli halb kontakt kerega. Lisaks ostsin uued harjad generaatorile ja samuti uued simmerid. Vahetasin prooviks ära generaatori simmeri, siis tänu kasutaja N2O abiga sain ka süüte seadmise selgeks . Tulemus....
tööle läheb mootor aga hakkab kohe lõhkuma, s.t käima läheb küll alles teisest löögist kuid käib vaid täis tuuridel. Vana generaatori simmer oli kivi kõva, seega Prii oletus,et ilmselt on ka sees simmerid kivistunud on ilmselt karm aga tõene väide.
Ühesõnaga, on järgmised võimalused:
- ostan Planeta mootori sinna peale,mida on mugavam remontida.
- ostan töötava Jupiter 4 mootori
- pean selle praeguse mootori pulkadeks võtma, sest ilmselt simmerid on omadega surnud sinna sisse, ma ei tea ka kes või kuna viimati seal remonti tegi!
Loodetavasti saab selle ratta ikka liikuma, kuid kergelt see ei tule.
Edit skeem on suuremana siin leidsin lõpuks üles ka
http://moto-planeta.ru/uploads/posts/20 ... _pic_1.jpg
Pole ammu saanud siia midagi kirjutada aga nüüd on põhjust.
Nimelt tegin vahapeal kulutusi ja ostsin korraliku istme selle katkise asemele.
Siis sain ka sellise pakiraami,mis peaks olema universaalne ja ka 80datel kasutuses olnud lisa vidin.
Ning,mis põhiline sain ka külgkorvi osta,mida tuttav ei vajanud.
Mootori osas on selge see,et ASK tihendid(simmerid) on kutud ja tuleb kogu süsteem pulkadeks võtta. Kuid selle töö lasen teha ilmselt mõnel asjatundjal.
Aga seda siis sügise poole.
Praegu oleks eesmärgiks mootor korda teha, korvile istmed muretseda ning mõned pisi asjad,mis puudus on ja kui hästi läheb näen 2012 seda pilli Vana-Kolga laadal Nõos.
Nimelt tegin vahapeal kulutusi ja ostsin korraliku istme selle katkise asemele.
Siis sain ka sellise pakiraami,mis peaks olema universaalne ja ka 80datel kasutuses olnud lisa vidin.
Ning,mis põhiline sain ka külgkorvi osta,mida tuttav ei vajanud.
Mootori osas on selge see,et ASK tihendid(simmerid) on kutud ja tuleb kogu süsteem pulkadeks võtta. Kuid selle töö lasen teha ilmselt mõnel asjatundjal.
Aga seda siis sügise poole.
Praegu oleks eesmärgiks mootor korda teha, korvile istmed muretseda ning mõned pisi asjad,mis puudus on ja kui hästi läheb näen 2012 seda pilli Vana-Kolga laadal Nõos.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 31. Dec 2010 01:00
Külge proovisin ja ühildumine on 1:1 aga sõitmisest asi kaugel mootor läheb "lõhkuma" ja vajaks tõsisemat remonti, see,kes seal viimati selle mootori pilbasteks kiskus tegi kas seda tööd väga sitasti või on aeg oma töö teinud (loe: kivistunud kaelustihendid=ASK tihendid). Seega mootori remont oleks järgmine loogiline samm.
Ega see remont nüüd nii keeruline ka ole ju.
Jupiter samadel põhimõtetel, kui jawad ju.
Laiali võtmine tõmmitsatega ja hunnik sitta maha pesta- see kõige keerulisem.
Kokkupaneku jaoks jah võiks keegi appi tulla, kes silmab, et midagi väga halvasti kokku ei saa. Või detailid ülikulunud poleks.
Tavaliselt kokkupanek vaid 25% kogu remondist, juhul kui sa kardad, et halvasti saab ning ise kokku ei taha panna.
Jupiter samadel põhimõtetel, kui jawad ju.
Laiali võtmine tõmmitsatega ja hunnik sitta maha pesta- see kõige keerulisem.
Kokkupaneku jaoks jah võiks keegi appi tulla, kes silmab, et midagi väga halvasti kokku ei saa. Või detailid ülikulunud poleks.
Tavaliselt kokkupanek vaid 25% kogu remondist, juhul kui sa kardad, et halvasti saab ning ise kokku ei taha panna.
Õige vaja on tõmmitsat ja korralikke tööriistasid,kuid lahtivõtmisel on seal üks aga, nimelt on käigukastis reguleerimise seibid ja neid ei tohi segi ajada või ära kaotada vastasel juhul on käikude sees püsimine või vahetus,üsna võimatu ettevõtmine. Kui juba asi pulkadeks läheb siis tuleb ka laagrid ära vahetada. Ja selles osas olen nõus,et kui pole varem seda ise teinud tuleb asjatundjaga koos teha,muidu on tulemus see,et varsti võtad uuesti jälle laiali. Aga jah selle viimasega on see häda,et palju neid Jupiteri mootori asjatundjaid on ja neid,keda ma tean neil pole aega jällegi.
Nu käigukast peaks ikka olema loogika järgi ju 2 (3) võlli 2 telje peal üks telg jookseb sidurist läbi . Sellest poolest tuleb alustada. Pesed mootori väljast puhtaks ja surud siduri poolt võllid sisse. Ühelt poolt vast ikka mõlemad teljed välja ulatuvad ja õrnalt nokitsedes nad ka sisse lähevad. Puu kaigas või kummist/vasest haamer abiks.
Terve pakina võtad käigukasti jalust ära. Laiali neid kukkuda lihtsalt ei lase. Kahvlite võll jääb vast vaid jalgu.
Aeglaselt ja mõistusega harutades see töö tehtav.
tõmmitsatest
Nägid ju minu jawa jaoks tõmmitsaid küll. Lihtsad tugevamast lehest tehtud plaadid millele avad sisse tehtud.
Kokkupaneku kohapealt - kui asi puhas ja endal ka veidi loogilist mõtlemist, siis praktiliselt iga vene tehnikaga kokkupuutunud tuttav sobib.
Terve pakina võtad käigukasti jalust ära. Laiali neid kukkuda lihtsalt ei lase. Kahvlite võll jääb vast vaid jalgu.
Aeglaselt ja mõistusega harutades see töö tehtav.
tõmmitsatest
Nägid ju minu jawa jaoks tõmmitsaid küll. Lihtsad tugevamast lehest tehtud plaadid millele avad sisse tehtud.
Kokkupaneku kohapealt - kui asi puhas ja endal ka veidi loogilist mõtlemist, siis praktiliselt iga vene tehnikaga kokkupuutunud tuttav sobib.
Üks tõmbits on mul tehtud aga seda ei leia üles, kadunud kuhugi asjade alla ära.
Mootor sai kunagi ära pestud pealt ja ütleme,et käperdada on ta piisavalt puhas. Tihendid saan ise meisterdada,sest selleks on nüüd oskus+ tööriistad olemas. Ainuke asi,millega võib jama tekkida on nende diftide välja saamisega, kruvikeeraja vahele pistmine pole hea mõte.
Teiseks kui tekib vajadus karteri pooli lihvida siis jääb mõistusest puudus, originaalis Jupiteril karteripoolte vahel tihendit pole. Põhimõtteliselt peaksid liite pinnad olema nii,et nad istuvad tihendalt kokku ja õli sealt immitseda ei tohiks. Aga nagu venelasel ikka mõni mootor kukkus hästi välja,teine aga jälle mitte. Kuid probleem seisneb selles,et lihvitud karteri pooltega on vaja ka uusi seibe käikugasti nii,et asi lihtne pole.
Hetkel mootorit laiali kiskuda ei tahaks,sest üks asi on pooleli ja see vaja jalust ära saada, vastasel juhul võib see juhtuda,et asi jääbki määramata ajaks laiali.
Mootor sai kunagi ära pestud pealt ja ütleme,et käperdada on ta piisavalt puhas. Tihendid saan ise meisterdada,sest selleks on nüüd oskus+ tööriistad olemas. Ainuke asi,millega võib jama tekkida on nende diftide välja saamisega, kruvikeeraja vahele pistmine pole hea mõte.
Teiseks kui tekib vajadus karteri pooli lihvida siis jääb mõistusest puudus, originaalis Jupiteril karteripoolte vahel tihendit pole. Põhimõtteliselt peaksid liite pinnad olema nii,et nad istuvad tihendalt kokku ja õli sealt immitseda ei tohiks. Aga nagu venelasel ikka mõni mootor kukkus hästi välja,teine aga jälle mitte. Kuid probleem seisneb selles,et lihvitud karteri pooltega on vaja ka uusi seibe käikugasti nii,et asi lihtne pole.
Hetkel mootorit laiali kiskuda ei tahaks,sest üks asi on pooleli ja see vaja jalust ära saada, vastasel juhul võib see juhtuda,et asi jääbki määramata ajaks laiali.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 31. Dec 2010 01:00
Jupiteri mootor võta lahti nii, et parem pool jääks alla. Ükski võll lahtivõtmisel ette ei jää. Ainult pööra tähelepanu 1. käigu hammasrattale (see kõige suurem) vahevõllil (ehk see, mille otsa ei kinnitu sidur). See on täpselt nii suur, et otse mootoripooli lahti tõmmates jääb väntvõllikambri serva taha kinni mõned millimeetrid. Selleks ajaks on karteripooled umbes cm jagu üksteisest eemaldunud ja pooli annab üksteise suhtes juba veidi keerata. Asi on lihtsalt selles, et vahel stoperdati see hammasratas võlli külge kinni ja jõudu kasutades tõmbad kogu võlli välja. Mälu järgi on Jupiteri mootoril ainus koht, kuhu karteripoolte vahele võib kruvikeeraja ajada, esimese mootorikinnituse juures.
Käigukasti seibidega on nii, et ära usalda mingil juhul varemtehtut. On see siis mõne varasema remondimehe töö või juba tehases tehtu. Mul on halbu kogemusi ka tuttuute Jupiteride mootoritega, millel on tehases ikka totaalne jama kokku keeratud. Selle kohta, kuhu seibe panna ja kuidas reguleerida, on mul olemas head kirjandust. Kui järgmine kord kohtume, siis võtan kaasa. Reguleerimisseibide komplekt maksis vanas rahas 40 krooni ja on igati kättesaadav.
Kokkupanekul on eriti tähtis jälgida, et käiguvahetusmehhanism õigesti kokku saab. Selle jaoks on sinna hammasratastele löödud kärnid, mis kokkupanekul kohakuti peavad olema. Kui sa käiguvahetusmehhanismi ei puutu, siis pole seda nõuannet vaja. Iseenesest saab tööd täisesti tehtud nii, et käiguvahetusvõll jääb paika.
Samuti on natuke nihverdamist hoorattaga. See peab jääma täpselt keskele, et pahandusi ei hakkaks tegema. Ja eriti jälgi seda, et hooratas õiget pidi oleks, muidu keerab kinnituspoldi lahti ja selle tagajärjed on samuti kurvad.
Ja veel niipalju, et kui väntvõllilaagreid ostma lähed, siis ära sinna tavalõtkuga laagreid pane. Sobivad kas C3 või kui eriti pöördesse tahad ajada, siis ka C4.
Käigukasti seibidega on nii, et ära usalda mingil juhul varemtehtut. On see siis mõne varasema remondimehe töö või juba tehases tehtu. Mul on halbu kogemusi ka tuttuute Jupiteride mootoritega, millel on tehases ikka totaalne jama kokku keeratud. Selle kohta, kuhu seibe panna ja kuidas reguleerida, on mul olemas head kirjandust. Kui järgmine kord kohtume, siis võtan kaasa. Reguleerimisseibide komplekt maksis vanas rahas 40 krooni ja on igati kättesaadav.
Kokkupanekul on eriti tähtis jälgida, et käiguvahetusmehhanism õigesti kokku saab. Selle jaoks on sinna hammasratastele löödud kärnid, mis kokkupanekul kohakuti peavad olema. Kui sa käiguvahetusmehhanismi ei puutu, siis pole seda nõuannet vaja. Iseenesest saab tööd täisesti tehtud nii, et käiguvahetusvõll jääb paika.
Samuti on natuke nihverdamist hoorattaga. See peab jääma täpselt keskele, et pahandusi ei hakkaks tegema. Ja eriti jälgi seda, et hooratas õiget pidi oleks, muidu keerab kinnituspoldi lahti ja selle tagajärjed on samuti kurvad.
Ja veel niipalju, et kui väntvõllilaagreid ostma lähed, siis ära sinna tavalõtkuga laagreid pane. Sobivad kas C3 või kui eriti pöördesse tahad ajada, siis ka C4.
Kas ma saan aru,et kolvid peaks jääma samale tasapinnale? Kuidas aru saada,et kas hooratas on õiget pidi?mk wrote: Samuti on natuke nihverdamist hoorattaga. See peab jääma täpselt keskele, et pahandusi ei hakkaks tegema. Ja eriti jälgi seda, et hooratas õiget pidi oleks, muidu keerab kinnituspoldi lahti ja selle tagajärjed on samuti kurvad.
Kirjandus kuluks abiks ära küll ja usun,et kui kohtume varsti võib seda teemat arutada,kuidas seda mootorit teha siis õigesti
-
- Tavakasutaja
- Posts: 113
- Joined: 17. Mar 2008 01:00
- Location: paldiski Rae tn
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 31. Dec 2010 01:00
See, kumbapidi hooratas sees on, on vastupidiselt siinavaldatud arvamustele vägagi tähtis. Kui tagurpidi sees, siis võib kinnituspolt ennast lahti keerata. Selle on nii krossi- kui ringrajal selle mootoriga sõitjad omal nahal järgi katsetanud ja samuti on see rasvaselt tehasemanuaalis kirjas. Kui tasakesi kulgeda, siis pole asi võibolla tõesti nii hull ja pahandusi ei juhtu.
Ma ei saa nüüd tõesti aru, milles see probleem on. Kui mõned väidavad, et neil pole probleeme olnud tagurpidi hoorattaga ja mõned väidavad, et on, siis eks igaüks teeb oma mootorit kokku pannes sellest omad järeldused. Olen näinud ka kunagi oma kardisõidu ajast mopeedimootorit, kus mingi remondimees oli ilma kepsu ülemise puksita mootori kokku ladunud ja ka sai mootori tööle. Ega siis see ei tähenda, et nii tulebki teha.
Rahu, ainult rahu. Oleme sõbrad edasi.
Ma ei saa nüüd tõesti aru, milles see probleem on. Kui mõned väidavad, et neil pole probleeme olnud tagurpidi hoorattaga ja mõned väidavad, et on, siis eks igaüks teeb oma mootorit kokku pannes sellest omad järeldused. Olen näinud ka kunagi oma kardisõidu ajast mopeedimootorit, kus mingi remondimees oli ilma kepsu ülemise puksita mootori kokku ladunud ja ka sai mootori tööle. Ega siis see ei tähenda, et nii tulebki teha.
Rahu, ainult rahu. Oleme sõbrad edasi.